Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Problema pedalat

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
apoklyps3

apoklyps3

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 19.04.2014
Salut,
Am si eu o problema cu un MTB : de la o vreme cand pedalez imi scapa in gol.
Se poate intampla o data la 10 intervaluri sau 2 doua chiar de mai multe ori, dar mi s-a intamplat si sa pedalez 15 minute si sa nu mai sara.
Tin sa mentionez ca se intampla doar pe cel mai mic pinion ( in general stau pe foaia a doua sau cea mai mare si pe ultimul pinion). Pe penultimul nici vorba de asa ceva.
Este foarte neplacut cand trebuie sa intru intr-un giratoriu sa-mi faca figura.
Are careva vreo idee ce ar putea fi?

#2
costea_nelu

costea_nelu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 24.11.2010
cere altu, e pe duca trebuie schimbat

#3
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 06.09.2008
probabil uzura mare la pinionul ala, daca mergi numai pe el.
Poti merge si pe alta combinatie de foaie + pinion ca sa nu schimbi caseta + lantul chiar acum.

Incearca si penultimul pinion, nu cred ca e diferenta asa mare de viteza, pedalezi un pic mai repede Posted Image
Sau incearca foaia 3 cu un pinion de la mijloc, ar trebui sa fie un raport apropiat cu 2 x 6/7 cat folosesti acum.

Invata sa mai schimbi vitezele, de asta sunt acolo.. si nu mai folosi pinionul uzat.

Edited by sirgoofy, 15 September 2014 - 13:22.


#4
apoklyps3

apoklyps3

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 19.04.2014
Nu pare uzat, bicicleta e aproape noua. O am de 2 luni...

#5
seawolf

seawolf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 894
  • Înscris: 16.01.2007
Nu ma prea pricep la reparatii , dar cred ca ai o problema la schimbatorul de viteze ( probabil nu e strans bine )
si aceea pedalare in gol este defapt o cadere a lantului pe alt pinion

Edited by seawolf, 15 September 2014 - 13:20.


#6
Taxon

Taxon

    Cârcotaș nesuferit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 19.01.2004
...rich? first bike?

#7
apoklyps3

apoklyps3

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 19.04.2014
nu e first bike. un Kross (polonezii) ,a nu se confunda cu Cross.
ca o idee e ca si cum ar sari peste un sfert de rotatie deodata.
mai gasisem ceva similar intr-un thread ( nu mai stiu daca tot aici ) in care cineva spunea ca ar fi clichetii, dar nu ma pricep...

#8
Lolopoco

Lolopoco

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,033
  • Înscris: 17.08.2012
Pai la asta mă gândeam si eu. Sa nu fie reglat bine schimbatorul de pinioane si sa cada lantul.
Probabil este doar o problema de reglare/ de torsiune a cablului.

#9
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 06.09.2008
pai mergi prin parc/ parcare, undeva unde nu esti in pericol si cand face faza te uiti la pinioane... dar daca esti incepator mai bine mergi direct la service.

Aaah, si mai schimba vitezele ;)

#10
apoklyps3

apoklyps3

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 19.04.2014
am tot incercat sa surprind momentul, dar vorba aia se intampla doar cand nu ma uit la ea (trebuie sa ma mai uit si pe unde merg), de-al dracu si de ambitios :)).
o sa incerc sa investighez mai bine momentul.
@Lolopoco , sa stii ca la varianta asta nu m-am gandit. N-am umblat deloc la reglaje la schimbatoare ... de sarit nu mai are unde sa asara pentru ca este ultimul pinion :)). Poate incearca sa se urce pe penultimul (naiba stie de ce) si nu reuseste...

#11
Adi blondu

Adi blondu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,724
  • Înscris: 05.01.2007
Aceeasi problema o am si eu.
Cum au mai spus unii colegi,pinioanele sunt nituite si capetele niturilor "s-au taiat",iar pinionul vitezei a 6 a "scapa" "patineaza" in gol. Posted Image,Incearca sa stai pe una din pedale-cand bicicleta e oprita si lantul pe viteza 6.Daca nu te tine pedala si scapa inseamna ca s-au dus niturile.Posted Image

Edited by Adi blondu, 15 September 2014 - 13:51.


#12
Lesbianu

Lesbianu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,088
  • Înscris: 07.01.2006
Bicicleta de doua luni sa aiba uzura asa mare la pinioane sau lant, mai greu. Doar daca ai practicat ceva pedalat extrem. Sanse mari sa fie ceva dereglat la ea, mergi la un doctor de biciclete.

#13
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007
Cum reusesti sa mergi mereu cu cel mai mic pinion? Fortezi bicicleta la o pornire de pe loc. Nici nu ma gandesc ce stres suporta angrenajele la o pornire rapida in trafic.
Eu merg cu pinioanele 3-4 pe strada, si 6 pe trotuar. Chiar si in afara orasului, pinionul mic il folosesc extrem de rar, mai mult pentru sprinturi, pentru ca nici relieful nu imi permite.
Au si pinioanele/foile rostul lor, invata sa le folosesti cat mai eficient. Daca le fortezi in ultimul hal, cedeaza.

#14
Lolopoco

Lolopoco

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,033
  • Înscris: 17.08.2012
Ca o idee, eu porneam ( nu mai am biclă, din păcate) de pe loc, cam mereu la foaia 2 (din 3) și pinionul 4 (din 7). Și cam asta foloseam mai mereu la pedalarea tip „croazieră”. Când aveam vre-o rampă de urcat, băgat foaia mică și pinionul mare.
La drum întins, pe carosabil, bagi foaia mare și pinionul mic. Invers se procedează înainte de oprire, să te pregătești pentru pornirea de pe loc.

Edited by Lolopoco, 15 September 2014 - 20:38.


#15
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View PostLolopoco, on 15 septembrie 2014 - 20:36, said:

La drum întins, pe carosabil, bagi foaia mare și pinionul mic.
Asta merge doar cand drumul e drept, ca daca e o panta de +5 ai dat de dracu` :).

View PostLolopoco, on 15 septembrie 2014 - 20:36, said:

Invers se procedează înainte de oprire, să te pregătești pentru pornirea de pe loc.
Practic, daca iti apare o masina in fata la o intersectie, pui frana si ramai pe pinion mic. Si devine o adevarata placere pornirea de pe loc. In cazul asta pornesc lent de tot, nu am chef sa raman cu angrenajele in brate.
Cel mai sigur in oras este sa mergi cu pinion mijlociu. E un compromis acceptabil intre pornire si viteza.

#16
Lolopoco

Lolopoco

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,033
  • Înscris: 17.08.2012

View Postlucifer76, on 16 septembrie 2014 - 05:41, said:

Asta merge doar cand drumul e drept, ca daca e o panta de +5 ai dat de dracu` Posted Image.
Pantă sau rampă? În cazul că este pantă, nu înțeleg.

View Postlucifer76, on 16 septembrie 2014 - 05:41, said:

Practic, daca iti apare o masina in fata la o intersectie, pui frana si ramai pe pinion mic. Si devine o adevarata placere pornirea de pe loc. In cazul asta pornesc lent de tot, nu am chef sa raman cu angrenajele in brate.
Dacă îți apare o mașină în față, oprești pentru că ești nevoit, nu pentru că vrei. Astfel nu mai ai timp să reduci vitezele. Este logic ce spui.

View Postlucifer76, on 16 septembrie 2014 - 05:41, said:

Cel mai sigur in oras este sa mergi cu pinion mijlociu. E un compromis acceptabil intre pornire si viteza.
Asta am zis și eu când m-am referit de pedalare tip croazieră.

#17
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007
Eu panta zic la deal, si vale la coborare.
In oras e mai greu sa pedalezi tip croaziera. Sunt masini, intersectii. Si culmea e ca in majoritatea cazurilor, drumul e mai plin de hartoape decat in afara.
Sa innebunesti angrenajul odata la fiecare suta de metri e aiurea. Plus ca nici nu ai timp sa urci pinioanele cand franezi brusc.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate