Un sfat please! Din seria RDS - mancator de nervi
Last Updated: Nov 18 2014 15:01, Started by
radu_2k
, Sep 30 2014 17:14
·
0
#1
Posted 30 September 2014 - 17:14
Hello all,
Sunt utilizator RCS&RDS de cativa ani buni, am de la ei Cablu TV + Telefonie fixa + CableLink + 2 x DigiMobil + 1 x Digi Satelit, am platit facturile de fiecare data inainte de termen, client model etc Ieri seara (29.09.2014) am constatat ca serviciul de net nu poate fi folosit si imi aparea mesajul ala frumos care ma informeaza ca mi-au taiat conexiunea pentru ca nu am platit factura. Stiam ca sunt cu toate platile la zi, am si chitantele din ultimele luni asa ca incepem pasii de gasire a cauzei si remediere: 1. Apel la serviciul relatii clienti - Raspunde un nene, ii povestesc cum sta treaba, cauta el ce cauta pe acolo si constata ca am o intarziere de plata la o factura din, ATENTIE, luna Mai anul 2009. Il rog sa repete, sa ma asigur ca am auzit bine. Imi repeta si imi spune ca nu am cum sa utilizez internetul pana nu platesc datoria respectiva (vreo 24 RON). Imi mai spune ca la vremea respectiva plata s-a facut probabil (nu sigur, doar probabil) prin Posta Romana si ca, probabil, nu au fost achitati toti bani etc. L-am intrebat ce variante am si mi-a spus ca cel mai sigur este sa merg la un punct de lucru RCS/RDS, fiind vorba de o "datorie" asa veche. Deschide omuletul si o sesizare sa isi justifice activitatea. Pasul doi... 2. Ma duc la punctul lor de lucru din mall (singurul deschis la ora 21:00 in Timisoara), ii comunic doamnei de la casieriei intentiile mele, se uita uimita la mine, insist ca intr-adevar e vorba despre o plata din Mai 2009 dupa care isi coboara inapoi ochelarii pe nas si incepe sa sape in baza de date. Dupa cateva minute gaseste pe numele meu un "sold neachitat" de 24 RON, din luna Mai 2009 (evrika!) dar pe care nu gaseste nicio factura emisa sau vreo alta informatie. Imi inregistreaza o reclamatie, se scuza si imi spune ca nu poate incasa nimic pentru ca nu are in interfata nicio optiune de incasare pe o chestie asa incerta. Imi spune ca un alt coleg de la relatii clienti "mai capabil" ma poate ajuta. Pasul trei... 3. Sun din nou la relatii clienti, imi raspunde o fatuca tare prietenoasa. Ii povestesc toata istoriara ceva mai detaliat decat am expus-o aici si ma roaga sa astept sa aiba timp sa proceseze tot ce i-am zis eu si sa isi puna ordine in idei, presupun. Dupa cateva minute revine si imi spune probabil zambind sa ma duc la un punct de lucru si ma rezolva orice tanti de acolo in 5 minute... Ii explic din nou ca tocmai ce am fost la un punct de lucru si tanti a fost foarte dispusa, dar neputincioasa. Ma pune iar pe stand by sa mai proceseze putin. Revine si imi da solutia finala: sa astept factura restanta, sa o platesc si vine netul de la sine inapoi. Facem impreuna o mica dezbatere asupra ipotezei ca daca factura respectiva presupunem ca a plecat de la ei in Mai 2009 si in Septembrie 2014 inca nu a ajuns la mine, nici nu mai ajunge si cadem de acord. Urmeaza o observatie notata la sesizarea deschisa la pasul 1 si un somn linistit. Nu de alta dar se taiase si mobilul intre timp si daca nu poti sa suni pe nimeni, nu are cine sa te enerveze. Pasul patru... 4. Dimineata inca un apel la RDS/RCS la prima ora. Sa incepem ziua bine, nu?! Raspunde tot o fatuca (astia cred ca discrimineaza) ii spun ca exista o sesizare, ii dau numarului, ii povestesc si imi spune si asta ca se va rezolva "in cel mai scurt timp posibil" si concluzionam ca pana nu trece timpul asta eu nu o sa ma pot bucura de youtube/forumuri/etc decat de pe mobilul cu abonament orange. Avand in vedere ca e vorba despre o suma incerta, ca nimeni de la ei nu stie daca le datorez banii aia sau nu, ca nu prea e vina mea ii propun sa imi dea drumu' la net pana isi pun ei foile in ordine pe acolo si daca o fi nevoie sa le dau bani, le dau cand isi termine toate socotelile. Cred ca daca ii propuneam altceva (cam banuiti) voi ce, nu primeam un refuz asa categoric... pasul 5 5. La fel ca pasul 4, dar mai pe la pranz, aceeasi poveste cu "cel mai scurt timp posibil", o mica paralela cu teoria relativitatii, cadem de acord asupra faptului ca un timp scurt de-al lor poate fi lung din perspectiva clientului si mi se promite solemn ca se rezolva, cu prezentarea scuzelor de rigoare. Dupa ce o informez pe don'soara ca daca as putea sa leg scuzele la PC/Laptop si sa intru pe net cu el am fi cei mai buni prieteni, incheiem conversatia amiabil. Nu sunt absurd de felul meu. Daca era vreo defectiune tehnica as fi inteles si nu ma agitam ca de, poate le-o fi taiat care sarmele, poate s-o fi usurat un boschetar pe te miri ce cutie etc. Dar ma enerveaza faptul ca mi-ai taiat serivciile fara sa ma avertizeze pentru 24 de lei pe care au constat ca inca nu stiu nici ei daca trebuie sa ii platesc. Intrebarea mea acum: Ce sa mai fac? Astept? Ma duc la ANPC? Mai sun? Ca variante sunt, dar sunt indecis... Multumesc celor ce au citit! |
#2
Posted 30 September 2014 - 17:25
radu_2k, on 30 septembrie 2014 - 17:14, said:
Hello all, Sunt utilizator RCS&RDS de cativa ani buni, am de la ei Cablu TV + Telefonie fixa + CableLink + 2 x DigiMobil + 1 x Digi Satelit, am platit facturile de fiecare data inainte de termen, client model etc (...) Multumesc celor ce au citit! Singurul sfat este sa pastrati chitantele de la prima plata pana la ultima, indiferent de furnizor! |
#3
Posted 30 September 2014 - 17:30
Astepti sa treaca "cel mai scurt timp posibil", si cu reclamatii tot atat astepti sau poate mai mult.
|
#4
Posted 30 September 2014 - 17:34
In facturile curente, sau mai vechi dar de dupa 2009, ce ai la ‘Sold anterior’? Ca daca nu ai fi achitat integral, trebuia sa apara ceva acolo.
In plus, regula este ca platile facute achita datoriile in ordinea scadentei. Deci daca in mai 2009 nu ai platit tot, atunci ce ai crezut tu ca platesti pentur iunie a mers pe achitarea restantei din mai si restul achita, probabil partial, iunie. Si tot asa. Nu vad cum poate ramane o restanta asa veche. Tare imi suna a baza de date stricata la ei. Din memorie, la utilitati daca ai sold anterior 0.00 pe o factura se considera ca esti la zi, dar nu sunt sigur si nici nu imi aduc aminte de unde am scos asta. S-ar putea ca ANPC sa te ajute, macar daca gasesti un mod sa te informezi despre asta. LE: Si sa nu uit, daca nu au facut nimic pana acum ca sa ceara achitarea lor atunci datoriile astea se mai si prescriu. Cred ca termenul e de 3 ani, daca nu e 3 atunci e de 5 ani. Daca ar fi din mai 2009 nu cred ca mai pot cere ceva. Edited by sags, 30 September 2014 - 17:37. |
#5
Posted 30 September 2014 - 17:38
ovidiu21, on 30 septembrie 2014 - 17:25, said:
Singurul sfat este sa pastrati chitantele de la prima plata pana la ultima, indiferent de furnizor! eu dupa un an le zbor, daca nu exista probleme. daca exista, sa demonstreze ei ca nu le-am dat bani la timp, da' ei au fost asa, baieti buni si nu mi-au oprit furnizarea serviciilor. aka, le dau si jet daca e nevoie. @ initiator: direct OPC taica. mail la aia si haidi pa, astia nu merita sa-ti toci nervii cu ei. ti-o spune unu' care p-ai lui i-a tocat big time cu RDS-ul. sa le spuna si alora ca ei dupa (mai mult) de 36 de luni mai au pretentia sa le dai bani. aici vine aia cu prescrierea datoriilor, e plin netu' cu treaba asta. deci, baga mare si stai calm. Edited by dygey, 30 September 2014 - 17:58. |
#6
Posted 30 September 2014 - 17:43
daca pe ultima factura scrie sold zero, e clar ca esti la zi, cum zicea cineva mai sus. Parerea mea e sa te mai duci inca o data la o casierie si sa intrebi de ce s-au oprit serviciile, daca ti se spune ca pt neplata, arati ultima factura achitata. Daca nu sa iti deschida serviciile daca n-ai nimic de plata, altfel e abuz si te duci la opc cu nr de inregistrare al reclamatiei si copie de pe factura si chitanta de plata
|
#7
Posted 30 September 2014 - 17:55
#8
Posted 30 September 2014 - 18:00
Am auzit multe legate de RDS dar pe asta n-am mai auzit-o pana astazi.
Eu zic sa-ncerci cu OPC-ul si eventual sa-i ameninti ca treci la concurenta, daca nici asta nu-i trezeste nici tata n-o s-o faca. Succes. |
#9
Posted 30 September 2014 - 18:57
Asta e cea mai tare treaba pe care am citito, 24 ron din 2009
Dar in 2010 nu au vazut ca esti dator? Parerea mea este, sa plateasca dom'le Teszari si sa dea drumul la servicii. Edited by leomagic44, 30 September 2014 - 18:58. |
#10
Posted 30 September 2014 - 19:33
In 2009 si-a scapat vreo casierita unghia prin tastatura si a inregistrat o plata aiurea desi nu i-ar fi iesit chitanta.
Ghinion... Daca mai ai chitantele ar trebui sa confrunti numerele de facturi cu ce au inregistrat ei in sistem. |
|
#11
Posted 30 September 2014 - 20:12
Salutare,
Pasul 6: Inca un apel, inca o domnișoară, ceva mai apriga de data asta, ca mi-a cerut di CNP-ul. Dar de la ea macar am aflat ca nu poate sa imi reactiveze conexiune pana is pun ei ideile in oridine pentru ca, fiți atenți ca asta ii tare: Luna trecut m-au mai deconectat o data, i-am sunat sa le amintesc ca am plătit factura, si-au cerut scuze (meseriasi la treaba asta), si reprezentantul cu care vorbeam a apăsat un buton si totul a fost bine. Doar ca treaba asta merge o singura data la șase luni, altfel ii mai complicat si de-aia durează ... Macar am auzit o varianta noua. Mai multe maine ca e greu de pe telefon Edited by radu_2k, 30 September 2014 - 20:20. |
#12
Posted 30 September 2014 - 20:43
Astea sunt romanisme. Stres aiurea aruncat in spatele clientului (parca nu ar avea altceva de facut decat sa bata drumurile des spre ghisee si eventual sa mai stea si la coada). Si ne miram ca stam prost cu productivitatea muncii.
O companie mare ca RCS-RDS ar trebui sa solutioneze astfel de probleme punandu-si paie in cap ei, nu aruncand "piatra" in spatele clientului (Dupa 5 ani se trezesc ca e un mic sold ramas de achitat) E de inteles ca la o companie cu milioane de clienti sa apara astfel de erori, iar cand procedurile lasa de dorit sau sunt aplicate dupa ureche, erorile se inmultesc. Parerea mea este sa mergi sa faci reclamatie la OPC, sa te caute ei sa rezolvi problema, nu doar tu. Este adevarat ca ei au cutitul; l-au si folosit blacand accesul in retea, dar la fel de adevarat este faptul ca ptr 24 ron ar putea pierde un client fidel. Interesul tau este sa ai iar semnal, al lor ar trebui sa fie acela sa nu piarda un client. |
#13
Posted 30 September 2014 - 23:40
@radu_2k incearca via digi_helper -> pm cu client id si numarul sesizarii. -> poate ai mai mult noroc.
|
#14
Posted 01 October 2014 - 09:09
Imi poti spune te rog intr-un PM codul de client sau numarul de sesizare sa te pot ajuta?
|
#15
Posted 01 October 2014 - 16:12
Hello,
Va multumesc tuturor pentru sfaturi! Din pacate nu mai am chitantele de pe toata perioada contractuala, doar din ultimele luni. In legatura cu facturile, nu prea pot sa imi dau seama ce e pe ele ca ultima pe care o am este din aprilie 2014. De cateva luni platesc la ghiseu cat imi zice tanti de acolo, pe incredere. Cat despre Teszari... platesc eu daca trebuie, numa' sa dea drumu' la net Azi am trimis PM la DIGI_Helper si sper sa ma poate ajuta. Ce ciudat ma simt, ma rog de niste oameni sa ma ajute sa rezolv o problema cauzata de ei... Am citit si contractul, mai ales partea aia cu 48 de ore in care ei pot sa faca ce vor si tu nu poti decat sa astepti... Alea 48 de ore se implinesc mai pe seara. Daca nu se rezolva, maine ma duc sa dau cu sebsemnatul la UPC pentru un contract nou si renunt la serviciile RCS/RDS. O seara buna tuturor! |
|
#16
Posted 01 October 2014 - 16:44
vezi ca in digicare gasesti si restul facturilor. nu ai optat cumva pentru factura electronica?
|
#17
Posted 01 October 2014 - 18:02
Carmen din păcate nu am digicare si nici nu am optat pentru factura electronica... Am câteva sesizări deschise si pentru facturile care nu vin, dar tot degeaba.
Abonamentul este plătit de părinții mei si ei is mai vintage, prefera factura tiparită si plata la ghișeu Oricum, mulțumesc pentru sfat! |
#18
Posted 01 October 2014 - 20:59
factura o poti la fel de bine lista si din digicare. ar fi util sa-ti faci un cont digicare.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users