Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...
 Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid
 Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite
 

Tesla Model X

- - - - -
  • Please log in to reply
662 replies to this topic

#55
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,277
  • Înscris: 29.04.2008

View Postcrokodilu, on 05 octombrie 2015 - 21:26, said:

Presupunand ca consuma 6%, pt. cei 80.000 km se consuma: 4800l diesel, adica sa zicem 4,8 tone. Cum ai ajuns la 2536 tone CO2?

ai uitat de aer ;)

#56
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,886
  • Înscris: 28.12.2006
Restul 2532 tone e aerul?

#57
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,277
  • Înscris: 29.04.2008
2(virgula)xxx tone  , bata-l vina de sistem american :D

#58
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,886
  • Înscris: 28.12.2006
Esti sigur? Adica avem precizie de 3 zecimale? Sa zicem 2 tone, inseamna 50% din greutatea combustibilului ars, oare asa e? Benzina cat emite?

Edited by crokodilu, 06 October 2015 - 10:31.


#59
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,277
  • Înscris: 29.04.2008
daca nu-ti place cu virgula ai 2536 de kg  ;)

probabil ca din 4800 kg (sic!) de motorina si nu-stiu-si-nu-ma-intereseaza-cate kg de aer, prin combustie, rezulta 2500 kg de deseuri.

Oricum, nici macar nu mi se pare relevant punctul de vedere ecologist in momentul de fata. Ceea ce mi se pare relevant este faptul ca a aparut o alternativa viabila, pentru unii, la transportul bazat pe combustibili fosili. Si o consider asemanatoare alternativelor din sistemele de operare pe calculator. Fiecare cu bune si rele, dar poti alege functie de nevoile personale.

De asemenea mi se pare un avantaj tehnologic faptul ca se vor putea, in absenta motorului masiv din fata sau din spate, regandi structurile de rezistenta in particular si in general platforma masinilor.

#60
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,133
  • Înscris: 05.08.2005
pai nu e deloc complicat de calculat, pune o medie de 120g/km de emisii CO2, inmultesti cu numarul de km, imparti la 100 si afli cate kg se emite, eventual de e prea mare, mai imparti la 1000 si afli in tone :)

120x80.000=9.600.000g CO2 = 9.6t CO2.

http://www.servicii-...co2-calculator/ - de aici poti afla cat CO2 emit majoritatea masinilor si de acolo calculezi.

Diferentele mai mari tin de nivelul NOx-elor, care sunt mult mai mari la diesel decat benzina.

Spre exemplu un Insignia 2.0 cdti 160 CP elimina 124g, iar un 2.0 Turbo doar 24g.
http://www.emissions...?page=2&ipp=25

#61
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,886
  • Înscris: 28.12.2006

View Postt-balt, on 06 octombrie 2015 - 10:47, said:

Spre exemplu un Insignia 2.0 cdti 160 CP elimina 124g, iar un 2.0 Turbo doar 24g.
http://www.emissions....?page=2&ipp=25
Nu cred ca-s acurate cifrele de care zici: avem CO, CO2 si NOx, 2L benzina emite mai mult CO si CO2 fata de 2.0 diesel, cel putin asa vad eu la o cautare sumara. NOx-ul e intr-adevar la sfert fata de diesel, dar aici vorbim de zeci de miligrame, pe cand la CO2 vorbim de sute de grame.

http://www.emissions...-16v-turbo-20cc
http://www.emissions...-17-wheels-20cc

Desigur motorul electric este o varianta interesanta, comparat cu cel cu combustie: mic, usor, nu mai ai nevoie de cutie sau transmisie, il legi direct la roata, nu face zgomot prea mare, nu scoate "fum".

Edited by crokodilu, 06 October 2015 - 11:03.


#62
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,277
  • Înscris: 29.04.2008
si care ar fi relevanta vis a vis de Tesla Model X?

#63
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,886
  • Înscris: 28.12.2006
E bine  sa avem clar in cap adevarul istoric.

#64
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006

View Postiladi, on 06 octombrie 2015 - 10:44, said:

[...]o alternativa viabila, pentru unii, la transportul bazat pe combustibili fosili[...]
Alternativa asta exista și până acum: Litieră cărată de sclavi. Man, n-am nimic împotriva principiului în sine, da' de la 130k US$ cu subvenții cu tot până la alternativă viabilă e cale a dracului de lungă!
Alternativa aia o sa fie viabilă când o să înceapă să se implementeze rentabil (și complet nesubvenționat) pe transportul greu, rutier maritim și aerian. Până atunci, sunt doar exerciții pentru un procent minuscul de piață. Dacă vrei să faci o analogie cu sistemele IT, atunci Tesla e un Linux care costă de zece ori cât un Windows...

Edited by buntzi, 06 October 2015 - 11:19.


#65
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,277
  • Înscris: 29.04.2008
In final, tot nu am inteles: va deranjeaza tehnologia sau pretul? Sau gustul usor acrisor?  Posted Image

Am specificat ca este o alternativa pentru unii.

Desigur tot pentru aceia care is permit si sa cumpere sclavi pentru litiera, ca tot ne place sa dam exemple aiurea. Ca o mica lectie de istorie: cand a aparut motorul cu aburi, transportul greu se desfasura cu panze sau cu boi sau deloc. Si sunt sigur ca si atunci motorul cu aburi a fost primit cu tot atata entuziasm ca si transportul electric acum doar ca atunci lipsea internetul. Ce noroc Posted Image

Edited by iladi, 06 October 2015 - 11:36.


