Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Articol lege privind transportul la/de la domiciliu al electrocasnicelor voluminoase.

- - - - -
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 01.07.2006
Buna ziua,
am cumparat un frigider de la Altex si magazinul mi l-a transportat/instalat la domiciliu - care se afla intr-un sat la vreo 50 km de magazin. Peste 2 luni frigiderul s-a defectat, a venit specialistul in garantie, a costatat defectul (si mentionat in certific. de garantie) si mi-a spus ca nu poate fi reparat ci trebuie inlocuit cu unul nou.
Cand am sunat la magazin mi-au spus ca nu mai pot sa-mi asigure transportul pentru aducerea frigiderului defect inapoi si trimiterea unuia nou, la domiciliu, in acel sat.

Exista vreo prevedere legala care ii obliga pe vanzatorii de electrocasnice sa asigure transportul la/de la domiciuliul cumparatorilor de electrocasnice mari, inclusiv in situatiile cand se returneaza un produs constatat defect in garantie si se inlocuieste cu unul nou? Daca da, care este acel text de lege?

Multumesc.

#2
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
nu este nimic specificat, ba chiar transportul marfii voluminoase la domiciliul cumparatorului este strict decizia si bunavointa magazinului, nu este obligat de lege. este treaba ta cum trimiti produsul in garantie.

acum, trebuie sa gasesti pe cineva care sa-ti transporte produsul la magazin

Edited by Dany_Darke, 29 July 2014 - 16:18.


#3
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007
zi mersi ca ti l-au dus acasa, mie altex imi cereau 300 lei transport pentru un frigider/80km, flanco l-a dus gratuit.

#4
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,145
  • Înscris: 05.12.2002

 Dany_Darke, on 29 iulie 2014 - 16:18, said:

nu este nimic specificat, ba chiar transportul marfii voluminoase la domiciliul cumparatorului este strict decizia si bunavointa magazinului, nu este obligat de lege. este treaba ta cum trimiti produsul in garantie.

De ce te bagi daca nu stii?
http://www.anpc.gov....) din 2003.html


CAPITOLUL III
  Drepturile consumatorului
   Art. 9. - Vânzătorul este răspunzător faţă de consumator pentru orice lipsă a conformităţii existentă la momentul când au fost livrate produsele.
   Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14.@
__________
@Articolul a fost modificat prin art. I pct. 3 din O.U.G. nr. 174/2008.
   Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.@
   (2) O măsură reparatorie va fi considerată ca disproporţionată, dacă ea impune vânzătorului costuri care sunt nerezonabile în comparaţie cu cealaltă măsură reparatorie, luându-se în considerare:
   a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de conformitate;
   Posted Image importanţa lipsei de conformitate;
   c) dacă cealaltă măsură reparatorie ar putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
   (3) O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.@
   (4) Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, şi fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.@
   (5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.@
__________
@Alineatele (1), (3) şi (4) au fost modificate prin art. I pct. 4 din O.U.G. nr. 174/2008.
   - Alineatul (5) a fost introdus prin art. I pct. 5 din O.U.G. nr. 174/2008.
   Art. 12. - Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.@
__________
@Articolul a fost modificat prin art. I pct. 6 din O.U.G. nr. 174/2008.
   Art. 13. - Consumatorul poate solicita o reducere corespunzătoare a preţului sau rezoluţiunea contractului în oricare dintre următoarele cazuri:
   a) dacă nu beneficiază nici de repararea, nici de înlocuirea produsului;
   Posted Image dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie într-o perioadă de timp rezonabilă;
   c) dacă vânzătorul nu a luat măsura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fără inconveniente semnificative pentru consumator.
   Art. 14. - Consumatorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului, dacă lipsa conformităţii este minoră.

 slai, on 29 iulie 2014 - 16:21, said:

zi mersi ca ti l-au dus acasa, mie altex imi cereau 300 lei transport pentru un frigider/80km, flanco l-a dus gratuit.
Una este transportul unui produs cumparat si alta este transportul necesar pentru remedierea unei probleme de fabricatie.

Edited by Alice, 29 July 2014 - 16:24.


#5
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Cred ca este foarte important si daca l-ai luat de la magazinul fizic sau de pe internet.
Daca l-ai luat de la magazinul fizic e clar ca acolo (sau pe acolo) trebuie sa il duci.

#6
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,145
  • Înscris: 05.12.2002
Aha, si daca-l lua de pe Internet unde trebuia sa-l duca, in Frankfurt?

#7
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 01.07.2006
@Alice: multumesc foarte mult!

@f300: l-am luat direct de la magazin. Inainte de cumparare i-am intrebat telefonic daca asigura transportul la domiciliu si mi-au confimat - asta a fost si motivul pentru care l-am cumparat de acolo.

#8
alexman6x6

alexman6x6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 475
  • Înscris: 18.07.2014
Renunta la frigider, cere contravaloarea lui.
Dati-mi banii inapoi !!!!!!!!

#9
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,865
  • Înscris: 25.01.2007

 alexman6x6, on 29 iulie 2014 - 17:51, said:

Dati-mi banii inapoi !!!!!!!!
Tu l-ai platit? Uite, initiator nu a precizat asta...

#10
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014

Quote

Art. 12. - Noţiunea fără plată, prevăzută la art. 10 şi 11, se referă la toate costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare.

@Alice, faci o mare greseala, plata acelui transport, costuri postale sau orice altceva pt solutionarea neconformitatii, este pt ceea ce face vanzatorul mai departe dupa ce a receptionat produsul tau, nu incurca marfa cu ambalajul ca ai sa ajungi sa te imbraci cu punga, nu cu dresurile care erau in punga in stilul asta pe care il expui.

am lucrat in domeniu, nu ai cum sa ma combati

#11
alexman6x6

alexman6x6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 475
  • Înscris: 18.07.2014

 Dany_Darke, on 29 iulie 2014 - 20:21, said:

@Alice, faci o mare greseala, plata acelui transport, costuri postale sau orice altceva pt solutionarea neconformitatii, este pt ceea ce face vanzatorul mai departe dupa ce a receptionat produsul tau, nu incurca marfa cu ambalajul ca ai sa ajungi sa te imbraci cu punga, nu cu dresurile care erau in punga in stilul asta pe care il expui.

am lucrat in domeniu, nu ai cum sa ma combati
Sa facem un exercitiu .
     1.Daca in situatia data, initiatorul duce pe cheltuiala sa  (indiferent prin ce mijloace sau costuri ) , frigiderul la magazin ?
     2.Magazinul face demersurile necesare, si inlocuieste produsul.
     3. Cetateanul respectiv, este " lovit " de o lene inexplicabila (cereasca ) si ~ 6 ani de acum inainte nu se catadixeste sa ia frigiderul, ca poate tine cura de slabire.
Nu cumva frigigerul respectiv, tinut in acel spatiu comercial, va produce pagube comerciantului, prin simplu fapt ca are gabaritul mare, ca doar nu-i un timbru postal ?

#12
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,145
  • Înscris: 05.12.2002
Nu trebuie sa combat pe nimeni, legea e clara. Faptul ca tu ai procedat asa cu clienti care nu cunosteau legea, e treaba ta.
Nu scrie nicaieri in lege ca acele costuri se refera la 'ceea ce face vanzatorul mai departe dupa ce a receptionat produsul tau'.

#13
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
daca ar fi sa iau de bun ce zici tu, atunci de ce nu are fiecare magazin oameni care sa umble toata ziua prin oras ca sa duca si sa aduca produsele din garantie? ai vazut pe undeva sa umble ei sa ia vreun produs de acasa?
cat despre curierat, daca asta  urmaresti sa-mi bagi pe gat, va fi platit de cine trimite pachetul, nu de primitor. iar ca idee, inca n-am vazut curieri care sa umble cu frigidere, aragaze, masini de spalat prin masinile lor.
aici daca vrei sa interpretezi legea, o interpretezi ca asa vrei si cum vrei, dar culmea, scrie clar in ce conditii cumparatorul nu plateste transportul

#14
alecsus27

alecsus27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 01.07.2006
"inca n-am vazut curieri care sa umble cu frigidere, aragaze, masini de spalat prin masinile lor" - anul trecut am cumparat un frigider pe net si firma de curierat mi l-a adus acasa (inclusiv urcat pana la etajul 3).

#15
alexman6x6

alexman6x6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 475
  • Înscris: 18.07.2014
La urma urmei , orice produs beneficiaza de garantie din partea producatorului bunului respectiv.
Comerciantul nu are de ales decat sa se conformeze , si sa ajute clientul final.
Producatorii sunt un general firme si concerne atat de mari si de potente incat atunci cand aleg un anumit comerciant , impunea acestuia o multime de conditii.
Faptul ca la noi in Romaninstan , comerciantii nu sunt sclavii clientului se datoreaza in primul rand prostiei si saraciei clientului final.
Cum ar reactiona un comerciant, daca un parlit de client, ar avea potenta financiara sa deschida actiune in instanta impotriva producatorului bunului respectiv ?
Eu cand am avut nevoie de reparatie sau de inlocuirea bunului respectiv, am cerut audienta la sefii magazinului respectiv.
Acolo le-am spus verde-n fata ca daca nu ma ajuta , ca daca nu-mi pupa manusitele si piciorusele , vor plati scump , ca sunt dispus sa-mi vand casa pentru a-mi demonstra ca am dreptate.
Dupa aceasta discutie cu unul din sefii mai mari , intotdeauna nu am facut altceva decat sa raspund la telefon.

Edited by alexman6x6, 30 July 2014 - 20:19.


#16
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014

 alexman6x6, on 30 iulie 2014 - 20:15, said:

Cum ar reactiona un comerciant, daca un parlit de client, ar avea potenta financiara sa deschida actiune in instanta impotriva producatorului bunului respectiv ?

pai cum ar reactiona? l-ar durea in dos si nici acolo. ce vina are producatorul ca reselleru isi bate pila de tine?
daca vasile ii vinde lui gigel un produs cu 10 lei si gigel ti-l vinde tie cu 30, daca ai observat ca ai fost inselat, ce faci? il dai pe vasile in judecata ca gigel te-a inselat cu produsul luat de la vasile?

nu prea ganditi cand puneti niste chestii pe forumul asta

iar lor le este atat de frica de tine? le dardaie picioarele cand intri in biroul sefului cel mare?

#17
alexman6x6

alexman6x6

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 475
  • Înscris: 18.07.2014

 Dany_Darke, on 30 iulie 2014 - 20:28, said:

pai cum ar reactiona? l-ar durea in dos si nici acolo. ce vina are producatorul ca reselleru isi bate pila de tine?
daca vasile ii vinde lui gigel un produs cu 10 lei si gigel ti-l vinde tie cu 30, daca ai observat ca ai fost inselat, ce faci? il dai pe vasile in judecata ca gigel te-a inselat cu produsul luat de la vasile?

nu prea ganditi cand puneti niste chestii pe forumul asta

iar lor le este atat de frica de tine? le dardaie picioarele cand intri in biroul sefului cel mare?
Eu cred ca tu  ai impresia ca vasile si gigel traficheaza seminte la colt de stada si cateaodata dau un cornet cu 14 lei, altadata acelasi cornet cu 14 bani .
Cate facultati trebuie sa ai ca sa intelegi ca daca-mi cumpar un frigider si acest frigider este defect , eu beneficiez de garantie din partea producatorului, nu trebuie in nici un caz sa ma caciulesc la gigel sau la vasile.
Daca gigel sau vasile au vandut frigidere si nu sunt capabili sa-mi rezolve mie problema, statul roman are toate parghiile necesare sa-i opreasca pe respectivii gigei si vasilici sa mai comercializeze seminte in romania.
Eu cred ca ALTEX, nu-i tocmai gigel.
Eu cred ca o firma de talia lui ALTEX are interes sa mai vinda frigidere in romania.
Daca-si bat joc de mine (cumparator de frigider ), am solutii sa-mi gasesc dreptatea.
De aceea am spus ca eu cand am avut probleme am discutat cu niste sefi mai mari , ca unul ca tine care eventual s-a vazut sef de raioon, poate incerca saaa-si bata joc de mine, dar afla ca in urma unei reclamatii " ca la carte ", un angajat de gebul asta, isi va pierde locul de munca cu foarte mare usurinta

 Dany_Darke, on 29 iulie 2014 - 20:21, said:

am lucrat in domeniu, nu ai cum sa ma combati
Ai lucrat, nu zic nu , dar poate ca descarcai frigidere, nu luai decizii in magazinul respectiv .

Edited by alexman6x6, 30 July 2014 - 20:53.


#18
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
nu eram sefa, corect, insa am lucrat cu garantiile, stiu ce puteam face si ce nu, stiam drepturile, plus ca mai sunt si alte ascunzisuri, dar oricat as vrea eu sa zic mai multe, ma impiedica anumite lucruri legale din momentul de fata. chiar daca e forum, nu pot da tot pe goarna. pt mine aici am incheiat subiectul

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate