Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 

Transportul feroviar in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
570 replies to this topic

#1
RpgBoy

RpgBoy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 771
  • Înscris: 27.05.2011
Ma gandeam sa vorbim un pic despre transportul feroviar, ce parere aveti despre el, considerati ca e o investitie buna a statului sau ca ar trebui sa dispara de la noi?

Ma gandesc cat de mult s-au dezvoltat trenurile si caile ferate in afara... si la noi... jale.. Am multi prieteni care nu suporta ideea de a merge cu trenul si poate ar trece putin peste confort daca acestea ar circula mai rapid.

Ma uit la documentarele despre viitorul transporturilor si astia vorbesc de trenuri cu 450km /ora, avioane, dar nimic despre masini. Cand vine vorba de auto, se cauta consum scazut pe viitor.

Revenind la trenuri.. Avem cai ferate... Trebuiesc doar reabilitate si multi bani alocati pentru construirea de trenuri.. Am inteles ca s-au obtinut ceva fonduri europene nerambursabile pentru asta si ca se vor mai obtine. Eu consider ca e o investitie buna din partea statului, ar trebui sa dezvoltam acest tip de transport, poate chiar sa trecem la modelul Maglev de la asiatici.

Inca ceva...am auzit la un moment dat ca se vorbea despre privatizarea CFR-ului. Stie cineva ceva despre asta?

#2
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,851
  • Înscris: 25.01.2007
Astia nu's in stare sa toarne o bucata de autostrada si tu visezi maglevuri???

#3
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,792
  • Înscris: 08.02.2007
CFR / CFR = C.c.-te frate romane pe Caile Ferate Romane.
Cel putin deocamdata.
Nu banii sunt problema, ci prostia si interesele unora.

#4
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006
In Romania transportul feroviar nu prea prezinta interes. Oricum eu ma bucur ca multi nu prea vor sa auda de mers cu trenul, sa pot circula eu linistit, liber si neaglomerat. Pentru mine trenul e cel mai ieftin mijloc de transport de cele mai multe ori, si aproape mereu cel mai confortabil. Nu sunt autocare/masini la care sa pot scoate capul pe geam, sa ma pot plimba singur printr-un vagon, sa aibe toaleta, sa pot sta linistit pe internet fara sa fie nevoie de sofer/sa fiu eu sofer, am parte de confort termic de cele mai multe ori pentru ca imi pot alege locul de cele mai multe ori (iarna aleg un compartiment/vagon neincalzit sau cu geamul ce nu se poate inchide asa nu fac nici babele gat ca e curent), vara cel mai racoros loc fie unde se poate deschide/nu se poate inchide geamul, fie unde aerul conditionat e puternic, cand se poate calatoresc noaptea. Intr-un autocar sau microbuz ar trebui sa ma conformez la preferintele soferului/celorlalti calatori ca mai rar sa circule goale sau aproape goale microbuze/autocare. Sigur insa transportul feroviar are si mari dezavantaje, cel mai mare si dificil pentru mine este ca nu exista in orice zona/localitate gara/transport feroviar, dar mai sunt si altele.

#5
RpgBoy

RpgBoy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 771
  • Înscris: 27.05.2011

View Postslai, on 25 iunie 2014 - 14:18, said:

Astia nu's in stare sa toarne o bucata de autostrada si tu visezi maglevuri???
Se chinuie de cativa ani la un pod in Bucuresti, nu ma astept sa vada cineva Maglev in Romania in urmatorii 50 de ani.
Dar trenurile au avansat mult in afara, deja astia simuleaza tot felul de vagoane si cai ferate..

View PostLunaCrystal, on 25 iunie 2014 - 14:23, said:

In Romania transportul feroviar nu prea prezinta interes. Oricum eu ma bucur ca multi nu prea vor sa auda de mers cu trenul, sa pot circula eu linistit, liber si neaglomerat.
O posibila dezvoltare ar insemna si marirea vagoanelor/trenurilor sau marirea numarului de trenuri

#6
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,912
  • Înscris: 25.06.2007
Adevarul e ca pt distante mai scurte mult mai potrivita e masina iar pt distante mai lungi, avionul.
La pretul pe care-l poate plati romanul pe un bilet de tren, slabe sanse sa rentabilizezi CFR-ul.
In vest un bilet pe o distanta echivalenta cu Oradea-Constanta costa in jur de 100-120 euro (doar dus, nu dus-intors) pret normal la clasa a 2-a, fara supliment de pat.

#7
anunnaki

anunnaki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,516
  • Înscris: 12.05.2013
@djl

cum era inainte infrastructura feroviara si cum e acum?

ce trenuri aveam inainte, ce avem acum?

dar locomotive?







nu ca m-ar interesa, dar stiu ca-ti face o placere nebuna sa fii solicitat in a posta informatii despre lucruri vechi, de care absolut nimanui nu-i mai pasa


sa pui si poze, da?

#8
Spadan

Spadan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 817
  • Înscris: 22.11.2009
Confort a inceput sa fie pe destule trenuri. Dupa mine, problema ar fi pretul prea mare pentru viteza de deplasare.
De exemplu, pentru o calatorie Bucuresti-Brasov, 2 persoane platesc
-101 lei la inter regio (2h40')
-50 lei la regio (4h)
-90 lei cu masina  si faci ~2h30' (~190 km la un consum de 7l/100km)
-la microbuz e pe undeva pe la 60-70 de lei si faci 3h30'.  Nu am gasit pe nicaieri preturi.
Comparati si cumparati.

#9
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,462
  • Înscris: 30.10.2003
Este o societate comerciala formata din hoti, de la ministrul transporturilor si sefi de gara, pana la conductori de trenuri si nasi: contracte cu spaga, achizitii sub/supraevaluate, furt de motorina etc.
Iar aia sunt banii pe care-i muncim noi. Sincer as dori sa dispara. In plus, incurca circulatia cu barierele lor cu tot.

#10
LordRaptor

LordRaptor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,767
  • Înscris: 27.05.2011
Daca nu fac vreo boacana din aia in stil francez in care sa comande rame mai largi decat garile in care trebuie sa intre, n-au facut nimic.

#11
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,462
  • Înscris: 30.10.2003
Eh, parca au cumparat suruburi cu 1 mil bucata. N-au buget pentru rame.

#12
ofi_tm

ofi_tm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 21.02.2006

View PostRpgBoy, on 25 iunie 2014 - 14:12, said:

.. Am multi prieteni care nu suporta ideea de a merge cu trenul ...
Da' de ce nu suporta?

#13
RpgBoy

RpgBoy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 771
  • Înscris: 27.05.2011

View Postofi_tm, on 25 iunie 2014 - 15:20, said:

Da' de ce nu suporta?
Prea lent, prea ca la tara..

#14
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006

View PostRpgBoy, on 25 iunie 2014 - 14:32, said:

O posibila dezvoltare ar insemna si marirea vagoanelor/trenurilor sau marirea numarului de trenuri
  Si cu ce ma incanta ? In caz de dezvoltare trenurile nu prea ar mai circula aproape goale. Nu as mai avea sansa sa stau pe 10 locuri prea usor. Asa ca mai bine sa nu prea calatoreasca lumea cu trenu ca nu sunt actionar la nici o companie de transport feroviar. Am circulat si cu trenuri arhi-pline, dar si goale, clar e mai placuta calatoria cu cele goale. Apoi mai multi calatori rar inseamna mai multe vagoane, deregula cfr prefera sa inghesuie calatorii.

View PostSpadan, on 25 iunie 2014 - 14:44, said:

Confort a inceput sa fie pe destule trenuri. Dupa mine, problema ar fi pretul prea mare pentru viteza de deplasare.
De exemplu, pentru o calatorie Bucuresti-Brasov, 2 persoane platesc
-101 lei la inter regio (2h40')
-50 lei la regio (4h)
-90 lei cu masina  si faci ~2h30' (~190 km la un consum de 7l/100km)
-la microbuz e pe undeva pe la 60-70 de lei si faci 3h30'.  Nu am gasit pe nicaieri preturi.
Comparati si cumparati.
Compar si e clar ca trenul regio castiga detasat la capitolul pret, mai ales ca se pot face si abonamente/poti avea reduceri si iesi si mai ieftin de 50 ron. Si cel putin in week-end pe ruta aia cand sunt blocaje in trafic deseori ajunge si mai repede sau aproape la fel de repede ca si transportul auto. Faptul ca trenul regio e cel mai bun pe ruta aia se poate vedea si dupa faptul ca cel putin in week-end deabea gasesti un loc liber, s-a intamplat cand nici in picioare nu au fost locuri. E un exemplu in care lumea ar fi bine sa fie gonita cumva de la tren sa fie mai libere trenurile pentru cine vrea sa mearga cu trenu sa aibe mai mult spatiu.

Edited by LunaCrystal, 25 June 2014 - 15:43.


#15
Hedonist

Hedonist

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,490
  • Înscris: 10.03.2014
Regio pana la Brasov e anticonstructiv, Regio merge mai incet, si datorita opririlor dese, consuma mai multa energie, mai multe ore de munca ale lucratorilor CFR, uzeaza mai mult vagoanele si ocupa mai mult calea ferata, pt bani mai putini.

View PostKarhu, on 25 iunie 2014 - 14:33, said:

Adevarul e ca pt distante mai scurte mult mai potrivita e masina iar pt distante mai lungi, avionul.
La pretul pe care-l poate plati romanul pe un bilet de tren, slabe sanse sa rentabilizezi CFR-ul.
In vest un bilet pe o distanta echivalenta cu Oradea-Constanta costa in jur de 100-120 euro (doar dus, nu dus-intors) pret normal la clasa a 2-a, fara supliment de pat.

Munchen - Berlin dus intors, rezervat dinainte si platit tipul trenului, 189 Euro
Clasa 1 209 Euro

Si posesorii de Bahn Card au reduceri, Bahn Card 25 un sfert reducere, costa nimica toata, 60 de euro clasa a doua 125 clasa 1. Ai multe avantaje, printre care transport gratuit in orasele de plecare si destinatie

Vorbim de o calatorie dus intors de cca 2*600 KM la 830 lei.
Cu Bahn Card platesti 665 lei, si mai ai 4 bilete de transport local.

O costa 230 lei aceeasi distractie la CFR, insa distanta e parcursa in timp dublu, iar de restul nu mai discut.

Edited by Hedonist, 25 June 2014 - 15:52.


#16
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,485
  • Înscris: 12.07.2010
Transportul pe calea ferată poate fi foarte util , bineânţeles într-o ţară civilizată,nu în ţigănia în care traim noi.Până în 1990,aşa cum a fost,s-a investit mult în acest sector (România avea o reţea feroviară de 11 376 km din care 34% electrificată) şi era în plină dezvoltare.Din acest an au venit la conducerea MTT tot felul de neghiobi, puşi numai pe furat şi propria îmbogăţire nicidecum pe dezvoltarea infrastructurii feroviare a ţării!Nu au reuşit să termine nici măcar linii ferate care erau realizate în proporţie de 75-90% de către Ceauşescu (Vâlcele - Rm.Vâlcea,întorsura Buzaului - Nehoiu,etc.).La noi se moare pe sosele în microbuze supraaglomerate şi împuţite iar la alţii circulă TGV-ul!Vorba „conţăranului” meu Octavian Paler:„Îmi este ruşine că sunt român doar când ies pe stradă sau mă uit la televizor”...

#17
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,502
  • Înscris: 13.06.2004
Ba să ştii şi că după 1990 s-a investit ceva, dar cred că a mers şi din inerţie în bine. După 2000 însă au început să se strice lucrurile.
Biletele par ieftine, dar sunt mai scumpe pentru mulţi. Nu ar fi aşa de scumpe dacă nu s-ar merge cu naşul!!
Iar bouvagoanele sunt bătaie de joc la adresa călătorilor! Când ai să faci Bucureşti - Timişoara în 4 ore să bage vagoane necompartimentate pe distanţe mari!

#18
pufonel

pufonel

    Oglinda, oglinjoara, cine-i cel mai pufos din tara?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,867
  • Înscris: 28.11.2006
Eu nu prea circul cu trenul, cu exceptia a 2-3 drumuri pe an pe distanta Pooiesti-Cluj. In mod normal distanta asta se fcea in 8 ore (si-asa e foarte mult pe 400 si ceva de km), dar acum se lucreaza intre Sighisoara si Teius, si dupa mers inter-regio ar trebui sa faca 10 ore (intercity e doar cu 30 min. mai rapid, dupa mine nu merita banii in plus). Din pacate de cate ori am fost, am avut cel putin o ora si jumatate intarziere, ultima oara chiar 2 ore si un sfert. Deci ajungi sa faci 400 km in 12 ore, adica o medie de 36 km/h :puke: Cred ca si in secolul 19 se mergea mai repede.

Da, s-a investit in modernizarea liniei. Pe Bucuyresti-Campina se merge si cu 160 km/h, dar e prea putin. Ma apuca groaza ce va fi cand vor moderniza Predeal-Brasov, cred ca intarzierile vor fi de la 6 ore in sus.

Si vagoanele sunt in general bune pe ruta asta. Dar am patit sa fie aerul conditionat defect in mijlocuil verii, si sa nu se deschida nici geamurile.

Si VFR au mai facut io prostie. Au bagat "sagetile albastre" pe intercity, cand alea sunt rame pentru distante scurte pe linii secundare. Dar ce sa-i faci, cum scria cineva mai sus, prostia si interesele au daramat CFR-ul.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate