Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Coșul de cumpărături - cum cumpără românii - chestionar
Last Updated: Aug 24 2016 14:06, Started by
Rhesus
, Jul 26 2014 18:16
·
0
#1
Posted 26 July 2014 - 18:16
Aduc în discuție un subiect destul de mediatizat, dar niciodată tratat in comparație. Coșul de cumpărături al românilor.
Mergând prin hypermarketuri, observ că există strict două categorii de consumatori. Categoria 1 respectiv Categoria 2. Coșul de cumpărături - categoria 1: - Ulei ,,Floriol” (,,Untdelemn de la bunica” - de ,,firmă”) : 6-7 lei - Zahar ,,Mărgăritar”: 4-4,5 lei - Banane, portocale, mango, kiwi, struguri (in functie de sezon): X lei (in functie de sezon) - Compot de ananas (de firmă - nu știu ce gust are): 5-6 lei - Suc de portocale (Fanta) 2L : 5 lei - 2kg cotlet/ceafa de porc: 44 lei - 1kg puple/piept de pui dezosat: 16-20 lei - Condimente pt. carne Fuchs (1 cond. pt. PUI + 1 cond. pt. PORC): ~5 lei - Pate de porc Bucegi: 200-300g ~3-3,5 lei - Paste fainoase (Băneasa,Arnos): ~2.5-3 lei - Detergent (de la Persil/Ariel in plus): 10kg - 70 lei - Detergent de vase (Fairy): 7 lei - Becuri (inspirat dintr-un topic de pe SP): 30-35 lei/BUC - Hârtie igeniena (de la Zewa in sus): 10 role - 12 lei - Sapun: Dove/Palmolive: 3-4 lei - Pasta de dinti: 4 lei Coșul de cumpărături - categoria 2: - Ulei ,,Clever” (,,Aro” sau orice brand deținut de supermarket): 4 lei - Zahar (noname): ~3 lei - Banane, portocale, piersici, caise, pepene: X lei (in functie de sezon) - X fiind aceeași sumă cu cea din cat. 1 - Comport de ananas (brand deținut de supermarket, sau noname) : ~3 lei - Suc de portocale Clever/Aro 2L: 1 leu (aceeași conservanți ca și Fanta) - 2kg cotlet de porc: 44 lei - 1kg puple/piept de pui dezosat: 16-20 lei - Condimente pt. carne (KClassic, Clever, Profi, etc.) (1+1): 2 lei - Pate de porc 250g: 2.2 lei - Paste fainoase (noname): ~1-1.5lei - Detergent DERO (sau REX): 40-45lei - Detergent de vase: 2-2.5 lei - Becuri (de la bisnitari/bulgari/piete de rusi): 1 leu/buc - Hârtie igienică (noname): 10 role - 3.5 lei - Sapun: 2.5 lei - Pasta de dinti: 4 lei Lista poate continua. Categoria 1: 216.5 lei (luand pretul minim acolo unde exista) Categoria 2: 129.2 lei Cu surprindere, observ cum foarte multa lume intra in categoria 1, avand ca alternativa categoria 2. Daca e sa comparam calitatea consumabilelor, in afara de hartia igienica unde cei sensibili observa diferenta nu exista diferente calitative. Multa lume nici nu se uita la pret, sau chiar daca vad ca langa un ulei de 7 lei exista unul de 4 la fel de bun, prefera sa-l ia pe cel 7 lei. Mai mult, cel care se plange ca ,,nu este bani" si ca ,,nu este posibilitatea de a face bani" si ca ,,lucrurile este scumpe" face parte din categoria 1 (nici macar nu se sinchiseste sa cumpere la pret redus). Explicatii? Am adaugat categoria ambele pentru cei ce se incadreaza in amandoua grupe. Cei ce cad "la mijloc" sunt rugati sa spuna si de ce. Edited by connectorxp, 26 July 2014 - 23:28. |
#2
Posted 26 July 2014 - 18:25
#3
Posted 26 July 2014 - 18:27
E parerea ta ca nu exista diferente.
Deocamdata imi permit sa pun calitatea pe primul loc. LE: ma refeream la initiator, intre timp a mai aparut un mesaj Edited by Sef-chenko, 26 July 2014 - 18:28. |
#4
Posted 26 July 2014 - 18:42
#5
Posted 26 July 2014 - 18:42
Zahar, ulei no-name.
Detergent Ariel 10 kg la 70 lei. Hartie igienica din cea mai buna. Becuri bune, chiar daca se ard ca cele chinezesti. Sucuri de niciun fel. etc... Sa zicem ca ai uitat categoria care are si in 1 si in 2 niste corespondenti. Eu sunt categoria ` sa cumparam la promotie`, daca vad ceva ok la bani, cumpar mai multe sa am pe stoc. Explicatii? Nu am, unii se uita la pret, altii nu, depinde de timp si de buget. Eu ma uit la preturi, ba le si scanez inainte ca sa fiu sigura de ele. Eu unde votez? |
#6
Posted 26 July 2014 - 18:42
Pai in listele alea jumatate din diferenta vine numai de la becuri.
Edited by DjMx, 26 July 2014 - 18:45. |
#7
Posted 26 July 2014 - 18:44
bunica e sub 6 lei, l-am vazut intr-un catalog kaufland
si zaharul margaritar e sub 4 lei si la supermarketul de aici deci cum putem dezbate ceva ce e fals din start ? LE: m-am uitat acum la catalogul kaufland, bunica e 5,85lei iar margaritar este 2,89 lei [ http://1.ii.gl/k9fMyucN.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by opop, 26 July 2014 - 18:51. |
#8
Posted 26 July 2014 - 18:45
Rhesus, on 26 iulie 2014 - 18:16, said:
cel care se plange ca ,,nu este bani" si ca ,,nu este posibilitatea de a face bani" si ca ,,lucrurile este scumpe" face parte din categoria 1 (nici macar nu se sinchiseste sa cumpere la pret redus). Explicatii? Multe din produsele vandute sub brand propriu de supermarketuri sunt facute de catre firme mari si au aceeasi calitate ca si marcile consacrate. Era vorba ca in curand va fi obligatorie mentionarea producatorului pe ambalajele marcilor facute special pentru supermarketuri, astfel ca omul poate vedea pe pachetul de paste daca e "de Baneasa" sau vine din vreo fabricuta obscura. |
#9
Posted 26 July 2014 - 18:45
Foarte fals studiul tau. Oamenii se uita la pret si inca exagerat de atent. Piata produselor de tip discount este din ce in ce mai mare de la an la an si fiecare retailer incearca sa-si dezvolte gama de produse.
|
#10
Posted 26 July 2014 - 18:47
1.
Nu vreau sa ma laud, dar marcile care produc de toate ( Aro: de la DVD-uri pana la conserve ), Auchan: apa, chiloti, etc, Clever ( eh, astia au suc bun ) Lidl are marcile separate; de obicei au o calitate foarte proasta. In general, cumpar ce ii bun, chiar daca ii mai scump. Nu imi plac marcile proprii, doar 3 produse cumpar dinmarci proprii: Piure-ul Auchan, Sucul Clever si nectarul de morcovi Lidl. In rest marci care le-am mai folosit, care stiu ca-s bune. |
|
#11
Posted 26 July 2014 - 18:49
Eu iau ulei de la Profi cu 4 lei. Sau de la Lidl, tot cu 4, uneori si cu 3.50 cand e promotie.
Zaharul in Cora era azi 2.49 lei, mai multe sortimente cam la acelasi pret, diferenta de cativa bani. |
#12
Posted 26 July 2014 - 18:50
#13
Posted 26 July 2014 - 18:53
Dupa ce prajesti niste chiftele, arunci uleiul ala indiferent ca ai dat 4 lei sau 10 lei pe el.
Pt finetzuri culinare, exista alt barem. |
#14
Posted 26 July 2014 - 19:07
sammydo, on 26 iulie 2014 - 18:50, said:
La zahar ar putea sa nu fie diferente, dar la ulei sunt sigur, si sunt diferente si la celelalte produse, dar in mare parte se pot consuma fara probleme. Ba da, e si la zahar. Am luat eu o data cu 1,5-2 RON din Lidl anul trecut si trebuia sa torn 3 linguri cu varf in cafea sa fie cat 2 lingurite micute si fine, fara varf. |
#15
Posted 26 July 2014 - 19:08
lex404, on 26 iulie 2014 - 18:47, said:
1. Nu vreau sa ma laud, dar marcile care produc de toate ( Aro: de la DVD-uri pana la conserve ), Auchan: apa, chiloti, etc, Clever ( eh, astia au suc bun ) Lidl are marcile separate; de obicei au o calitate foarte proasta. In general, cumpar ce ii bun, chiar daca ii mai scump. Nu imi plac marcile proprii, doar 3 produse cumpar dinmarci proprii: Piure-ul Auchan, Sucul Clever si nectarul de morcovi Lidl. In rest marci care le-am mai folosit, care stiu ca-s bune. Altii mai inspirati au pus la dispozitie mai multe branduri pentru fiecare categotrie de produs, lasand impresia clientului ca are de unde sa aleaga. Ce pierde din vedere clientul e ca marcile proprii sunt facute tot de marii producatori.(de exemplu un brand propriu de cola e foarte posibil sa fie facut de Coca Cola HBC sau iaurturi la fel, marci private, sa fie facute de albalact). Vanzatorul pune la dispozitia producatorului ambalajul si reteta, iar materia prima e acceasi ca si in brandurile consacrate. Am cateva exemple in care de exemplu un wiskey brand propriu e premiat la concursuri celebre avand punctaj mai bun decat jack daniels sau chivas sau crema antirid de 3 euro mai buna decat creme lancome de 100euro. E vorba de analize facute de specialisti, nu abureli comandate cu scop de marketing. |
|
#16
Posted 26 July 2014 - 19:10
Eu unul, nu pot sa beau compot Aro cand ma gandesc la chiloti sau ciorapi Aro. Nu pot.
Lidl macar are cate un nume pentru fiecare, dar tot nu exceleaza in calitate |
#18
Posted 26 July 2014 - 19:22
lex404, on 26 iulie 2014 - 19:10, said:
Eu unul, nu pot sa beau compot Aro cand ma gandesc la chiloti sau ciorapi Aro. Nu pot. Lidl macar are cate un nume pentru fiecare, dar tot nu exceleaza in calitate -Diana-, on 26 iulie 2014 - 19:13, said:
Pai mai da-ne si noua niste ponturi, Same. Edited by opop, 26 July 2014 - 19:23. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users