Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Transportul feroviar in Romania
Last Updated: Sep 18 2023 14:02, Started by
RpgBoy
, Jun 25 2014 14:12
·
6
#1
Posted 25 June 2014 - 14:12
Ma gandeam sa vorbim un pic despre transportul feroviar, ce parere aveti despre el, considerati ca e o investitie buna a statului sau ca ar trebui sa dispara de la noi?
Ma gandesc cat de mult s-au dezvoltat trenurile si caile ferate in afara... si la noi... jale.. Am multi prieteni care nu suporta ideea de a merge cu trenul si poate ar trece putin peste confort daca acestea ar circula mai rapid. Ma uit la documentarele despre viitorul transporturilor si astia vorbesc de trenuri cu 450km /ora, avioane, dar nimic despre masini. Cand vine vorba de auto, se cauta consum scazut pe viitor. Revenind la trenuri.. Avem cai ferate... Trebuiesc doar reabilitate si multi bani alocati pentru construirea de trenuri.. Am inteles ca s-au obtinut ceva fonduri europene nerambursabile pentru asta si ca se vor mai obtine. Eu consider ca e o investitie buna din partea statului, ar trebui sa dezvoltam acest tip de transport, poate chiar sa trecem la modelul Maglev de la asiatici. Inca ceva...am auzit la un moment dat ca se vorbea despre privatizarea CFR-ului. Stie cineva ceva despre asta? |
#2
Posted 25 June 2014 - 14:18
Astia nu's in stare sa toarne o bucata de autostrada si tu visezi maglevuri???
|
#3
Posted 25 June 2014 - 14:18
CFR / CFR = C.c.-te frate romane pe Caile Ferate Romane.
Cel putin deocamdata. Nu banii sunt problema, ci prostia si interesele unora. |
#4
Posted 25 June 2014 - 14:23
In Romania transportul feroviar nu prea prezinta interes. Oricum eu ma bucur ca multi nu prea vor sa auda de mers cu trenul, sa pot circula eu linistit, liber si neaglomerat. Pentru mine trenul e cel mai ieftin mijloc de transport de cele mai multe ori, si aproape mereu cel mai confortabil. Nu sunt autocare/masini la care sa pot scoate capul pe geam, sa ma pot plimba singur printr-un vagon, sa aibe toaleta, sa pot sta linistit pe internet fara sa fie nevoie de sofer/sa fiu eu sofer, am parte de confort termic de cele mai multe ori pentru ca imi pot alege locul de cele mai multe ori (iarna aleg un compartiment/vagon neincalzit sau cu geamul ce nu se poate inchide asa nu fac nici babele gat ca e curent), vara cel mai racoros loc fie unde se poate deschide/nu se poate inchide geamul, fie unde aerul conditionat e puternic, cand se poate calatoresc noaptea. Intr-un autocar sau microbuz ar trebui sa ma conformez la preferintele soferului/celorlalti calatori ca mai rar sa circule goale sau aproape goale microbuze/autocare. Sigur insa transportul feroviar are si mari dezavantaje, cel mai mare si dificil pentru mine este ca nu exista in orice zona/localitate gara/transport feroviar, dar mai sunt si altele.
|
#5
Posted 25 June 2014 - 14:32
slai, on 25 iunie 2014 - 14:18, said:
Astia nu's in stare sa toarne o bucata de autostrada si tu visezi maglevuri??? Dar trenurile au avansat mult in afara, deja astia simuleaza tot felul de vagoane si cai ferate.. LunaCrystal, on 25 iunie 2014 - 14:23, said:
In Romania transportul feroviar nu prea prezinta interes. Oricum eu ma bucur ca multi nu prea vor sa auda de mers cu trenul, sa pot circula eu linistit, liber si neaglomerat. |
#6
Posted 25 June 2014 - 14:33
Adevarul e ca pt distante mai scurte mult mai potrivita e masina iar pt distante mai lungi, avionul.
La pretul pe care-l poate plati romanul pe un bilet de tren, slabe sanse sa rentabilizezi CFR-ul. In vest un bilet pe o distanta echivalenta cu Oradea-Constanta costa in jur de 100-120 euro (doar dus, nu dus-intors) pret normal la clasa a 2-a, fara supliment de pat. |
#7
Posted 25 June 2014 - 14:38
@djl
cum era inainte infrastructura feroviara si cum e acum? ce trenuri aveam inainte, ce avem acum? dar locomotive? nu ca m-ar interesa, dar stiu ca-ti face o placere nebuna sa fii solicitat in a posta informatii despre lucruri vechi, de care absolut nimanui nu-i mai pasa sa pui si poze, da? |
#8
Posted 25 June 2014 - 14:44
Confort a inceput sa fie pe destule trenuri. Dupa mine, problema ar fi pretul prea mare pentru viteza de deplasare.
De exemplu, pentru o calatorie Bucuresti-Brasov, 2 persoane platesc -101 lei la inter regio (2h40') -50 lei la regio (4h) -90 lei cu masina si faci ~2h30' (~190 km la un consum de 7l/100km) -la microbuz e pe undeva pe la 60-70 de lei si faci 3h30'. Nu am gasit pe nicaieri preturi. Comparati si cumparati. |
#9
Posted 25 June 2014 - 14:52
Este o societate comerciala formata din hoti, de la ministrul transporturilor si sefi de gara, pana la conductori de trenuri si nasi: contracte cu spaga, achizitii sub/supraevaluate, furt de motorina etc.
Iar aia sunt banii pe care-i muncim noi. Sincer as dori sa dispara. In plus, incurca circulatia cu barierele lor cu tot. |
#10
Posted 25 June 2014 - 14:57
Daca nu fac vreo boacana din aia in stil francez in care sa comande rame mai largi decat garile in care trebuie sa intre, n-au facut nimic.
|
|
#11
Posted 25 June 2014 - 15:00
Eh, parca au cumparat suruburi cu 1 mil bucata. N-au buget pentru rame.
|
#12
Posted 25 June 2014 - 15:20
#13
Posted 25 June 2014 - 15:25
#14
Posted 25 June 2014 - 15:41
RpgBoy, on 25 iunie 2014 - 14:32, said:
O posibila dezvoltare ar insemna si marirea vagoanelor/trenurilor sau marirea numarului de trenuri Spadan, on 25 iunie 2014 - 14:44, said:
Confort a inceput sa fie pe destule trenuri. Dupa mine, problema ar fi pretul prea mare pentru viteza de deplasare. De exemplu, pentru o calatorie Bucuresti-Brasov, 2 persoane platesc -101 lei la inter regio (2h40') -50 lei la regio (4h) -90 lei cu masina si faci ~2h30' (~190 km la un consum de 7l/100km) -la microbuz e pe undeva pe la 60-70 de lei si faci 3h30'. Nu am gasit pe nicaieri preturi. Comparati si cumparati. Edited by LunaCrystal, 25 June 2014 - 15:43. |
#15
Posted 25 June 2014 - 15:49
Regio pana la Brasov e anticonstructiv, Regio merge mai incet, si datorita opririlor dese, consuma mai multa energie, mai multe ore de munca ale lucratorilor CFR, uzeaza mai mult vagoanele si ocupa mai mult calea ferata, pt bani mai putini.
Karhu, on 25 iunie 2014 - 14:33, said:
Adevarul e ca pt distante mai scurte mult mai potrivita e masina iar pt distante mai lungi, avionul. La pretul pe care-l poate plati romanul pe un bilet de tren, slabe sanse sa rentabilizezi CFR-ul. In vest un bilet pe o distanta echivalenta cu Oradea-Constanta costa in jur de 100-120 euro (doar dus, nu dus-intors) pret normal la clasa a 2-a, fara supliment de pat. Munchen - Berlin dus intors, rezervat dinainte si platit tipul trenului, 189 Euro Clasa 1 209 Euro Si posesorii de Bahn Card au reduceri, Bahn Card 25 un sfert reducere, costa nimica toata, 60 de euro clasa a doua 125 clasa 1. Ai multe avantaje, printre care transport gratuit in orasele de plecare si destinatie Vorbim de o calatorie dus intors de cca 2*600 KM la 830 lei. Cu Bahn Card platesti 665 lei, si mai ai 4 bilete de transport local. O costa 230 lei aceeasi distractie la CFR, insa distanta e parcursa in timp dublu, iar de restul nu mai discut. Edited by Hedonist, 25 June 2014 - 15:52. |
|
#16
Posted 25 June 2014 - 16:17
Transportul pe calea ferată poate fi foarte util , bineânţeles într-o ţară civilizată,nu în ţigănia în care traim noi.Până în 1990,aşa cum a fost,s-a investit mult în acest sector (România avea o reţea feroviară de 11 376 km din care 34% electrificată) şi era în plină dezvoltare.Din acest an au venit la conducerea MTT tot felul de neghiobi, puşi numai pe furat şi propria îmbogăţire nicidecum pe dezvoltarea infrastructurii feroviare a ţării!Nu au reuşit să termine nici măcar linii ferate care erau realizate în proporţie de 75-90% de către Ceauşescu (Vâlcele - Rm.Vâlcea,întorsura Buzaului - Nehoiu,etc.).La noi se moare pe sosele în microbuze supraaglomerate şi împuţite iar la alţii circulă TGV-ul!Vorba „conţăranului” meu Octavian Paler:„Îmi este ruşine că sunt român doar când ies pe stradă sau mă uit la televizor”...
|
#17
Posted 25 June 2014 - 21:14
Ba să ştii şi că după 1990 s-a investit ceva, dar cred că a mers şi din inerţie în bine. După 2000 însă au început să se strice lucrurile.
Biletele par ieftine, dar sunt mai scumpe pentru mulţi. Nu ar fi aşa de scumpe dacă nu s-ar merge cu naşul!! Iar bouvagoanele sunt bătaie de joc la adresa călătorilor! Când ai să faci Bucureşti - Timişoara în 4 ore să bage vagoane necompartimentate pe distanţe mari! |
#18
Posted 25 June 2014 - 21:56
Eu nu prea circul cu trenul, cu exceptia a 2-3 drumuri pe an pe distanta Pooiesti-Cluj. In mod normal distanta asta se fcea in 8 ore (si-asa e foarte mult pe 400 si ceva de km), dar acum se lucreaza intre Sighisoara si Teius, si dupa mers inter-regio ar trebui sa faca 10 ore (intercity e doar cu 30 min. mai rapid, dupa mine nu merita banii in plus). Din pacate de cate ori am fost, am avut cel putin o ora si jumatate intarziere, ultima oara chiar 2 ore si un sfert. Deci ajungi sa faci 400 km in 12 ore, adica o medie de 36 km/h Cred ca si in secolul 19 se mergea mai repede.
Da, s-a investit in modernizarea liniei. Pe Bucuyresti-Campina se merge si cu 160 km/h, dar e prea putin. Ma apuca groaza ce va fi cand vor moderniza Predeal-Brasov, cred ca intarzierile vor fi de la 6 ore in sus. Si vagoanele sunt in general bune pe ruta asta. Dar am patit sa fie aerul conditionat defect in mijlocuil verii, si sa nu se deschida nici geamurile. Si VFR au mai facut io prostie. Au bagat "sagetile albastre" pe intercity, cand alea sunt rame pentru distante scurte pe linii secundare. Dar ce sa-i faci, cum scria cineva mai sus, prostia si interesele au daramat CFR-ul. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users