Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...
 Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 

Reparatie paguba pe RCA, o mare bataie de joc

- - - - -
  • Please log in to reply
184 replies to this topic

#1
floo1987

floo1987

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 12.01.2011
Pe la sfarsitul lui octombrie am intrat cu al meu Megane 1 intr-o duduie cu Opel Corsa C ce purta ochelari de cal, a intrat in giratoriu fara sa se asigure. Am facut programare pentru deschidere dosar - lol, dupa vreo 12 de zile - si ne-am prezentat ambii cu masinile. Masina mea arata ca in pozele de mai jos.

[ https://i.imgur.com/McmhPTcs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/KRcbiIQs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/vjDMyAPs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/14fkdcgs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/XWbL1wFs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/5yLPIqxs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Daune:
   - bara fata dupa cum se vede
   - toate cele 3 urechi ale farului rupte
   - coltul aripii drepte stramb, vopsea sarita

In ianuarie 2013 am derapat si am intrat cu masina intr-un sant, am schimbat atunci capota, bara fata si ambele faruri, am reparat doar aripa dreapta - din cauza asta bara e rosie unde a sarit vopseaua, ca e luata din dezmembrari. In aprilie 2014 am lovit un caine ciobanesc. s-a spart putin bara, s-a rupt o ureche de la far, s-a ciobit vopseaua si chitul de pe aripa dreapta.

Stiind ca e o firma RCA cu renume de doi bani, ca masina mea mai fusese lovita in fata si ca o bara de Megane costa de la 1200 de lei* in sus ma asteptam sa iasa cu gargara la asigurator. Pentru ce se vede mai sus s-a stabilit o suma de reparatie de 680 de lei. Costuri cu piesele in valoare de 38 de lei, LOL, dupa doua accidente stiu exact cum se zdrobesc plasticele de sub bara de nici Betmen nu mai poate centra bara aia.

50% vopsire bara, ati mai vazut asa ceva ?!?

[ https://i.imgur.com/OO6yKuhs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pasul urmator o sa ma duc la service-ul agreeat si o sa-i explic respectivului din service la reconstatare (spre surprinderea mea un service ok) ca unu la mana nu-mi convine sa-mi vopseasca o bara care dupa mine e terminata si doi la mana nu-mi convine nici atat sa-mi vopseasca jumatate de bara, aia e carpeala ordinara.

Pareri?


* Pentru ca ruie menault a interzis vanzarea pieselor de caroserie aftermarket, drept urmare nici eu nu mai cumpar reno niciodata.

#2
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,617
  • Înscris: 07.02.2003
Pentru securitatea ta ar trebui sa iei piese de caroserie originale, barele la fel, rezistenta lor e cu totul alta decat aftertmarket. In rest poti sa iei orice nu e bai.

#3
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Eu n-am inteles mai nimic din ce ai scris. o sa raspund strict la ceea ce am inteles:
1. Un producator de masini nu are cum sa interzica producatia de piese AM. banuiesc ca toti si-ar dori asta, dar nu pot s-o faca.
2. Nu as cumpara niciodata elemente de caroserie non OEM, adica AM. Nu detaliez, ca nu-i locul

Edited by valitudor, 28 November 2014 - 23:24.


#4
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
nu văd ce legătură are securitatea cu piesele de caroserie din plastic. La securitate vorbim de mecanismele esenţiale de direcţie şi frînă (vorba ceea, nu degeaba sînt testate astea la ITP), piesele care asigură integritatea habitaclului, adică cadrul metalic al maşinii şi geamurile, şi măsurile active cum ar fi airbagurile, centurile, etc. Plasticele alea ar putea să lipsească cu totul.

#5
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013

 BV87FFF, on 28 noiembrie 2014 - 22:26, said:

Pe la sfarsitul lui octombrie am intrat cu al meu Megane 1 intr-o duduie cu Opel Corsa C ce purta ochelari de cal, a intrat in giratoriu fara sa se asigure. Am facut programare pentru deschidere dosar - lol, dupa vreo 12 de zile - si ne-am prezentat ambii cu masinile. Masina mea arata ca in pozele de mai jos.

[ https://i.imgur.com/McmhPTcs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/KRcbiIQs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/vjDMyAPs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/14fkdcgs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/XWbL1wFs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/5yLPIqxs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Daune:
   - bara fata dupa cum se vede
   - toate cele 3 urechi ale farului rupte
   - coltul aripii drepte stramb, vopsea sarita

In ianuarie 2013 am derapat si am intrat cu masina intr-un sant, am schimbat atunci capota, bara fata si ambele faruri, am reparat doar aripa dreapta - din cauza asta bara e rosie unde a sarit vopseaua, ca e luata din dezmembrari. In aprilie 2014 am lovit un caine ciobanesc. s-a spart putin bara, s-a rupt o ureche de la far, s-a ciobit vopseaua si chitul de pe aripa dreapta.

Stiind ca e o firma RCA cu renume de doi bani, ca masina mea mai fusese lovita in fata si ca o bara de Megane costa de la 1200 de lei* in sus ma asteptam sa iasa cu gargara la asigurator. Pentru ce se vede mai sus s-a stabilit o suma de reparatie de 680 de lei. Costuri cu piesele in valoare de 38 de lei, LOL, dupa doua accidente stiu exact cum se zdrobesc plasticele de sub bara de nici Betmen nu mai poate centra bara aia.

50% vopsire bara, ati mai vazut asa ceva ?!?

[ https://i.imgur.com/OO6yKuhs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pasul urmator o sa ma duc la service-ul agreeat si o sa-i explic respectivului din service la reconstatare (spre surprinderea mea un service ok) ca unu la mana nu-mi convine sa-mi vopseasca o bara care dupa mine e terminata si doi la mana nu-mi convine nici atat sa-mi vopseasca jumatate de bara, aia e carpeala ordinara.

Pareri?


* Pentru ca ruie menault a interzis vanzarea pieselor de caroserie aftermarket, drept urmare nici eu nu mai cumpar reno niciodata.
Bara ta trebuie inlocuita. Pentru bara si far service-ul in care vei repara masina va trebui sa inainteze catre asigurator o nota tehnica prin care sa arate ca reparatia lor nu este o solutie tehnologica conforma.

Revopsirea 50% vine in urma constatarii de avarii anterioare.

E dreptul tau sa mergi in ORICE service autorizat RAR, nu in cele cu conventie.

 XON-XOFF, on 29 noiembrie 2014 - 00:08, said:

nu văd ce legătură are securitatea cu piesele de caroserie din plastic.
Ai auzit de absorbtia la impact? De deformarile plastice, elastice etc.?

Edited by _overboost, 29 November 2014 - 00:30.


#6
floo1987

floo1987

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 12.01.2011

 valitudor, on 28 noiembrie 2014 - 23:24, said:

Eu n-am inteles mai nimic din ce ai scris. o sa raspund strict la ceea ce am inteles:
1. Un producator de masini nu are cum sa interzica producatia de piese AM. banuiesc ca toti si-ar dori asta, dar nu pot s-o faca.
2. Nu as cumpara niciodata elemente de caroserie non OEM, adica AM. Nu detaliez, ca nu-i locul

1. Click sau click. Renault chiar face mizerii si crede-ma am incercat de ambele dati sa cumpar bara AM ... nu se poate, originala 1200 fara accesorii, doar coaja, daca vroiam tampoanele de sub bara sau bandourile mai decartam o caruta de bani.
2. C'mon ... e o masina de 15 ani, nu sughita cu o bara AM sau una din dezmembrari.

Varianta scurta e ca masina a fost lovita de doua ori. Prima data am schimbat bara cu una din dezmembrari, a doua oara n-am gasit bara decat intr-un singur loc la dezmembrari cu 600 de lei sau 1200 lei noua asa ca am "reparat-o" pe cea veche. Mi-am dat seama de ce nu ai inteles, am uitat sa precizez ca a doua oara n-am gasit bara si am reparat-o si revopsit-o. La fel am reparat si urechea farului si am revopsit aripa. La ultimul eveniment din octombrie masina era intreaga.

In ordinea numerelor de pe trico, P1 sant, P2 dulau, P3 duduia cu Opel.


[ https://i.imgur.com/j7EZeFss.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/1a7ZcfKs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://i.imgur.com/Gz9Props.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


 _overboost, on 29 noiembrie 2014 - 00:27, said:

Bara ta trebuie inlocuita. Pentru bara si far service-ul in care vei repara masina va trebui sa inainteze catre asigurator o nota tehnica prin care sa arate ca reparatia lor nu este o solutie tehnologica conforma.

Revopsirea 50% vine in urma constatarii de avarii anterioare.

E dreptul tau sa mergi in ORICE service autorizat RAR, nu in cele cu conventie.


@_overboost: Mersi de raspuns. Avaria anterioara fusese reparata, masina arata impecabil dupa cum se poate vedea in poza de mai jos. Se vede clar in poze ca la ultimul eveniment bara a crapat pe unde s-a fisurat cand am lovit cainele dar a plecat in mult mai multe locuri, mi-e ca daca o repara din nou data viitoare cand ating o bordura sau ceva imi cade jumatate de bara.

[ https://i.imgur.com/x3ML7HEs.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


E a doua oara cand am dauna dar prima data Astra mi-a pus la dispozitie o lista de service-uri, am ales eu de acolo unul Profi Auto Lac de care stiam ca e foarte bun (tot la ala ma duceam sa o repar).   Cand am ajuns la acel service primul lucru care mi-a spus mesterul e ca spera sa nu fie vorba de Carpatica pentru ca el nu se baga. I-am spus ca e Astra si atunci a fost de acord sa-mi repare masina si totul a fost ok.

Asiguratorul RCA de acum mi-a spus clar ca nu-mi da voie sa repar la Profi Auto Lac ca lucreaza numai cu materiale scumpe si piese originale. Am ascultat lista de service-uri agreate si am recunoscut eu pe unul tot asa meserias bun pe care il cunosteam, vopsisem la el un CLK cu kit de DTM prin 2011, o culoare alb perlat mat si a iesit impecabil. Acum urmeaza sa ma duc acolo pentru reconstatare DAR daca sa zicem ca daca la far pot trece cu vederea niste suporti artizanali, bara o vreau buna si vopsita integral, nu carpeli.

Edited by BV87FFF, 29 November 2014 - 03:09.


#7
andu2006

andu2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,085
  • Înscris: 16.02.2013
Totusi, trecind peste istoricul descris , nu te-ai intrebat vreodata daca nu ar trebui sa conduci mai preventiv ?
Dupa pararea mea atitea avarii in asa termen scurt mi-ar ridica semne de intrebare asupra capacitatii mele de a dirija o masina.
In alta ordine de idei , daca apelezi la o firma cu profesionisti, se pot vopsi si mici parti din elemente si nu se vede. ( iti spun ca m-a lovit un mistret ( cel inrudit cu porcul comun ) si indreptat si vopsit local , probabil polisat incit nu se vede.

#8
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 BV87FFF, on 29 noiembrie 2014 - 03:00, said:

1. Click sau click. Renault chiar face mizerii si crede-ma am incercat de ambele dati sa cumpar bara AM ... nu se poate, originala 1200 fara accesorii, doar coaja, daca vroiam tampoanele de sub bara sau bandourile mai decartam o caruta de bani.

Inteleg, prin drepturile de autor este singurul mod in care se poate bloca vanzarea produselor AM. Mai auzisem de astfel de cazuri, dar nu stiam ca Reno e unul dintre ei. Acum inteleg si de ce unii colegi numea produsele AM ca fiind contrafacute. Aveau Reno Posted Image

 BV87FFF, on 29 noiembrie 2014 - 03:00, said:

2. C'mon ... e o masina de 15 ani, nu sughita cu o bara AM sau una din dezmembrari.

Bre, nu e chiar atat de rau ce face Reno. Nu-i iubesc, am un Reno in familie ca masina de serviciu si tocmai i-am schimbat becurile in parcare, asa ca stiu sa urasc.
Elementele de caroserie AM (deci si barele) sunt niste junghiuri. Asculta de cei batrani. Acum cativa ani am luat un caine, la fel ca tine. Mi-a facut praf bara. Costul celei OEM: 1800 lei, am fost la un pas sa lesin. Ma batea gandul sa iau una AM la 800 lei (erau si mai ieftin, de pe la 400 lei), insa cand am vazut-o m-am razgandit. Era dintr-un plastic casant, in plus, ca forma, nu urma perfect liniile celei originale, erau vizibile diferentele. Sunt convins ca iarna, cand era foarte frig, bara aia ar fi fost lipsita de orice elasticitate la contactul cu zapada din parcari. Am luat din dezmembrari originala cu 200 lei. Am avut noroc, in general costau vreo 400-500 lei.

Anul trecut a trebuit sa schimb carenajul rotii care a fost afectat tot in urma aceluias eveniment canin si pe care il tot amanasem prin carpeli. Am zis sa iau unul AM pe la 50 lei cand unul OEM costa vreo 180 lei. E doar un plastic ordinar care acopera roata, cat de important poate sa fie? Am comandat AM, mi-a placut ca era oarecum elastic plasticul, nu casant si m-am pus pe schimbat. Cand am demontat vechiul carenaj si l-am montat pe cel nou am vazut ca este mai scurt cu cativa mm si nu reusesc sa-l intind peste golul rotii. M-am chinuit vreo 2 ore fara rezultat. L-am dus inapoi si am luat OEM care s-a potrivit perfect.

Asadar, cumpara DOAR originala, ori din dezmembrari, ori noua, cum e mai avantajos. Dar nu te uita la AM la produse pentru caroserie. In rest AM e foarte potrivit, vorbesc strict pentru caroserie

In locul tau i-as ameninta cu procesul. Nu vor, le schimbi pe banii tai la ce service doresti, fara sa faci rabat la calitate, dupa care le prezinti actele in vederea decontului. Niciodata n-am ajuns la proces cu ei, desi au incercat si cu mine tot felul de tertipuri

Edited by valitudor, 29 November 2014 - 09:52.


#9
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013

 BV87FFF, on 29 noiembrie 2014 - 03:00, said:

Asiguratorul RCA de acum mi-a spus clar ca nu-mi da voie sa repar la Profi Auto Lac ca lucreaza numai cu materiale scumpe si piese originale. Am ascultat lista de service-uri agreate si am recunoscut eu pe unul tot asa meserias bun pe care il cunosteam, vopsisem la el un CLK cu kit de DTM prin 2011, o culoare alb perlat mat si a iesit impecabil. Acum urmeaza sa ma duc acolo pentru reconstatare DAR daca sa zicem ca daca la far pot trece cu vederea niste suporti artizanali, bara o vreau buna si vopsita integral, nu carpeli.
Repet: e dreptul tau sa mergi la ORICE SERVICE AUTORIZAT RAR! Asiguratorul nu are dreptul de a-ti ingradi aceasta alegere. Trebuie doar sa gasesti un service bun care sa vrea sa lucreze cu asiguratorul respectiv, probabil Carpatica.

Cand s-au referit la 50% vopsire nu s-au refderit la faptul ca o vor vopsi doar pe jumatate, ci ca vor deconta doar jumatate din suma facturata pentru vopsirea barii.

Crede-ma, nu vorbesc din povesti: iau lunar sute de milioane de la asiguratori. Printre ei se numara si Carpatica si in ciuda eforturilor lor intense de a-mi diminua sau chiar anula platile pe diverse motive, NICIODATA NU AU REUSIT! Dar totul e sa cunosti legea si drepturile pe care ti le ofera, iar mai departe, s-o si respecti intocmai.

Vor veni pe aici tot felul de inchipuiti neavizati sa-ti spuna ca nu e asa... Daca ai nevoie de detalii suplimentare ma intrebi in PM si iti spun tot ce trebuie sa stii. ca sa iesi asa cum trebuie din situatia asta.

Edited by _overboost, 29 November 2014 - 11:22.


#10
cristi_71

cristi_71

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,157
  • Înscris: 07.07.2008
Deci masina e un junghi de 15 ani pe care de cate ori ai lovit-o ai carpit-o si acum vrei ca "prostii" de la asigurari sa-ti suporte integral cheltuielile pentru o bara noua? Daca era o masina noua, neatinsa, mi se parea normal, dar asa, nu ti se pare ca exagerezi?

#11
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013
"Prostii" de la asigurari trebuie sa despagubeasca conform legii.

#12
cristi_71

cristi_71

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,157
  • Înscris: 07.07.2008
Si cam ce intelegi matale prin "conform legii"? Sa-ti dea gratis o bara noua cand a ta mai fusese carpita? Pai asa si-ar face toti amaratii masinile sa arate ca noi, ca platesc "fraierii" de la asigurari 100% pentru piese noi la orice junghi.
Sa se duca sa caute un jaf de bara ieftina pe la dezmembrari si sa ceara alora de la asigurari banii pe ea, asa mi se pare corect in cazul lui, daca nu vrea sa o mai repare pe aia.

#13
floo1987

floo1987

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 12.01.2011
@andu2006: Prima a fost duda mea, am bubuit-o pe un drum care l-am facut de cateva sute de ori. Iarna, mi-am uitat unde traiesc, ca doar TIR-urile mai tund copacii de pe E68 si ca fiind noaptea de dupa o sarbatoare crestina nimeni nu va imprastia anti-derapant la ora 3 dimineata astfel incat sa nu se formeze polei.

A doua o vezi mai jos. Daca nu iti dai seama dupa filmare ce viteza aveam inchipuie-ti o viteza avand in vedere ca tocmai ce ma depasise o duba.

La ultima fazama, la Faget ma deplasam pe banda 1 (ca taxi Logan), la prima intrare masina de pe banda 1 s-a oprit (ca taxi Symbol) iar duduia de pe banda a 2-a (de unde vine troleibuzul) a intrat in intersectie pe principiul "prioritate dupa cel din fata mea". Am pus frana, mai aveam nevoie de vreo jumatae de metru sa ma opresc complet, am gresit cu ceva ? Mai preventiv de atat ar fi insemnat sa stau acasa.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/nBqMuoX3RZw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

@cristi_71: Dude, n-as numi carpeala bara originala din dezmembrari, plus faruri originale din dezmembrari plus vopsit toata fata. Asta e, nu e singura masina din lume care a fost lovita. Da, a doua oara am carpit-o deoarece m-am enervat ca nu gasesc bara la dezmembrari DIN NOU si nu am vrut sa dau 1200 de lei pe o bara. Dar am "carpit-o" si cu alt tampon de sub bara si alt suport de bara, ca altfel nu statea la linie bara, chestii pe care nu le cumperi nici din dezmembrari cu 38 de lei cat mi-a scris asiguratorul pe fisa de reparatie.

@_overboost: Mersi deocamdata, m-am mai lamurit. Oricum eu o sa vorbesc cu cel din service ca pana la urma urmei el da garantie pe reparatie nu asiguratorul. Nu, nu e vorba de Carpatica, e alta firma.

#14
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013

 cristi_71, on 29 noiembrie 2014 - 13:12, said:

Si cam ce intelegi matale prin "conform legii"? Sa-ti dea gratis o bara noua cand a ta mai fusese carpita? Pai asa si-ar face toti amaratii masinile sa arate ca noi, ca platesc "fraierii" de la asigurari 100% pentru piese noi la orice junghi.
Sa se duca sa caute un jaf de bara ieftina pe la dezmembrari si sa ceara alora de la asigurari banii pe ea, asa mi se pare corect in cazul lui, daca nu vrea sa o mai repare pe aia.
Citeste legea si vei intelege. Reparatia acelei bari nu este o solutie tehnologica conforma, asadar trebuie sa se recurga la inlocuirea ei. La fel si cu farul.

 BV87FFF, on 29 noiembrie 2014 - 13:17, said:

@_overboost: Mersi deocamdata, m-am mai lamurit. Oricum eu o sa vorbesc cu cel din service ca pana la urma urmei el da garantie pe reparatie nu asiguratorul. Nu, nu e vorba de Carpatica, e alta firma.
CityInsurance? Euroins? Posted Image

Edited by _overboost, 29 November 2014 - 13:20.


#15
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,691
  • Înscris: 30.01.2006
Indiferent cat de carpita este asiguratorul trebuie sa o repare cu piese OEM, si daca platesti tu reparatia, trebuie sa deconeze orice service, inclusiv reprezentanta, si pentru o masina veche de 39 de ani si ruginita toata. Tot ce pot ei sa faca este sascada valoarea de catalog cu un procent anume, nu prea mult, pe motiv ca masina este intr-o stare mai proasta. Deci nu-ti vor deconta mai mult decat valoarea de catalog a masinii. Asa ca daca cu o bara sparta se ajunge la dauna totala, norocul celui asigurat. Iar fraierii de la asigurari, au inceput o afacere prin care ofera asigurari, ce altceva mai vrei domnu cristi_71? Hai sa nu mai tratam batranii ca sunt batrani si oricum or sa moara in curand, ce zici, merge? CAS-ul e si ala tot un fel de asigurare, dar de tip CASCO si nu e pe masina ci pe .... intelegi tu.

Iar fraieri de la asigurari, daca nu le gonvine sa repare masinile avariate, si care legal se incadreaza la a fi despagubite, se pot lasa oricand de afaceri, nu este obligatoriu sa detii o companie de asigurari.

#16
kos_funny

kos_funny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,185
  • Înscris: 11.07.2007
Bara trebuie clar inlocuita !
Acum ca in cazurile in care nu s-a facut reparatia pe asigurare masina a fost carpita iar cand e pe RCA se doreste piese noua si OEM e strict problema pagubitului. Revopsirea in proportie de 50 % nu are acoperire legala, tot ce spune legea este ca bunul trebuie adus la starea initiala . Daca se ataseaza note tehnice de la reprezentanta vopsitoria trebuie suportata 100% de asigurator.  
Daca pagubitul merge in reprezentanta si face lucrarea numai cu piese originale si isi mai si plateste in prima instanta reparatia asiguratorul trebuie sa deconteze TOT .

Luand separat problema de etica ce apare atunci cand fiecare dintre noi vrem ca pe banii altuia sa reparam masina altfel decat pe banii proprii fiti siguri ca scumpirea tot mai accentuala a asigurarilor are si cauza asta.

#17
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013

 kos_funny, on 30 noiembrie 2014 - 12:44, said:

Bara trebuie clar inlocuita !
Acum ca in cazurile in care nu s-a facut reparatia pe asigurare masina a fost carpita iar cand e pe RCA se doreste piese noua si OEM e strict problema pagubitului. Revopsirea in proportie de 50 % nu are acoperire legala, tot ce spune legea este ca bunul trebuie adus la starea initiala . Daca se ataseaza note tehnice de la reprezentanta vopsitoria trebuie suportata 100% de asigurator.  
Ce faci in cazul in care bara este sparta in partea dreapta, iar in partea stanga pe o portiune de 20x30 cm are lacul sarit si urme de vopsea de alta culoare? Clar, se inlocuieste, insa decontul in proportie de 50% pentru vopsitorie oferit de asigurator este acoperit legal.


Sigur, in cazul de fata nu putem spune ca asta este motivul, dar probabil existau si alte urme de avarii anterioare pe bara. PROBABIL. In cazul nostru e posibil ca asiguratorul sa doreasca retus, caz in care, e drept, cu nota tehnica inainta de catre service ar trebui sa se obtina decontul integral pentru vopsitorie.

Desi la vopsitorie exista un mare "DAR". Tehnicile actuale de vopsit ofera posibilitatea de a vopsi doar o parte a unui element de caroserie fara a se observa diferenta. Si am vazut detule cazuri in ultima perioada de timp.

 kos_funny, on 30 noiembrie 2014 - 12:44, said:

Daca pagubitul merge in reprezentanta si face lucrarea numai cu piese originale si isi mai si plateste in prima instanta reparatia asiguratorul trebuie sa deconteze TOT .

ATENTIE! Avand in vedere vechimea masinii si preturile foarte mari ale elementelor OEM si manoperei practicate de reprezentatele marcii, tinand cont si de faptul ca INCA nu s-a intocmit nota suplimentare de constatare, exista un oarecare risc, mic, ca factura sa depaseasca valoarea daunei totale. Caz in care asiguratorul ar plati nivelul maxim al despagubirii, urmand ca pagubitul sa achite diferenta pana la suma facturata.

Probabil masina asta mai valoreaza acum undeva la 1500-1600 euro in calculul asiguratorilor.

Bara OEM + far OEM + bandou bara OEM + alte eventuale elemente observate la reconstatare + manopera D/R + materiale vopsitorie + manopera vopsitorie (2 elemente) este posibil sa se apropie binisor sau chiar sa depaseasca valoarea daunei totale. CONTEAZA FOARTE MULT DE CE SE OBSERVA LA RECONSTATARE!

Edited by _overboost, 30 November 2014 - 13:37.


#18
floo1987

floo1987

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 12.01.2011
In regie proprie am calculat ca m-ar costa in jur de 1000 - 1100 de lei sa iasa foarte bine (bara dezmembrari + vopsit ~700 lei, far dezmembrari 150, vopsit aripa 250).

In concluzie daca mai pun 400 de lei pe langa aia 700 pe care i-au declarat acum si fac plata intr-un termen decent nu or sa mai auda de mine. Eu cred ca sunt destul de rezonabil.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate