Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

Tesla Model X

- - - - -
  • Please log in to reply
662 replies to this topic

#37
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,133
  • Înscris: 05.08.2005
pai daca iti cumperi un full electric iti da statul 4000 si ceva de euro momentan(20.000 lei) drept stimulent, la hybride mai putin.

dpmdv nu electric e solutia, problema cu bateriile e importanta, adaugand foarte multe costuri suplimentare, dar teoretic elimina foarte multe ce tine de motor in sine. Faptul ca totul este asezat precum un pat iarasi s-a observat ca ajuta mult la siguranta si stabilitate plus masinile devin mult mai practice. Tehnologia vine cu ceva avantaje, dar la fel de bine cele pe hidrogen sau alte variante care folosesc un rezervor par mult mai eficiente, necesitand timp de alimentare mult mai mici si ar trebui sa fie mai putin poluante.

Ramane de vazut ce ne rezerva viitorul, dar pana atunci un hybrid cu motor mare pe benzina suna bine :))

#38
ZIGZAG20

ZIGZAG20

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,971
  • Înscris: 20.04.2013
Cat mi-a dat statul era fix pretul de rezervare a modelului S.Deci iti acoperi avansul.La casa iti trebuie bransament trifazic ca altfel te manca dracu pana se incarca.O incarcare full te costa undeva maxim 50RON.

Edited by ZIGZAG20, 02 October 2015 - 20:35.


#39
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,296
  • Înscris: 07.02.2003
Cam asa arata un battery pack de Tesla S:

[ http://samochodyelektryczne.org/img/tesla_model_s/zoom/tesla_model_s_327.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ http://files.wizkid057.com/teslapack/update3/2014-09-09%2021.56.46.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Cred ca se schimba pe dedesupt in service cand trebuie...

[ http://i1346.photobucket.com/albums/p697/IQeditor/Embed_undefloor_battery_pack_zpsbb03f2d6.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by andreic, 02 October 2015 - 21:24.


#40
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Cu exceptia designului putin discutabil in fata, masina arata bine, pretul e de speriat, dar daca il compari cu un Q7 sau altceva cu performante similare e in aceeasi liga, usile alea sunt foarte faine, pacat ca nu au pus si in fata asa ceva.
Preferata mea ramane Model S din cauza designului elegant si a pretului mult mai accesibil.

#41
danaciu

danaciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,461
  • Înscris: 01.05.2006
Aberatii.
E doar pentru snobi care-si pot justifica acum aruncarea banilor pe geam pe asa zise motive ecologice.
Dar n-are nici o legatura cu ecologia. Daca e asa de cinstit Musc asta, de ce tine secreta greutatea bateriilor? La toate modele.
Plus celelalte materiale pe care le baga in jafurile astea de masini, ca sa ajunga la preturile astea.
Ca motorul electric exista de mai bine de 100 de ani. N-a inventat omu nimic, nici roata nici apa calda.
Doar o alta modalitate de a lua banii fraierilor. Dar asta nu e cine stie ce merit.
Desi probabil posesorii de IPhone si multe alte aberatii o sa sara sa ma injure si sa ma convinga cat de fenomenale si extraordinare si necesare, ba chiar indispensabile sunt toate aceste "device"-uri.
Dar toate astea sunt de fapt in categoria: DAS AUTO.

#42
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004
Asa au zis si de Prius si ca va fi o moda trecatoare, exact ca si cu touchscreen-ul la telefon si istoria ne arata ca ne inselam uneori, acum mai toate telefoanele au ecran tactil si din ce in ce mai multi fabricanti incearca si lanseaza modele hibride, masinile electrice inca sunt tabu si mare parte din ce se afla in piata se ridica la nivelul de glume de amateur stand-up comedy Posted Image

Edited by connectorxp, 03 October 2015 - 00:56.


#43
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,293
  • Înscris: 29.04.2008

View Postdanaciu, on 02 octombrie 2015 - 23:45, said:

Aberatii.
E doar pentru snobi care-si pot justifica acum aruncarea banilor pe geam pe asa zise motive ecologice.
Dar n-are nici o legatura cu ecologia. Daca e asa de cinstit Musc asta, de ce tine secreta greutatea bateriilor? La toate modele.
Plus celelalte materiale pe care le baga in jafurile astea de masini, ca sa ajunga la preturile astea.
Ca motorul electric exista de mai bine de 100 de ani. N-a inventat omu nimic, nici roata nici apa calda.
Doar o alta modalitate de a lua banii fraierilor. Dar asta nu e cine stie ce merit.
Desi probabil posesorii de IPhone si multe alte aberatii o sa sara sa ma injure si sa ma convinga cat de fenomenale si extraordinare si necesare, ba chiar indispensabile sunt toate aceste "device"-uri.
Dar toate astea sunt de fapt in categoria: DAS AUTO.


Cred că nu înțelegi fenomenul: omul a lansat o alternativă, poate și viabilă, la motorul cu ardere internă. E normal ca prețurile să fie foarte mari acum când tehnologia e la început și producția e mică. Posibil, chiar probabil, ca prețul să scadă în timp.

Ca și completare la povestea cu mașina, el și fratele lui au ceva care se numește Solar City, cu care produc energie electrică https://en.wikipedia.../wiki/SolarCity , care alimentează (direct sau indirect) stațiile de încărcare Tesla, apoi mai au un sistem de stocare casnic pentru energia electrică, powerwall http://www.teslamotors.com/powerwall

Iar ca fapt divers, a pus patentele Tesla, gratuit, la dispoziția tuturor constructorilor auto (Mercedes și BMW au profitat, deja)

Edited by iladi, 03 October 2015 - 07:48.


#44
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,991
  • Înscris: 15.06.2007

View Postjericho, on 02 octombrie 2015 - 11:31, said:

sa zicem ca as avea bani s-o cumpar, dar ce fac cu ea? unde o incarc? ca omu' nu sta doar acasa, se mai plimba si el...
Pai faci peste 400km zilnic? Multi nu fac nici intr-o saptamana. Ar fi o ideie de lasat la incarcat in weekend.

#45
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,274
  • Înscris: 13.03.2015

View Posttfmercedez, on 04 octombrie 2015 - 23:06, said:


Pai faci peste 400km zilnic? Multi nu fac nici intr-o saptamana. Ar fi o ideie de lasat la incarcat in weekend.
Este suficient să nu ai suficientă autonomie când e nevoie. Un exemplu pentru tine: drum Timisoara-Mangalia o dată pe an. Plus Timisoara-Cluj-Timisoara lunar și la două luni Timisoara-Bucuresti. Deja apar probleme...
Nu știu cum ar fi din Timișoara în Croația, sunt stații de reincarcare?

#46
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,991
  • Înscris: 15.06.2007
Vor fi destui care sa o cumpere. Si cine are bani de asa ceva nu o cumpara pentru economia cu combustibilul, sigur mai are una pe langa pentru drumurile lungi.

#47
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,293
  • Înscris: 29.04.2008
not yet. situatia la zi cu statiile de reincarcare din centrul Europei:

Attached File  today.jpg   360.79K   42 downloads

de altfel pe site se poate afla cam tot ce intereseaza.

#48
kriss2005

kriss2005

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 256
  • Înscris: 12.08.2006

View PostFane, on 02 octombrie 2015 - 15:37, said:

tehnologia asta n-o sa fie niciodata pt omul de rand fiindca nu exista suficiente rezerve de litiu pe pamant pt trecerea intregului parc auto pe aceasta tehnologie. asa ca a fost, este si va fi o jucarie pt oameni cu bani.

Contrar numelui, o baterie Litium-Ion contine foarte putin litium! Dar sa stii ca nu e greu sa cauti pe net cu ce anume se mananca "litiumul" asta. Dupa terminarea tututor resurselor din pamant, se poate obtine litium din oceane, dar momentan nu este economic. Litium-ul este 100% reciclabil! Alte elemente din bateria litium-ion sunt cele care se pot gasi mai greu.

Attached File  Recycling-of-Lithium-Ion-Batteries-LionEngineering.pd.jpg   101.93K   25 downloads


Is There Enough Lithium to Maintain the Growth of the Lithium-Ion Battery Market?

Quote

Tesla is expecting to produce 500,000 cars per year by 2020. With an assumed average capacity of 65 kilowatt-hours per vehicle (taking into account both the smaller battery of the expected Model S and the larger batteries like those in the P85 and P85D), 500,000 65-kilowatt-hour batteries per year would require, at about 10 kilograms of lithium per battery, 5 million kilograms (5,000 metric tons) of refined lithium per year.

Quote

In an act of wild speculation, let’s suggest that the world will see 100 Tesla-size battery production factories by 2040 (or hopefully much sooner). This is enough to produce about 100 million EVs per year, plus a ton of stationary storage (global sales of cars are about 80 million per year, so 100 million a year seems about right when we’re including many years of sales in the future, with a larger global population). If this is the case, and the basic battery requirements don’t change too much, the world would need about 800,000 metric tons of lithium by 2040. And that’s just for battery production and doesn’t include the many other uses of lithium.

Quote

Can lithium batteries scale up? According to this quick and purely speculative math, the short answer is, with current reserves, not just no, but hell no. With known lithium “resources” at 39.5 million tons, we get about 50 years of supply with 100 Gigafactories, which is a bit more comforting, but still not exactly a viable long-term solution.

Sursa: http://www.greentech...m-Ion-Battery-M

Si ca idee, odata cu automatizarea completa a masinilor, nu este necesar a se produce acelasi numar de masini electrice egal cu cele pe combustie interna. Se estimeaza ca nu este nevoie decat de 20% din masinile existente in prezent. Eu as renunta cu bucurie sa fac pe maimuta la volan in oras daca as putea apasa pe un buton si sa vina o masina sa ma duca la destinatie. Gandeste-te cat de gol ar fi orasul daca masinile ar fi conduse tot timpul, unde este nevoie si cand este nevoie (ca un serviciu de taxi).


Iar pentru cei care isi fac griji ca producerea unei masini electrice + bateria este mai poluanta decat ceea ce conduc ei acum:

- un VW Gold 2.0 TDI scoate pe teava in 5 ani (16.000 km/an x 5 = 80.000 km) - 2.536 tone CO2 fara a mai mentiona alte tone de NOx!!! (Asta cand este noua!)
http://www.offsetter...ions-calculator
http://publications....-5-2014-eng.pdf

Chiar crede cineva ca producerea unei baterii poate produce 5.000 de tone (pt 150.000 de km) de CO2 fara a mai pune la socoteala poluarea si energia necesara extractiei de petrol, rafinarea si transportul pana la pompa???

- Liderul pe partea tehnica de la Tesla, JB Straubel, a declarat ca emisiile din procesul de fabricatie a unei masini + baterie sunt rascumparate dupa 1 an de la punerea pe drum a masinii, asta inseamna ca pentru poluarea provocata de un VW Golf de-a lungul vietii se pot produce cel putin 10 masini TESLA cu baterii de 85kwh!!! Tesla Model 3 va avea o baterie mai mica de 50kwh.

- o baterie litium-ion se poate recicla intre 80 si 95% in functie de compozitie
http://www.lion-eng....Engineering.pdf

- pentru cei care tot tipa: "dar carbunele!!!" - Romania are un imens potential al energiei regenerabile! Daca guvernul s-ar mobiliza, Romania ar putea functiona pe 100% energie curata numai din eoliene, hidrocentrale si nucleara, fara a pune potentialul de energie iradiabila (solara) in calcul care este mai bun ca al Germaniei! Germania fiind nr.1 in lume la cantitatea de energie solara instalata, singurul minus pentru noi fiind marimea suprafetei tarii ...

In 2013 Romania si-a asigurat necesarul energiei electrice din urmatoarele surse:

1. Non-renewable energy sources: 62.42%, as follows
27.25% - coal
19.61% - nuclear
14.35% - natural gas
0.08% - naphta
1.13% - other conventional sources

2. Renewable energy sources: 37.58%, as follows
27.36% - hydro-energy
8.94% - wind power
0.37% - biomass
0.85% - solar energy
0.05% - other renewable sources

Sursa: https://en.wikipedia...ergy_in_Romania

Deci, daca e sa adunam sursele nepoluante, avem 37.58% + 19.61% (nucleara) = 57.19% - surse nepoluante

Mai departe avem:

Quote

Wind power in Romania reached in 2014 an installed capacity of 2,954 MW,[1] up from the 14 MW installed capacity in 2009.[2] Romania has the highest wind potential in South Eastern Europe of 14,000 MW. A study of Erste Bank places Romania and especially the Dobrogea Region with Constanţa and Tulcea counties as the second best place in Europe (after Scotland) to construct wind farms due to its large wind potential


Sursa: https://en.wikipedia...ower_in_Romania


In 2013 - Romania a produs din eoliene 2,599MW (8.94%). Daca potentialul este de 14.000MW, atunci inseamna ca Romania ar putea produce 45% din necesar numai din eoliene!

57.19% + 45% = 102.19% (ne mai ramane si pentru export fara punerea in functiune ale reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda)

Pe langa toate astea adaugam si potentialul de energie solara (0.85% capacitate instalata in 2013) dupa cum se vede in imaginea de mai jos.

[ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/SolarGIS-Solar-map-Europe-en.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]





Cat despre Tesla, isi aminteste cineva cat te mult costau PC-urile cand au aparut? Nu va mai plangeti atata, logic ca sunt scumpe acum, cineva trebuie sa plateasca pentru R&D. Altii platesc, pentru ca voi sa va bucurati in viitor, nu mai fiti asa invidiosi!

[ http://media.techeblog.com/images/classics_.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by kriss2005, 05 October 2015 - 18:08.


#49
danaciu

danaciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,461
  • Înscris: 01.05.2006

View Postiladi, on 03 octombrie 2015 - 07:45, said:

Cred că nu înțelegi fenomenul: omul a lansat o alternativă

Cred ca nu stii sa citesti. Sau citesti numai ce-ti convine.
Mototrul electric exista de aproape 200 de ani, omul vostru nu a inventat nimic.
Nici macar cum sa-i fraiereasca pe oameni, si asta e o inventie veche.
Cat despre Mertz si BM era culma ca sa nu profite si ei de valul urias de snobi care pot in sfarsit sa abereze ecologic.
Da, omul a brevetat tot felul de chestii, mai mult sau mai putin utile, dar "uita" sa ne spuna greutatea si volumul bateriilor!!!
Adica tocmai ceea ce conteaza cu adevarat dpdv ecologic.

#50
kriss2005

kriss2005

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 256
  • Înscris: 12.08.2006

View Postdanaciu, on 05 octombrie 2015 - 20:19, said:

Cred ca nu stii sa citesti. Sau citesti numai ce-ti convine.
Mototrul electric exista de aproape 200 de ani, omul vostru nu a inventat nimic.
Nici macar cum sa-i fraiereasca pe oameni, si asta e o inventie veche.
Cat despre Mertz si BM era culma ca sa nu profite si ei de valul urias de snobi care pot in sfarsit sa abereze ecologic.
Da, omul a brevetat tot felul de chestii, mai mult sau mai putin utile, dar "uita" sa ne spuna greutatea si volumul bateriilor!!!
Adica tocmai ceea ce conteaza cu adevarat dpdv ecologic.

O simpla cautare pe google te-ar face fericit: http://lmgtfy.com/?q... battery weight


Battery voltage:


375 V


Battery cells:


Li-ion


Battery weight:


1200 lb/544 kg (85 kWh)


Battery energy:


60, 85, 85-performance kWh

85-kWh = 16 modules with 6 groups in series (402 volts, 7104 cells)

60-kWh = 14 modules (352 volts, 6216 cells)

Groups contain 74 cells.



Acum te rog spune-ne si noua exact impactul ecologic.

Sper ca nu doresti sa vina Elon Musk sa-ti spuna personal datele tehnice.

#51
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,888
  • Înscris: 28.12.2006

View Postkriss2005, on 05 octombrie 2015 - 17:40, said:

- un VW Gold 2.0 TDI scoate pe teava in 5 ani (16.000 km/an x 5 = 80.000 km) - 2.536 tone CO2 fara a mai mentiona alte tone de NOx!!! (Asta cand este noua!)
http://www.offsetter...ions-calculator
http://publications....-5-2014-eng.pdf
Presupunand ca consuma 6%, pt. cei 80.000 km se consuma: 4800l diesel, adica sa zicem 4,8 tone. Cum ai ajuns la 2536 tone CO2?

Quote

Deci, daca e sa adunam sursele nepoluante, avem 37.58% + 19.61% (nucleara) = 57.19% - surse nepoluante
Nucleara e considerata nepoluanta?

Edited by crokodilu, 05 October 2015 - 21:30.


#52
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 71,991
  • Înscris: 15.06.2007

View Postdanaciu, on 05 octombrie 2015 - 20:19, said:


Cred ca nu stii sa citesti. Sau citesti numai ce-ti convine.
Mototrul electric exista de aproape 200 de ani, omul vostru nu a inventat nimic.
Nici macar cum sa-i fraiereasca pe oameni, si asta e o inventie veche.
Cat despre Mertz si BM era culma ca sa nu profite si ei de valul urias de snobi care pot in sfarsit sa abereze ecologic.
Da, omul a brevetat tot felul de chestii, mai mult sau mai putin utile, dar "uita" sa ne spuna greutatea si volumul bateriilor!!!
Adica tocmai ceea ce conteaza cu adevarat dpdv ecologic.
Poate reusesc astia pe viitor sa imbine bateria cu caroseria. Adica sa faca cumva bateria sa tina loc de caroserie.  Mai nasol cu accidentele apoi.

#53
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,321
  • Înscris: 09.09.2006
Bateriile astea nu sunt la fel cu alea pe care nu te lasă să le iei în avion fără precauții suplimentare pentru că pot să ia foc singure?
Just asking...

#54
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,888
  • Înscris: 28.12.2006
Cateva cazuri s-au raportat cand masina a luat foc. Insa probabil au proiectat-o sa nu se aprinda asa de repede.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate