Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Viața în Epoca Ceaușescu: lumini și umbre
Last Updated: Apr 24 2024 19:04, Started by
djl
, May 20 2014 17:08
·
152
#1135
Posted 22 August 2014 - 21:41
Acolo nu e capătul Colentinei Dar mai a mai rămas şi cel de la "Bucur Obor" Pe vremuri, acolo fluturau steagul Ţării şi al Partidului.
Ceasul de la Universitate nu mai e Iar din ceasurile alea publice, doar 1 sau 2 au mai rămas cu postamentul original... Edited by djl, 22 August 2014 - 21:41. |
#1136
Posted 22 August 2014 - 22:02
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/KdXMUzc-XaU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
O melodie a adolesceţei mele!Ceasul de la Universitate nu pot să-mi inchipui că nu mai e la locul lui,l-am atins usor când aveam 20 de ani,era lângă trotuar,în stânga hotelul Inter,în faţă bulevardul 1848 cu spitalul Colţea,la dreapta Bulevardul Regina Elisabeta (acum),atunci cred că se numea Gh.Gheorghiu Dej... |
#1138
Posted 22 August 2014 - 22:37
#1139
Posted 22 August 2014 - 22:57
Clar, bine nu am dus-o si nu o ducem nici acum, la modul ca de cum treci de granita cu Ungaria, parca intrii in alta lume si nu ma refer la bucatile alea de asfalt cu marcaje pe ele ce tin la infinit, ma refer la tot, ei cum au putut?, de slovaci si polonezi nu mai zic nimic, pe unde am bantuit prin tarile alea am vazut autostrazi, drumuri nationale in stare medie-buna, paduri intregi, case aranjate si orase cochete, la noi prin Ardeal ce mai vezi orase mai aranjate si case gospodarite mai cu simt de raspundere, in rest prapad.
@Djl: de produs mai producem, pentru altii si banii raman in mare parte la ei, dar producem pentru marci de renume din diferite domenii; imbracaminte, incaltaminte, electronice, electrice, sisteme mecanice si altele. De exemplu Celestica de la Oradea asambleaza sub contract servere pentru firme mari precum HP si altii si asamblarea este de la 0, nu doar la nivel de suruburi. Tot ei aveau contract cu RIM si fabricau telefoanele Blackberry care in mod curios erau destul de multe pe piata, noi, la super pret... Tot in orasul situat pe Crisul Repede mai fabricam clapari de schi pentru cei de la Amer Sports (Salomon si Atomic), mai jos, in Timisoara fabricam pantofi si bocanci pentru Scarpa si alti giganti din domeniul outdoor, pe vremuri prin zona se fabricau si produse textile pentru The North Face, compania americana mai produce doar incaltarile mai tehnice la noi, restul luand drumul Estului, ca mai toti fabricantii mari. In inima ardealului se fac cablaje auto, cutii de viteze, interioare auto, anvelope + alte repere auto, electrocasnice, mobila, iar incaltaminte si imbracaminte de toate tipurile si schiuri. De facut facem mai de toate, problema e ca nu sunt ale noastre, nici ca materiale, idei si concepte, profit si toate cele, pur si simplu le fabricam ca mana de lucru inca este ieftina si competitiva si daca au CTC-ul lor si securitatea, vor face treaba. Un exemplu trist de privatizare mi se pare Ford la modul ca firma americana si-a tinut cuvantul privind privatizarea si conditiile impuse de stat, dar ai nostrii nu au fost in stare sa faca o amarata sosea de legatura pentru fabrica si ce mai cereau ei, cum sa vii in tara sa ingropi multi bani intr-o fabrica cand nu ai beneficii + muncitorii care furau de rupeau norma, la fel si la Nokia unde furau pe capete piese de telefoane si baterii. Epoca lu' Nea' Nicu a fost si s-a dus, cu bune cu rele ramane in istorie si basta, mergem mai departe, condusi de tot felul de marlani si asa zisi politicieni si incercam sa speram la un viitor mai bun. Edited by connectorxp, 22 August 2014 - 23:01. |
#1140
Posted 22 August 2014 - 23:36
Si pe vremea plumbuitului s-au incercat citeva cooperari de genul celor amintite de Connectorxp. Nici atunci nu functionau. Partea romana nu vroia sa priceapa nicicum, de ce trebuie sa aplice un proces intr-un anumit fel, in loc sa-l scurteze. Ce-l putin asta mi-a povestit la un moment dat un inginer chimist.
Cu citeva luni in urma la o firma cu nume a existat sansa ca romanii sa deruleze un proiect cap coada in regim autonom. Au dat chix. Mai multe nu voi preciza, dar de data asta experienta nu provine din povestile altora. Va dura o vreme, pina cind poate generatiile viitoare vor fura meserie si vor pune pe picioare in regie proprie anumite parti de industrie. Asta, insa, va mai dura ceva timp |
#1141
Posted 22 August 2014 - 23:37
În București , în afară de astea 3 pizzerii , mai erau și altele ?
Moșilor aproape de intersecția cu Eminescu , Rosetti ( a fost un Mc'Monis după '90 ) și Magheru vis-a-vis de Biserica Italiană . Pun și o piesă , poate o place cuiva ... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/1ElR5alk5Pg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached FilesEdited by pcezar, 22 August 2014 - 23:43. |
#1142
Posted 23 August 2014 - 00:46
Ceasul era la intersectia Doamna Ghica cu Colentina. Ceasul de la Universitate, care numara zilele pana aderarea Romaniei in UE este la intersectia Marasesti cu Dimitrie Cantemir ("La Budapoesta").
Edited by malmoth, 23 August 2014 - 00:49. |
#1143
Posted 23 August 2014 - 01:27
Da' e adevărat că se injecta apă în portocale, ca să pară mai grele? Sau că unii punea vată în ele
Cum erau călătoria cu trenul în perioada 1965-1989? |
#1144
Posted 23 August 2014 - 08:28
djl, on 23 august 2014 - 01:27, said:
Cum erau călătoria cu trenul în perioada 1965-1989? Vagoanele erau mizerabile, mirosea mereu a DDT, înghesuială mare. Cu acceleratul sau rapidul era puțin mai bine, trenurile personale erau sub orice critică. La accelerat luam de obicei bilete de clasa 1, era ceva mai curat și doar 6 locuri în compartiment. Dar și acolo ni s-a întâmplat să stăm toată călătoria treji ca să păzim copiii de ploșnițe. Vagoanele de dormit erau neașteptat de bune, n-am putut să mă plâng niciodată, dar de obicei cu însoțitori de vagon nesimțiți și aroganți. În copilărie am mai prins locomotive cu aburi, când stăteai pe peron erai uneori învăluit într-un nor, ca în filmele vechi, dar era frumos, călătoria era o aventură la vârsta aceea. Edited by Aribert, 23 August 2014 - 08:29. |
#1145
Posted 23 August 2014 - 10:40
Aribert, on 23 august 2014 - 08:28, said:
În copilărie am mai prins locomotive cu aburi, când stăteai pe peron erai uneori învăluit într-un nor, ca în filmele vechi, dar era frumos, călătoria era o aventură la vârsta aceea. He, he, he ...! Am apucat si eu sa fac cateva calatorii chiar mai lungi cu trenuri cu celebrele locomotive cu aburi "Pacific". Minunate calatorii la varsta copilariei...Am mers chiar si in vagoane cu banci de lemn. |
#1146
Posted 23 August 2014 - 12:16
Da' ce făceau însoţitorii de erau nesimţiţi şi aroganţi? Te tratatu de parcă "ce vrei, bă?". Oricum, şi azi mai găseşti unele egzemplare la C.F.R. Probabil vagoanele de dormit erau mai bune pentru că mai mergeau şi străinii cu ele, şi trebuia să dăm bine la imagine. Dar vagoanele cuşetă şi bar cum erau?
Eu am mers cu trenul în anii '80 (sunt născut la sfârşitul lui '82) prin mai multe locuri... în general spre mare şi spre Valea Prahovei (am mers şi mai departe de Valea Prahovei, la Tuşnad Băi). Nu am avut probleme. Bine, am mers doar cu accelaratul şi rapidul. Ba chiar am mers o dată şi cu vagonul de dormit - spre Caransebeş - celebra vacanţă în care am răcit bine de tot (vina mea) şi m-am întorsc cu avionul (singura dată când am mers cu avionul; cred că era un "Iliushin" IL-18). Da a' credeţi că am dormit în tren? Oricât de mult îmi plac mie mersul cu trenul, nu prea pot să dorm în tren. Cu personalul am mers o dată din câte ţin minte, de la Sinaia la Bucureşti. Cred că era trenul P 3004. M-am mirat că între vagonul nostru (primul de după locomotivă) şi locomotivă nu era nici un vagon (deşi am auzit că erau vagoane de poştă şi pe personale). Am ajuns la timp, fără a avea parte de călători necivilizaţi (bine, pe linia Valea Prahovei - Ploieşti Vest - Buftea - Bucureşti Nord, nu-s aşa de mulţi, faţă de linia aia spre litoral care are destui...) În 1990-1991 (deci imediat după Epoca Ceauşesacu), când m-am întors cu mama şi sora de la Sinaia (ai mei erau deja despărţiţi), am făcut prostia să plecăm în ultima zi. Nu ne-am putut sui în tren la haltă, am luat un autobuz * până la gară şi acolo, cu chiu, cu vai ne-am putut sui în al 2-lea sau al 3-lea tren. Da' ce-i durea pe cei de la C.F.R. * era un ungro-sârbesc "Ikarus" Zemun IK 4 ("Ikarus" Zemun = din 1992 "Ikarbus"). Ultima dată când am mers cu un autobuz din ăsta care aparţinea unei întreprinderi/regii orăşeneşti. Am mai mers cu unul în iulie 2006. Foarte faine autobuze. Simple, dar peste cele româneşti. În Epoca Ceauşescu circulau diverse vagoane. De la cele noi la cele interbelice! (interbelice au circulat şi în anii '90). Nu ştiu dacă mai erau şi de dianinte de W.W. 1 în Epoca Ceauşescu. În filmul "Aproape de soare" (1960, Regia: Savel Stiopul, cu: Florin Piersic, Viorica Tastaman, Grigore Vasiliu-Birlic) mai apare unele de pe vremea Imperiului Austro-Ungar (din alea pe 2 osii!!!). Dacă vezi un vagon vechi, îţi dai seama că e vechi. Însă dacă vezi unul din ăsta (poza a fost postată de Dragoş/Dr200x pe aici) vedeţi ceva foarte rar. Astea-s alea 10 sau 19-40, 20-40, 30-40 produse în 1963-1969 la Arad - primele vagoane româneşti mai moderne! Bine, s-au trezit să le renumeroteze în 19/20-57 - 19/20-57 sunt şi vagoane produse la Arad în anii '80 - cele cu geamuri rabatabile (ieri am mers cu un 19-57 de dragul vremurilor apuse) - cele renumerotate au geamuri ghilotină a.k.a. glisante (adică de alea care se lasă în jos, împingând în jos) şi colţurile drepte, nu rotunjite (restul vagoanelor le au rotunjite). Din păcate, 19/20-57 originale nu prea mai sunt... Eu, deşi îmi plac trenurile, am aflat de asta de curând. Ca f.d. 1x = vagon de clasa 1 (codat ca şi A), 2x = vagon de clasa a 2-a (codat ca şi , 3x = vagon care are ambele clase!!! (codat ca şi AB). [ http://transport-in-comun.ro/forumuri/50%2053%2020-57%20505-1-P4331-Oradea-001-26iul2007.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://transport-in-comun.ro/forumuri/50%2053%2020-57%20509-3-P4331-Oradea-001-26iul2007.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://transport-in-comun.ro/forumuri/50%2053%2020-57%20516-8-P3007%28BucN-Bv%29-BucN-001-3feb2008.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Şi de pe http://trainz.uv.ro/...c/ao_19-57.html [ http://trainz.uv.ro/draw/vagc/images/ao_19-57_w.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Uite şi unul original, cu 2 clase - imaginea este preluată din filmul "Astâzi seară dansăm în familie" (mulţumesc IonuţCFR2009 de pe forumtrenuri) [ http://s19.postimg.org/d9wlah9r7/51_53_30_40_033_1_1971.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Dar faţă de ce producea chiar în R.D.G. pe atunci (de acolo aduceam vagoane de dormit - noi nu aveam voie să producem + majoritatea vagoanelor restarant), ce se producea în R.F.G. era mamă-mamă. Am mers eu cu unul de dormit produs în 1966 şi adus pe la noi, care încă avea interiorul original (caroseria (cutia) şi boghiurile fuseseră schimbate) şi era mamă-mamă, de ziceai că eşti în alte vremuri! No, v-am plictisit destul, aşa că la sfârşit, o melodie a cărui videoclip este menit să ne aducă aminte de măreţia trenurilor [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/m4tJSn0QtME?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#1148
Posted 24 August 2014 - 07:10
djl, on 23 august 2014 - 01:27, said:
Cum erau călătoria cu trenul în perioada 1965-1989? Prin anii 75 - 89 cu rapidele si acceleratele se circula relativ ok. Ok din punct de vedere al vitezei, nu din punct de vedere al confortului, bineinteles. Mergeam anual cu rapidul pe Timisoara - Bucuresti, ( rapidul 15 / 16 Traian ), viteza buna anumite tronsoane: pe Tm - Lugoj, pe Craiova - Bucuresti, uneori 130 - 140 km/h, cu mult mai rapid decat se circula azi. Intarzierile erau cat de cat in limite acceptabile. Cu ele circulau de obicei oameni mai spalati, la sacou, medici, profesori, ingineri, etc. Unii erau navetisti, altii erau trimisi in delegatie. Pretul biletului era mai mare si probabil multi nu prea isi permiteau. Confortul nu era cine stie ce, insa vagoanele erau destul de curate din cate imi amintesc, mai puteai gasi cateodata tapiterie rupta sau gunoi uitat prin compartiment, insa la cele de rang superior se facea cat de cat curat. WC-ul, ei bine, aici era intr-adevar o problema cu curatenia si mirosurile... Vagoanele restaurant si bar erau sa zicem relativ ok pentru Romania acelor ani, in sensul ca puteai gasi chiar produse mai multe decat la magazine, serveau cafea, bere si ceva alune parca, cateodata mai puteai gasi omlete sau sandwichuri simple rau... Odata tin minte ca am gasit chiar cascaval pane si m-am mirat, intrucat din magazine cascavalul disparuse demult cu desavarsire, insa cred ca eram pe un international ( Nessebar ), care vedea de la bulgari si mergea la Timisoara. In a doua jumatate a anilor 80, nu prea mai gaseai prin vagoanele restaurant decat asa zis-a cafea ( nechezol ). Devenisera cam inutile. Pe trenurile de rang inferior, personale sau curse de persoane altfel statea treaba. Aici era cu adevarat comunismul in toata splendoarea lui... Erau trenuri nasoale, murdare, aglomerate, in trenurile de noapte lipsea lumina pe hol, imputite, trenuri pline de tarani cu papornite care-si plimbau gasca de la Craiova la Buzau, pline de navetisti dubiosi si blatisti bauti care incingeau o cruce, se bea, se fuma la greu, santieristi, muncitori, jeg, putoare, transpiratie, picioare imputite, era dezastru.. Cred ca iti imaginezi. Edited by sylvius, 24 August 2014 - 07:11. |
#1149
Posted 24 August 2014 - 07:24
#1150
Posted 24 August 2014 - 07:39
pcezar, on 22 august 2014 - 23:37, said:
În București , în afară de astea 3 pizzerii , mai erau și altele ? Moșilor aproape de intersecția cu Eminescu , Rosetti ( a fost un Mc'Monis după '90 ) și Magheru vis-a-vis de Biserica Italiană . futurist, on 24 august 2014 - 07:24, said:
Ai uitat de studenti, mandria tarii. Sau i-ai incadrat la blatisti? |
#1151
Posted 24 August 2014 - 07:52
#1152
Posted 24 August 2014 - 09:53
În tren s-a putut fuma până pe 31 august 2006. Existau vagoane pt. fumători, vagoane pt. nefumători, vagoane mixte.
Unele vagoane aveau 1 sau măsuţe rabatabile, pe care uneori mai puneai mâncare. Uite cum puteau să arate vagoanele româneşti produse la Arad în perioada 1963-1969 când încă erau tinere (daţi pe min 3:20; pe la 5:45 vagon restaurant). [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/lBVCvALWgxA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users