Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
De ce dumnezeu ii uraste pe sinucigasi ?
#55
Posted 14 September 2014 - 07:36
Stormi, on 14 septembrie 2014 - 07:06, said:
Asta e interpretarea ta. Din cate stiu, Biserica nu face rugaciuni pentru el dar spera ca Dumnezeu sa-l ierte. Cei morti crestineste, ingropati crestineste, pentru acestia Biserica face parastas si slujbe si rugaciuni de pomenire, tocmai cu scopul de a fi scos din Iad (unde ajung majoritatea). Pentru sinucigas nu face nimeni nicio rugaciune pentru ca se stie ca e in fundul Iadului si nu mai poate fi scapat. Acolo unde e si Iuda De altfel explicatia e cat se poate de simpla, sinucigasul s-a jertfit viata pentru diavolul. In totala opozitie cu sfintii care isi jertfesc viata pentru Hristos. Deci si locurile de destinatie sunt in totala opozitie Edited by altul2, 14 September 2014 - 07:36. |
#56
Posted 14 September 2014 - 07:50
altul2, on 14 septembrie 2014 - 07:36, said: Nu poate face asta pentru ca fara Biserica nu exista iertare, si nici mantuire. Cei morti crestineste, ingropati crestineste, pentru acestia Biserica face parastas si slujbe si rugaciuni de pomenire, tocmai cu scopul de a fi scos din Iad (unde ajung majoritatea). Pentru sinucigas nu face nimeni nicio rugaciune pentru ca se stie ca e in fundul Iadului si nu mai poate fi scapat. Acolo unde e si Iuda De altfel explicatia e cat se poate de simpla, sinucigasul s-a jertfit viata pentru diavolul. In totala opozitie cu sfintii care isi jertfesc viata pentru Hristos. Deci si locurile de destinatie sunt in totala opozitie Astea toate sunt opiniile tale proprii si personale. Da-mi un singur link sau orice sursa ortodoxa doresti in care se specifica dogma potrivit careia Biserica Ortodoxa stie sigur ca sufletul sinucigasului e in iad, nu iertat de Dumnezeu. |
#57
Posted 14 September 2014 - 08:17
#58
Posted 14 September 2014 - 08:20
#59
Posted 14 September 2014 - 08:22
Stormi, on 14 septembrie 2014 - 08:20, said:
Comparatia ta sufera de irationalitate. Dar nu ma mira in ce te priveste... Rugaciunea catre Dumnezeu este facuta cu speranta unui raspuns pozitiv. Daca nu te rogi, cum sa te astepti ca Dumnezeu sa indeplineasca exact lucrul pentru care tu nu te rogi ??? E absurd. |
#60
Posted 14 September 2014 - 08:33
dark, on 14 septembrie 2014 - 08:22, said: Rugaciunea catre Dumnezeu este facuta cu speranta unui raspuns pozitiv. Daca nu te rogi, cum sa te astepti ca Dumnezeu sa indeplineasca exact lucrul pentru care tu nu te rogi ??? E absurd. Biserica nu se poate ruga pentru acel om dar nici nu se poate pronunta in ce priveste mantuirea lui. Tot asa cum Biserica nu stie daca un budist se va mantui sau nu. Toate aceste lucruri sunt lasate de catre Biserica la mila si judecata lui Dumnezeu, singurul care are perspectiva completa. |
#61
Posted 14 September 2014 - 08:41
Stormi, on 14 septembrie 2014 - 08:33, said:
Biserica nu se poate ruga pentru acel om dar nici nu se poate pronunta in ce priveste mantuirea lui. Tot asa cum Biserica nu stie daca un budist se va mantui sau nu. Toate aceste lucruri sunt lasate de catre Biserica la mila si judecata lui Dumnezeu, singurul care are perspectiva completa. Dar pentru criminali, se roaga la inmormantare, nu? |
#62
Posted 14 September 2014 - 08:51
Stormi, on 14 septembrie 2014 - 07:50, said:
Da-mi un singur link sau orice sursa ortodoxa doresti in care se specifica dogma potrivit careia Biserica Ortodoxa stie sigur ca sufletul sinucigasului e in iad, nu iertat de Dumnezeu. Mărturii despre Părintele Arsenie Boca (despre rugăciunea pentru morţi şi despre lauda celor vii) Gheorghe Morar Mărturii despre Părintele Arsenie Boca (despre rugăciunea pentru morţi şi despre lauda celor vii) Altă dată, fiind în biserică, îmi aşteptam şi eu rândul să vorbesc cu Părintele Arsenie. Nu era lume multă ca altădată şi Părintele nu era venit în biserică. Stăteam în aşteptare şi numai că văd două persoane, soţ şi soţie, mai în etate, supăraţi, care s-au dus la părintele Bunescu, care slujea ca preot în biserica din satul Drăgănescu şi îi spun: "Părinte, mi-au murit doi băieţi, unul a murit curentat, celălalt şi-a făcut seama (nu mai ştiu cum a zis, s-a spânzurat sau s-a otrăvit); putem da rugăciune pentru ei?" Pr. Bunescu a zis "Puteţi da, cum să nu" şi ei au făcut pomelnic şi l-au dat părintelui Bunescu. Nu a luat bine părintele Bunescu pomelnicul, că şi văd că intră Părintele Arsenie şi de la uşă, cum a intrat, a strigat: "Imediat să daţi pomelnicul înapoi şi să-l rupeţi, fiindcă îi faceţi numai rău, căci zice „Vai de mine ce-am făcut, vai de mine ce-am făcut." Noi am înţeles că rugăciunile pentru cei ce ajung în iad fără putinţă de întoarcere (sinuciderea e un păcat ce nu se iartă) îl trezesc pe cel adormit, îi răscolesc conştiinţa, îl fac să sufere fără ca această suferinţă să-i fie de folos, să-i fie curăţitoare, mântuitoare, fără să-l poată scoate vreodată din iad. Chiar eu am întrebat odată: "Părinte, care este păcatul împotriva Duhului Sfânt, de care scrie că nu se iartă niciodată?" "Un păcat este atunci când omul îşi face seama (se spânzură, se îneacă, se otrăveşte etc.)". "Dar Părinte, întreabă cei doi soţi, nici pentru cel curentat nu putem da?" "Ba da mă, pentru el se poate, că curentul nu iartă." Mă, omul după ce moare, sufletele se duc la nişte locuri de aşteptare până la judecată (judecata finală). Şi mult se bucură de acolo când dă cineva rugăciuni pentru ei. Şi mă, sunt unii care se duc pe la mănăstiri şi dau rugăciuni şi-şi scot părinţii din iad, mă." Şi zicând aşa, pr. Arsenie, fiind cu spatele către mine, deodată face stânga-împrejur şi ajunge cu faţa spre mine şi se uită la mine. Eu nu am zis nimic şi mă gândeam ce poate să fie gestul Părintelui. Şi m-am gândit, este adevărat că merg pe la mănăstiri şi toate pomelnicele le încep cu părinţii. Poate asta să fie. Edited by altul2, 14 September 2014 - 08:52. |
#63
Posted 14 September 2014 - 08:56
Asta e informatie din Biserica Ortodoxa, bre? Matale nici nu mai stii pe ce lume te afli, bag sama...
|
#64
Posted 14 September 2014 - 09:08
Stormi, on 14 septembrie 2014 - 08:56, said:
Asta e informatie din Biserica Ortodoxa, bre? Matale nici nu mai stii pe ce lume te afli, bag sama... Nu esti de accord cu Arsenie Boca si ce a facut el? Stormi, on 14 septembrie 2014 - 08:56, said:
Asta e informatie din Biserica Ortodoxa, bre? Matale nici nu mai stii pe ce lume te afli, bag sama... Canonul 14 al Sfantului Timotei al Alexandriei 1.JPG 59.88K 2 downloads Edited by altul2, 14 September 2014 - 09:11. |
|
#65
Posted 14 September 2014 - 09:14
altul2, on 14 septembrie 2014 - 08:59, said: De ce sa nu fie? Nu esti de accord cu Arsenie Boca si ce a facut el? Lasa pe Arsenie Boca, ca s-au creat fel de fel de povesti in jurul lui, unele mai gogonate decat altele. Numa povesti de adormit copiii. In cazul sinuciderilor, adevarul este ca sunt extrem de putine acelea in care subiectul isi ia viata cu de la sine putere, cu constiinta intreaga, cu luciditate, exprimandu-si astfel liberul arbitru. Numai Dumnezeu poate sti cat de mult a fost prezent in acel act teribil sinucigasul si cat de mult n-a fost prezent, avand mintea bolnava, pierduta din cauze obiective si subiective. Mai mult, daca e asa cum spui tu, fara nici o nuantare, cum explici prezenta preotului la groapa sinucigasilor, cantand trisaghioane etc? altul2, on 14 septembrie 2014 - 09:08, said: De ce sa nu fie? Nu esti de accord cu Arsenie Boca si ce a facut el? Exista un canon care condamna sinuciderea Canonul 14 al Sfantului Timotei al Alexandriei 1.JPG Canonul nu reprezinta dogma. Edited by Stormi, 14 September 2014 - 09:21. |
#66
Posted 14 September 2014 - 09:29
Stormi, on 14 septembrie 2014 - 09:14, said:
Mai mult, daca e asa cum spui tu, fara nici o nuantare, cum explici prezenta preotului la groapa sinucigasilor, cantand trisaghioane etc? Canonul nu reprezinta dogma. Daca nu s-ar duce familia sinucigasului ar fi persecutata pe nedrept de lume. De aceea se duce, ca sa nu ramina familia indurerata prada altor orori. Familia aceea n-are nicio vina. Preotul participa la inmormantare pentru familie nu pentru mort Canonul e al unui sfant al Bisericii, iar Biserica tine seama de el. Dar pacatul sinuciderii e cat se poate de logic: mai ales dupa ce Iuda s-a sinucis apoi a cazut jos si a crapat Edited by altul2, 14 September 2014 - 09:30. |
#67
Posted 14 September 2014 - 09:40
altul2, on 14 septembrie 2014 - 09:29, said: Preotul este present la inmormantare de ochii lumii. Daca nu s-ar duce familia sinucigasului ar fi persecutata pe nedrept de lume. De aceea se duce, ca sa nu ramina familia indurerata prada altor orori. Familia aceea n-are nicio vina. Preotul participa la inmormantare pentru familie nu pentru mort Canonul e al unui sfant al Bisericii, iar Biserica tine seama de el. Dar pacatul sinuciderii e cat se poate de logic: mai ales dupa ce Iuda s-a sinucis apoi a cazut jos si a crapat De ochii lumii?! Ha, ha...De cand Biserica face ceva "de ochii lumii"? Edited by Stormi, 14 September 2014 - 09:41. |
#68
Posted 14 September 2014 - 09:49
Stormi, on 14 septembrie 2014 - 09:40, said:
De ochii lumii?! Ha, ha...De cand Biserica face ceva "de ochii lumii"? La fel face si in cazul casatoriilor ulterioare. Desi acestea nu sunt taine, totusi mirilor li se pun cununiile pe cap. Pentru ca cei prezenti sa nu se simta ca la cununarea a doua nevastuici. |
#69
Posted 14 September 2014 - 09:59
altul2, on 14 septembrie 2014 - 09:49, said: Din experienta. La fel face si in cazul casatoriilor ulterioare. Desi acestea nu sunt taine, totusi mirilor li se pun cununiile pe cap. Pentru ca cei prezenti sa nu se simta ca la cununarea a doua nevastuici. N-au legatura. O explicatie rationala, pe care o gasesti si in surse ortodoxe, e aceea ca putine sunt sinuciderile asumate lucid si impotriva Duhului Sfant. De aceea vedem preoti la groapa majoritatii sinucigasilor. Oricum, tare gluma cu "de ochii lumii"... |
|
#70
Posted 14 September 2014 - 10:12
Stormi, on 14 septembrie 2014 - 09:59, said:
N-au legatura. O explicatie rationala, pe care o gasesti si in surse ortodoxe, e aceea ca putine sunt sinuciderile asumate lucid si impotriva Duhului Sfant. De aceea vedem preoti la groapa majoritatii sinucigasilor. Oricum, tare gluma cu "de ochii lumii"... Sinuciderile din cauza bolilor psihice nu sunt anatemizate. Si preotul participa la ele normal si groapa poate fi facuta in cimitir. Pe cand celelalte sunt altfel. Sinucigasul nu are drept la groapa in cimitir Dar in cazul unui sinucigas, daca n-a fost bolnav psihic, nu se face slujba de inmormantare. Preotul care participa rosteste doar niste rugaciuni gen: doamne fereste si apara Cine se sinucide din boala psihica nu e greu de aflat, pentru ca trebuie sa detina certificat de la medic. Daca vrei sa insinuezi ca sinucigasul s-a imbolnavit cu cateva minute inainte de sinucidere nu tine. Aia nu e boala ci premeditare Edited by altul2, 14 September 2014 - 10:14. |
#71
Posted 14 September 2014 - 10:25
" Canonul Sfântului Timotei al Alexandriei însă ne îndeamnă la o cercetare a cazurilor în speță spre a-i deosebi de sinucigașii de bunăvoie sau cu știință. Așa cum se proceda odinioară, la cercetările care se fac de către organele de procuratură și cele medicale, ar trebui să participe și păstorul sufletesc al enoriașilor. Dacă se constată că sinuciderea a avut loc ca urmare a tulburărilor minții, deci cel în cauză nu a fost în deplinătatea facultăților mintale, cum se întâmplă în marea majoritate a cazurilor, socotim că în asemenea situații preotul poate săvârși înmormântarea după rânduiala obișnuită, dar cu mult mai multă sobrietate și temperanță, ca un fel de pogorământ. În caz contrar, când argumentele pledează pentru o sinucidere cu bună știință și cu mintea întreagă, preotul poate și trebuie să refuze săvârșirea înmormântării. Cum însă până în prezent, nu avem o hotărâre expresă a Sfântului Sinod privitoare la aceste două situații și dacă în cazul al doilea este îngăduită înmormântarea sinucigașilor, pentru a nu greși, calea cea mai bună de urmat este aceea de a cere sfatul și binecuvântarea ierarhului locului, cu documentație bine argumentată."
|
#72
Posted 14 September 2014 - 10:34
Stormi, on 14 septembrie 2014 - 10:25, said:
calea cea mai bună de urmat este aceea de a cere sfatul şi binecuvântarea ierarhului locului, cu documentaţie bine argumentată." Dar cum sinucigasul lasa bilet de adio, ce documente sa existe in favoarea lui? Madalina Manole si-a cumparat otrava de pe internet. Nu era constienta ce face? Parca a fost luat la rost si comerciantul, de catre procurori ca de ce a vandut otrava |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users