Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...
 Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 

Lambda face figuri

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
suzuki splash 1,2 16v.
"din cand in cand si din ce in ce mai des" se aprindea martorul check engine. de multe ori il stergeam eu folosind o interfata bluetooth. intotdeauna se aprindea dimineata, la rece. o singura data am vazut ca s-a stins singur. codul este P0130 cu descrierea: O2 sensor circuit (bank 1, sensor 1)

mi-am zis ca prima data sa curat mufele. am desfacut conectorii de la ambii senzori si am spalat bine cu spray de contacte. aceeasi buba.
in aplicatia de pe android (torque) imi facea grafic doar la un singur senzor. am atasat imagine.
m-am mai jucat eu pe la mufe, curatat, miscat de fir, masurat cu multimetrul (primul senzor, inainte de catalizator dadea 2,51v). in final buba s-a extins, nu mai citeste bine nici senzorul care era functional, cel de dupa catalizator, apare o mica fluctuatie de voltaj cand accelerez dar in principal orice program de diagnoza imi afiseaza 0v. pe primul senzor o2 nici nu-l simte. poate e heater-ul busit. da, am decuplat mufele in timp ce functiona motorul, nu a dat niciun semn ca nu-i convine asta, probabil mergea pe dafault ignorand senzorii.

am incercat cu mai multe programe si am ceva fluctuatii aiurea de voltaj, foarte mari. cautand dupa codul P0130 am dat peste un topic in care cineva cu un Opel avea la fel fluctuatii mari, schimbase amandoi senzorii, catalizatorul, ecu dar tot avea martorul check engine aprins. nu a spus daca a rezolvat sau ba.

atasez niste imagini, poate aveti voi vreo idee. nu vreau sa schimb senzorii, sa dau banii si sa aflu ca de fapt nu e defectiunea de la ei. in plus motorul merge bine, nu se simte nicio diferenta fata de perioada cand nu exista eroarea.

Attached Files


Edited by rasistu, 18 September 2014 - 21:06.


#2
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013
Wiring.

#3
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
erorile despre heater circuit si low voltage au aparut dupa ce am scos mufele in timpul functionarii. astea se sterg si nu mai apar.
insa P0130 apare singura. si voltajul 0 al senzorului 2 dupa ce am scos mufa.

Edited by rasistu, 18 September 2014 - 21:29.


#4
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013
Wiring.

#5
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
desi nu imi indica senzorii, la fuel system status apare closed loop: using o2 sensor for fuel mix. daca demufez oricare din cei doi senzori apare open loop: sistem failure.

asa ceva mi-a aparut si in mers. am curatat bine mufele, contactele sunt curate. am curatat mufele de la ecu insa nu imi dau seama care e problema. trebuie sa misc cumva de fire sau...?

cum fac ca ecu sa reinvete senzorii? exista asa ceva?

#6
mateyon

mateyon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 09.04.2011
Nu ai spus nimic despre mersul masinii, diferente de consum, fum pe toba etc.

Ideal ar fi sa vezi parametri in timp real asa ca treci la urmatorul nivel cu un laptop si scanmaster (daca ai elm).

Prima sonda trebuie sa fluctueze rapid intre 0,1-0,9 V, iar a doua sa fie mai constanta pe o valoare ( nu stiu exact care), dar nu 0. Masuratorile le poti face si cu multimetrul. Obligatoriu cu motorul cald. Tot cu multimetrul poti masura rezistenta sondei intre cele doua fire albe, dar unii nu recomanda.

Colegul overboost ti-a sugerat sa verifici cablurile.

#7
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
cablurile arata bine, nu sunt ciupite/topite sau oxidate pe la contacte, am miscat de ele cu motorul pornit si cu ochii pe softul de diagnoza.
am spalat totul cu spray de contacte. in mers oscileaza rapid intre 0,0v si 0,3 - 0,5v. de fapt oscileaza tot timpul asa, dar predominant in accelerari, altfel cam sta pe 0. la fel, prima sonda nu vrea sa zica nimic, desi la fuel sistem status apare closed loop, using o2 sensors for fuel mix.

Attached Files


Edited by rasistu, 23 September 2014 - 00:56.


#8
mateyon

mateyon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 09.04.2011
O ipoteza:
Cat de apropiate sunt mufele celor doua sonde? Exista posibilitatea sa le inversezi?
In mod normal prima sonda trebuie sa arate ca in poza, dar cu valori mai mari.


Pune mutimetrul direct pe prima sonda, daca nu iti da nimic e dusa.


#9
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
mufele sunt apropiate insa difera forma si numarul de fire. voi incerca sa gasesc un pinout si sa trag niste fire dintr-o parte in alta.

#10
mateyon

mateyon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 239
  • Înscris: 09.04.2011
Pune multimetrul pe ele.

#11
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
azi pun multimetrul si vad ce si cum. intre timp am ajuns pe la service si au pus testerul, sonda este moarta. mi-au spus ca cea originala, denso, este 192 euro + TVA + manopera.
am vazut ca exista BOSCH, stiu ca multi senzori sunt produsi de bosch, iar pretul este mai bun (vreo 400 lei).
ce sa aleg? tind spre bosch.

#12
vladdy99

vladdy99

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,034
  • Înscris: 03.05.2006
@rasistu: Nu inteleg cum poti sa mai recomanzi masina asta.
http://forum.softped... splash__st__36

Edited by vladdy99, 26 September 2014 - 06:51.


#13
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,044
  • Înscris: 02.03.2003
Sondele pica peste 100.000km. Tu cat ai facut cu masina ?

#14
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
masina are in bord vreo 75k. nu sunt sigur ca sunt reali.
masina e buna, insa eu am cumparat-o avand buba la cutie.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate