Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd
 Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 

Casa mica pe structura de lemn

- - - - -
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#55
wizardofoz

wizardofoz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,626
  • Înscris: 15.01.2015

View Postllama, on 26 ianuarie 2016 - 22:11, said:

De multa vreme citesc despre case de lemn pe acest forum si ma ingrozesc cate legende urbane mi-e dat sa aud. O sa spun asta doar o data si apoi nu imi mai bat gura: cate case am vazut eu in America de Nord (sute) sunt toate construite fara OSB la interior. OSB e la exterior, la interior se monteaza rigips (drywall) direct pe "studs". Si nici una din casele astea nu are fisuri in pereti, desi unele sunt vechi de zeci de ani.

Off-topic: Andrei, multumesc pentru link-ul stovemaster. Alex e un adevarat artist!


Exact asta vroiam si eu sa spun.

View PostKendo, on 26 ianuarie 2016 - 22:42, said:


Poti sa ne prezinti te rog o solutie pe perna de aer? Si sa ne prezinti parametrii acestei solutii? Rezistenta termica, permeabilitatea vaporilor de apa, temperatura finisajului interior? Eventual un grafic de pe u-wert ar fi ok.
Multumesc Posted Image

Tehnic vorbind si vata si polistirenul si caramida moderna fac izolare prin aer. Doar ca mai au niste materiale acolo ca sa opreasca convectia.

#56
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Subscriu si eu alaturi de cei care au propus o casa doar parter. La case mici, cu amprenta in jur de 60mp, P+E+pod sau P+M va duce catre o casa cu inaltimea cel putin la fel de mare ca celelalte 2 dimensiuni din plan. Dpmdv arata ciudat, mai ales pe un teren de 1000mp.
In situatia ta, ca o faci si din lemn, etajul sau mansarda va veni cu complicatii, in special partea de placa intre nivele. Daca vrei sa faci o izolare fonica profesionala o sa te sperii de cat costa.
Raman la parerea mea ca este mult mai ok o casa de 100mp, doar parter. Intre P+M cu amprenta de 60mp si parter de 100-115mp fara placa de beton peste parter nu sunt diferente notabile de cost. Ce o sa dai in plus pe izolatia fonica a plafonului, scara si izolatia de la mansarda compenseaza sarpanta si invelitoarea mai extinsa in cazul casei doar parter si fundatia (aici nu or s fie diferente asa de mari mai ales daca vrei sa mergi pe o constructie de lemn...).

Insa, daca ai ales varianta pe lemn crezand ca o sa o scoti mai ieftin....eu cred ca te inseli. Iti propun sa studiezi si varianta de casa parter de 100-110mp, din caramida, fara placa de beton peste parter, cu termoizolatie pusa peste plafon si nu pe sarpanta inclinata. Am mai atasat pe alt topic niste variante http://forum.softped...6#entry18375402.
Stiu ca Andrei judeca constructiile doar prin prisma izolatiei, insa in varianta propusa de mine poti pune 40-50cm de vata peste plafon si nu trebuie sa iei cea mai scumpa vata, caci va fi asezata pe plan oprizontal,nu trebuie sa stea intre capriori. Daca pui 15-20 cm de termoizolant si pe pereti si cel putin 10-15cm sub sapa, iti garantez ca nu ai nicio problema din acest punct de vedere.

#57
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postthe_lion, on 27 ianuarie 2016 - 09:50, said:

.. La case mici, cu amprenta in jur de 60mp, P+E+pod sau P+M va duce catre o casa cu inaltimea cel putin la fel de mare ca celelalte 2 dimensiuni din plan. Dpmdv arata ciudat,..
@the_lion, atata timp cat arhitectul a prezentat si perspectivele si beneficiarilor le place cum arata - eu unul nu am ce zice.. Iar daca parerea mea ar conta - as zice ca nu arata rau..Posted Image

View Postthe_lion, on 27 ianuarie 2016 - 09:50, said:

...Stiu ca Andrei judeca constructiile doar prin prisma izolatiei, ..
Ar fi culmea sa le judec din punct de vedere al structurii de rezistenta..Posted Image .. eu care nu am competente pentru asa ceva..

View Postthe_lion, on 27 ianuarie 2016 - 09:50, said:

..insa in varianta propusa de mine poti pune 40-50cm de vata peste plafon si nu trebuie sa iei cea mai scumpa vata, caci va fi asezata pe plan oprizontal,nu trebuie sa stea intre capriori. Daca pui 15-20 cm de termoizolant si pe pereti si cel putin 10-15cm sub sapa, iti garantez ca nu ai nicio problema din acest punct de vedere.
Daca analizam din punct de vedere termic, suprafata exterioara care participa in transfer termic cu mediul inconjurator pentru o casa parter este mai mare ca valoare fata de una mai aproape de forma cubului (P+M sau P+E)..de aici si grosimile de termoizolatii ar trebui sa fie mai mari, daca vrem sa le incadram in acelas consum energetic pentru aceeasi suprafata utila. In concluzie, pentru doar Parter nu m-as sgarci si as lasa la pereti 20cm, la placa de pe sol 20cm si la tavan de ce nu - si 50cm..Posted Image Posted Image
Posted Image

Edited by andreilesan, 27 January 2016 - 15:05.


#58
valimunteanu

valimunteanu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 28.12.2015
agree

Edited by valimunteanu, 27 January 2016 - 15:03.


#59
me_catrina

me_catrina

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 23.01.2016
Multumesc tuturor pentru comentariile voastre, sunteti foarte darnici :)
Asa cum am mai precizat, deciziile legate de varianta constructiva (p+m) si structurala (lemn) le-am luat deja, si voi continua sa merg pe ele. Pareri pro si contra vor fi indiferent ce varianta as alege, asa ca incerc sa ma misc cumva si sa fac primii pasi. gandesc de prea multa vreme casuta asta, am trecut prin prea multe variante constructive si practic n-am realizat nimic pana acum.
Deci, sa revenim.
Termoizolatie : cum vedeti voi structura peretelui, pornind de la exterior la interior  pentru cei exteriori, la fel si pentru planseul de la mansarda./

@arschery, poti detali putin ideea cu ventilatia ?

Ref la partea fonica, cum as putea  sa fac astfel incat investind o suma rezonabila, sa obtin o izolatie cat mai buna . Nu stiu daca am precizat , am vorbit deja cu arhitectul si am prevazut o sapa de 5 la etaj, dar mai mult pentru a avea pe ce pune o grasie acolo unde este cazul


Multumesc!

#60
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postme_catrina, on 27 ianuarie 2016 - 15:12, said:

Ref la partea fonica, cum as putea  sa fac astfel incat investind o suma rezonabila, sa obtin o izolatie cat mai buna . Nu stiu daca am precizat , am vorbit deja cu arhitectul si am prevazut o sapa de 5 la etaj, dar mai mult pentru a avea pe ce pune o grasie acolo unde este cazul
Deacord sa fie sapa de cel mult 5cm, insa nu sunt deacord ca spatiul tehnologic sa aiba doar 5cm..Posted Image  Eu iti recomand minim 10cm, din care cca 5cm e sapa. Aceasta solutie este binevenita nu doar pentru instalatii, ci si pentru izolatia fonica..Posted Image

#61
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Doar inginerul tau iti poate spune daca poti turna o sapa mai groasa ....te poti orienta si catre una cu granule de polistiren care este mai usoara.
Insa daca nu este tratat corect contactul si prinderile intre diversele grinzi, eu zic ca nu rezolvi problema zgomotului de impact cu o sapa. Poate sa aiba si 10cm, daca pasii transmit vibratia prin sapa catre dulapii pe care vei turna sapa iar acestia la randul lor catre grinzile de plafon, atunci vei auzi fiecare pas de sus.

Eu ti-as recomanda un plafon stratificat astfel:
1. Dulapi de 5x15 de care se va prinde tavanul pentru parter, dispusi la interax de 90cm astfel incat de acestia sa poata fi prinse profilele CD portante ale structurii duble de CD-uri (structura pe doua etaje, cu profile portante si profile montante)pe care va prins tavanul. la contactul intre dulapi si grinzile pe care se vor monta este bine sa fie prevazute amortizoare acustice (de genul http://www.details.r...p?id_product=87).
Totodata, de preferat ca bridele cu care se vor prinde profilele portante sa fie antifonice (ceva de genul https://www.google.r...36M_jtucJ3wdzM: )
Pentru tavan as folosi rigips antifonic, este mult mai dens si greu iar sunetul trece mai greu prin el. Atentie: la prinderea profilelor UD perimetrale, obligatoriu sa aiba banda de etansare (http://www.dedeman.r...-30-m-rola.html).
Facand astfel, tavanul nu va avea contact direct cu grinzile pe care se monteaza pardoseala de sus, izoland-ul fonic.

2. Grinzi de 10x20 sau 10x25 pentru podeaua de la etaj, dispuse la interax de cca 40cm (aici depinde si de deschideri), la fel prinderile fata de grinzile/cosorabele pe care se monteaza sa fie facute cu amortizoare acustice.

3. Vata de sticla atat intre grinzi, sunt unele variante mai mult acustice decat termoizolante, te intereseaza aici mai mult sa amortizeze zgomotul nu izolatia termica. Tavanul l-as cobori cca 10cm mai jos fata de grinzi astfel incat sa pot "acomoda" in acel spatiu 35  cm de vata (10 sub grinzi si 25 cat au grinzile pe inaltime).

4. OSB grosime 22cm, montat peste grinzile de 10x25, folosind amortizoare acustice si suruburi pentru lemn (nu cuie). Acesta sa fie montat astfel incat sa nu atinga peretii laterali, deci cu un rost de montaj. Acesta va fi inchis ulterior cu banda de etansare.

5. Vata minerala de impact (exista sortimente la Isover, URSA sau Rockwool), 2 straturi de 25mm dispuse transversal si cu decalarea rosturilor.

6. OSB de 15cm , montat transversal fata de stratul de SOB precedent, folosind suruburi de lemn (sufficient de lungi astfel incat sa treaca prin straturile de vata).

Peste acest strat se poate monta orice finisaj, fie el gresie sau parchet. Instalatiile se pot trage pe sub OSB.

Aceasta este o varianta profesionala de tavan pentru o casa de lemn, astfel incat sa asigure un confort fonic. Daca va uitati la preturile pentru diversele bride si sisteme acustice, luand in considerare ca-ti vor trebui sute de bucati din fiecare....vei ajunge la un cost destul de ridicat. Adaugand vata, vata de impact, OSB-ul, coltarele metalice si suruburile de prindere costul creste si mai mult. Asta este unul din motivele pentru care prea putini constructori fac astfel de podele (alaturi de ignoranta, multi bat repede niste dulapi peste grinzi si gata pardoseala oarba) ...pentru ca urca pretul constructiei iar clientul nu intelege de ce...pentru ca el a auzit ca pe lemn este mai ieftin.

Edited by the_lion, 27 January 2016 - 17:22.


#62
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postthe_lion, on 27 ianuarie 2016 - 17:03, said:

Doar inginerul tau iti poate spune daca poti turna o sapa mai groasa ....te poti orienta si catre una cu granule de polistiren care este mai usoara.
Insa daca nu este tratat corect contactul si prinderile intre diversele grinzi, eu zic ca nu rezolvi problema zgomotului de impact cu o sapa. Poate sa aiba si 10cm, daca pasii transmit vibratia prin sapa catre dulapii pe care vei turna sapa iar acestia la randul lor catre grinzile de plafon, atunci vei auzi fiecare pas de sus.

Eu ti-as recomanda un plafon stratificat astfel:...

...Aceasta este o varianta profesionala de tavan pentru o casa de lemn, astfel incat sa asigure un confort fonic. Daca va uitati la preturile pentru diversele bride si sisteme acustice, luand in considerare ca-ti vor trebui sute de bucati din fiecare....vei ajunge la un cost destul de ridicat. Adaugand vata, vata de impact, OSB-ul, coltarele metalice si suruburile de prindere costul creste si mai mult. Asta este unul din motivele pentru care prea putini constructori fac astfel de podele (alaturi de ignoranta, multi bat repede niste dulapi peste grinzi si gata pardoseala oarba) ...pentru ca urca pretul constructiei iar clientul nu intelege de ce...pentru ca el a auzit ca pe lemn este mai ieftin.

Vin si eu cu o solutie de realizare a planseelor de lemn dintre nivelele incalzite.
Legenda:
1. Poadea de lemn sau parchet;
2. Folie antifonare;
3. Placaj (OSB, etc);
4. Strat de egalizare (nisip, sapa, etc);
5. Hidroizolatie;
6. Dusumea;
7. Umplutura..;
8. Grinda;
9. Suport pentru umplutura;
10. Suport penru tencuiala;
11. Tencuiala (uscata sau umeda).
Instalatiile (termice, sanitare, dar si o parte din cabluri) eu le vad realizate in stratul nr.4
In cazul in care stratul nr.4 e sapa stratul nr.3 poate fi omis.
Posted Image

Attached Files

  • Attached File  0012.jpg   504.33K   28 downloads


#63
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Din pacate acest tip de plafon nu izoleaza pentru zgomotul de impact. Exact ce spuneam mai sus, exista contact direct intre diferitele materiale iar zgomotul se transmite catre tavan si implicit catre camera de jos.

#64
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postthe_lion, on 27 ianuarie 2016 - 18:17, said:

Din pacate acest tip de plafon nu izoleaza pentru zgomotul de impact.
Cum s-ar propaga acest zgomot de impact in cazul prezentat de mine? Stratul nr.2 zici ca nu este satisfacator ?

View Postthe_lion, on 27 ianuarie 2016 - 18:17, said:

Exact ce spuneam mai sus, exista contact direct intre diferitele materiale iar zgomotul se transmite catre tavan si implicit catre camera de jos.
Daca nu-i bun acesta, mai caut prin '"desage""..Posted Image

Dar nu o vad pe initiatoare suficient de activa.. nu stiu de ce..Posted Image..

Edited by andreilesan, 27 January 2016 - 18:30.


#65
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Problema poate aparea la stratul peste care se toarna acea sapa. Are contact direct cu grinzile....si orice miscare, orice daplasare in acea zona va duce la zgomot. Lemnul se mai usuca, se mai aseaza....daca este scandura batuta in cuie cu atat mai mult pot aparea jocuri.
Eu cred ca proiectantii in cauza ar trebui sa vina si ei cu o solutie...nu? Sau asa se face acum...o schita cu partiul, 3-4 vederi si gata proiectul, gata banutii? Casele de lemn necesita si ele o atentie deosebita, au anumite "taine" care fac diferenta intre o casa in care nici nu-ti dai seama ca-I de lemn si una in care stii ca este din acest material de cum ai calcat pe podea.

#66
llama

llama

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 233
  • Înscris: 11.07.2007

View Postthe_lion, on 27 ianuarie 2016 - 17:03, said:

4. OSB grosime 22cm [...]
...
6. OSB de 15cm [...]
Cred ca vrei sa spui mm nu cm (adica 7/8" respectiv 5/8")

#67
the_lion

the_lion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,489
  • Înscris: 04.05.2007
Da, ai dreptate, este vorba de mm.

#68
arschery

arschery

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 631
  • Înscris: 29.11.2010

View Postme_catrina, on 27 ianuarie 2016 - 15:12, said:

Multumesc tuturor pentru comentariile voastre, sunteti foarte darnici Posted Image
Asa cum am mai precizat, deciziile legate de varianta constructiva (p+m) si structurala (lemn) le-am luat deja, si voi continua sa merg pe ele. Pareri pro si contra vor fi indiferent ce varianta as alege, asa ca incerc sa ma misc cumva si sa fac primii pasi. gandesc de prea multa vreme casuta asta, am trecut prin prea multe variante constructive si practic n-am realizat nimic pana acum.
Deci, sa revenim.
Termoizolatie : cum vedeti voi structura peretelui, pornind de la exterior la interior  pentru cei exteriori, la fel si pentru planseul de la mansarda./

@arschery, poti detali putin ideea cu ventilatia ?

Ref la partea fonica, cum as putea  sa fac astfel incat investind o suma rezonabila, sa obtin o izolatie cat mai buna . Nu stiu daca am precizat , am vorbit deja cu arhitectul si am prevazut o sapa de 5 la etaj, dar mai mult pentru a avea pe ce pune o grasie acolo unde este cazul


Multumesc!

Atasez o schita cu structura peretelui exact asa cum o descriu colegii mai sus, eu unul din experienta spun sa montezi rigipsul pe montanti metalici care sun mult mai flexibili decat riglele, in felul asta nu o sa ai probleme, povesti din California o sa tot citesti pe aici numai ca tu vrei sa construiesti in Romania. Vreau sa te ajut pe tine insa nu am sa mai raspund la posturile provocatoare de pe acest forum, mai ales ai grija la cele de genul: cumpara soba de teracota care nu e soba este agregat si este vanduta de prietenul meu X, care da si el o bere ca tocesc tastele pe aici. mergi pe mana structuristului si a arhitectului care oricum dovedesc meseria cu o diploma, pe aici sunt tot felul de constructori de case din boltari de prin franta care studiaza inca cum se leaga sireturile dar se pricep la toate.
Sistemul de ventilatie cu recuperare de caldura este un circuit foarte complex, nu pot sa ma apuc aici sa fac pologhia fiindca o sa inceapa iar colegii cu tot felul de aiureli, te indrum catre o firma specializata vezi pe google sunt foarte multe. O sa ai parte de consultanta gratuita si o sa intelegi totul de la specialisti cu identitate nu de la un nick pe net care poate sa fie oricine si se da specialist. Cu camera tehnica recomand o structura de container maritim, sunt firme care vand asa ceva sh la preturi derizorii, nu este inflamabil, o sa traiasca mult mai mult decat tine iar pretul este derizoriu adica 700, max 1000 euro.
Te rog sa mai citesti pe net si despre casele care se fac din containere uite un link informativ

http://www.container...-containere.htm
http://www.misiuneac...a-partea-a-ii-a

Avantaje: practic imune la cutremur, mult mai rezistente la incendiu, nu putrezesc, nu se cuibaresc tot felul de minuni prin pereti, colegul cu California sa ne spuna despre ce gasesc aia prin pereti cand demoleaza o casa de lemn... sau de ce este serviciu public in California pentru dezinsectie impotriva termitelor cuibarite in peretii caselor de lemn
Nu ai nevoie de proiect sau de aprobare de constructie, nu are nevoie de fundatie se inscrie la constructie provizorie, impozitul anual devine in acest fel derizoriu, montaj foarte rapid.
Eu nu militez pentru casele metalice orice constrctie are avantaje daca este construita corect, aici este buba la casele de lemn, mana specialistilor, tu inca nu ai trecut prin mana lor eu da, si din experienta spun ca o sa treci pe xanax pana o sa scapi de mesteri de prin casa si desi o sa platesti mult mai mult decat au ofertat initial, o sa ai la final o solutie de compromis.
Sa ai o seara frumoasa.

Attached Files



#69
lamaisonecologique

lamaisonecologique

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 01.09.2012

View PostDIY, on 27 ianuarie 2016 - 02:24, said:

Nu structura peretelui sandwich era in discutie aici, ci ideea (gresita!) ca nu se poate prinde gips-cartonul direct pe structura de lemn. Lucrurile trebuie analizate in contextul in care au fost spuse.
Bariera de vapori intre rigips si structura de prindere a acestuia este, deja, prevazuta in planurile de arhitectura. Nimeni nu a contestat nimic aici.

In alta ordine de idei, ceea ce propui tu este un alt tip de structura; nici mai bun, nici mai rau decat altele ... dar care schimba total aspectul casei si nu cred ca s-a solicitat ajutor pe directia aceasta.
De cate ori vrei sa-ti spun ,nu se pune rigipsul niciodata direct pe structura peretilor exteriori..Intre folie si rigips automat trebuie sa ai un spatiu technic ,deci fatade ventilate.

#70
ady_77

ady_77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,126
  • Înscris: 05.02.2009

View Postarschery, on 26 ianuarie 2016 - 20:29, said:

Domnule, te rog sa ma scuzi dar vorbești in necunoștința de cauza.
In nici un caz sa nu montezi rigipsul direct pe structura de lemn, altfel si o sa ramana scris aici, nu o sa ai pereti fara fisuri in vecii vecilor la casa aia. Lemnul lucrează indiferent de tipul lui sau de umiditatea la care-l cumperi, torsionarile mecanice vor distruge rigipsul foarte repede si mai ales degeaba o sa repari fisura fiindca o sa apara alta langa. Casele de lemn sunt case care lucreaza si se comporta foarte diferit de una din zidarie.
Eu unul recomand sa mergi pe mana unei firme specializate in case perfabricate, care asigura totul, ai grija ca in oferta sa fie trecut si costul transportului, si montaj si invelitoare etc.
Spor la treaba.
A si nu recomand constructia pe piloni, prefer placa turnata, cu izolatia aferenta ca sa rupa capilaritatea betonului (foarte important la constructia de lemn), pe piloni se construieste in alte continente cu alta clima.
Si mare grija la instalatia electrica sa o realizeze o firma autorizata cu proiect, cu impamantare verificata cu certificate PRAM etc, canalele sa fie metalice obligatoriu.
Eu stiu de ce vrei camera tehnica separat si ai dreptate, spor la treaba.



Doamne cat ocupa soba aia imensa din camera, nu-mi place si mai ales trebuie sa te gandesti ca nu ai chef sa te trezesti noaptea din somn ca sa bagi pe foc, centrala cu pelete are feeder automat si este solutia perfecta pentru tine..



Perfect spus domnule aici ai perfecta dreptate.
Inca ceva, nu vad in proiectul tau sistemul de ventilatie, vezi ca o casa de lemn nu poti sa o imbraci in plastic sau polistiren si dupa aia sa locuiesti in ea... Lemnul absoarbe vaporii de apa si in mod normal elimina umezeala aceasta in exterior, daca nu are unde sa o elimine ca ai polistiren atunci putrezeste, dezvolta ciuperci etc. Faci casa de lemn ca sa fie naturala dar solutia de ignifugare si antifungica este de 10 ori mai cancerigena decat cimentul. Ai nevoie de ventilatie buna la casa aia, ideal ceva automat cu recuperare de caldura. O alta particularitate este sensibilitatea la incalzirea neuiniforma, adica exact solutia cu soba, unde incalzesti sufrageria intr-un fel si restul Doamne miluieste... in camerele mai reci o sa faci condens si de aici problemele se tin lant.
verifica clar care este diferenta de pret intre casa aia si una din caramida este un jurnal pe forum cu o casa micuta cum vrei tu din Caramida care a iesit la 30.000 Euro pe langa Galati.....



Tu ai idee ce inseamna centrala cu peleti?

Inca mai exista in Romania nebunia cu canal metalic la instalatiile electrice? Pai ce naiba,nu folosesc cabluri,folosesc conductoare in tub?

#71
DIY

DIY

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,751
  • Înscris: 29.11.2007

View Postlamaisonecologique, on 27 ianuarie 2016 - 23:47, said:

De cate ori vrei sa-ti spun ,nu se pune rigipsul niciodata direct pe structura peretilor exteriori..Intre folie si rigips automat trebuie sa ai un spatiu technic ,deci fatade ventilate.

Ce intelegi tu prin fatada ventilata ?!?
Eu spun asa: fatada ventilata e una. Ceea ce prezinti tu, respectiv formarea unei cavitati intre rigips si folie e alta.

Revenind, aici se discuta modalitatea de instalare a rigipsului pe  lemn vs pe aluminiu. In cazul instalarii pe lemn (aceasta fiind chestiunea pe care am adus-o eu in discutie), este o-bli-ga-to-riu ca folia sa fie imediat in spatele rigipsului. In felul acesta lemnul este protejat de umiditatea provenita din condens. ABC-ul peretilor sandwich ...

Sper ca acum s-a inteles.

#72
wizardofoz

wizardofoz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,626
  • Înscris: 15.01.2015

Quote

colegul cu California sa ne spuna despre ce gasesc aia prin pereti cand demoleaza o casa de lemn... sau de ce este serviciu public in California pentru dezinsectie impotriva termitelor cuibarite in peretii caselor de lemn

Vezi punctul 4 al postarii mele. E bine sa citesti inainte sa te arunci.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate