Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Scoala romaneasca si est europeana

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
70 replies to this topic

#1
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
Ma tot gandesc de ce nu se schimba nimic in romania, cu r mic, si copii tot invata pe rupte...fata de tarile "civilizate" unde se invata cateva materii si asta e? Unde se pune accent pe sport si nu pe ore de religie. Isi dezvolta o societate sanatoasa, mananca sanatos iar noi / copii muncim/ vor munci pe branci.

Exista ceva directive undercover cum ca..."bai sarantocilor, avem nevoie de forta de munca, si calificata si necalificata"...noi avem bani, voi veniti cu inteligenta. Noi ne dezvoltam pe baza voastra, va dam si voua niste resturi sa mai inaintati si voi putin?

Edited by xtremdriving, 02 October 2014 - 08:30.


#2
sirtius

sirtius

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 718
  • Înscris: 30.11.2008
De unde ai scos ideea cu "copiii invata pe rupte" ? In general, cei care invata o fac pentru ca asa vor ei, pentru ca au o motivatie intrinseaca sa invete si nu se plang de asta.Iar cei care se plang sunt cei care ar prefera ca in locul unei ore de Limba Romana sa invete cum sa foloseasca mai bine facebook sau cum sa dea mai des headshot la Counter.
Si da, sunt de acord ca sunt muuult prea multe discipline la scoala.
Si nu, nu e nevoie de directive undercover. Nu UE are nevoie de votanti prosti ci guvernantii; daca omul este dezvoltat intelectual va folosi alt criteriu la vot decat sacosa de faina si chiar isi va aminti de promisiunile neonorate de diversii politicieni care s-au perindat pe la conducere.

#3
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,792
  • Înscris: 25.06.2007

View Postxtremdriving, on 02 octombrie 2014 - 08:29, said:

si copiii tot invata pe rupte...
Cica nu-i asa...
http://www.mediafax....l-pisa-11739110

#4
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
Depinde de scoli. La unele se mai si invata... Mai ales in orasele mari. prea multe materii... Deh, sa dea de lucru profesorilor... Sa le faca mai multe institutii de invatamant, pe specializari. Nu sa ii indoape pe toti cu aceeasi materie

#5
adrian93

adrian93

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,740
  • Înscris: 29.10.2009

View Postxtremdriving, on 02 octombrie 2014 - 08:29, said:

Ma tot gandesc de ce nu se schimba nimic in romania, cu r mic, si copii tot invata pe rupte...fata de tarile "civilizate" unde se invata cateva materii si asta e? Unde se pune accent pe sport si nu pe ore de religie. Isi dezvolta o societate sanatoasa, mananca sanatos iar noi / copii muncim/ vor munci pe branci.
Exista ceva directive undercover cum ca..."bai sarantocilor, avem nevoie de forta de munca, si calificata si necalificata"...noi avem bani, voi veniti cu inteligenta. Noi ne dezvoltam pe baza voastra, va dam si voua niste resturi sa mai inaintati si voi putin?
Se numește România, iar copiii nu prea se omoară cu învățatul. Dacă ne raportăm la numărul total al instituțiilor de înv. preuniversitar, am vedea că foarte puțini învață cum trebuie. Chiar dintre cei ce trec bacalaureatul, foarte mulți nu învață temeinic 4 ani, iar în clasa a XII-a își pun meditații ca să treacă examenul.
Depinde despre ce țări civilizate vorbim. În SUA spre exemplu, învățământul de stat e la pământ.
Eu consider că avem suficiente ore de sport (eu aveam și opțional - baschet în gimnaziu). Cât despre religie, România este o țară ”între Orient și Occident”; așa a fost dintotdeauna. Nu e un lucru rău că ne ocupăm și de latura spirituală. Iar ”accentul” chiar nu cade pe religie.

View Postxtremdriving, on 02 octombrie 2014 - 09:12, said:

Sa le faca mai multe institutii de invatamant, pe specializari. Nu sa ii indoape pe toti cu aceeasi materie
Sunt deja. Există o groază de filiere și profiluri.

Edited by adrian93, 02 October 2014 - 09:23.


#6
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd eºti condus de proºti, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
la o primă aruncare de ochi, doar un surd nu vede situaţia ...
pentru a termina o naţiune, îi distrugi
- naţionalismul
- sănătatea
- educaţia
cine nu mă crede, nu trăieşte în rom mania... că deh, am ajuns ţara romului.... şi te dai rus în restul imperiului dacă nu doreşti şuturi în cur.

Dup-aia faci ce vrei cu el!
Îi iei apa din curte şi i-o vinzi! Iar el se va bucura prostalanul că are de unde cumpăra ieftin şi e aproape!!!

Referitor la educaţie, cel mai simplu le pui învăţători ce nu trec de pragul de 5 la examenele de titularizare şi ai rezolvat distrugerea.
Acum 15 de ani era aceeaşi discuţie. Iată rezultatele. Şi vor fi mai grave! Că ăştia de nu vor, fac copii deja...
Pentru restul distrugerii, le pui 601 tolomaci în frunte ce vînd tot pe nimic.

Edited by sarac.lipit, 02 October 2014 - 09:32.


#7
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
Prea multe ore de sport? lol, in clasa a 8 a se face ...1 ora pe saptamana...!
in alte tari EUROPENE - nu vorbim de sua - se fac si 2 ore / zi de sport

#8
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,792
  • Înscris: 25.06.2007

View Postxtremdriving, on 02 octombrie 2014 - 09:12, said:

Sa le faca mai multe institutii de invatamant, pe specializari.
In invatamantul primar si gimnazial nu ai ce specializari sa faci, trebuie deprinse notiunile de baza.
In invatamantul liceal deja exista diferentieri, de ex. cei de la uman nu fac matematica, fizica, chimie la fel cum fac cei de la real, fac in schimb mai multe ore de stiinte sociale, limbi, arte etc
Adevarata specializare intr-un domeniu se face mai incolo, in facultate si dupa...

#9
magic-gabi

magic-gabi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,925
  • Înscris: 04.07.2006
Problema la noi e ca profesorii nu prea explica DE CE trebuie sa invete atatea chestii. Probabil nici ei nu stiu sau nu sunt bine pregatiti.

De exemplu, la matematica, le arunca notiunile de limita, panta, derivata, tangenta unei curbe intr-un punct fara sa le explice clar care e legatura dintre ele. Noua nu ne-a zis clar la liceu ca derivata unei functii intr-un punct e panta liniei tangente in punctul ala. Nu ne-a aratat vizual cum iei un alt punct si micsorezi distanta dintre ele pe linia secanta pana ajungi sa tinda la 0, de unde notiunea de limita. Nu ne-a zis, "calculele astea pe care le facem noi aici, le face si calculatorul vostru cand va jucati FIFA".

Pe langa faptul ca nu explica, nici nu le zic copiilor cat de folositoare sunt aceste lucruri. Ce invatam la scoala are extrem de multe aplicari in lumea reala si nu trebuie sa fii savant pentru asta. Copii trebuie sa stie ca la scoala nu te invata de dragul de a lua de acasa, chiar e foarte important ce ti se preda.

Colegii mei de liceu ziceau ca ce le trebuie lor integrale si derivate cand se duc la piata sa ia cartofi. Problema e ca daca te limitezi la atat, atunci exista riscul sa mananci numai cartofi.

#10
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
Un copil are nevoie de...copilarie! Multi se mira cand aud ca se invata dupa amiaza la noi. Sau cand aud cate teme se dau pt acasa.
In tarile vestice copilul mai are timp de un skate, un fotbal etc etc. Nu mai vorbim de blocuri cu...piscina la subsol ca sa inoti in fiecare seara daca vrei.
la noi, daca mai are si vreo activitate extrascolara, nu mai are timp de nimic;  => societate bolnava, nesportiva.

#11
magic-gabi

magic-gabi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,925
  • Înscris: 04.07.2006

View Postxtremdriving, on 02 octombrie 2014 - 09:46, said:

Un copil are nevoie de...copilarie! Multi se mira cand aud ca se invata dupa amiaza la noi. Sau cand aud cate teme se dau pt acasa.
In tarile vestice copilul mai are timp de un skate, un fotbal etc etc. Nu mai vorbim de blocuri cu...piscina la subsol ca sa inoti in fiecare seara daca vrei.
la noi, daca mai are si vreo activitate extrascolara, nu mai are timp de nimic;  => societate bolnava, nesportiva.
Educatia din copilarie e probabil cea mai importanta. Nu poti sa-ti bagi joc de un copil si sa nu il educi. Trebuie sa-i arati putin din fiecare materie, el decide ulterior in ce vrea sa se specializeze. Nu cred ca timpul e problema. In Korea si Japonia aia chiar invata toata ziua. Sunt si printre cei mai tari dar cred ca exagereaza. Mai importanta e calitatea educatiei.

#12
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
Evident nu ai idee cat de puternic te face practicarea unui sport...mental, psihic. Punerea sportului in umbra si promovarea credintei ( mai multe ore decat cele de sport), prea multe materii care mustesc in creierele copiilor...

E vorba nu doar de matematica si romana...ci de sanatatea unei natiuni, Nu ajunge sa fi "destept"... pe langa atatea materii, ii mai bagi si tone de teme. In acest moment, scoala ocupa probabil cca 75% din ziua unui copil

Edited by xtremdriving, 02 October 2014 - 09:59.


#13
magic-gabi

magic-gabi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,925
  • Înscris: 04.07.2006
E foarte bine sa faci sport dar sa fii puternic nu e totul. Aia din epoca de piatra erau puternici dar am impresia ca nu ai vrea sa traiesti ca atunci.

Eu jucam aproape zilnic baschet dupa ore in liceu. Asta nu ma impiedica cu nimic sa imi fac temele si sa am note bune.

#14
nexusm

nexusm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,793
  • Înscris: 07.07.2011
carenta fundamentala a sistemului nostru de invatamant este aceea ca elevul nu este individualizat si tratat ca atare.
este aruncat intr-o masa amorfa (ceilalti colegi de clasa) si tratat uniform si plat.
este facut de rusine in fata clasei de catre profesor (fie si prin anuntarea publica a notelor obtinute)
este jignit in fata colegilor ( nu pun aici la socoteala bataia sau corectia fizica)

NIMENI nu incearca sa exploreze nativul individual si canalizarea energiei si muncii depuse de elev in exploatarea acestui nativ.
daca ii va fi dat copilului sa nu poata fi nimic altceva decat maturator pe strada, pentru ca doar atat poate, fa-l sa fie mandru si constient de importanta acestei meserii si incurajeaza-l sa caute toate oportunitatile pe care i le poate oferi nivelul sau intelectual.
nu-l blama, nu-l descuraja dand-ui exemple colegii cu mult mai bine pregatiti ca el sau mai ambitiosi ori educati cu native de o cu totul si cu totul alta factura.

aici este hiba fundamentala in educatia prestata la noi.

@xtremdriving, ai perfecta dreptate, sportul nu ar trebui sa lipseasca si daca nu lipseste sa nu fie doar la modul formal, ci impins catre performanta.
copilul trebuie pus sa traga cu adevarat la orele de sport, sa transpire sa aiba in spate un tracking facut de profesor pentru al putea motiva sa se auto-depaseasca.
nu trebuie sa ajunga sportiv de performanta ci doar trebuie obisnuit cu spiritul de concurenta.
un astfel de tratament, in afara de binefacerile pur fizice si/sau terapeutice, la nivel de mental inseamna mult mai mult

Edited by nexusm, 02 October 2014 - 10:08.


#15
aflorin27

aflorin27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 842
  • Înscris: 06.06.2014
Tema este mult prea complexa pentru a fi disecata pe un forum - dar o parere ne putem da fiecare.
La noi, invatamantul:
- este axat pe profesor (cu norme si planuri didactice) in loc sa fie axat pe descoperirea si stimularea aptitudinilor fiecarui copil
- este centralizat (programele se aproba de minister, directorii se numesc de inspectorat, manualele se liciteaza la Bucuresti)
- se bazeaza pe acumularea de cunostinte (cat mai multe informatii din cat mai multe materii) in loc de formarea de competente (ex: in loc sa pui elevul sa invete pe-de-rost altitudinea fiecarui varf muntos din Carpatii Meridionali, mai bine il inveti sa foloseasca si sa citeasca singur o harta)
- este subfinantat, astfel ca la catedra ajung, in mare parte, oameni fara menire pedagogica, demotivati si care nu au reusit sa se angajeze in alte locuri
- este pe interese (dispar scoli postliceale ca tot mai multi tineri sa faca liceul si sa vina la facultate, apoi sunt primiti la facultate si fara bac, se manaresc licitatii pentru Siveco, etc)
Nu cred ca e neaparat o conspiratie. Pur si simplu, investitiile in aducatie aduc rezultate dupa multi ani, mult mai multi decat cei 4 ai unui ciclu electoral, astfel ca toti politicienii au ignorat domeniul si au preferat sa faca o asfaltare, sa traga canalizare, sa faca un trans-Bucegi, o telegondola pe un deal pustiu, un parc in mijlocul pasunii sau pur si simplu sa imparta faina si ulei.

#16
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postmagic-gabi, on 02 octombrie 2014 - 10:01, said:

E foarte bine sa faci sport dar sa fii puternic nu e totul. Aia din epoca de piatra erau puternici dar am impresia ca nu ai vrea sa traiesti ca atunci.

Eu jucam aproape zilnic baschet dupa ore in liceu. Asta nu ma impiedica cu nimic sa imi fac temele si sa am note bune.
puternic mental si psihic... nu puternic in sensul inteles de tine.

incearca tu sa joci dupa ore. Cel putin la scolile cu paznici nu te lasa nimeni. Vorbim de programa scolara. Unde dreaq se gandesc astia cand o fac? 1 ora de sport? 6-7 ore / zi la scoala. inca 2-3 ore pt teme? Doh.

#17
donjoe

donjoe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,590
  • Înscris: 23.08.2006

View Postxtremdriving, on 02 octombrie 2014 - 09:46, said:

Un copil are nevoie de...copilarie! Multi se mira cand aud ca se invata dupa amiaza la noi. Sau cand aud cate teme se dau pt acasa.
In tarile vestice copilul mai are timp de un skate, un fotbal etc etc. Nu mai vorbim de blocuri cu...piscina la subsol ca sa inoti in fiecare seara daca vrei.
la noi, daca mai are si vreo activitate extrascolara, nu mai are timp de nimic;  => societate bolnava, nesportiva.
La noi ca la noi, dar la mult-lăudaţii est-asiatici să vezi cum e. (Şi unii dobitoci din vest mai şi vor să emuleze modelul asiatic.)

Quote

I’m writing, here, in response to the news that the independent School Teachers Review Body is due to report back this week to Michael Gove on his plan to make school days longer and holidays shorter. The Education Secretary’s hope is that more hours in school will raise test scores in the UK to the level of those in China, Singapore and other East Asian nations. Paradoxically, Gove’s proposal has appeared just a few months after the Chinese ministry of education issued a report – entitled Ten Regulations to Lessen Academic Burden for Primary School Students – calling for less time in school, less homework and less reliance on test scores as a means of evaluating schools.

Educators in East Asian nations have increasingly been acknowledging the massive failure of their educational systems. According to the scholar and author Yong Zhao, who is an expert on schools in China, a common Chinese term used to refer to the products of their schools is gaofen dineng, which essentially means good at tests but bad at everything else. Because students spend nearly all of their time studying, they have little opportunity to be creative, discover or pursue their own passions, or develop physical and social skills. Moreover, as revealed by a recent large-scale survey conducted by British and Chinese researchers, Chinese schoolchildren suffer from extraordinarily high levels of anxiety, depression and psychosomatic stress disorders, which appear to be linked to academic pressures and lack of play.
http://www.independe...ve-9054433.html

... şi ghici ce alte lecţii cruciale mai pierd copiii dacă n-au destul timp să se joace:

Quote

The most important skills that children everywhere must learn in order to live happy, productive, moral lives are skills that cannot be taught in school. Such skills cannot be taught at all. They are learned and practised by children in play. These include the abilities to think creatively, to get along with other people and cooperate effectively, and to control their own impulses and emotions.
[...]
Even more important than creativity is the capacity to get along with other people, to care about them and to co-operate effectively with them. Children everywhere are born with a strong drive to play with other children and such play is the means by which they acquire social skills and practise fairness and morality. Play, by definition, is voluntary, which means that players are always free to quit. If you can’t quit, it’s not play. All players know that, and so they know that to keep the game going, they must keep the other players happy. The power to quit is what makes play the most democratic of all activities. When players disagree about how to play, they must negotiate their differences and arrive at compromises. Each player must recognise the capacities and desires of the others, so as not to hurt or offend them in ways that will lead them to quit. Failure to do so would end the game and leave the offender alone, which is powerful punishment for not attending to the others’ wishes and needs. The most fundamental social skill is the ability to get into other people’s minds, to see the world from their point of view. Without that, you can’t have a happy marriage, or good friends, or co-operative work partners. Children practise that skill continuously in their social play.

Edited by donjoe, 02 October 2014 - 10:11.


#18
SCORILO-CORYLLUS

SCORILO-CORYLLUS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,892
  • Înscris: 24.02.2008

View Postnexusm, on 02 octombrie 2014 - 10:02, said:

carenta fundamentala a sistemului nostru de invatamant este aceea ca elevul nu este individualizat si tratat ca atare.
...

Foarte corect. Si asta e oarecum natural atunci cand educatia e centralizata. Fiind asa ea nu poate sa fie decat standard. Eu cred ca educatia ar trebui sa fie la nivel de localitate (finantare, mod de organizare etc) cu o participare activa a parintilor. Problema cu o astfel de abordare este ca necesita o schimbare in modul in care se gandesc taxele si o schimbare a modului de colectare.

View Postnexusm, on 02 octombrie 2014 - 10:02, said:

...
@xtremdriving, ai perfecta dreptate, sportul nu ar trebui sa lipseasca si daca nu lipseste sa nu fie doar la modul formal, ci impins catre performanta.
copilul trebuie pus sa traga cu adevarat la orele de sport, sa transpire sa aiba in spate un tracking facut de profesor pentru al putea motiva sa se auto-depaseasca.
nu trebuie sa ajunga sportiv de performanta ci doar trebuie obisnuit cu spiritul de concurenta.
un astfel de tratament, in afara de binefacerile pur fizice si/sau terapeutice, la nivel de mental inseamna mult mai mult

Da, ar trebui introdusa o educatie sportiva cu competitii locale/judetene/nationale.
Sportul introduce mai multe lucruri: munca in echipa, socializare mai buna, ambitie si competitivitate etc.

Edited by SCORILO-CORYLLUS, 02 October 2014 - 10:17.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate