Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...
 Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android
 Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.

Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri
 Sfat / recomandare construire aco...

Cablu analog vs digital

Ce valoare stabiliti la RSSI la u...

Sony FH 10W reparatie
 

Tesla Model X

- - - - -
  • Please log in to reply
662 replies to this topic

#73
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,272
  • Înscris: 22.07.2005
pai daca o iei full, probabil... dar daca o iei entry level si ajunge la 40.000e tot merita... pentru taxi merge si la 55.000e. Acum depinde si de produs, nu stim exact despre ce este vorba...

#74
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Este vorba de Model3, se va lansa undeva prin 2016, se dorea a fi unul "ieftin", inițial se spunea de 35000$, acum au făcut unii niște calcule și au zis că n-or sa reușească s-o scoata așa ieftin.

#75
MrReason

MrReason

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,266
  • Înscris: 08.10.2010

 floraur, on 07 octombrie 2015 - 17:34, said:

In EU un taxi alearga 250.000km/an, probabil ruleaza trei ani...
Da' de unde ai scos cifra aia? :lol:

in germanica fac pe undeva pe la 70.000-80.000 .. poate mai putin, poate un pic mai mult daca sunt doi soferi... dar ce zici tu acolo e SF...

sa vedem sedanul de 35k euri... ca deocamdata avem sedanul +80k euri care nu e chiar cine stie ce, chiar daca cei de la marketing incearca sa o prezinte ca model de "lux"... iar astia mai au de invatat chestii elementare... de ex. nici un scaun ca lumea confortabil nu stiu sa faca, au pus niste scaune sport total aiurea...

#76
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,119
  • Înscris: 04.02.2011

 danaciu, on 02 octombrie 2015 - 23:45, said:

Plus celelalte materiale pe care le baga in jafurile astea de masini, ca sa ajunga la preturile astea.

Așa ie dom'le, teșla astea ie jaf, mai bine rămâi la căruță tunată în parcare, ieftin, accesibil, durabil.
[ http://fs65.trilulilu.ro/imgs/therieper/caruta-tunata_0b05e989bd4f7f.jpg?size=original - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://media.realitatea.ro/multimedia/image/201107/w728/caruta_tunata_52649800.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ http://assets.sport.ro/assets/sport/2013/03/07/image_galleries/175386/foto-prima-caruta-tunata-din-romania-orice-taran-calatoreste-de-acum-ca-in-nfs-detalii-tehnice-si-specificatii_3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by benis, 08 October 2015 - 12:08.


#77
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,422
  • Înscris: 29.04.2008
Am găsit un articol interesant legat de alimentarea mașinilor electrice, șoferii lor și atitudinea lor unii față de alții.

http://www.msn.com/e...p&pfr=1#image=3

#78
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012
Sunt niste jucarii foarte cool Tesla, dar nu vi se par extrem de plictisitoare ca design? Adica atatea  inovatii in materie de tehnologie si la design nimic?

Oricum Tesla nu o iei ca vrei sa faci economie, la 80-100k euro... numai o masina economica nu e. Cica e o masina de lux cu care salvezi planeta. Ca producerea de energie electrica cu care incarci Tesla vine din eter. De asemenea fabrica de baterii pe care o construiesc, sunt convins ca nu va polua deloc, cum de altfel nici cele actuale care le furnizeaza baterii nu fac parjol pe planeta cu deseurile. Ce usor e sa manipulezi oamenii...

Eu sunt foarte curios cum va merge Tesla cand gigantii auto vor intra peste segmentul lor de piata. Audi, Porsche deja au anuntat rivali pentru Tesla. Credeti ca Porsche nu poate face un concurent serios pentru Tesla avand in vedere know how-ul pe care il au in materie de masini? Eu zic ca o sa ii spulbere.

Edited by emil_sv, 20 October 2015 - 19:21.


#79
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,422
  • Înscris: 29.04.2008
Dacă până scoate Porsche mașini electrice, Tesla va umple Europa și America de stații de alimentare, ale lor, nu știu cine va suge de la cine. Și, în plus, nu am auzit ca Porsche să fabrice baterii. Nici motoare electrice. Și nici să nu crezi că va fi mai ieftin.

#80
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 kriss2005, on 05 octombrie 2015 - 17:40, said:

Contrar numelui, o baterie Litium-Ion contine foarte putin litium! Dar sa stii ca nu e greu sa cauti pe net cu ce anume se mananca "litiumul" asta. Dupa terminarea tututor resurselor din pamant, se poate obtine litium din oceane, dar momentan nu este economic. Litium-ul este 100% reciclabil! Alte elemente din bateria litium-ion sunt cele care se pot gasi mai greu.

Recycling-of-Lithium-Ion-Batteries-LionEngineering.pd.jpg


Is There Enough Lithium to Maintain the Growth of the Lithium-Ion Battery Market?







Sursa: http://www.greentech...m-Ion-Battery-M

Si ca idee, odata cu automatizarea completa a masinilor, nu este necesar a se produce acelasi numar de masini electrice egal cu cele pe combustie interna. Se estimeaza ca nu este nevoie decat de 20% din masinile existente in prezent. Eu as renunta cu bucurie sa fac pe maimuta la volan in oras daca as putea apasa pe un buton si sa vina o masina sa ma duca la destinatie. Gandeste-te cat de gol ar fi orasul daca masinile ar fi conduse tot timpul, unde este nevoie si cand este nevoie (ca un serviciu de taxi).


Iar pentru cei care isi fac griji ca producerea unei masini electrice + bateria este mai poluanta decat ceea ce conduc ei acum:

- un VW Gold 2.0 TDI scoate pe teava in 5 ani (16.000 km/an x 5 = 80.000 km) - 2.536 tone CO2 fara a mai mentiona alte tone de NOx!!! (Asta cand este noua!)
http://www.offsetter...ions-calculator
http://publications....-5-2014-eng.pdf

Chiar crede cineva ca producerea unei baterii poate produce 5.000 de tone (pt 150.000 de km) de CO2 fara a mai pune la socoteala poluarea si energia necesara extractiei de petrol, rafinarea si transportul pana la pompa???

- Liderul pe partea tehnica de la Tesla, JB Straubel, a declarat ca emisiile din procesul de fabricatie a unei masini + baterie sunt rascumparate dupa 1 an de la punerea pe drum a masinii, asta inseamna ca pentru poluarea provocata de un VW Golf de-a lungul vietii se pot produce cel putin 10 masini TESLA cu baterii de 85kwh!!! Tesla Model 3 va avea o baterie mai mica de 50kwh.

- o baterie litium-ion se poate recicla intre 80 si 95% in functie de compozitie
http://www.lion-eng....Engineering.pdf

- pentru cei care tot tipa: "dar carbunele!!!" - Romania are un imens potential al energiei regenerabile! Daca guvernul s-ar mobiliza, Romania ar putea functiona pe 100% energie curata numai din eoliene, hidrocentrale si nucleara, fara a pune potentialul de energie iradiabila (solara) in calcul care este mai bun ca al Germaniei! Germania fiind nr.1 in lume la cantitatea de energie solara instalata, singurul minus pentru noi fiind marimea suprafetei tarii ...

In 2013 Romania si-a asigurat necesarul energiei electrice din urmatoarele surse:

1. Non-renewable energy sources: 62.42%, as follows
27.25% - coal
19.61% - nuclear
14.35% - natural gas
0.08% - naphta
1.13% - other conventional sources

2. Renewable energy sources: 37.58%, as follows
27.36% - hydro-energy
8.94% - wind power
0.37% - biomass
0.85% - solar energy
0.05% - other renewable sources

Sursa: https://en.wikipedia...ergy_in_Romania

Deci, daca e sa adunam sursele nepoluante, avem 37.58% + 19.61% (nucleara) = 57.19% - surse nepoluante

Mai departe avem:



Sursa: https://en.wikipedia...ower_in_Romania


In 2013 - Romania a produs din eoliene 2,599MW (8.94%). Daca potentialul este de 14.000MW, atunci inseamna ca Romania ar putea produce 45% din necesar numai din eoliene!

57.19% + 45% = 102.19% (ne mai ramane si pentru export fara punerea in functiune ale reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda)

Pe langa toate astea adaugam si potentialul de energie solara (0.85% capacitate instalata in 2013) dupa cum se vede in imaginea de mai jos.

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/SolarGIS-Solar-map-Europe-en.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]





Cat despre Tesla, isi aminteste cineva cat te mult costau PC-urile cand au aparut? Nu va mai plangeti atata, logic ca sunt scumpe acum, cineva trebuie sa plateasca pentru R&D. Altii platesc, pentru ca voi sa va bucurati in viitor, nu mai fiti asa invidiosi!

[ http://media.techeblog.com/images/classics_.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Prietene, esti bine? Cum sa scoata 2500 de tone de NOx, CO2 sau ce baigui tu pe acolo? Pai nu arde atata motorina.
Indoctrinat la maxim, citate la greu, minte zero. Pe scurt, iecologist habotnic, rupt de realitate.

Edited by underb, 20 October 2015 - 19:47.


#81
NecPlusUltra

NecPlusUltra

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 600
  • Înscris: 19.10.2015

 connectorxp, on 02 octombrie 2015 - 22:28, said:

usile alea sunt foarte faine, pacat ca nu au pus si in fata asa ceva.
Sunt de-a dreptul excelente usile! Dar fiind doar pe spate nu prea au sens. Ori le puneau si pe fata, ori si pe fata si pe spate. Sa zicem ca avea doar pe fata usi din astea precum sunt cele din spate. Vrei sa parchezi intr-un loc stramt. Opresti, coboara pasagerii din spate, parchezi in locul stramt. Iesi si tu din masina. Perfect! Dar asa, cu usi din astea doar pe spate cum faci? Intri in locul de parcare ingust. Da, cei din spate coboara cu usurinta din masina datorita sistemului de deschidere al usilor. Dar soferul si pasagerul din dreapta soferului cum se dau jos din masina in acel loc ingust?

#82
NecPlusUltra

NecPlusUltra

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 600
  • Înscris: 19.10.2015
Giugiaro a si zvarlit un prototip cu usi cu deschidere pe verticala si pe fata si pe spate - Clipper.

[ http://www.autotribute.com/wp-content/uploads/2014/03/Italdesign-Giugiaro-Clipper-door-open.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ http://images.thecarconnection.com/lrg/giugiaro-clipper-concept_100458502_l.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


[ http://static.technologicvehicles.com/news/2708/Giugiaro_Clipper_2014.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by NecPlusUltra, 21 October 2015 - 18:07.


#83
X-plane

X-plane

    ANTICOMUNIST.

  • Grup: Validating
  • Posts: 7,838
  • Înscris: 15.03.2006

 nealsmith, on 02 octombrie 2015 - 12:57, said:

Masina si ideea sunt bune,incarcatul e treaba

Daca nu esti in America sau Europa de Vest nu te descurci,si inca nici acolo,se poate intampla sa ti se opreasca masina in drum,ar trebui sa ofere si versiuni hibrid.

In rest pe mine ma enerveaza usile spate de tip gullwing,ce faci intr-o parcare stramta? Cu usi normale,mai aveai putin loc,pe astea cum le deschizi putin lovesti masina langa tine,si iesi afara ca in filmele cu Cichi Cean.


Daca acei curiozitatea te uitai la o prezentare. Ușile din spate au doua seturi de balamale, in asa fel incat nu se deschid înspre exterior, ci numai in sus.

 emil_sv, on 20 octombrie 2015 - 19:16, said:

Sunt niste jucarii foarte cool Tesla, dar nu vi se par extrem de plictisitoare ca design? Adica atatea  inovatii in materie de tehnologie si la design nimic?

Oricum Tesla nu o iei ca vrei sa faci economie, la 80-100k euro... numai o masina economica nu e. Cica e o masina de lux cu care salvezi planeta. Ca producerea de energie electrica cu care incarci Tesla vine din eter. De asemenea fabrica de baterii pe care o construiesc, sunt convins ca nu va polua deloc, cum de altfel nici cele actuale care le furnizeaza baterii nu fac parjol pe planeta cu deseurile. Ce usor e sa manipulezi oamenii...

Eu sunt foarte curios cum va merge Tesla cand gigantii auto vor intra peste segmentul lor de piata. Audi, Porsche deja au anuntat rivali pentru Tesla. Credeti ca Porsche nu poate face un concurent serios pentru Tesla avand in vedere know how-ul pe care il au in materie de masini? Eu zic ca o sa ii spulbere.

Nu poate. Tesla deține tehnologie si patente pe care alte companii nu le pot folosi.

#84
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Eh, cum sa nu, stai oleaca sa sara cu banu' Posted Image

Viitorul este EV, mie mi se pare clar, este un motor net superior, iar energie poti obtine din enspe mii de surse, mai mult sau mai putin poluante.

Se laudau nu stiu ce companie americana (unii seriosi, nu copaia SRL) ca in 10 ani o sa scoata primul reactor cu fuziune nucleara, ala o sa fie momentul cand motorul cu ardere interna o sa inceapa sa fie cam inutil pentru fatzaiala prin orase (cam la asta folosim majoritatea tigaile).

Porka au anuntat un super-model full electric cu autonomie de 500 de km, adica cam cat are un benzinar normal.

http://newsroom.pors...-car-11391.html

Dar mai e pana departe.

Edited by a3ds, 22 October 2015 - 02:04.


#85
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,504
  • Înscris: 15.06.2007

 iladi, on 11 octombrie 2015 - 07:35, said:

Am găsit un articol interesant legat de alimentarea mașinilor electrice, șoferii lor și atitudinea lor unii față de alții.

http://www.msn.com/e...p&pfr=1#image=3
Bataie cu /pe stecher. Las' ca la noi vine specia aia care-i atrasa de cupru si fer.. se ocupa ei de treaba.

 emil_sv, on 20 octombrie 2015 - 19:16, said:

Sunt niste jucarii foarte cool Tesla, dar nu vi se par extrem de plictisitoare ca design? Adica atatea  inovatii in materie de tehnologie si la design nimic?

Oricum Tesla nu o iei ca vrei sa faci economie, la 80-100k euro... numai o masina economica nu e. Cica e o masina de lux cu care salvezi planeta. Ca producerea de energie electrica cu care incarci Tesla vine din eter. De asemenea fabrica de baterii pe care o construiesc, sunt convins ca nu va polua deloc, cum de altfel nici cele actuale care le furnizeaza baterii nu fac parjol pe planeta cu deseurile. Ce usor e sa manipulezi oamenii...

Eu sunt foarte curios cum va merge Tesla cand gigantii auto vor intra peste segmentul lor de piata. Audi, Porsche deja au anuntat rivali pentru Tesla. Credeti ca Porsche nu poate face un concurent serios pentru Tesla avand in vedere know how-ul pe care il au in materie de masini? Eu zic ca o sa ii spulbere.
In California sunt paduri de eoliene si zeci si sute de hectare de fotovoltaice. Au suficient curent "bio".

#86
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
Pacat ca fara subventii de la stat ar fi complet nerentabile.

#87
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

 tfmercedez, on 22 octombrie 2015 - 08:42, said:

Bataie cu /pe stecher. Las' ca la noi vine specia aia care-i atrasa de cupru si fer.. se ocupa ei de treaba.


In California sunt paduri de eoliene si zeci si sute de hectare de fotovoltaice. Au suficient curent "bio".

Nu curentul e problema, bateriile sunt.

Apropo am vazut ieri o Tesla cu numere de Lituania... chiar ma intrebam cum naiba a ajuns pana aici cu ea Posted Image

Edited by emil_sv, 22 October 2015 - 09:23.


#88
a3ds

a3ds

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 13,313
  • Înscris: 26.04.2015
I-a pus gpl :D

#89
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
update de soft si ai pilot automat inteligent (frana, acceleratie, curbe, semnalizeaza si schimba singura banda )... Nice.
E clar ca nu e perfect, dar cum e sa te trezesti a doua zi dimineata si sa iti spuna masina ca stii, am devenit mai inteligenta, stiu sa conduc singura Posted Image).

http://0-100.hotnews...emul-autopilot/
http://0-100.hotnews...ii-periculoase/

Edited by t-balt, 25 October 2015 - 19:09.


#90
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
O mare realizare din punct de vedere al  fiabilitatii motorului si o si mai mare porcarie din cauza autonomiei,a costurilor de mentenanta cu acumulatorul si a timpului imens de incarcare.
Acea autonomie cred ca e clar pentru toata lumea ca e in conditii de laborator cu baterie noua,mers ca melcul temperaturi ideale si multi, multi alti factori.
In exploatare obisnuita iarna cand e frig si bateria e mai degradata(odata cu orice ciclu de incarcare/descarcare mai ales daca se realizeaza la curenti mari bateria isi pierde din capacitate) aceasta autonomie poate fi si de doar 50KM daca te mai dai sportiv la ea.
Sa vezi ce fain e cand te sui in masina si iti arata full si dupa 50km iti indica LowBatery iar in alti 5km se opreste de tot si-ti canta cucu in mijlocul campului.
Cu o astfel de masina e super-mega riscant sa parasesti orasul si chiar si asa e destul de nasol sa faci pana prostului mai ales ca e si dificil de alimentat.
Singura amagire ar fi inlocuirea acumalatorilor motori cu totul in asa zisele unitati PECO, statii de schimb mai dese ca ciupercile dupa ploaie si bineinteles motor auxiliar cu ardere interna sa te poti tara pana la cea mai apropiata statie cand se taie macaroana.
Total aiurea, in loc sa te bucuri de masina stai tot timpul cu grija sa dramaluiesti curentul ca sa ajungi la destinatie.Fite de milionari.

Edited by geo123, 27 October 2015 - 19:48.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate