Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

Acumulator auto

- - - - -
  • Please log in to reply
93 replies to this topic

#1
ammazon

ammazon

    Active Member from Bucharest

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,551
  • Înscris: 08.10.2007
Salutare colegi!
De cand cu temperaturile astea scazute, acumulatorul de pe masina mea a inceput sa dea semne de imbatranire. Am un Opel astra H 1.7 CDTI, 74 KW, 101 CP. In momentul de fata pe masina am un acumulator Caranda 70 AH cu 600 Ah la pornire. M-am gandit sa-l schimb cu un acumulator Varta Black Dynamic 70 AH cu 640 AH la pornire.
Mai foloseste cineva acest tip de acumulator? Cum se comporta? In descrieri am vazut ca se preteaza la masini cu consum redus de curent. Ce inseamna consum redus la o masina?

#2
dygey

dygey

    Al dracu' Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,652
  • Înscris: 13.10.2009
de la Varta as inclina spre ceva din seria silver sau blue dynamic. daca esti deschis si
spre alte sugestii, de marci mai putin cunoscute pe piata noastra, dar care sunt foarte
cautate prin alte parti, iti recomand sa arunci un ochi si la bateriile Fulmen. sunt...ceva!

Edited by dygey, 09 October 2013 - 23:15.


#3
D3an

D3an

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,531
  • Înscris: 30.09.2006
eu am unu romanesc pilot.
trag de 6 ani de el abia acu da semne de oboseala.
da un cautare pe alte forumuri si o sa vezi ca in 2011/2012 au iesit cu probleme mari.  plus pretul e maricel.
nu vreau sa te fac sa iti schimbi alegerea dar decat sa arunc 500 roni pe varta mai bine dau 300 pe ceva autohton.
si doua  de`a noastre tot tin mai mult ca una varta. daca nu ajunge chiar una la performanta unei varta...

ps : am pilot de 74 ah
motor 1.9 tdi passat

Edited by D3an, 09 October 2013 - 23:30.


#4
ammazon

ammazon

    Active Member from Bucharest

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,551
  • Înscris: 08.10.2007
Pai tocmai asta e motivul pentru care m-am orientat catre Varta Black Dynamic, costa numai 260 de lei. Stiu ca este sub Varta Blue Dynamic la calitate dar ma gandesc ca totusi o fi ceva de capul ei. Are garantie 2 ani.
Am tot cautat pe net dar nu am gasit nicaieri pareri ale celor care au utilizat aceasta baterie.

#5
hori21

hori21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 561
  • Înscris: 18.05.2009
am baterie romaneasca fabricata la Bistrita,este complet capsulata...ghici cat are?8 ani si si patru luni si inca nu da semne de obosealaPosted Image ,,,am tot cautat pe net dar nu am mai vazut asa baterie,probabil nu mai vor sa fabrice sa nu dea faliment

#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu mi-am cumparat iarna trecuta Varta Blue Dynamic si a fost doar cu 10% mai scumpa decat echivalentul de la Rombat in conditiile in care Rombat are reprezentanta in oras. Cei aproape 40 lei diferenta au fost insignifianti in comparatie cu conditiile de garantie acordate, Rombatul fiind schimbat doar daca le dovedesti ca a fost defect din fabrica. Fulmen si Tudor sunt marci consacrate de acumulatori dar la noi au rulaje mici si nu prea gasesti cu data recenta de fabricatie iar un acumulator care a stat un an prin diverse depozite nu e tocmai alegerea corecta.

#7
george_eu25

george_eu25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 24.06.2008
Aceasi masina o am si eu si acelasi lucru l-am patit acum vreo luna,doar ca ma mine cred ca mai e ceva legat si de alternator....Oricum eu am acum pe masina o baterie Blue Line,atat,fara varta sau alte scrisuri!E de vreo 2 ani aruncata prin garaj si merge brici....74A cu 720 de pornire.
La masina ta (si a mea),fiind diesel, conteaza foarte mult curentul ala de pornire.Poti lua una de 55A (cum de fapt vine din fabrica pe astra H),dar sa aibe curentul de pornire cat mai mare,ideal de la 680 in sus!
Asa ca sfatul meu e sa iei ceva in jur de 70A sau mai mult si minim 680 curent de pornire!Marca nu prea cred ca mai conteaza in zilele noastre ca oricum ai garantie,dar Fulmen,Zap,Tudor,Rombat...etc sunt la fel de bune ca Varta,Bosh..etc.

#8
evatryme

evatryme

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 870
  • Înscris: 31.08.2012
uite ceva ce nu iti spune nimeni:
(deoarece unii nu stiu iar cei ce stiu, producatori/vanzatori/service-isti nu au interes)

toate bateriile sunt bune cu conditia sa nu le lasi des descarcate, mai ales iarna.

daca nu faci drumuri lungi in timpul carora acumulatorii se reincarca complet,

ei usor-usor se golesc, si nu vor mai putea da energia necesara la pornire, mai ales iarna.

asta va duce la moartea lor rapida.

cei mai mari capacitiv rezista mai bine evident, deoarece pot inmagazina mai multa energie.

o solutie simpla si ieftina , pe care n-o stie si n-o aplica nimeni, este aceea de a incarca suplimentar bateria din cand in cand. de exemplu cate o noapte lasata cu redresor pe ea. evident cei cu garaj sau curte sunt avantajati.

evident, toate acestea dupa sfaturile clasice scrise peste tot, inclusiv in certif de garantie : sistem de incarcare in perfecta stare, sistem de pornire la fel (bujii incandescente toate functionale, demareor ok, pompa de injectie/injectoare reglate ok)


++++++

oricum bateriile din ro (produse si comercializate in ro) sunt mult inferioare celor din germania de exemplu

#9
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Am o baterie de Bistrita de 7 ani pe un U445;utilajul este folosit ocazional,iarna bateria sta pe tractor(de fapt in zapada-montata pe suport lateral);nici macar nu am mai incarcat-o iarna(1 data la 30 zile -cum spune cartea);primavara(martie) porneste motorul dupa ce pun redresorul pt 30 min.
Pe Opel corsa am acelasi model de 4 ani si sta aproape in aceleasi conditii(fiind sub grila) si nu am avut probleme;alegeti o baterie cu,curentul de pornire mare.

Edited by gcom61, 10 October 2013 - 08:51.


#10
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009
Iti recomand Varta dar pentru 100-150 de RON (nu mare lucru in ziua de azi) diferenta se merita sa-ti cumperi o varianta superioara !Te va scuti de multe neplaceri in viitor mai ales iarna!Sustin opinia lui evatryme : este bine ca la inceputul fiecarei ierni sa-i faci un ciclu complet de descarcare-incarcare(sau de 2 ori pe an) - aceasta va conduce la marirea duratei de viata!Si mai recomand o "investitie minima" - schimbarea bornelor bateriei care nu mai asigura un contact perfect!!!

#11
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Un premier de 75Ah cu 750A curent descarcare rapida + un incarcator de mentinere de la lidl cu 70 lei si 5 ani garantez ca nu vor mai aparea probleme - nici Caranda nu sunt de neglijat .
La frig curentul scade , avind un acumulator de capacitate mare te va ajuta dar e foarte important sa intre in locasul masinii .
"Recomand Varta"
Ok, dar spuneti omului care varianta ca de exemplu Black e sub ciclonul de la Rombat, Sylver deja e alta mincare de peste dar la alti bani, la bani de aproape 2 acumulatori de rombat care in timp vor tine mult mai mult decit 1 baterie varta sylver si tot asa putem continua pina la telejurnal.

Edited by hemTT, 10 October 2013 - 10:51.


#12
spik1

spik1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,634
  • Înscris: 12.08.2012

 evatryme, on 10 octombrie 2013 - 08:20, said:

uite ceva ce nu iti spune nimeni:
(deoarece unii nu stiu iar cei ce stiu, producatori/vanzatori/service-isti nu au interes)

toate bateriile sunt bune cu conditia sa nu le lasi des descarcate, mai ales iarna.

daca nu faci drumuri lungi in timpul carora acumulatorii se reincarca complet,

ei usor-usor se golesc, si nu vor mai putea da energia necesara la pornire, mai ales iarna.

asta va duce la moartea lor rapida.

cei mai mari capacitiv rezista mai bine evident, deoarece pot inmagazina mai multa energie.

o solutie simpla si ieftina , pe care n-o stie si n-o aplica nimeni, este aceea de a incarca suplimentar bateria din cand in cand. de exemplu cate o noapte lasata cu redresor pe ea. evident cei cu garaj sau curte sunt avantajati.

evident, toate acestea dupa sfaturile clasice scrise peste tot, inclusiv in certif de garantie : sistem de incarcare in perfecta stare, sistem de pornire la fel (bujii incandescente toate functionale, demareor ok, pompa de injectie/injectoare reglate ok)


++++++

oricum bateriile din ro (produse si comercializate in ro) sunt mult inferioare celor din germania de exemplu

Interesanta expunere....se poate incarca suplimentar, acumulatorul, fara a scoate bornele ?
Multumesc !

Edited by spik1, 10 October 2013 - 10:54.


#13
FAP

FAP

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,212
  • Înscris: 07.09.2009

 spik1, on 10 octombrie 2013 - 10:53, said:

Interesanta expunere....se poate incarca suplimentar, acumulatorul, fara a scoate bornele ?
Multumesc !
NU ! Si NU este vorba de incarcare "SUPLIMENTARA"!!!

Edited by FAP, 10 October 2013 - 10:58.


#14
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011

 spik1, on 10 octombrie 2013 - 10:53, said:

Interesanta expunere....se poate incarca suplimentar, acumulatorul, fara a scoate bornele ?
Multumesc !
Se poate si inca foarte frumos dar nu cu "fierbatoare de oua" 2 diode si un traf
Sunt incarcatoare dedicate tipurilor noi de acumulatori (ca cel recomandat de la Lidl) sau unul beton http://www.mivarom.r...-10000ma-p-7604 care se leaga direct pe acumulatorul montat pe masina, il am pe cel de 5Ah , nici macar dopurile nu trebuie scoase doar daca (se pot scoate) doresti sa completezi cu apa distilata .

Edited by hemTT, 10 October 2013 - 11:37.


#15
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,027
  • Înscris: 07.11.2006

 evatryme, on 10 octombrie 2013 - 08:20, said:

++++++

oricum bateriile din ro (produse si comercializate in ro) sunt mult inferioare celor din germania de exemplu

Ti-am dat like pentru expunere.Dar...nu sunt de acord cu ultima ta propozitie.Un Rombat nu este cu nimic inferior unui Bosch,decat la pret.Ma refer la bateriile de acum,nu la cele de 10 ani.Si nu arunc cu vorbele,te rog sa ma crezi.Intr-o alta ordine de idei,te-ai cruci daca ai afla unde sunt fabricate bateriile comercializate in Germania.Am in spate cam 8 ani de comercializare/servizare/scolarizare/perfectionare in domeniul bateriilor,atat in tara cat si in strainatate.

 hemTT, on 10 octombrie 2013 - 11:32, said:

Se poate si inca foarte frumos dar nu cu "fierbatoare de oua" 2 diode si un traf
Sunt incarcatoare dedicate tipurilor noi de acumulatori (ca cel recomandat de la Lidl) sau unul beton http://www.mivarom.r...-10000ma-p-7604 care se leaga direct pe acumulatorul montat pe masina, il am pe cel de 5Ah , nici macar dopurile nu trebuie scoase doar daca (se pot scoate) doresti sa completezi cu apa distilata .

Dopurile trebuiesc scoase,pentru eliminarea gazului care se formeaza in procesul incarcarii.Acumularea de gaze reprezinta pericol de explozie.Bateriile cu dopuri NU AU aceeasi solutie constructiva ca bateriile "maintenance free",adica fara intretinere.
Si azi,10.10.2013,cel mai fiabil si mai ieftin incarcator de acumulatori este ansamblul format de un transformator 220/14V + o punte redresoare + un bec de 100W cu incandescenta (inca se mai gasesc,stati linistiti) legat in paralel pe primar.Incarcatoarele de "ultima generatie" functioneaza pe acelasi principiu.Dar cu cat sunt mai sofisticate,cu atat mai mult au preturi cat nu merita.

LE.E nevoie de patru diode!!!

Edited by adisz, 10 October 2013 - 12:39.


#16
Arayan

Arayan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,040
  • Înscris: 03.12.2012
@Ammazon-Observ ca toata lumea iti recomanda de toate,sau isi lauda propria baterie,dar nimeni nu te-a intrebat macar cum ai ajuns la concluzia ca bateria ta iti da semne de imbatranire,cand nici macar nu ne-ai divulgat varsta ei?O baterie ori si cat de renumita ar fi ea poate sa-ti dea acele semne de ,,oboseala'' si din multe alte motive.Iata cateva;Circuli pe distante scurte si nu se poate reincarca suficient,Nivel scazut de electrolit,Densitate scazuta a electrolitului,Electromotor pornire defect,Bendix sau coroana uzate,Rezistenta de preincalzire arsa,Porniri repetate si prelungite,injectoare calaminate,etc,etc...Propuneri pentru a te asigura ca intradevar bateria este defecta si nu altceva;Porneste dimineata cu o baterie imprumutata care se stie ca este OK si obseva atent diferenta,Densiteaza (daca este posibil) elementii bateriei,Cauta cu un voltmetru caderea de tensiune in momentul pornirii la bateria imprumutata si apoi fa acelasi lucru cu bateria ta,daca tensiunea iti scade numai la bateria ta sub 9,5v.atunci aceasta este defecta,Daca scade la ambele baterii atunci defectul este in alta parte.M-am gandit ca este mai bine sa cunosti aceste lucruri inainte de a-ti cumpara alta baterie,si care apoi sa vezi ca se comporta exact la fel...decat sa constati dupa aceia ca ai facut o investitie inutila.

Edited by Arayan, 10 October 2013 - 13:20.


#17
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011

 adisz, on 10 octombrie 2013 - 12:38, said:

Dopurile trebuiesc scoase,pentru eliminarea gazului care se formeaza in procesul incarcarii.Acumularea de gaze reprezinta pericol de explozie.Bateriile cu dopuri NU AU aceeasi solutie constructiva ca bateriile "maintenance free",adica fara intretinere.
Si azi,10.10.2013,cel mai fiabil si mai ieftin incarcator de acumulatori este ansamblul format de un transformator 220/14V + o punte redresoare + un bec de 100W cu incandescenta (inca se mai gasesc,stati linistiti) legat in paralel pe primar.Incarcatoarele de "ultima generatie" functioneaza pe acelasi principiu.Dar cu cat sunt mai sofisticate,cu atat mai mult au preturi cat nu merita.
LE.E nevoie de patru diode!!!
Am un topic deschis despre incarcatorul de la "mivarom"
Dopurile NU trebuie scoase , este un incarcator cu circuit de incarcare "inteligent" care stie permanent ce se intimpla plus ca-ti arata si tie optic cu leduri ce se petrece acolo inauntru .
Incarcatorul se leaga direct pe masina.
Incarcatorul este cu sursa in comutatie care NU sufera la fluctuatiile tensiunii de la priza.
Este cu mult peste cel cu "patru diode" (spuneam cu doua in gluma)
Cu acel incarcator am "trezit" acumulatori scosi de la 4 diode si cu verdict gunoi .
"cel mai fiabil si mai ieftin incarcator de acumulatori"
Fiabil da, ieftin da dar nu mai bun , cel cu seleniu este peste fiind blind dar nu e ieftin si e mare cit o zi de post

Edited by hemTT, 10 October 2013 - 14:25.


#18
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Bre, nea ammazoane, cum dracu nu vezi, bre, ca mai sunt zece mii de topicuri despre acumulatorii auto ?

Si nu esti nou pe aici ca sa te scuzi ca nu stii.

Este o brambureala totala, si la info corner si la service area, cum da frigul imfloresc topicurile despre baterii...

Pe bune, daca cineva vrea sa caute o informatie, il ia cu durere de cap.

Este un forum, faceti-va un bine unii altora si postati intr-un singur loc.

Nu fiti egoisti prin deschiderea a n-spe mii de topicuri. Nu sunteti singurii care ati intampinat o astfel de problema, sau chiar daca ar fi asa, haideti sa le punem impreuna pe toate !!!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate