Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

completare ulei

- - - - -
  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006
Salutare,
Am cateva intrebari (marcate cu italic)

Am un A6 motor 2.0 benzina, din 2010. Am adus-o de dincolo, iar ultima revizie (cu schimb ulei) a avut loc la 150.000 km (acum 6 luni), in prezent masina are 157.300 km. Cand am adus-o, nivelul uleiului pe joja era langa MAX (deci nu PE max), iar acum e usor sub jumatatea distantei dintre MIN si MAX. 1. As fi curios sa stiu cam cat ulei a consumat (nu am idee intre min si max cata cantitate de ulei este)?. Stiu ca e normal un consum de ulei la motoarele pe benzina de la Audi, insa probabil pentru acest consum pot da vina si pe drumurile scurte pe care le fac zilnic (cam 15-20 km). Pornit la rece, mers 5-6 km, oprit, stationat putin, iar pornit, etc. Deci nu fac drumuri lungi decat mai rar.
2. Cand ma va avertiza in bord ca e nivelul la minim si va trebui sa completez, pun acelasi tip de ulei care e in motor, cu aceeasi norma ? (mentionez ca stiu ce marca de ulei am si cu ce norma) Se desface capacul de la ulei si se toarna efectiv acolo, dar cu motorul rece sau se poate completa si la cald?
3. Cand am verificat uleiul pe joja, am constatat ca oarecum miroase si a benzina. Exista parca un test cu sugativa, ala ce masoara mai exact, si cum se face?

Mersi!

Edited by Talkabout, 01 November 2014 - 15:06.


#2
hunab

hunab

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,802
  • Înscris: 23.12.2011
Acelasi tip de ulei, cu aceleasi caracteristici, cu motorul rece.

#3
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,497
  • Înscris: 13.10.2010
Hai ca-ti raspund cu alte intrebari.
Cand s-a facut schimbul, nivelul uleiului s-a masurat la rece si masina era pe o suprafata plana?
Daca da, cand ai masurat acum, dupa 7.000km, ai masurat nivelul uleiului cand masina era pe o suprafata plana si cu motorul rece?...doua - trei ore de cand a fost oprit motorul

#4
pierre_de_timp

pierre_de_timp

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,251
  • Înscris: 30.12.2007
1. cand e pe minim, pui si vezi cat intra pana ajunge la maxim.
2. daca functioneaza senzorul si te avertizeaza, pui ulei cu exact aceleasi caracteristici. (ca regula nu e prea recomandat sa astepti sa te avertizeze senzorul). Nu cred ca are importanta daca e la cald sau la rece, daca ii lasi timp sa se scurga in baie ca sa stii exact cat ai inainte sa incepi sa pui.
3. eu nu stiu de nici un test cu sugativa dar nah, mai cauta. Posted Image

Edited by pierre_de_timp, 01 November 2014 - 15:22.


#5
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006
Schimbul s-a facut la o reprezentanta din afara, dar oricum, dupa ce a venit masina in tara (a venit pe platforma), l-am verificat dupa vreo cateva ore, motorul nu era chiar rece rece, ci putin caldut. Verificare pe suprafata plana.
Acum, verificarea s-a facut cu motorul rece, cu masina pe o suprafata plana.

Deci completarea se face cu motorul rece, da?
Mersi pierre. Care ar fi cauza ca atunci cand miros joja, parca zici ca mirosi ulei amestecat cu benzina? Ma gandesc ca daca chiar ar fi o problema asta (benzina in ulei), ar trebui sa aiba si ceva simptome masina, nu? Doar e plina de senzori.

Edited by Talkabout, 01 November 2014 - 15:24.


#6
pierre_de_timp

pierre_de_timp

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,251
  • Înscris: 30.12.2007

 Talkabout, on 01 noiembrie 2014 - 15:04, said:

Salutare,
Am cateva intrebari (marcate cu italic)

Am un A6 motor 2.0 benzina, din 2010. Am adus-o de dincolo, iar ultima revizie (cu schimb ulei) a avut loc la 150.000 km (acum 6 luni), in prezent masina are 157.300 km. Cand am adus-o, nivelul uleiului pe joja era langa MAX (deci nu PE max), iar acum e usor sub jumatatea distantei dintre MIN si MAX.

Mersi!

asta nu era cu italice asa ca o tratez separat. Audi din 2010 si in 7000 km a consumat atat de mult ulei?? Really??

 Talkabout, on 01 noiembrie 2014 - 15:21, said:

Care ar fi cauza ca atunci cand miros joja, parca zici ca mirosi ulei amestecat cu benzina? Ma gandesc ca daca chiar ar fi o problema asta (benzina in ulei), ar trebui sa aiba si ceva simptome masina, nu? Doar e plina de senzori.

nu e chiar asa de plina de senzori, in sensul ca nu are chiar peste tot. Ce, te anunta cand mai pierde cate un cal putere? :)

S-ar putea ca benzina in ulei sa vina din scapari de compresie. Posibil... Dar daca spui ca ai avut asa mare diferenta de ulei pe joja, si totusi iti scapa benzina in ulei, CAT DE MULT ULEI PIERZI??? :lol:

#7
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006
Acum.. nu rade de mine, ca nu sunt mare expert in motoare.
Si ba da, are o gramada de senzori, se arde orice bec.... iti zice. Presiunea in pneuri prea mica, iti zice. Placute de frana prea uzate, iti zice. etc..
Legat de benzina in ulei, nu bag mana in foc pt afirmatia mea, eu doar am zis ce simt cand miros joja.. Posted Image

Si da, se pare ca atat ulei mi-a consumat. Poate si din cauza ca am un ulei subtire (5W-30), probabil si din cauza drumurilor scurte, si pe alocuri si din cauza mersului sportiv (nu exagerat). Unii au mai pus Motul specific 5W-40 si au constatat o scadere a consumului de ulei.
Cunosc persoane carora le consuma 1L la 1000 sau 3000 km. Deci se poate mult mai rau. Oricum, motoarele astea asa sunt proiectate, sa consume ulei

Edited by Talkabout, 01 November 2014 - 15:36.


#8
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

 Talkabout, on 01 noiembrie 2014 - 15:35, said:

Oricum, motoarele astea asa sunt proiectate, sa consume ulei
Afirmatia vine din folclorul mecanicilor sau are o baza tehnica? Sa inteleg ca masina are si un rezervor de ulei, separat, pentru consum? Ca nu-l vad pe neamt sa stea la fiecare 3000 de km sa mai adauge ceva ulei la motor...

Edited by dexterash, 01 November 2014 - 15:43.


#9
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006
Afirmatia vine din manualul de utilizare al masinii, unde scrie negru pe alb ca ne putem astepta la un consum de 1L / 10.000km.
Nu stau sa dau explicatii suplimentare de genul "De ce consuma", pentru ca nu-s in masura, si nici nu ma pricep. Ideea e ca acest motor de pe Audi a luat 5 ani la rand titlul de motorul anului.

Edited by Talkabout, 01 November 2014 - 15:53.


#10
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Nu am zis nimic de proiectare/model in sine. Dar sa iti consume 1L/1000km[nu tie] avand in vedere ca motorul are maxim 5-6L ulei... s-ar putea sa fie o buba pe undeva. Si da, ai senzor de nivel/presiune a uleiului(apropos, vezi sa nu ai pe undeva prin meniu asa ceva), dar daca ajunge sa tipe el deja iar ai alta problema. Senzor de benzina/antigel in ulei nu am vazut pana acum.

#11
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

 pierre_de_timp, on 01 noiembrie 2014 - 15:27, said:

asta nu era cu italice asa ca o tratez separat. Audi din 2010 si in 7000 km a consumat atat de mult ulei?? Really??
Care atat de mult ulei ?!? Nu mai speria omul aiurea ! Diferenta de la maxim la jumatate probabil reprezinta cateva sute de ml .........iar majoritatea producatorilor zic ca e normal ! Initiatorul trebuie sa completeze , sa vada care este diferenta si sa se uite daca se incadreza in consumul normal recomandat de producator.

Autoturismele nu sunt folosite/exploatate la fel . Unele merg in oras altele merg in afara , unele merg goale altele incarcate , unele merg cu viteza mica altele mai tare,unele merg cand e mai rece altele cand e mai cald ,etc. Este normal sa existe un consum in functie de exploatare!

Edited by polizei, 01 November 2014 - 16:12.


#12
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006
De asta eram curios sa stiu exact intre min si max ce cantitate de ulei e, ca sa-mi fac un calcul estimativ cat mi-a consumat mie :) (inainte sa ma apuc sa completez)

#13
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Asa am facut eu, am stat relaxat cu nivelul de ulei la intre maxim si minim cam pe la jumatate, asteptand sa ma anunte computerul masinii cand trebuie completat si am belit turbina la un Citroen 1,6 hdi.

2000 de euro distractia.

Iti doresc si tie tot distractie placuta daca continui sa te holbezi la joja aia in asteptarea mesajului computerului.

#14
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006

 dexterash, on 01 noiembrie 2014 - 15:56, said:

Nu am zis nimic de proiectare/model in sine. Dar sa iti consume 1L/1000km[nu tie] avand in vedere ca motorul are maxim 5-6L ulei... s-ar putea sa fie o buba pe undeva. Si da, ai senzor de nivel/presiune a uleiului(apropos, vezi sa nu ai pe undeva prin meniu asa ceva), dar daca ajunge sa tipe el deja iar ai alta problema. Senzor de benzina/antigel in ulei nu am vazut pana acum.
Daca ajunge sa tipe, te avertizeaza in bord cand nivelul a ajuns la minim, moment in care trebuie sa completezi. E perfect normal sa "tipe", nu ai alta problema, ci doar ca nu mai ai ulei cat trebuie.
N-am zis nimic de senzor de benzina/antigel in ulei, nici nu exista asa ceva.

 izometric, on 01 noiembrie 2014 - 16:04, said:

Iti doresc si tie tot distractie placuta daca continui sa te holbezi la joja aia in asteptarea mesajului computerului.
Audi nu e egal cu o Citronada. Audi e Audi. Si evident ca nu stau sa atinga nivelul minim, voi completa cand cred de cuviinta.

Edited by Talkabout, 01 November 2014 - 16:07.


#15
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

 Talkabout, on 01 noiembrie 2014 - 16:08, said:


Audi nu e egal cu o Citronada.

Ah, bine inteles ca nu. Audi e facut de extrateresti.

#16
pierre_de_timp

pierre_de_timp

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,251
  • Înscris: 30.12.2007

 Talkabout, on 01 noiembrie 2014 - 15:35, said:

Cunosc persoane carora le consuma 1L la 1000 sau 3000 km. Deci se poate mult mai rau. Oricum, motoarele astea asa sunt proiectate, sa consume ulei

Da, toate motoarele au pierderi de ulei si cel mai frecvent se intampla cand fortezi motorul si nu e suficient de cald, dar mie personal, un Audi A6 din 2010 sa consume fie si juma de litru la 7000 de km, mi se pare mult. Atat. Am avut masini mai vechi care consumau putin peste juma de litru intre schimburi, adica la 10.000 km. Important e sa stii si sa ai grija la nivel, nu sa astepti sa se aprinda becul, si sa pui acelasi tip de ulei. (nu aceiasi marca in mod necesar, dar cand schimbi uleiul, e bine sa iei un litru, sau 2 in cazul tau, in plus) Eu asa am facut si cand am vandut masina mi-a mai ramas un litru jumate :D



 polizei, on 01 noiembrie 2014 - 15:57, said:

Care atat de mult ulei ?!? Nu mai speria omul aiurea ! Diferenta de la maxim la jumatate probabil reprezinta cateva sute de ml .........iar majoritatea producatorilor zic ca e normal !

Asa cum am spus, mie mi se pare mult. Din cate masini am avut, doar o rapandula de dacie consuma un litru si ceva intre schimburi. dar si aia pierdea o buna parte pe la garnituri. (echivalentul ar fi cam 2-3 litri la 10.000 km, ca faceam schimburile mai des). Imi amintesc ca aleia ii completam si uleiul de la cutie :lol:

#17
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

 Talkabout, on 01 noiembrie 2014 - 16:08, said:

Si evident ca nu stau sa atinga nivelul minim, voi completa cand cred de cuviinta.
Nu-ti scrie in manual cat sa adaugi cand ajunge la minim?

#18
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006
Nu am manualul masinii, urmeaza sa fac rost de el (in limba romana). Faza cu scrisul ala cum ca consuma, mi-a aratat-o cineva (print screen din carte).
Logica imi spune ca pot adauga pana ajunge la limita MAX-ului, dar nu mai mult.

Si nu are nimic daca de ex. pun ulei nou (Mobil 1), care e mai maroniu deschis, peste ulei folosit? Posted Image intreb si eu .... (cel din motor e un pic mai inchis la culoare)

Edited by Talkabout, 01 November 2014 - 16:20.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate