"Pornire " faruri
Last Updated: Jul 24 2014 12:26, Started by
Elektronik
, Jul 24 2014 01:31
·
0
#1
Posted 24 July 2014 - 01:31
Va salut, am o Mazda 6 modelul din 2006 cu faruri din fabrica xenon. Intrebarea mea este : cand este mai bine sa aprind farurile innainte de a pornii motorul sau dupa ce il pornesc? Eu stiam ca dupa ce pornesc motorul aprind farurile, doar ca la mazda mea am observat ca daca le aprind innainte de a pronii motorul acestea se regleaza si lumineaza mult mai bine, in schimb daca le aprind dupa ce pornesc nu se mai regleaza deloc si mi se pare ca bat si mai slab. Nu exista sansa sa le ard daca le aprind innainte de a porni? Cineva imi spunea ca am o "protectie" sa nu se arda asa, doar ca era un mecanic de garaj nu de service autorizat. Va multumesc
|
#2
Posted 24 July 2014 - 04:50
Citeste manualul de utilizare. Mai autorizat decit producatorul nu este nici macar reprezentanta.Teoretic, nu ar trebui sa incarci bateria cu consumatori suplimentari in timpul procesului de pornire al motorului ( asta pentru a nu suprasolicita bateria de acumulatori ).
|
#3
Posted 24 July 2014 - 07:10
Dupa ce pornesti motorul!!Asta e valabil la orice masina....
Gandeste-te ca la pornire masina are un "soc" daca-i pot spune asa pe parte de curent si daca tu ai farurile dinainte aprinse practic le dai din curentul ala de pornire!Asa risti sa arzi balasturile de la xenon....Nu mai zic ca,cu cat o pornesti cu mai multi consumatori porniti cu atat "omori"mai repede bateria! Ca idee eu am un Opel astra h si de cate ori o porneam cu farurile aprinse la maxim 2 luni ardeam un bec.Asa ca am zis sa incerc si invers,adica sa le aprind dupa pornire.In felul asta nu stiu daca am mai ars vreun bec in ultimul an!Si folosesc aceleasi becuri si ca marca si ca putere,doar ca eu nu am xenon! |
#4
Posted 24 July 2014 - 09:04
1. Cred ca socul nu e asa de mare, daca masina a fost construita sa aprinda farurile cand pui contactul (cant comutatorul e pe AUTO).
2. E normal sa comporte asa: - daca pui contactul inainte, ea are timp sa faca verificarea si auto reglajul. - Daca pornesti direct motorul, masina nu mai face reglajul automat, pt ca considera ca vrei sa pleci grabit si nu ti-ai dori sa iti ia cateva secund luminand stelele. Oricum, per total e on non-problema. P.S. La xenon (din cate stiu eu), nu se regleaza voltajul, deci intensitatea luminii nu poate sa fie diferita. |
#6
Posted 24 July 2014 - 11:12
Am facut aseara un "experiment", am aprins farurile dupa pornirea motorului si am tras o linie, iar apoi am aprins farurile si apoi motorul si am tras alta linie. Cand aprind farurile si apoi motorul se aude un motoras cum le ridica( deoarece eu nu am butonul de reglare al lor, deci se regleaza singure) si ele bat la mijlocul unui zid de "1,90" iar cand pornesc motorul si aprind farurile... ele bat mult mai jos decat cand se "autoregleaza"
|
#7
Posted 24 July 2014 - 12:26
Ciudat. La Mazda 6 spre deosebire de farurile normale care ai reglaj din interior, langa butonul de iluminare bord si DSC, sunt automate. Stiu ca in spate undeva are un senzor si in functie de denivelari sau pozitie a masinii se regleaza automat pentru a nu-i orbi pe cei din fata. Pune-o pe tester sa vezi daca acest senzor este OK.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users