Lambda face figuri
Last Updated: Sep 26 2014 22:36, Started by
rasistu
, Sep 18 2014 21:00
·
0
#1
Posted 18 September 2014 - 21:00
suzuki splash 1,2 16v.
"din cand in cand si din ce in ce mai des" se aprindea martorul check engine. de multe ori il stergeam eu folosind o interfata bluetooth. intotdeauna se aprindea dimineata, la rece. o singura data am vazut ca s-a stins singur. codul este P0130 cu descrierea: O2 sensor circuit (bank 1, sensor 1) mi-am zis ca prima data sa curat mufele. am desfacut conectorii de la ambii senzori si am spalat bine cu spray de contacte. aceeasi buba. in aplicatia de pe android (torque) imi facea grafic doar la un singur senzor. am atasat imagine. m-am mai jucat eu pe la mufe, curatat, miscat de fir, masurat cu multimetrul (primul senzor, inainte de catalizator dadea 2,51v). in final buba s-a extins, nu mai citeste bine nici senzorul care era functional, cel de dupa catalizator, apare o mica fluctuatie de voltaj cand accelerez dar in principal orice program de diagnoza imi afiseaza 0v. pe primul senzor o2 nici nu-l simte. poate e heater-ul busit. da, am decuplat mufele in timp ce functiona motorul, nu a dat niciun semn ca nu-i convine asta, probabil mergea pe dafault ignorand senzorii. am incercat cu mai multe programe si am ceva fluctuatii aiurea de voltaj, foarte mari. cautand dupa codul P0130 am dat peste un topic in care cineva cu un Opel avea la fel fluctuatii mari, schimbase amandoi senzorii, catalizatorul, ecu dar tot avea martorul check engine aprins. nu a spus daca a rezolvat sau ba. atasez niste imagini, poate aveti voi vreo idee. nu vreau sa schimb senzorii, sa dau banii si sa aflu ca de fapt nu e defectiunea de la ei. in plus motorul merge bine, nu se simte nicio diferenta fata de perioada cand nu exista eroarea. Attached FilesEdited by rasistu, 18 September 2014 - 21:06. |
#3
Posted 18 September 2014 - 21:29
erorile despre heater circuit si low voltage au aparut dupa ce am scos mufele in timpul functionarii. astea se sterg si nu mai apar.
insa P0130 apare singura. si voltajul 0 al senzorului 2 dupa ce am scos mufa. Edited by rasistu, 18 September 2014 - 21:29. |
#5
Posted 21 September 2014 - 10:46
desi nu imi indica senzorii, la fuel system status apare closed loop: using o2 sensor for fuel mix. daca demufez oricare din cei doi senzori apare open loop: sistem failure.
asa ceva mi-a aparut si in mers. am curatat bine mufele, contactele sunt curate. am curatat mufele de la ecu insa nu imi dau seama care e problema. trebuie sa misc cumva de fire sau...? cum fac ca ecu sa reinvete senzorii? exista asa ceva? |
#6
Posted 22 September 2014 - 12:08
Nu ai spus nimic despre mersul masinii, diferente de consum, fum pe toba etc.
Ideal ar fi sa vezi parametri in timp real asa ca treci la urmatorul nivel cu un laptop si scanmaster (daca ai elm). Prima sonda trebuie sa fluctueze rapid intre 0,1-0,9 V, iar a doua sa fie mai constanta pe o valoare ( nu stiu exact care), dar nu 0. Masuratorile le poti face si cu multimetrul. Obligatoriu cu motorul cald. Tot cu multimetrul poti masura rezistenta sondei intre cele doua fire albe, dar unii nu recomanda. Colegul overboost ti-a sugerat sa verifici cablurile. |
#7
Posted 23 September 2014 - 00:53
cablurile arata bine, nu sunt ciupite/topite sau oxidate pe la contacte, am miscat de ele cu motorul pornit si cu ochii pe softul de diagnoza.
am spalat totul cu spray de contacte. in mers oscileaza rapid intre 0,0v si 0,3 - 0,5v. de fapt oscileaza tot timpul asa, dar predominant in accelerari, altfel cam sta pe 0. la fel, prima sonda nu vrea sa zica nimic, desi la fuel sistem status apare closed loop, using o2 sensors for fuel mix. Attached FilesEdited by rasistu, 23 September 2014 - 00:56. |
#8
Posted 23 September 2014 - 09:55
O ipoteza:
Cat de apropiate sunt mufele celor doua sonde? Exista posibilitatea sa le inversezi? In mod normal prima sonda trebuie sa arate ca in poza, dar cu valori mai mari. Pune mutimetrul direct pe prima sonda, daca nu iti da nimic e dusa. |
#9
Posted 23 September 2014 - 17:39
mufele sunt apropiate insa difera forma si numarul de fire. voi incerca sa gasesc un pinout si sa trag niste fire dintr-o parte in alta.
|
#11
Posted 26 September 2014 - 06:14
azi pun multimetrul si vad ce si cum. intre timp am ajuns pe la service si au pus testerul, sonda este moarta. mi-au spus ca cea originala, denso, este 192 euro + TVA + manopera.
am vazut ca exista BOSCH, stiu ca multi senzori sunt produsi de bosch, iar pretul este mai bun (vreo 400 lei). ce sa aleg? tind spre bosch. |
#12
Posted 26 September 2014 - 06:40
@rasistu: Nu inteleg cum poti sa mai recomanzi masina asta.
http://forum.softped... splash__st__36 Edited by vladdy99, 26 September 2014 - 06:51. |
#13
Posted 26 September 2014 - 15:30
Sondele pica peste 100.000km. Tu cat ai facut cu masina ?
|
#14
Posted 26 September 2014 - 22:36
masina are in bord vreo 75k. nu sunt sigur ca sunt reali.
masina e buna, insa eu am cumparat-o avand buba la cutie. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users