Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...
 teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN
 Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.
 Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 

Garanția NU se pierde pentru rooting, custom ROM sau orice ține de soft

- - - - -
  • Please log in to reply
123 replies to this topic

#1
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Deschid acest topic pentru că am văzut pentru a 1000-a oară pe forum ideea cum că s-ar pierde garanția pentru rooting.

NU se pierde garanția pentru root, ROM custom sau instalat orice ține de soft. Este lege și în România și în UE. Legea datează din 1999 și se aplică la telefoane la fel ca la laptops sau PC-uri. Dacă pentru PC nu se refuză garanția pentru că ai instalat ceva, nu se refuză nici la smartphone.

De ce? Pentru că aceste aparate pentru asta sunt făcute, să ruleze soft. Nu e treaba nimănui ce soft rulează și nu are nicio legătură cu defectele hardware.

Singurul fel în care comerciantul poate refuza garanția pe motive software este dacă poate dovedi că softul în cauză (root, ROM, app etc.) a provocat problema pentru care este invocată garanția.

Deci, dacă un comerciant folosește asemenea pretexte pentru a refuza garanția, ori este țeapă, ori nu cunoaște legea. În ambele cazuri îl puteți reclama liniștiți la ANPC.

Explicații detaliate aici (în engleză).
Legislația UE: Directiva 1999/44/EC
Legislația RO: Legea nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora

#2
onlyone

onlyone

    - - - GAME MASTER - - -

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,845
  • Înscris: 08.10.2005
din moment ce instalezi un rom si telefonul nu mai booteaza e cam clar ca rom ul cu pricina a stricat telefonul
telefonul a fost facut pentru softul fabricantului, nu pentru softul tau
in acordul de licenta zice de obicei clar ca nu ai voie sa aduc modificari softului din aparat
exista o diferenta intre un pc laptop care nu ruleaza soft stocat in un rom si un telefon

a zice ca nu e treaba nimanui ce soft ruleaza e o aiureala. bineinteles ca trebuie sa ruleze soft legitim, licentiat venit de la producator nu inventii.
da citatul din legea romaneasca unde zice negru pe alb ca poti aduce orice modificari softului stocat in rom fara ca asta sa afecteze garantia de buna functionare a produsului.

Edited by onlyone, 05 November 2013 - 16:32.


#3
alin62

alin62

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,441
  • Înscris: 26.02.2012
Oricum daca ii faci root sau ii pui un custom rom, se poate face si unroot sau sa i pui iar un soft stock.

#4
d4m4g3

d4m4g3

    The best or nothing.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,754
  • Înscris: 23.05.2013

 alin62, on 05 noiembrie 2013 - 16:32, said:

Oricum daca ii faci root sau ii pui un custom rom, se poate face si unroot sau sa i pui iar un soft stock.
...daca mai ai cum sau nu ti-a "crapat" telefonul inainte.

#5
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

 onlyone, on 05 noiembrie 2013 - 16:30, said:

din moment ce instalezi un rom si telefonul nu mai booteaza e cam clar ca rom ul cu pricina a stricat telefonul

Dacă îl duci la garanție pentru motivul "nu mai butează" și comerciantul poate dovedi că e din cauza ROM-ului (lucru care se face cu flash de ROM stock și apoi testat că butează) atunci ți-l va returna și-ți va spune "era de la ROM, acum e ok". La fel cum se face la PC/laptop.

În service oricum se face reflash cu stock ROM. Dacă cu stock ROM merge, e bun. Dacă nu, problema trebuie rezolvată.

Se recomandă dealtfel să fii de treabă (tu, consumatorul) și să faci asta înainte să duci telefonul la garanție, pentru că simplifică mult lucrurile. Dar nu e o condiție pentru garanție. Numai comercianții cu departament de suport tehnic leneș sau prost s-ar împiedica de problema asta.

onlyone said:

telefonul a fost facut pentru softul fabricantului, nu pentru softul tau
in acordul de licenta zice de obicei clar ca nu ai voie sa aduc modificari softului din aparat

Care acord? Link.

Oricum, legea UE și legea românească au prioritate. Niciun acord nu poate fi mai "puternic" decât legea în vigoare.

Am uitat să mai adaug un caz: când telefonul a fost achiziționat din afara UE. Atunci nu ești protejat de legea UE/română.

onlyone said:

exista o diferenta intre un pc laptop care nu ruleaza soft stocat in un rom si un telefon
a zice ca nu e treaba nimanui ce soft ruleaza e o aiureala. bineinteles ca trebuie sa ruleze soft legitim, licentiat venit de la producator nu inventii.

De ce? Care e diferența între PC/laptop și smartphone? De ce pe PC/laptop pot să pun ce soft vreau și pe smartphone nu?

onlyone said:

da citatul din legea romaneasca unde zice negru pe alb ca poti aduce orice modificari softului stocat in rom fara ca asta sa afecteze garantia de buna functionare a produsului.

Ți-am dat deja link.

Ai pus problema invers. Legea pune problema așa: garanția se acordă mereu; cu excepția unor cazuri menționate explicit. Dacă modificarea de soft nu apare în lege ca fiind excepție pentru care nu se acordă garanția (și nu apare), atunci nu afectează garanția.

E mai simplu așa, pentru că acele excepții când nu se acordă garanția sunt mai puține decât cazurile când se acordă, deci e mai simplu să menționeze doar excepțiile.

#6
AIVV

AIVV

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 13.02.2011

Quote

Situatii care duc la pierderea garantiei:
- schimbarea starii originale (decodari ilegale, SCHIMBAREA SOFTULUI ORIGINAL , modare, etc )

Exact asa scrie pe certificatul meu de garantie de la LG, deci sa inteleg ca nici ei nu cunosc legislatia, iar daca eu imi bag acum custom rom pe telefon si mi se strica, din alte cauze, pot sa fac reclamatie la ANPC si mi-l repara, pur si simplu? :)

#7
brainium

brainium

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 25.07.2010
Asa scrie si pe certificatul meu. Culmea, telefonul e un Nexus 4 din anglia... Nici ei nu cunosc legea? Ideea e ca un soft modificat POATE strica telefonul (poti face overclocking, over/under volting, poti sa te joci cu memoriile care nu sunt gandite neaparat pentru scrieri repetate etc.). Un utilizator inapt, care scrie un soft negandit pentru telefonul lui il face caramida foarte usor jucandu-se prin cwm recovery de exemplu :). De cele mai multe ori problema se rectifica in service, dar automat acel utilizator este raspunzator ca si-a bagat nasul unde nu ii fierbe oala deci...papa garantie :)

#8
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

Quote

Situatii care duc la pierderea garantiei:
- schimbarea starii originale (decodari ilegale, SCHIMBAREA SOFTULUI ORIGINAL , modare, etc )
Cam vaga formularea. Modare inseamna instalarea a oricarui program din Market. Daca eu instalez un launcher, se cheama modding, nu?

#9
AIVV

AIVV

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 13.02.2011

 brainium, on 05 noiembrie 2013 - 17:43, said:


Tot N4 am si eu , doar ca luat din RO :D

 lucifer76, on 05 noiembrie 2013 - 17:48, said:

Cam vaga formularea. Modare inseamna instalarea a oricarui program din Market. Daca eu instalez un launcher, se cheama modding, nu?

Eu am copiat exact cum scrie pe certificatul de garantie Posted Image. In nici un caz nu cred ca au vrut sa spuna prin modding instalarea oricarui program din Market. Posted Image

Edited by AIVV, 05 November 2013 - 17:51.


#10
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007
Ce crezi tu este irelevant, important este ce vor sa creada cei de la garantie. Sa stii ca nu e dificil sa faci praf un telefon si fara root, daca esti inventiv :).

#11
AIVV

AIVV

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 13.02.2011

 lucifer76, on 05 noiembrie 2013 - 17:56, said:

Ce crezi tu este irelevant, important este ce vor sa creada cei de la garantie. Sa stii ca nu e dificil sa faci praf un telefon si fara root, daca esti inventiv Posted Image.

(3) Garantia trebuie redactata in termeni simpli si usor de inteles.

Art 20, aliniatul 3 din link-ul dat de initiator.
Stiu ca este irelevant ce cred eu, dar ar fi prea absurd si penibil sa iti spuna ca nu iti acorda garantie pe motiv ca ti-ai descarcat aplicatia de email din market :D

#12
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007
Eu am avut un launcher, la care daca activam o chestie, mi se bloca telefonul in mod random. Trebuia sa scot bateria ca sa isi revina. Nici butonul de power nu mai functiona. Ce zici, daca ma duceam cu el la garantie, se prindeau ca e din cauza softului pus de mine? Cam asa e si cu moddingul. Ma indoiesc ca au cum sa isi dea seama ce am modificat eu in telefon, din moment ce el nu mai merge. Dar daca au chef sa iti dea cu garantia in cap, se rezolva.

#13
SfantulLike

SfantulLike

    Oscilatrix Te iubesc <3 .

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,549
  • Înscris: 09.02.2013
Mi se pare un mare bullshit chestia asta cu rooting, daca la telefoane e liber sa faci rooting, de ce nu si la console??? ca e aceeasi chestie.

#14
AIVV

AIVV

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 13.02.2011

 lucifer76, on 05 noiembrie 2013 - 18:23, said:

Dar daca au chef sa iti dea cu garantia in cap, se rezolva.

Asta e clar.
Mai tin minte cand mai aveam primul nexus de la samsung, Nexus S, luat de la emag. Din greseala, a facut si o mica baie, rapida. Din nefericire mi s-a stricat touchscreen-ul (nu imediat dupa ce a facut baie, dupa cateva saptamani-luni, nu mai stiu exact, si mai era si zgariat pe display), trimis la garantie, au schimbat toata partea din fata pe garantie. Si eu care aveam emotii ca o sa vada ca a fost in apa si o sa trebuiasca sa platesc. Deci se poate si invers Posted Image

Edited by AIVV, 05 November 2013 - 18:48.


#15
brainium

brainium

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 25.07.2010
touchul e f posibil sa se fi stricat de la baia respectiva. Dar oricum...nu s-au prins (probabil ca nu a ajuns apa la senzorii aia colorati), norocul tau. Esti un infractor! :D

#16
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Eu o să citesc topicul, dar nu voi avea timp să răspund la toate părerile. Oricum n-o să răspund celor care, după link la textul legii, se îndoiesc în continuare "aşa o fi?", pentru că n-are rost.

Eu am spus care-i situaţia dpdv legal. În rest depinde de fiecare. Cine vrea să ştie care-i sunt drepturile şi să şi le ceară, bine; cine vrea să-i creadă pe cei care au tot interesul să nu acorde garanţie, iarăşi bine. Pretexte găsesc comercianţii mereu, poate vă mai amintiţi de aia cu ambalajele. :)

#17
alin62

alin62

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,441
  • Înscris: 26.02.2012
Cei care nu vor sa ti schimbe sau repare telefonul, tot or sa gaseasca ei motive sa nu ti l faca, e f usor sa faci rau. Ei oricand pot gasi motive daca chiar vor sa si bata capu.
Daca bagi un custom rom si faci praf tel de nu poti sa i mai faci nimic, mai greu si pt ei sa dovedeasca ca ai pus ceva custom.

Un pic de offtopic... cel mai bun service este cel de la samsung, cel putin cel din Bucuresti. Respecta clientii si iti rezolva orice problema intr o ora. Asa e politica la ei, mie la un S2 imi mergea butonul home mai greu si ca sa l schimbi tre sa scoti display ul, ei mi au schimba display ul cu tot cu rama fara sa ma intrebe cum ma cheama.
Deci daca un service chiar nu vrea sa ti faca telefonul o sa gaseasca mai mult ca sigur motive sa nu o faca.

Edited by alin62, 05 November 2013 - 21:02.


#18
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Atunci sesizare la ANPC. Dacă nu se rezolvă mai discutăm, dar în mod normal comerciantul care face asta rezolvă garanţia şi ia şi amendă. ANPC din asta trăieşte, abia aşteaptă.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate