Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 

Probleme pornire motor electric monofazat

- - - - -
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Motoarele nu sunt punctul meu forte in electronica asa ca am nevoie de putin ajutor.
Acum ceva timp am achizitionat un bloc compresor de inalta presiune pentru a construi un compresor de scuba. Lipsea din schema motorul si sasiul.
Sasiul l-am construit, motorul l-am achizitionat, este asta:
http://www.sculesiec...230v-my100l1-4/
iar zilele trecute le-am pus impreuna. Problema e ca motorul nu porneste din cauza sarcinii. In gol merge, insa cand incerc sa il pornesc conectat la axul compresorului, se invarte greu de tot, practic e in 'stall'.
Blocul compresor nu opune rezistenta foarte mare, poate fi invartit cu mana, insa sunt convins ca cuplul de pornire a motorului este extrem de mic. Ca si fapt divers, am invartit compresorul la turatie mare cupland direct pe ax o bormasina de 1.5kw, deci cei 2.2kw ai motorului, care probabil ca ii are la 1400rpm, ar trebui sa fie suficienti. Problema  e la pornire.
Ce e de facut? As lasa varianta cu un motor mai puternic ca si ultima solutie deoarece implica modificari mecanice majore.

Edited by pisoiu2, 02 October 2014 - 09:42.


#2
iuli09

iuli09

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 26.03.2007
Puteti incerca niste condensatori de pornire de capacitate mai mare ; dupa pornirea motorului acestia trebuie decuplati , ramanand cuplata doar capacitatea originala (condensatorul de 50 uF) .

#3
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
L-ai cumparat nou? L-ai legat corect, strans bine contactele? Posibil sa fie condensatorul pe duca, incearca unul nou.

#4
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Da, e nou nout, iar contactele sunt ok, le-am verificat odata cu manevrele care le-am facut pe acolo, ca a trebuit sa inversez sensul.
O sa incerc cu un condensator suplimentar cu intrerupator. Citeam in alt topic ca o valoare de 120-160uf/kw ar fi ok insa acolo era vorba de motoare trifazice conectate la alimentare monofazica.

#5
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
Bormasina are reductor, motorul tau n-are. Ori schimbi motorul, ori ii pui un reductor, ori un convertizor. Un "soft starter" nu stiu daca te-ar ajuta, dar ai putea incerca daca poti imprumuta de undeva.

#6
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Daca privesti atent la eticheta(chiar daca poza e dimensiuni reduse)  si cod produs vei vedea ca e acelasi lucru/produs de aici http://flcl70.motors...L1-4-2-5HP.html deci o chinezarie ordinara de la care te poti astepta la orice inclusiv aluminiu emailat.
Daca ai facut corect toate legaturile(fara contacte imperfecte) inclusiv cablu de alimentare  de 2,5mmm2 mai de incercat sa schimbi condensatorul cu altul identic(poate e devalorizat) iar daca nici asa nu dezvolta putere e clar ca ai luat teapa.
Verifica totusi sa nu fie gripat si axul motorului.
Are garantie?

#7
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
De acord ca reductorul multiplica cuplul. Dar totusi e ciudat ca eu cu mana pot invarti axul compresorului iar motorul nu. O sa incerc deocamdata cu condensator suplimentar de pornire, apoi mai vedem.
Da, e in garantie. Daca nu va merge, probabil il voi returna. Axul motorului nu e gripat, daca decuplez compresorul, merge ok.
Multumesc pentru raspunsuri.

Edited by pisoiu2, 02 October 2014 - 10:09.


#8
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Totusi la agregatul ala al tau ce motor recomanda producatorul si ce dimaensiuni trebue sa aiba fuliile?Este posibil sa nu mearga in priza directa si sa ai nevoie de raport de demultiplicare.Nu stiu ce compresor ai tu(ar fi bune poze si detalii clare model etc)dar ce am vazut eu pe la vulcanizari nici unul nu are motorul in priza directa;toate folosind reductoir din fulii cu diametre diferite.
Faptul ca se poate invarti cumana este irelevant pentru ca la turatii mai mari pe masura ce creste presiunea opune rezistenta mai mare.

#9
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Blocul de compresie este un coltri mch 6. Cele de care spui de prin vulcanizari dau 10 bari. Asta al meu da  200 bar. Blocul de compresie are 4 trepte.
Acest compresor se vinde de nou si in varianta cu motor electric (nu doar cu motor termic), iar motorul original are tot 2.2kw
Turatia nominala a compresorului este de 2800rpm si i-am cam asigurat-o din raportul diametrelor fuliilor. Avand in vedere ca turatia motorului e 1400, raportul este de multiplicare, ceea ce nu e prea bine pentru cuplu, stiu.

Edited by pisoiu2, 02 October 2014 - 10:26.


#10
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,566
  • Înscris: 31.12.2006
Motoarele monofazate asincrone au cuplu de pornire surprinzator de mic - un motor de 3 KW il poti tine sa nu porneasca cu mana fara probleme.
Nu e o defectiune ci o caracteristica a lor.
Cuplajul intre motor si compresor trebuie obligatoriu facut prin fulii si curele, altfel ai sa distrugi rulmentii urgent intrucat e practic imposibil sa aliniezi perfect axele.
Pentru problema ta poti folosi un variator de scuter.

Intre timp ai adaugat postul de deasupra.
Schimba motorul cu unul de 2800 rpm si foloseste fulii egale.
Variatorul de scuter ramane recomandat, intrucat daca motorul e la limita vei avea probleme cand va trebui sa folosesti compresorul intr-o locatie cu tensiune slaba.

#11
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Te-am rugat sa dai detalii si poze clare asupra modelului exact de compresor pentru ca altfel nu te putem ajuta.
Uite cate tipuri de compresoare coltri mch6 sunt si cat de mult variaza puterea si numarul de ture ale acestora.Crezi ca sunt baba omida sa ghicesc ce ai tu acolo? E foarte posibil ca motorul tau sa nu fie bun pentru ce iti trebuie tie.
Din cur dai detalii din cur ai sa rezolvi problema.
Ti-am explicat inca din primul post ca acel motor e chinezesc si sunt toate sansele sa fie o petarda iar aplicatia ta este foarte solicitanta pentru acel motor si iti trebue motor adevarat.Ceva SH romanesc era de 1000 de ori mai bun.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   506.82K   52 downloads
  • Attached File  2.jpg   332.07K   44 downloads
  • Attached File  3.jpg   518.84K   21 downloads
  • Attached File  4.jpg   419.39K   18 downloads


#12
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Nu mai fii asa nervos ca nu face bine.
Motivul pentru care am spus ca e mch 6 e simplu, blocul de compresie e acelasi la toate. Difera doar partea de antrenare, aceea are puteri si turatii diferite, in consecinta si debitul difera. Unele sunt electrice monifazice, altele trifazice, altele termice. Dar blocul de compresie e identic la toate iar turatia lui maxima e 2800. Unele modele merg la turatii mai mici, atata tot, dar nu inseamna ca sunt diferite dpdv al compresorului.
Mersi de intelegere. Poze nu am acum, compresorul e acasa, eu sunt la servici.

Edited by pisoiu2, 02 October 2014 - 11:27.


#13
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Daca te uiti pe poza 3 si 4 vezi ca pentru a invarti grupul cu 2800 ture ai nevoie de motor de 3KW iar pentru motor de 2,2 KW grupul este invartit cu 2250de ture.Deci in cazul tau iti trebue un multiplicator de turatie de la 1400 la 2250 si nu la 2800 cum ai facut tu sau cine stie la cat Doamne iarta-ma ti-a iesit.Masoara cu sublerul diametrul fuliilor si adancimea canalului de antrenare si posteaza datele aici.
PS: Nu sunt nervos dar daca citeai regulamentul siai sa potezi ingrijit cu toate detaliile aferente ca sa nu mai pierdem timpul cu clasicile intrebari de parca tre' sa scoatem vorbele cu clestele de la utilizatori.
Avand in vedere ca este o modificare trebuia sa descrii amanuntit ce si cum ai facut in special trebuia sa precizezi cum ai facut conexiunile electrice la borniera motorului,ce cablu ai folosit la alimentare,cum ai legat condensatorul ,tensiunea la bornele motorului cu el in sarcina,diametrul fuliilor si adancimea canalului de antrenare precum si poze Macro cu placuta motorului,Cutia cu Borne,inscriptiile de pe condensator,placuta de pe compresor,cuplajul motor-compresor,manualul sculei cu pricina,eventual un filmulet cu telefonul despre cum se comporta magaoaia.
Daca postai asa aveai mult mai multe sanse sa primesti ajutor competent si sa rezolvi problema intr-un timp cat mai scurt.Multi dintre noi nu avem timpul si rabdarea necesare sa cutreieram netul sau stoarcem vorbe cu clestele de la initiatori si in concluzie preferam sa nu raspundem ori sa primesti sfaturi eronate toate fiind in defavoarea ta.
T-i se pare putin lucru ca am stat sa sap internetul dupa producatorul acelui compresor sa caut manualul, sa-l dau jos,sa rasfoiesc prin 90 de pagini pentru ce ma intereseaza sa-ti fac printScreenuri sa le cropui in Photoshop si sa t-i le ofer pe tava.
La fel a trebuit sa ma rog de tine 2 posturi ca sa scrii 2 cuvinte "mch 6"

Edited by geo123, 02 October 2014 - 12:16.


#14
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Multumesc pentru timpul tau si imi pare sincer rau ca te-am facut sa pierzi vremea, dar crede-ma ca ti-am dat toate informatiile care le am. Nu stiu din ce model provine blocul de compresie deoarece asa l-am luat de pe ebay iar vanzatorul nu stia nici el mai mult. O sa pun si poze si ce vrei tu, dar nu acum, ca nu am compresorul langa mine.
Insa intrebarea initiala era mai mult legata de cum sa maresc cuplul de pornire si atat, acolo e baiul meu. Inca nu am ajuns la turatie nominala, sa vad daca duce sau nu duce compresorul, daca se incalzeste, daca e in suprasarcina, etc.
Inca odata, multumesc pentru raspunsurile primite pana acum, o sa incerc sa pun condensator suplimentar de pornire si dupa aceea mai vedem daca merge sau nu merge.

#15
geo123

geo123

    Power User

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,926
  • Înscris: 10.05.2006
Îmi pare rau că din tot ce am discutat pana acum nu ați inteles nimic
99,9% problema ta se datoreaza raportului gresit de transmisie si/sau motorul chinezesc care nu dezvoltă puterea din specificații.
Poți să pui tu capacitate de pornire si de1 farad tot nu o să ajungi la turatia nominală.
De ce nu vreti să postati diametrele fuliilor si adâncimea canalelor de antrenare ?

#16
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Pentru ca nu le stiu pe de rost, e a 3-a oara cand zic ca nu am compresorul langa mine.
Cand ajung langa el si am putin timp, o sa fac si poze, pun si diametrul fuliilor.

#17
pisoiu2

pisoiu2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 08.03.2007
Revin cu ceva date: pentru conformitate, uite diametrle fuliilor: 130 mm diametrul exterior pe motor, 108 mm diametrul exterior pe compresor, cureaua are grosime de 9mm si cand e intinsa este la nivel cu diametrul exterior al fuliilor. Turatia motorului este 1400rpm, asa ca din pacate m-am inselat cand spuneam ca am 2800 pe compresor, am de fapt mai putin din raportul diametrelor fuliilor. Asa e cand imbatranesti, mai uiti ce ai calculat acum cateva luni. Insa singurul dezavantaj e o turatie mai mica, transpus intr-un debit mai mic, ceea ce nu e deranjant pentru mine.
Oricum, am montat un condensator de pornire de 100uF peste cel existent, ce poate fi cuplat cu un intrerupator. Daca il las la pornire cuplat, tot angrenajul merge fara probleme. Poze si filme nu am facut inca din lipsa de timp, insa voi face cat mai curand posibil.
Multumesc tuturor pentru ajutor.

Edited by pisoiu2, 04 October 2014 - 19:28.


#18
dragos-tero21

dragos-tero21

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 18.02.2015
Salutare am un motor care inițial a fost de 4kw acum e bobinat monofazic și vreau să îl folosesc la un compresor. m-ar interesa un releu ceva ce poate decupla bobina de pornire după ce motorul a atins turația de lucru și repornire a lui când presostatul da comanda iar de pornire acel releu sa cupleze bobina de pornire .vreau imagini denumiri ceva să găsesc pe net mă gândeam la un releu de motor frigider dar nu cred că rezistă

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate