Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...
 Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?
 Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart

Accesare Plex prin webstation

Reziliere contract Digi Mobil?
 

recomandare motorizare

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
gigelxxx

gigelxxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 03.11.2009
Buna ziua!

Caut ceva gen golf 5, Opel astra. Am nevoie de un motor pe care sa ma pot baza (sa se simta cand bag piciorul in pedala, sa ma pot baga in depasiri fara griji, dar care sa nu consume la fel de mult si atunci cand circul cu 40-50 km/h.). Ca distanta voi avea de parcurs cam 100 km pe zi (drumuri scurte si foiala multa) si in jur de 500 km o data pe saptamana, deci as ajunge undeva la 40.000-50.00 km pe an, sa zic.

Care e problema?

Nu stiu spre ce tip de motor sa ma orientez: am gasit 1.9 TDI, 1.6 , 1.4 benzina, toate natiile. Sunt confuz.
Unii zic ca e mai buna benzina ca iarna merge mai bine, altii ca daca vreau viteza pe distante mari sa bag diesel si tot asa.

Va rog, daca puteti sa-mi clarificati aceste aspecte: Cand se impune diesel ul si cand benzina?
Ce mi s-ar potrivi mie, conform celor descrise mai sus?

Multumesc!

#2
AndreiBig

AndreiBig

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 14
  • Înscris: 03.04.2008
Caroserie mare si motor mic gen 1.4 = consum mare :) . La distante lungi gen cum mai fac eu Satu Mare - Bucuresti clar masina cu care merg e diesel consumul e mai mic , pentru oras si dinstante asa scurte eu zic ca e bine sa alegi benzinar daca vrei "sa se simta cand bag piciorul in pedala" :) . Motoarele diesel sunt mai lente la demaraj , dar la drum intins sunt perfecte

#3
opop

opop

    bolnav cronic :(

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,570
  • Înscris: 06.01.2007
Simplu, calculezi 2-3l/100km economie la combustibil din care scazi diferenta de taxe,impozite si intretinere si vezi ce iese.

Edited by opop, 30 August 2014 - 16:53.


#4
gigelxxx

gigelxxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 03.11.2009

View PostAndreiBig, on 30 august 2014 - 16:51, said:

Caroserie mare si motor mic gen 1.4 = consum mare Posted Image . La distante lungi gen cum mai fac eu Satu Mare - Bucuresti clar masina cu care merg e diesel consumul e mai mic , pentru oras si dinstante asa scurte eu zic ca e bine sa alegi benzinar daca vrei "sa se simta cand bag piciorul in pedala" Posted Image . Motoarele diesel sunt mai lente la demaraj , dar la drum intins sunt perfecte

Ok. Sa luam exemplul Golf 5, ca tot ma gandesc la el, caroserie mica, greutate mica (asta comparativ cu Octavia, Aveo s.a.m.d), motorina. 1.4 - 1.6 sau 1.9 ? Cu cat e mai mare cu atat mananca mai mult combustibil si mai multe taxe, asta inteleg, dar bazandu-ma strict pe ce am scris eu in primul post, ce s-ar prinde mai bine?

#5
florinppv

florinppv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 872
  • Înscris: 22.01.2010
In conditiile de kilometraj mentionate de tine, clar este mult mai rentabil 1.9TDI 105 cai, unde scoti un consum real intre 5 si 6 l/100km, fata de 1.6 benzina, cu un consum undeva intre 7-8 l/100km. Singura faza care la 1.9 nu se pupa cu ceea ce vrei tu este reactia la "bagatu' piciorului", (motorul este mai lenes insa exceleaza la capitolul fiabilitate, evident daca masina a fost intretinuta corespunzator fiind vorba de sh),in cazul asta ar fi mai potrivit cel de 2.0 TDI 140 cai, dar asta vrea mai mult la pompa 6-7 l/100km, dar in schimb au fost probleme de fiabilitate destul de nasoale la aceasta motorizare.

Edited by florinppv, 30 August 2014 - 17:32.


#6
rzvrazvan

rzvrazvan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 413
  • Înscris: 24.07.2007

View Postgigelxxx, on 30 august 2014 - 17:05, said:


Ok. Sa luam exemplul Golf 5, ca tot ma gandesc la el, caroserie mica, greutate mica (asta comparativ cu Octavia, Aveo s.a.m.d), motorina. 1.4 - 1.6 sau 1.9 ? Cu cat e mai mare cu atat mananca mai mult combustibil si mai multe taxe, asta inteleg, dar bazandu-ma strict pe ce am scris eu in primul post, ce s-ar prinde mai bine?
Teoretic dar și practic se merge pe motor mare și caroserie mica,  numai atunci poți spera la un consum cât mai mic. Dar contează foarte mult stilul de condus.
Pentru drum extraurban benzina 1.4-1.6. nu se compara cu 2.0 motorina și aici ma refer la cuplu,  care te ajuta când ai greutate pe mașină și vrei sa depășești în siguranță.  
Am avut același motor diesel 2.0, 116hp pe doua caroserii, una hatchback și una sedan. Adica 1350-1550 kg, e logic pe ce caroserie aveam consumul ce mai mic!

#7
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 01.12.2007
Diesel aspirat. Consum bun si nu se strica in oras.

Daca zici, ca bagi un drum de 500 de km saptamanal e bun dieselul ca "speli" tot ce se depune prin oras. Mie mi-a placut 1.9 TDI 101 cai pe Skoda, mi s-a parut fasnet. Pe Golf 5 nu mai gasesti 1.9 TDI 131 de cai? Sau cati avea.. Motorul de pe Golf 4.

#8
gigelxxx

gigelxxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 03.11.2009

View Postscrisit, on 30 august 2014 - 17:50, said:

Diesel aspirat. Consum bun si nu se strica in oras.

Daca zici, ca bagi un drum de 500 de km saptamanal e bun dieselul ca "speli" tot ce se depune prin oras. Mie mi-a placut 1.9 TDI 101 cai pe Skoda, mi s-a parut fasnet. Pe Golf 5 nu mai gasesti 1.9 TDI 131 de cai? Sau cati avea.. Motorul de pe Golf 4.

La golf 5 din cate stiu 1.9 are 105 hp si 2.0 140 parca.

#9
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 01.12.2007
M-am uitat si eu si asa este. Ala e cel mai puternic 1.9. Cauta pe forumuri ca parca nu toate 2.0 TDI sunt cu probleme.

#10
gigelxxx

gigelxxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 03.11.2009
Dintre asta si asta, voi ce-ati alege?

#11
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,135
  • Înscris: 08.12.2008
Cat esti dispus sa dai pe masina si daca ai fi dispus sa bagi niste bani in ea? Nu de alta, dar un Golf 5 din 2006 care a facut  mai putin de 15000 km/an, la 4700 de euro... cam greu. Dar sa zicem ca asa e. Inca o chestie: ai chiar atat de mare nevoie de spatiul unui Golf V? Nu dati cu parul, dar eu ii recomand sa-si arunce un ochi si in clasa mica la niste masini care chiar au fost intretinute si au sub 150 000 de km reali. Ceva de genul unui Ford Fiesta/Fusion, Fabia sau Seat Ibiza. Sunt si mai ieftin de intretinut, taxele sunt ceva mai mici... si poate ca sunt mai potrivite pentru naveta. Ca eu am inteles ca omul va face naveta. Eu m-as uita si la masinutele alea.

#12
floo1987

floo1987

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 12.01.2011
Azi nu mai e de ajuns ca dau km inapoi, mai nou orice masina cu butoane ca la aragaz are clima. Fir-ar ai dracu' de analfabeti.

#13
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 01.12.2007

View Postgigelxxx, on 30 august 2014 - 22:43, said:

Dintre asta si asta, voi ce-ati alege?
Golful ca motoarele diesel de Opel sunt lesinate la demaraj si raspund tarziu la acceleratie (asta in cazul 1.7DTI si 2.0DTI) nu stiu de 1.7CDTI, dar presupun.

#14
gigelxxx

gigelxxx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 36
  • Înscris: 03.11.2009

View PostLauCalin, on 30 august 2014 - 23:24, said:

Cat esti dispus sa dai pe masina si daca ai fi dispus sa bagi niste bani in ea? Nu de alta, dar un Golf 5 din 2006 care a facut  mai putin de 15000 km/an, la 4700 de euro... cam greu. Dar sa zicem ca asa e. Inca o chestie: ai chiar atat de mare nevoie de spatiul unui Golf V? Nu dati cu parul, dar eu ii recomand sa-si arunce un ochi si in clasa mica la niste masini care chiar au fost intretinute si au sub 150 000 de km reali. Ceva de genul unui Ford Fiesta/Fusion, Fabia sau Seat Ibiza. Sunt si mai ieftin de intretinut, taxele sunt ceva mai mici... si poate ca sunt mai potrivite pentru naveta. Ca eu am inteles ca omul va face naveta. Eu m-as uita si la masinutele alea.

Nu sunt rele nici alea de care zici tu, dar au motoare mici, uite: 1 - 2 - 3

View Postscrisit, on 31 august 2014 - 07:52, said:

Golful ca motoarele diesel de Opel sunt lesinate la demaraj si raspund tarziu la acceleratie (asta in cazul 1.7DTI si 2.0DTI) nu stiu de 1.7CDTI, dar presupun.

Si Opelul ala pe care l-am postat ce motor are? De golf? Sau tot de opel si implicit nu-i buna nici aia? :D

View PostBV87FFF, on 31 august 2014 - 01:34, said:

Azi nu mai e de ajuns ca dau km inapoi, mai nou orice masina cu butoane ca la aragaz are clima. Fir-ar ai dracu' de analfabeti.

Se poate verifica...Daca nu la calculator, un mecanic bun iti poate spune daca numarul de km concorda cu uzura pieselor etc...

#15
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Un motor mic, de regula, consuma mai putin decat un motor mare, in conditii similare. Nu mai raspanditi pareri de croitorese pe forumuri auto, nu-i de ajuns sa raspunditi un mit absolut ilogic pentru a-l face si real.

Gigele, dar cati bai ai tu? Unele motoare de 2.0 l de pe Golf n-au avut deloc probleme, iar la celelalte cea arhicunoscuta se remediaza gratuit la reprezentanta. Dar ai bani de un Golf diesel in toate mintile lui? Marea majoritate a lor are km cat trenul, au avut defecte majore, acciente, etc. Nu cauta la pret mic, ca risti enorm sa iei plasa.

Daca ai bani putini, mai bine urmeaza sfatul lui LauCalin, nu este o cale sigura catre o masina  buna, dar macar ai mai multe sanse. Statistic vorbind...

P.S. la km pe care ii estimezi tu ca-i vei face, se preteaza un diesel sau o benzinara pe gaz

Edited by valitudor, 31 August 2014 - 10:50.


#16
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 01.12.2007
Golful are motorul lui si opelul motorul lui.

#17
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,135
  • Înscris: 08.12.2008

View Postgigelxxx, on 31 august 2014 - 09:59, said:

Nu sunt rele nici alea de care zici tu, dar au motoare mici, uite: 1 - 2 - 3

Masini cu care se poate merge fara probleme cu 100-120km/h si un consum de maxim 6l/100 km. Chiar ai nevoie de avion? Pe o asemenea caroserie ti se par chiar atat de putini 75-80 CP? Zau asa. Iti inteleg entuziasmul si faptul ca vrei sa iei o masina cat mai aprope de visele tale. Dar eu zic sa revii cu picioarele pe pamant, ca apoi dai in altele mai mari. Si eu imi dorec Volvo serios de cand eram mic, dar deocamda soferesc" un simplu VW New Beetle pentru ca a fost o alegere mult mai cinstitta si realista cand imi cautam masina. Un S60 in banii mei avea vreo 8-9 ani si peste 200 000 de km. Pana acum ma apropiam vertiginos de vreo 300 000 de km. Crezi ca nu trebuia sa bag pana acum cel putin 1000 de euro in el? Pe cand in Beetle in 50000 de km am bagat doar 150 de lei, ca a trebuit sa schimb swich-ul de la inchiderea centralizata din usa, acum vreo 2 luni (asta daca esti de acord cu mine ca uleiul, filtrele, placutele, chitul de accesorii si de distributie sunt consumabile). Voi avea si un Volvo intr-o zi, dar pana atunci tre' sa mai cresc (financiar).

Edited by LauCalin, 31 August 2014 - 12:16.


#18
floo1987

floo1987

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,098
  • Înscris: 12.01.2011

View Postvalitudor, on 31 august 2014 - 10:47, said:

Un motor mic, de regula, consuma mai putin decat un motor mare, in conditii similare. Nu mai raspanditi pareri de croitorese pe forumuri auto, nu-i de ajuns sa raspunditi un mit absolut ilogic pentru a-l face si real.

Da, de regula. Exceptie cand bagi in masina 4-5 pasageri si ii dai in gura fie pe autostrada, fie la deal.

View Postvalitudor, on 31 august 2014 - 10:47, said:

Gigele, dar cati bai ai tu? Unele motoare de 2.0 l de pe Golf n-au avut deloc probleme, iar la celelalte cea arhicunoscuta se remediaza gratuit la reprezentanta.

Asta crezi tu ca iti schimba cineva gratuit injectoarele, axul cu came, pompa de ulei si alte alea care pica in draci la BKP si BMR la o masina de 8 ani. Cum era aia cu raspanditul parerilor de croitorese?!? Motoarele 2.0 cu injectoare Siemens cu cristal piezoelectric s-au montat pe Passat, nu pe Golf.

@gigelxxx: Un Golf 5 cu 2.0 TDI de 140 de cai se cam potriveste cerintelor tale. Partea proasta e ca pe Golf 5 nu gasesti motoare pe benzina decente sa-i poti pune GPL (1.6 e mototol si consum mult, TSI-urile au bube in cap si consuma in draci, aspiratul de 2.0 pe langa ca e mare e mai e si FSI). Apropo, vezi ca Golful e o masina usoara de "doar" vreo 1300 kg.

Edited by BV87FFF, 31 August 2014 - 12:42.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate