Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Sediu PFA
Last Updated: Jun 04 2016 09:17, Started by
toma_ionica
, Nov 10 2015 08:47
·
0
#37
Posted 11 November 2015 - 17:55
Eu nu vreau statuie. Un bilet de avion e suficient. De acolo ma descurc eu.
|
#38
Posted 11 November 2015 - 18:20
Un bilet de avion cred ca ne permitem si noi, insa cel putin eu am tot zis, lasa ca ma descurc asa cum o fi, poate ca lucrurile se vor schimba, poate ca, poate ca...
Insa e din ce in ce e mai rau si efectiv nu mai ai motive sa ramai aici, mai ales daca esti tanar. Poate doar sa fii super incapatanat, inconstient sau ...prost! E frustrant cand cat de cat te descurci, adica nu depinzi de nimeni, nu depinzi de stat, nu esti milogul nimanui, nu stai cu mana intinsa, pe propriile puteri reusesti sa faci niste bani cat sa duci o viata relativ decenta, dar chiar si atunci tot esti hartuit, atacat, ti se pun bete in roate, esti umilit, injosit si furat cu o nesimtire iesita din comun. |
#39
Posted 11 November 2015 - 18:38
stii care-i treaba? Si afara sunt impozite mari. Adica tot pe la 30% cat e la PFA. Deci mare spanac nu fac din punct de vedere financiar. DAR acolo macar primesti ceva in schimbul impozitelor. Grija penru cetateni, asta inseamna contractul social, nu? Si in niciun caz bataia de joc de aici.
Adica lucrurile sunt simple pentru aia de afara. Am interes ca omul asta care lucreaza pe cont propriu sa produca bani (cat mai multi) pentru ca iau si eu o felie buna din astia. Asa ca hai sa-l sustin. Sa-i ofer posibilitatea sa infiinteze firma online in 15 min. Sa nu-i impozitez sediul social, ci sa-i cer doar o adresa (nu ma intereseaza ca e picat ieri in tara, nu-i cer nici macar contract de inchiriere, sa vad ca sta undeva, din partea mea, ca Stat, poate sa traiasca si sub poduri, atata timp cat produce ceva...asa ca ii cer doar o casuta postala, ca sa pot comunica cu el chestiunile oficiale. Nu ma intereseaza mai mult). Asta in UK. In DE inteleg ca un PFA (imi scapa cum ii zice in germana) este verificat dupa primele 6 luni si inchis daca nu are profit. Ceea ce mi se pare logic cumva - din punctul lor de vedere, daca n-ai profit nu prea are sens sa existi ca afacere (nu ca la noi, unde multinationale care platesc mii de oameni declara la senine ca ele n-au avut profit si nimanui nu i se pare suspect). Afara primesti avertisment inainte de amenda, pentru ca prima greseala e considerata din nestiinta si iti dau ocazia sa te indrepti. Daca recidivezi, e clar ca esti de rea-credinta si atunci te arde. La noi este inchisa o frizerie deschisa de doar o saptamana (7 zile) pentru ca la momentul vizitei ITM-ului (ce rapizi au fost, nu? sau au fost trimisi de vecini binevoitori?) angajatii n-aveau contractul trecut in REVISAL (actele erau la firma de contabilitate si inscrierea s-a facut in aceeasi zi, fara sa stie de control - dar firma a fost amendata cu o suma pe care evident ca nu aveau de unde s-o plateasca din incasarile de 7 zile...probabil nici resurse proprii nu mai aveau, ca bagasera toti banii in spatiu, amenajare, scule etc si uite asa se inchide o firma careia i se putea acorda un pic de clementa, in ideea ca un avertisment i-ar face sa-si puna in regula lucrurile si de frica, daca nu din bun simt, ar fi functionat legal si ar fi adus bani la stat. |
#40
Posted 11 November 2015 - 18:49
Mda...
Daca mai afla cineva ceva concret despre treaba asta, sa posteze aici. Eu m-as duce pana la Registrul Comertului intr-o zi ca sa intreb ce se poate face in acest caz, adica daca activitatea pe care o prestezi nu este dependenta de sediul trecut in acte, ce se poate face, putem sa modificam, sa trecem altceva, sa spunem ca n-avem activitatea la sediu ci undeva pe luna sau pe strada unde nu trebuie sa platim impozit de 20 de ori mai mare. La cum sunt si aia pe acolo, cred ca o sa-mi raspunda mai mult de o gramada. |
#41
Posted 11 November 2015 - 19:46
"Incadrarea cladirilor in fiecare categorie ar urma sa se faca pe declaratia pe proprie raspundere a proprietarilor, potrivit reprezentantilor Ministerului de Finante."
"In cazul in care destinatiile suprafetelor nu sunt evidentiate distinct, impozitul se va calcula dupa formula aplicata persoanelor fizice. Insa daca cheltuielile aferente imobilului sunt inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, impozitul va fi calculat dupa formula aplicata persoanelor juridice." sursă: https://www.contexpe...ociale-de-acasa Stie cineva ceva de o astfel de declaratie? Unde se depune, exista un model anume? |
#42
Posted 11 November 2015 - 19:53
nu s-a publicat inca. Tocmai d-aia nimeni nu poate sa spuna nimic exact in speta asta. Stiu doar ca termenul era pana in februarie si parca l-au marit pana in martie. In cel mai bun spirit romanesc, trebuie sa asteptam sa se publice. Or pe mine ma intereseaza sa stiu ceva sigur, ca reactivarea firmei dureaza mai mult de o luna jumate, pana intra in vigoare legea. Chiar asa, se dau legi de pe-o zi pe alta si suntem pusi in fata faptului implinit, fara sa mai putem face nimic (decat sa platim, evident, ceea ce-si doresc si ei)?
|
#43
Posted 11 November 2015 - 21:56
Tocmai ce m-am uitat la conferinta clubului Business Magazin pe tema asta.
Concluzia pe scurt: e nebunie, iar la persoane fizice este cu mult mai complicat decat la persoane juridice. Pe lung, in cazul in care in locuinta detinuta de o persoana fizica se desfasoara o activitate, se va decide daca pentru acea locuinta se va calcula impozit rezidential (ala decent) sau impozit nerezidential (adica ala marit de 20 de ori) in functie de cine va suporta cheltuielile. Asa scrie in lege, dar cica trebuie sa apara niste norme care vor clarifica mai bine acest aspect, in ce fel se va face exact delimitarea. Daca va suporta persoana fizica ce detine apartamentul = impozitul va fi calculat ca pentru un imbobil rezidential. Daca va suporta persoana fizica autorizata = impozitul va fi calculat ca pentru un imobil nerezidential. Cum se poate stabili asta? Prin contractul de comodat! Daca in contractul de comodat scrie ca PFA-ul/comodatarul este obligat sa suporte cheltuielile, atunci se va aplica impozit pentru spatiu nerezidential. Partea "frumoasa" e ca in toate modelele de contract de comodat se specifica faptul ca PFA-ul/comodatarul trebuie sa suporte cheltuielile (in unele se si enumera: intretinere, internet etc etc etc). Mi-am verificat acum contractul de comodat, m-am uitat si la vreo inca 10 modele de pe net, iar in toate scrie la fel. Asta e, daca esti bou si nu verifici ce scrie prin ele inainte sa le depui. Cu alte cuvinte, imobilul unde am sediul poate fi incadrat ca nerezidential (sau mixt, rezidential si nerezidential), doar din cauza unui rahat de contract de comodat care nici nu e conform cu realitatea. Poate eu nu suport cheltuielile, poate eu nu le deduc. Cei care discutau la acea conferinta mai ziceau ca e posibil ca autoritatile sa faca verificari, sa vada cu exactitate cine suporta cheltuielile pentru ca nu pot merge doar pe incredere. Adica, in contract poate sa scrie ca proprietarul suporta cheltuielile insa in realitate sa le suporte/deduca PFA-ul sau poate in contract sa scrie ca PFA-ul suporta cheltuielile insa in realitate sa le suporte proprietarul. Nu se stie exact care vor fi normele de aplicare, din pacate. Totodata, au adus in discutie ideea cum ca se poate face contract de comodat doar pe o particica din locuinta, o camera sau 5pm, insa au zis ca asa ceva nu ar schimba cu nimic lucrurile pentru ca evaluarea nu se poate face doar pe o camera sau o bucatica dintr-o camera (ce fac, vin cu ruleta si masoara?). Adica nu se va putea face o distinctie clara "uite, jumatate de WC intra la rezidential si cealalta la nerezidential", nu merge, asa ca trebuie ceva care sa clarifice. Asadar, habar n-avem ce trebuie sa facem momentan. Rugati-va sa vina Ciolos sa zica "ia gata, da-l in ma-sa de cod fiscal, il anulam". Edited by MrDerpson, 11 November 2015 - 22:02. |
#44
Posted 11 November 2015 - 22:06
contractul ala de comodat se poate schimba. Banuiesc ca e depus la RC sub forma clasica, dar daca intre timp tu si proprietarul ati convenit altceva, se modifica si contractul (sau se face altul). Drept urmare, asteptam sa apara normele de aplicare ca sa putem schimba si contractele.
|
#45
Posted 11 November 2015 - 22:13
Da, asta e ca pana nu apar alea nu stim cu exactitate. Si naiba stie cand o sa apara.
Asa noi putem sa ne ducem acum sa modificam in contractele de comodat si sa le depunem la ONRC, dar poate va fi fara folos (apropo, stie cineva daca in astfel de situatii mai trebuie luat din nou semnaturi de la vecini sau doar depui contractul?) Eu oricum o sa fiu in priza, ma mai interesez, iar daca aflu ceva o sa scriu aici. Edited by MrDerpson, 11 November 2015 - 22:14. |
#46
Posted 11 November 2015 - 22:16
n-are legatura cu acordul vecinilor. Este un contract intre tine si proprietar. Doar ca se mai plateste si chestia asta la RC...
|
|
#47
Posted 11 November 2015 - 22:20
Am inteles.
De curiozitate, pe deciziile tale de impunere de la ANAF, ce scrie pe randul 6, la "Sediu". |
#49
Posted 12 November 2015 - 01:05
La fel ca la mine, deci suntem in aceeasi situatie.
Eu i-am lasat un mesaj lui Ciolos pe Facebook. Cred ca as avea sanse mai mari sa castig de 3 ori la loto consecutiv (daca nu joc) decat sa-mi raspunda sau sa-mi vada mesajul, insa am incercat. Va sfatuiesc sa trimiteti si voi mesaje, lui Ciolos, ministrului finantelor (atunci cand va fi desemnat). La inceput poate ca sunt sanse sa ne asculte si sa miste ceva, mai ales daca vad zeci de mesaje de acelasi tip. Trebuie sa punem presiune, sa iesim in strada, sa facem ceva. Nu putem sa stam cu mainile in san! Si chiar daca va fi ca unii dintre noi sa scape (de ex, cei care nu-si deconteaza cheltuielile cu utilitatile), tot trebuie sa iesim si pentru ceilalti, nu este normal ca taxele sa se mareasca atat de mult, sa-si bata joc de noi in acest hal! Trebuie sa ne organizam cumva! Ce naiba, suntem sute de mii de PFA-uri si nu reusim sa ne facem auziti? Asteptam ca taxele sa ajunga mai mari decat sumele pe care le incasam? Edited by MrDerpson, 12 November 2015 - 01:06. |
#50
Posted 12 November 2015 - 10:58
neagu_laurentiu, on 11 noiembrie 2015 - 13:50, said:
Codul fiscal din primavara se tot dezbate, au fost versiuni si versiuni etc. Scoate conform celor de mai sus activitatea sau repartizeaza-ti 1m2 cat ai nevoie la PC : Art. 459. - (1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidențial conform art. 457 cu impozitul determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, conform art. 458. Am inteles ca ai probleme cu codul de TVA, daca declari ca nu ai activitate la sediul social. E adevarat? Intr-adevar, ca alti sute de mii, si eu am aceeasi problema: PFA cu sediul social acasa la parinti, lucru pe net, client extern. Nu deduc nimic(sunt pe norma), dar nu pot plati mii de lei impozit........totusi. |
#51
Posted 12 November 2015 - 11:54
ce legatura are TVA-ul cu sediul social? Esti neplatitor de TVA daca asta alegi la infiintare si
Edited by Michidoo, 12 November 2015 - 12:10. |
|
#52
Posted 12 November 2015 - 12:01
Statutul de platitor de TVA nu se mai acorda sau se mentine automat. Au aparut niste proceduri antievaziune care suspenda acest statut pana la verificarea suplimentara. Aceste proceduri se activeaza la diferite actiuni precum schimbare de sediu, schimbare de actionari,...
Se urmareste reducerea evaziunii TVA si a actionarilor/firmelor fantoma. |
#53
Posted 12 November 2015 - 13:05
Michidoo, on 12 noiembrie 2015 - 11:54, said:
ce legatura are TVA-ul cu sediul social? Esti neplatitor de TVA daca asta alegi la infiintare si de-aici: http://www.capital.ro/firma-acasa-risc-sa-creasca-taxa-de-20-de-ori-cine-este-obligat-sa-plateasca-si-cine-scapa-exemple.html eu nu mi-s platitor de TVA, dar am cod pt facturi externe. Nu stiu la care cod se face referire. |
#54
Posted 12 November 2015 - 18:36
Nasol. Si treaba aia pare neclara din punctul meu de vedere.
As tinde sa cred ca se refera strict daca esti platitor de TVA, nu la cel VIES (parca asa se numeste) pe care-l folosesti tu pentru facturi externe. ----------------------------------------------------------- Are cineva certificat constatator pentru PFA? Edited by MrDerpson, 12 November 2015 - 18:36. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users