Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
chiptuning.resoftare.remapare....

Internet - Parasire pagini

Problema cu codecurile

Problema amplificator.
 Instiintare executare silita most...

Problema receiver Pioneer VSX 423

A mai patit cineva asta ?

Sfat achizitionare ceas barbatesc
 Configurație PC

problema vindows 7 ...

Ajutor Aer conditionat!

Facultate in Anglia
 DataGridCheckBoxColumn help

UPDATE Firmware TP-LINK TL-WR740N

Solutie TV satelit

zdrobitor / tocator fructe
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Noul cod rutier 2014

  • Please log in to reply
213 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Admin
  • Posts: 3,301
  • Înscris: 22.05.2003
  • ID membru: 3,885

Ne apropiem de forma finala, threadul va fi editat cand apar noutati sau forma din Monitorul Oficial.


Quote


Depăşirea limitei de viteză cu 51 până la 60 de kilometri pe oră se sancţionează cu amenzi din clasa a IV-a, cuprinse între 9 şi 20 de puncte amendă, adică între 720 şi 1.600 de lei. În plus, se ridică şi permisul de conducere pentru 90 de zile.

În cazul depăşirii limitei de viteză cu peste 60 de kilometri pe oră, se aplică amenzi din clasa a V-a, care implică sancţiuni cuprinse între 21 şi 50 de puncte amendă (între 1.680 şi 4.000 de lei), plus suspendarea permisului de conducere pentru 180 zile.

În cazul în care depăşirea vitezei legale cu mai mult de 60 de kilometri pe oră se soldează cu un accident rutier urmat exclusiv de paguime materiale, se aplică sancţiuni din clasa VI-a, care implică de la 51 până la 120 de puncte de amendă (între 4.080 şi 9.600 de lei), la care se adaugă suspendarea permisului pentru un an.

În cazul în care accidentul se soldează cu victime, perioada de suspendare a permisului se dublează la doi ani, însă amenda rămâne aceeaşi, potrivit proiectului citat.

Pe anumite sectoare de drum din interiorul localităţilor, unde circulaţia se desfăşoară pe o singură bandă pe sens, ţinând seama de împrejurări şi de cât de intensă este circulaţia, administratorul drumului poate stabili şi limite de viteză inferioare, dar nu mai puţin de 10 kilometri pe oră pentru tramvaie şi de 30 kilometri pe oră pentru toate autovehiculele, dar numai cu avizul Poliţiei.

În acelaşi timp, pe anumite sectoare de drum din afara localităţilor, unde se circulă pe o singură bandă pe sens, ţinând seama de împrejurări şi de trafic, administratorul drumului poate stabili, cu avizul Poliţiei şi limite de viteză mai mici, dar nu mai puţin de 50 de kilometri pe oră pentru toate autovehiculele.

Potrivit proiectului de lege, conducerea unui autovehicul sau tramvai pe drumurile publice de către o persoană care a consumat droguri, a luat medicamente cu efecte similare stupefiantelor sau are o îmbibaţie de 0,15 mg/l alcool pur în aerul expirat, respectiv 0,2 g/l alcool pur în sânge, este interzisă.

În acest sens, conform proiectului de lege, "conducerea unui autovehicul sau tramvai de către o persoană aflată sub influenţa băuturilor alcoolice, care are o îmbibaţie alcoolică cuprinsă între 0,2 -0,5 g/l alcool pur în sânge, respectiv 0,15 - 0,25 mg/l alcool pur în aerul expirat se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a V-a de sancţiuni (21 la 50 puncte-amendă) şi cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 180 de zile".

În cazul în care îmbibaţia alcoolică este de peste 0,5 g/l alcool pur în sânge, fapta constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la unu la cinci ani.

Proiectul noului Cod rutier sancţionează nerespectarea regulilor la trecerea la nivel cu calea ferată, conducerea pe contrasens pe autostradă, depăşirea unui autoturism cu mai mult de 60 kilometri pe oră a vitezei maxime admise şi conducerea unei maşini neînmatriculată cu amendă cuprinsă între 21 şi 50 de puncte, plus suspendarea permisului pentru 180 de zile.

În cazul în care aceste abateri sunt urmate de un accident, se vor aplica amenzi între 51 şi 120 puncte şi suspendarea dreptului de a conduce pentru o perioadă de un an, dacă accidentul este soldat doar cu pagube materiale, iar în cazul în care sunt persoane rănite, perioada de suspendare a permisului se dublează.

Potrivit proiectului de lege, vor fi sancţionaţi cu 9 până la 20 de puncte-amendă şi suspendarea permisului până la trei luni numai şoferii care nu acordă prioritate, depăşesc sau trec pe roşu şi provoacă un accident rutier soldat exclusiv cu pagube materiale.

În cazul în care un şofer nu îşi achită amenda în termen de 30 de zile, permisul de conducere îi este suspendat.

Concret, Poliţia Rutieră întocmeşte dispoziţia de suspendare în termen de 5 zile de la expirarea termenului de plată a amenzii şi o comunică persoanei vizate.

Suspendarea efectivă a permisului are loc, însă, după alte 15 zile de la comunicarea dispoziţiei de suspendare.

Sumele aferente amenzilor percepute pentru contravenţii rutiere vor fi vărsate într-un cont unic deschis la Trezorerie, din care vor fi transferate ulterior către primării şi care va fi verificat de către Poliţie.

Proiectul noului Cod rutier va fi transmis spre dezbatere Parlamentului pentru a face parte dintr-o "asumare comună", a anunţat, miercuri, premierul Ponta, după ce Guvernul analizase varianta ca noul Cod să fie promovat prin ordonanţă de urgenţă pentru a fi aplicat mai rapid.

"Astăzi, Codul rutier îl trimitem spre Parlament. Vreau să văd foarte clar o implicare a tuturor celor - nu vreau să fie, dom'ne, «Codul lui Stroe şi al lui Ponta» şi toată lumea contra.
Eu vreau să fie vorba despre o asumare comună a lucrurilor esenţiale pe care trebuie să le rezolvăm cât mai rapid, şi anume siguranţă mai mare pe drumuri, sancţiuni mai dure pentru cei care încalcă legea, aplicarea sancţiunilor, că degeaba dăm sancţiuni dacă nu le aplicăm. Eu sunt convins că această asumare comună va avea loc foarte repede, dacă nu, am discutat cu domnul Stroe (ministrul de Interne - n.r.) şi o să ne asumăm doar noi doi, o să fim doar noi doi cei răi şi toţi ceilalţi, buni, dar eu cred că interesul de a avea străzi mai sigure şi pedepse care se aplică este un interes comun şi vreau să cred că Parlamentul ne va sprijini în acest sens", a spus Ponta, în şedinţa de guvern.

Pe agenda şedinţei de miercuri, proiectul noului Cod rutier a fost înscris, din nou, sub forma unei ordonanţe de urgenţă. Ordonanţa de urgenţă este de asemenea transmisă spre dezbatere Parlamentului, dar este şi aplicată până la momentul avizului parlamentar, când poate fi completată cu eventuale modificări ulterioare, spre deosebire de un proiect de lege, care poate fi aplicat doar după ce este aprobat de Parlament şi promulgat de preşedinte.

În urmă cu o săptămână, Guvernul a amânat, pentru a doua oară, adoptarea noului Cod rutier, pentru a clarifica detaliile tehnice de constituire a contului unic în care să fie vărsate toate sumele încasate din amenzile percepute pentru contravenţii şi infracţiuni.

Premierul Victor Ponta declara sămbătă, întrebat dacă noul Cod ar putea fi adoptat în această săptămână, că documentul va fi adoptat "în funcţie de soluţia tehnică de implementare".

El a mai arătat că efectele noului Cod rutier asupra scăderii numărului de accidente vor fi analizate după o anumită perioadă, respectiv în câteva luni, un an sau doi ani, pentru eventuale adaptări.

Mediafax

Quote

Primul ministru (Victor Ponta) a precizat că:
  • o valoare mai mică de 0,2 g/l nu constituie contravenție,
  • între 0,2 – 0,5 g/l este contravenție,
  • o alcoolemie de 0,5 g/l va fi infracțiune.
  • Cel care a comis un accident mortal nu va mai conduce până nu se termină procesul.
  • „Legat de propunerea ca cei care au amenzi și nu le plătesc în 30 de zile să se suspende permisul până la plata amenzii, am găsit o soluție cu un cont unic și poliția nu poate suspenda permisul decât dacă verifică după cele 30 de zile că în acel cont unic nu s-a plătit amenda”, a mai spus Ponta.
În prezent, în România se consideră infracțiune când conținutul de alcool depășește 0.8 g/l în sânge.


Cam mici pragurile, si intra mult in marja de eroare in functie de constitutia fiecarui individ.

#2
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,539
  • Înscris: 24.03.2006
  • ID membru: 70,998
  • Locație: pe Goagăl .. Nume: Ionut ........... Pasiune: OPEL & Audi .. Chip tuning fanatic
e bine ca macar avem marja aia de 0.2g/l ce nu mai constituie contraventie. Adica poti sa bei linistit seara 1-2 beri si dimineata sa pleci cu masina fara sa mai si mananci.

#3
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,416
  • Înscris: 05.12.2002
  • ID membru: 2,515
  • Locație: Bucharest, Ro

View PostAdm, on 07 octombrie 2013 - 10:11, said:

Cel care a comis un accident mortal nu va mai conduce până nu se termină procesul.

Asta mi se pare o tampenie. Ce vina are ala cu tirul (adica care traieste din condus) ca era un betiv noaptea pe mijlocul drumului, de exemplu?

#4
KR_MAN

KR_MAN

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,463
  • Înscris: 04.03.2013
  • ID membru: 801,672
s-a introdus pedapsa cu moartea pentru aia care circula cu proiectoarele aprinse cand nu trebuie?

#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Admin
  • Posts: 3,301
  • Înscris: 22.05.2003
  • ID membru: 3,885
Asta e bagata din cauza crizatelor de la TV.
Din pct de vedere legislativ, e acelasi lcuru daca lovesti un betiv intins pe mijlocul drumului vs 2 copii pe trecerea de pietoni, pana la finalizarea in justitie, iar asta ia MUUULT!



#6
Kobra2602

Kobra2602

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 09.11.2006
  • ID membru: 108,058
Pot pune ei acolo ce vor ca sunt multi "meseriasi cu relatii" care nu patesc nimic nici daca te omoara pe trecere. Nici macar amenzile nu ii mai sperie pe romani pentru ca oricum nu sunt bani sa le plateasca si nu patesc nimic. E unu in severin (taximetrist) care are pana acum 22000 RON amenzi si el conduce bine merci prin oras. Asa ca....

#7
Wzzz

Wzzz

    Wzzz

  • Grup: Moderators
  • Posts: 2,146
  • Înscris: 10.05.2011
  • ID membru: 686,121
Pentru cei fumati , ceva noutati ?

#8
PlasticBoy18

PlasticBoy18

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,860
  • Înscris: 03.11.2009
  • ID membru: 526,805
  • Locație: Barcelona
Ar trebui totusi sa permita macar o bere.... un 0.25 in aer.

#9
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,927
  • Înscris: 13.10.2010
  • ID membru: 631,358
  • Locație: Undeva-n Patria Hotilor

Quote

o valoare mai mică de 0,2 g/l nu constituie contravenție,
Sa inteleg ca pot sa beau 2-3 beri(in functie de marca) si ma pot urca la volan?Posted Image Posted Image

Quote

o alcoolemie de 0,5 g/l va fi infracțiune.
Nu era asa de la ultima modificare?! :huh:

#10
feitosak1

feitosak1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,124
  • Înscris: 02.09.2011
  • ID membru: 708,993
  • Locație: Bhragadirue, France

Eu am suflat in fiola acum vreo 2 saptamani. Bausem 2 beri la halba (0.4l x 2) la ora 20, apoi am mancat (destul de bine) si am suflat la 23:50. Rezultat - 0.00. Probabil conteaza si gabaritul, eu am 1,92 si 113 kg.

#11
george_eu25

george_eu25

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 24.06.2008
  • ID membru: 340,968
  • Locație: bucuresti

View PostKR_MAN, on 07 octombrie 2013 - 10:23, said:

s-a introdus pedapsa cu moartea pentru aia care circula cu proiectoarele aprinse cand nu trebuie?
Si care e problema ca merge cu proiectoarele????Alea orbesc sau aia cu "senoane" montate dupa ureche???
Legat de bautura eu as face 0% !!!! Puneti-va in locul parintilor fetei aleia de care se tot vb de o saptamana (ca e un caz recent) si care a fost omorata pe trecerea de pietoni de unu cu 0.43 g/l.Poate era o namila de 150kg care absoarbe 10 beri pana ajunge la alcolemia aia si poate nu era beat doar baut!Dar daca era copilul vostru in locul fetei aleia la fel mai gandeati???
Trebuie lege ca cel care provoaca un accident mortal si e sub influenta bauturilor alcoolice sa fie incadrat la omor cu premeditare!!! Nu conteaza ca are 0.1 g/l !!!!
Si eu mai beau o bere sau un pahar de vin,ca tot omul,dar daca stiu ca am baut (oricat de putin) taxi scrie pe mine sau sun vreun prieten sa ma ia!

http://www.doctor.in...alcoolemie.html

Edited by george_eu25, 07 October 2013 - 10:44.


#12
Gabi_B_HD

Gabi_B_HD

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,369
  • Înscris: 16.05.2010
  • ID membru: 590,696
  • Locație: Deva

View Postgeorge_eu25, on 07 octombrie 2013 - 10:41, said:

Si care e problema ca merge cu proiectoarele????Alea orbesc sau aia cu "senoane" montate dupa ureche???
Ambele deranjeaza.

#13
SineNomine

SineNomine

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,626
  • Înscris: 12.02.2012
  • ID membru: 743,151
  • Locație: pe langa Bucuresti
In codul asta nou zice ceva si de politistii care se fac ca nu vad pe cate unu' care trece pe rosu sau care depaseste coloana la semafor (cateodata chiar pe contrasens)?

#14
george_eu25

george_eu25

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,703
  • Înscris: 24.06.2008
  • ID membru: 340,968
  • Locație: bucuresti
In unele cazuri e chiar necesar sa nu vada.....Vino in bucuresti la ora 5-6 dupa-amiaza sa vezi cum arata unele bulevarde sau strazi si daca nu ai lua-o si pe linia de tranvai s-ar bloca strazile din semafor in semafor!

#15
RealThing

RealThing

    Si nu ne duce pe noi in ispita, caci gasim drumul si singuri.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,057
  • Înscris: 06.02.2006
  • ID membru: 64,748
  • Locație: Bucuresti

View Postgeorge_eu25, on 07 octombrie 2013 - 10:41, said:

Si care e problema ca merge cu proiectoarele????Alea orbesc sau aia cu "senoane" montate dupa ureche???

Glumesti, nu? Denumirea aia cu "de ceata" iti spune ceva?

Legat de bautura eu as face 0% !!!! Puneti-va in locul parintilor fetei aleia de care se tot vb de o saptamana (ca e un caz recent) si care a fost omorata pe trecerea de pietoni de unu cu 0.43 g/l.Poate era o namila de 150kg care absoarbe 10 beri pana ajunge la alcolemia aia si poate nu era beat doar baut!Dar daca era copilul vostru in locul fetei aleia la fel mai gandeati???
Trebuie lege ca cel care provoaca un accident mortal si e sub influenta bauturilor alcoolice sa fie incadrat la omor cu premeditare!!! Nu conteaza ca are 0.1 g/l !!!!
Si eu mai beau o bere sau un pahar de vin,ca tot omul,dar daca stiu ca am baut (oricat de putin) taxi scrie pe mine sau sun vreun prieten sa ma ia!

Aia cu "sub influenta" ma indoiesc ca are vreo treaba cu 0.02 g/l.


#16
Alex-Softpedia

Alex-Softpedia

    Împărat Republican

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,153
  • Înscris: 10.03.2009
  • ID membru: 425,767
  • Locație: Novus ordo seclorum
Eu n-am inteles de ce unui om care consuma alcool moderat d.p.d.v cantitativ, si rar, ii e dificil sa se abtina de la un pahar de vin sau bere atunci cand e cu masina, chiar nu pricep. Inteleg un individ care bea destul de des si in cantitati nu foarte mici sa-i sara ochii daca nu gusta si el ceva, iar in cazul asta, un pahar de vin e egal cu zero pentru el, sau doua de bere, nu o sa poata sa se limiteze la asta.

Oamenii care cer sau accepta un paharel, insa doar atat, ca sunt cu masina, emana o disperare tipica unui alcoolic inrait, sau a unui dependent de ceva, de tigari de exemplu, care cere si el sa traga de doua ori ca nu mai poate.

PS: Nu consum alcool, poate din cauza asta nu inteleg fenomenul.

Edited by Alex-Softpedia, 07 October 2013 - 11:14.


#17
marcusdefeis

marcusdefeis

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,832
  • Înscris: 14.07.2008
  • ID membru: 348,028

View PostKR_MAN, on 07 octombrie 2013 - 10:23, said:

s-a introdus pedapsa cu moartea pentru aia care circula cu proiectoarele aprinse cand nu trebuie?
fiecare cu fixurile lui

#18
Getodacul

Getodacul

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,081
  • Înscris: 03.03.2004
  • ID membru: 12,256
  • Locație: Braila
Vad ca bateti atat tam tam cu aia 0.1 alcool in sange. Dar de cei care vorbesc la telefon in timpul condusului? In functie de discutie, de existenta sau nu a hand-free-ului, numai discutia simpla face soferul sa-si piarda concentrarea si atentia si e echivalenta cu cateva(mai multe) beri. Ca practic de asta e vorba, de timpul de reactie, care poate salva sau lua vieti in situatiile limita. Chiar si fumatul(tigarilor normale) in timpul condusului te poate distrage in unele momente. Deci in unele momente fumatul are aceleasi efecte ca si alcoolul in privinta condusului.
Ce conteaza daca dupa aia soferul poate merge pe sarma daca in momentele importante a fost cu capul in nori si a facut accident?

Edited by Getodacul, 07 October 2013 - 11:22.


Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users