Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Poate fi o posibila problema la alternator ?
#1
Posted 25 July 2014 - 10:11
Salut. am si eu urmatoarea problema : Ochiul magic la baterie este negru, bateria are 2 ani. Pe borne am o tensiune de 13,8 v fara consumatori cu motorul pornit.Cineva mi-a spus ca este posibil ca alternatorul sa nu incarce corect, deoarece, cand am fost la service si mi-a reparat ceva, a picat pe alternator niste valvolina. Baietii inainte sa-l puna la loc , l-au suflat destul de bine cu aer la presiune mare.
Dar , ma gandesc,daca a ramas ceva unsoare pe rotor, este posibil ca carbunii sa nu mai faca contact bine si automat sa nu mai fie incarcarea OK ??? Care este parerea voastra ? Multumesc. |
#2
Posted 25 July 2014 - 10:30
Singurul mod in care poti verifica este la service prin masurarea curentului generat de alternator !
|
#3
Posted 25 July 2014 - 10:40
#4
Posted 25 July 2014 - 10:47
bate cu degetul in ochiul magic' ca mai ramane blocata pastila .porneste motorul tine-l in relanti, aprinde luminile,faza de intalnire a masini si apoi masoara tensiunea la borne.tre sa ai undeva la 14,atunci esti ok.daca si accelerezi un pic si tinde sa creasca un pic voltajul atunci esti ok. 14,3 accelerat.nu stiu ce masina ai dar puteai sa desfaci singur sa vezi cum stai cu carbunii.nu e greu.ai tutorial de mecanica o gramada pe youtube.
Edited by masni, 25 July 2014 - 10:48. |
#5
Posted 25 July 2014 - 11:01
#6
Posted 25 July 2014 - 11:24
13.8 e cam putin, trebuie sa ai undeva la 14.3 -14.4.
eu zic ca trebuie sa desfaci alternatorul sa il cureti bine si sa verifici pundea redreseoare. de obice tensiunea mai mica vine de la punte. |
#7
Posted 25 July 2014 - 12:04
#8
Posted 25 July 2014 - 12:18
#9
Posted 25 July 2014 - 12:44
FAP, on 25 iulie 2014 - 12:04, said:
Cu un aparat de masura (voltmetru / ampermetru ) se masoara curentul care pleaca din alternator ! "ochiul magic" e o prostie, nu te poti baza pe el. Era bine daca spuneai si despre ce masina e vorba. 13,8V poate fi o tensiune normala, exista si relee la 13,8V, facute de regula pt tarile calde, pe la noi uzual e 14-14,3V. Ca sa-ti poti face o parere, masoara tensiunea la relanti si turat, cu si fara consumatori mari porniti. Poate fi si un contact prost, slabit sau oxidat, pe care sa pice tensiunea. Daca ai acces, masoara tensiunea intre borna+ a bateriei (direct pe plumb) si borna+ a alternatorului, apoi intre borna- a bateriei si - sau masa alternatorului, cu motorul pornit si faza lunga aprinsa, vezi daca nu-ti pica 0,5-1v pe careva traseu. |
#10
Posted 25 July 2014 - 12:54
rumegus, on 25 iulie 2014 - 12:44, said:
V-a dat vacanta de la gradinita si te plictisesti, ai intrat aici sa debitezi prostii? "ochiul magic" e o prostie, nu te poti baza pe el. Era bine daca spuneai si despre ce masina e vorba. 13,8V poate fi o tensiune normala, exista si relee la 13,8V, facute de regula pt tarile calde, pe la noi uzual e 14-14,3V. Ca sa-ti poti face o parere, masoara tensiunea la relanti si turat, cu si fara consumatori mari porniti. Poate fi si un contact prost, slabit sau oxidat, pe care sa pice tensiunea. Daca ai acces, masoara tensiunea intre borna+ a bateriei (direct pe plumb) si borna+ a alternatorului, apoi intre borna- a bateriei si - sau masa alternatorului, cu motorul pornit si faza lunga aprinsa, vezi daca nu-ti pica 0,5-1v pe careva traseu. Edited by FAP, 25 July 2014 - 12:56. |
|
#11
Posted 25 July 2014 - 13:05
FAP, on 25 iulie 2014 - 12:54, said:
eu debitez prostii ? FAP, on 25 iulie 2014 - 12:54, said:
Spui acelasi lucru |
#12
Posted 25 July 2014 - 13:12
adrian_r5, on 25 iulie 2014 - 13:05, said:
Pai ... ca sa ne arati ca nu debitezi prostii incearca sa ne lamuresti cum e treaba cu acel "aparat de masura (voltmetru / ampermetru )" ... Poti incepe prin a-mi raspunde la intrebare Ti se pare tie Edited by FAP, 25 July 2014 - 13:15. |
#13
Posted 25 July 2014 - 13:21
FAP, on 25 iulie 2014 - 13:12, said:
cearta si jigniri ? FAP, on 25 iulie 2014 - 13:12, said:
un frustrat FAP, on 25 iulie 2014 - 13:12, said:
Tu cu ce masori "voltii" in "masoara tensiunea la relanti si turat, cu si fara consumatori mari porniti" ? FAP, on 25 iulie 2014 - 13:12, said:
Si nu trebuie sa te lamuresc pe tine !!! Edited by adrian_r5, 25 July 2014 - 13:22. |
#14
Posted 25 July 2014 - 13:29
adrian_r5, on 25 iulie 2014 - 13:21, said:
Unde, in cele scrise de mine, ai vazut tu "cearta si jigniri" ? Se pare ca tu incepi cu "jignirile" fara a "cunoaste persoana respectiva,varsta,experienta,etc" Voltii se masoara cu voltmetrul Ca nu trebuie ... ca nu poti ... ce mai conteaza ... important e doar ca am ramas nelamurit 2) Eu ce am spus voltmetru/ampermetru - unde e problema ? Amperii bateriei conteaza ??? 3) Faptul ca ai ramas nelamurit imi provoaca "o mare tristete" Hai sa ne oprim aici ! E mai bine pentru toata lumea si eu mai am si treaba ! |
#15
Posted 25 July 2014 - 13:33
FAP, on 25 iulie 2014 - 13:29, said:
1)V-a dat vacanta de la gradinita si te plictisesti, ai intrat aici sa debitezi prostii? FAP, on 25 iulie 2014 - 13:29, said:
3) Faptul ca ai ramas nelamurit imi provoaca "o mare tristete" |
|
#16
Posted 25 July 2014 - 13:40
#17
Posted 25 July 2014 - 13:43
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users