#66
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006
Nu mă deranjează nimic în afara etichetei "viabil" pe care i-o pui cu atâta lejeritate. Transportul cu abur a fost viabil deoarece a permis viteze mult mai mari și independența față de condițiile meteo. Propulsia electrică nu oferă suficiente avantaje față de cea cu ardere internă ca sa se califice la capitolul "viabilă". Nimeni nu abordează subiectul noxelor și poluării din procesele tehnologice necesare producerii bateriilor și mutării materialelor dintr-o parte a lumii într-alta.

#67
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,886
  • Înscris: 28.12.2006
Daca privesti punctual (superficial?) da, electricul e perfect cat timp mergi cu el: nu tu zgomot, fum, emisii, simplu, mic. Dar daca iei in calcul autonomia si restul procesului, si deocamdata si pretul de achizitie, putem spune doar ca e de viitor.

Edited by crokodilu, 06 October 2015 - 12:36.


#68
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,104
  • Înscris: 05.06.2002
io nu-s asa bogat ca sa-mi pun problema din pct de vedere a mediului. io-s mai inapoiat. imi pun problema economic. Posted Image bine, ipotetic vorbind, ca n-am bani de una...

Edited by Fane, 06 October 2015 - 13:21.


#69
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,277
  • Înscris: 29.04.2008

View Postbuntzi, on 06 octombrie 2015 - 12:27, said:

Nu mă deranjează nimic în afara etichetei "viabil" pe care i-o pui cu atâta lejeritate. Transportul cu abur a fost viabil deoarece a permis viteze mult mai mari și independența față de condițiile meteo. Propulsia electrică nu oferă suficiente avantaje față de cea cu ardere internă ca sa se califice la capitolul "viabilă". Nimeni nu abordează subiectul noxelor și poluării din procesele tehnologice necesare producerii bateriilor și mutării materialelor dintr-o parte a lumii într-alta.


transportul electric poate oferi independenta fata de resurse fosile. Care poate nu le ai in cantitati suficiente, sau poate se termina. Ca si fapt divers, si petrolul se muta dintr-o parte in alta a lumii.

Si repet: este o alternativa viabila (:D) pentru unii. Acum, pentru altii peste cativa ani. Iti mai aduci aminte cat era un 286 pe la inceputul anilor '90?

PS  VIÁBIL, -Ă, viabili, -e, adj. Care prezintă condițiile, calitățile necesare pentru a dura, a se menține, a se dezvolta. [Pr.: vi-a-] – Din fr. viable.
Sursa: DEX '09 (2009)  | Adăugată de blaurb. | Semnalează o greșeală | Permalink

#70
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006
Eu cred că doar se înlocuiește dependența de o resursă fosilă cu alta. Poate și propulsia nucleară pentru nave părea viabilă în anii 60 când a apărut, dar uite că 50 de ani mai târziu a rămas în continuare apanajul câtorva unități, portavioane și spărgătoare de gheață.
Iar viabilitatea ar trebui să fie firească, nu impusă. Motoarele cu aburi au dispărut împinse de cele cu ardere internă, deși nu se punea problema de viabilitate atunci, erau deja în culmea progresului.
Oare ar trebui să facem un topic în altă parte? Discuția cred că e viabilă ( Posted Image ) dar poate nu aici.

Edited by buntzi, 06 October 2015 - 13:55.


#71
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,265
  • Înscris: 22.07.2005

View Postdanaciu, on 02 octombrie 2015 - 23:45, said:

Aberatii.
E doar pentru snobi care-si pot justifica acum aruncarea banilor pe geam pe asa zise motive ecologice.
Dar n-are nici o legatura cu ecologia. Daca e asa de cinstit Musc asta, de ce tine secreta greutatea bateriilor? La toate modele.
Plus celelalte materiale pe care le baga in jafurile astea de masini, ca sa ajunga la preturile astea.
Ca motorul electric exista de mai bine de 100 de ani. N-a inventat omu nimic, nici roata nici apa calda.
Doar o alta modalitate de a lua banii fraierilor. Dar asta nu e cine stie ce merit.
Desi probabil posesorii de IPhone si multe alte aberatii o sa sara sa ma injure si sa ma convinga cat de fenomenale si extraordinare si necesare, ba chiar indispensabile sunt toate aceste "device"-uri.
Dar toate astea sunt de fapt in categoria: DAS AUTO.

Cam dura analiza asta a ta... ai dreptate pana in momentul in care vom putea cumpara un sedan cu 35.000e, dupa acest moment o sa vezi toate taxi-urile din Europa (si nu numai) adoptand aceasta masina. Tot e ceva daca macar acestea nu vor mai emite noxe in oras... In EU un taxi alearga 250.000km/an, probabil ruleaza trei ani... asta inseamna o economie de combustibil de 50.000e Mi se pare best deal!

La acesti bani este absolut fezabil sa folosesti acesta solutie, eu nu am firma de taxi, insa fac 70.000km pe an si ma tenteaza. Nu numai pretul dar si celelalte avantaje ale motorului electric sunt lucruri care trebuiesc luate in calul. S-ar putea ca la acel pret de 35.000e sa nu mai gasesc in piata prea multe optiuni cu putere mai mare.

Noi vorbim de motor electric sau de baterii, cine a spus ca a inventat Tesla asa ceva... ?!

#72
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004

View Postfloraur, on 07 octombrie 2015 - 17:34, said:

Nu numai pretul dar si celelalte avantaje ale motorului electric sunt lucruri care trebuiesc luate in calul. S-ar putea ca la acel pret de 35.000e sa nu mai gasesc in piata prea multe optiuni cu putere mai mare.

The Model 3 is likely to cost $55,000 to $60,000, Morgan Stanley said.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate