Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

Pt cine am distrus invatamantul? Cine ne vrea prosti?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
231 replies to this topic

#1
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Sufar de mania persecutiei, cred in teoria conspiratiei, urasc din suflet tot ce se termina cu ...escu, si uneori nu pot sa nu ma intreb cine a inceput distrugerea invatamantului? Cine ne vrea prosti?

La nivel global capitalul tinde sa se coaguleze in mana a 1 million de oameni, prin urmare masele nu vor mai avea nevoie de educatie avansata, si aceasta in tarile bananiere programate sa fie piata de consum si donatoare de sclavi, tarfe si organe, educatia trebuie sa decada!
-------


În matematică, Massachussets Institute of Technology este vârful absolut. În 1999, din cei 90 de doctoranzi ai MIT, 8 erau din ţara noastră. Sergiu Moroianu (39 ani) este unul dintre ei. Cu un background educaţional remarcabil, ce include, pe lângă doctoratul obţinut la Boston, un master la École Polytechnique din Paris, două postdoctorate, unul la Hamburg, celălalt la Toulouse, matematicianul român este de găsit, astăzi, pe Calea Griviţei, la numărul 21. Aici se află Institutul de Matematică „Simion Stoilow” al Academiei Române, pentru care a ales să revină acasă. Și tot aici, locul de unde vor prinde aripi, fără îndoială, noile idei şi idealuri ale acestui personaj cu totul spectaculos, prin nivelul de educaţie la care a ajuns la vârsta sa, prin rezultatele uluitoare pe care le-a avut dintotdeauna la matematică. Povestea lui Sergiu Moroianu este una de spus acelor copii pentru care părinţii lor îşi doresc tot ce poate fi mai bun şi mai măreţ. [...]
Nici nu avea cum altfel Sergiu să-şi afle vocaţia. Ambii părinţi, matematicieni. Fratele mai mare, Andrei, matematician şi cercetător la Paris, unul dintre olimpicii remarcabili ai României, pe plan mondial, cu 3 participări, din care două cu punctaje maxime obţinute. Este limpede că vorbim cu şi despre un matematician înnăscut şi născut într-o familie de elite ale acestei ştiinţe. Îmi punctează clar şi meritul său: „multă muncă, individual şi la cercurile din Bucureşti, care atrăgeau, în urmă cu două decenii, elita elevilor”. La MIT, Sergiu consideră că a ajuns şi datorită calităţii de top a educaţiei şi renumelui mondial al Facultăţii de Matematică, din Bucureştiul anilor ’90. Puţini îşi mai amintesc că aceasta era una dintre cele 50-60 de universităţi de pe Glob din care erau recrutaţi doctoranzii în matematică de către Massachussets Institute of Technology. Cât de important este pentru un om atât de capabil ca el să fie recunoscut oficial? „Sigur că este important! Este plăcut şi stimulant să fii recunoscut de societate. În SUA, a fi student la MIT este ceva care impune admiraţie. În România, cercetătorii au mai degrabă o imagine ciudată în imaginarul colectiv. Un bancher m-a întrebat odată de ce nu fac altceva, cu siguranţa de sine a omului care a găsit răspunsurile la întrebările vieţii…”


„Trebuie să reînnodăm tradiţia învăţământului de dinainte de ’89”

Și-a petrecut jumătate din viaţa de adult în străinătate. „Este destinul contemporan a milioane de români”, îmi aminteşte. Și-a întâlnit soţia la Boston, un oraş care îi este cu atât mai drag. Sergiu Moroianu s-a născut la Bucureşti. A urmat un liceu de informatică, într-o clasă de olimpici. „Deşi nu toţi mergeau la olimpiade, nivelul colegilor mei, la matematică, era impresionant”. Din 1993, a fost plecat din ţară aproape 12 ani: la studii, postdoctorate şi în calitate de visiting professor, la ENS şi École Polytechnique, la Paris. „Am plecat pentru că aşa era tendinţa atunci. Cred că nu s-a schimbat prea mult, între timp”. Ce s-a schimbat, însă, ştim deja. Dezastrul şcolii româneşti, care împinge mult la emigrare, după cum consideră cercetătorul român, nu a fost niciodată mai mare. De ce crede acest matematician de calibru că s-a ajuns aici?
„Păcatul originar”, spune el, „este dorinţa de a ne rupe cu orice preţ de perioada Ceauşescu, refuzând toate aspectele societăţii de atunci. Este şi o greşeală de logică la mijloc.
Matematicianul explică:
„Pentru a nega un sistem de «n» afirmaţii, este suficient să negăm una din ele, nu pe toate. Dacă regimul comunist era «rău», asta nu înseamnă că toate acţiunile sale erau «rele». Sistemul nostru de educaţie preuniversitară, unul dintre cele mai performante din lume, în anii ’80, a fost distrus sistematic, din motive ideologice, de dragul «reformei». Un concept care, între paranteze fie spus, aminteşte straniu de revoluţia permanentă a lui Troțki. Au fost, practic, eliminate uniformele, s-a încurajat indisciplina. Au fost micşorate salariile profesorilor, motivând astfel şi tolerând corupţia. Au fost introduse manuale multiple, inclusiv la materii nesubiective, precum matematica. A fost acceptată frauda la note, au fost eliminate examenele de treaptă şi de intrare la facultate, pentru a înlătura orice simptom al rezultatelor slabe la învăţătură.
Ce ar trebui să facem, pentru a repara, pare simplu, în teorie, dar contravine ideologiei care ne conduce: trebuie să reînnodăm tradiţia învăţământului de dinainte de ’89, care, la rândul ei, continuă tradiţia interbelică: să reintroducem uniformele, examenele, notele pe merit. Să sancţionăm drastic frauda. Un prim pas a fost făcut prin supravegherea corectă a Bac-ului din 2011 şi 2012. Trebuie continuat. Trebuie renunţat sau nuanţată aderarea la procesul Bologna, prin care se presupune că 60% dintre tineri ar avea vocaţie de studii universitare. Este lipsită de sens o ţară cu 60% «boieri». Trebuie revenit la sistemul în care facultatea era pentru elite: 10% dintr-o grupă de vârstă sau atât cât este nevoie pentru funcţionarea sănătoasă a societăţii. Astăzi, România se scufundă în datorii. A pierdut un sfert din populaţie, şi-a vândut toate bunurile economice. Se aculturalizează, prin adoptarea subculturilor afro-americană şi oriental-balcanică. Este o ţară în derută. În acelaşi interval de timp, proporţia de studenţi s-a înmulţit cu 5. Dacă ar fi folositoare atâtea studii, cred că s-ar răsfrânge pozitiv în jurul nostru. În realitate, este vorba, în cele mai multe cazuri, cu excepţia a aproximativ 10 universităţi cu tradiţie, de false studii, diplome obţinute pe bani, fără niciun conţinut.”
O viziune diferită asupra României de mâine

După masterul (DEA) la École Polytechnique din Paris, „care a durat 9 luni, nu asemeni altor mastere siciliene” şi doctoratul la MIT, Sergiu a revenit la Bucureşti, pentru doi ani. A plecat din nou pentru postdoctorat, la Hamburg şi Toulouse. Și, din nou la Bucureşti. Definitiv, din câte se pare. „Este o axiomă: sunt hotărât să profesez şi să trăiesc în România. Știu că există enorm de multe lucruri pe care le pot face aici pentru binele societăţii.” Dar Sergiu mai ştie ceva: că, în acelaşi timp, există şi forţe importante care se opun realizării lor. Un lucru pe care şi-l doreşte peste măsură acest matematician este să le împărtăşească şi altora din experienţa acumulată, din tot ceea ce ştie de la cei mai buni. Un mare noroc de a-i fi discipol. Dar drumul pare încă lung până acolo. Posibilitatea ca tinerii români să îl aibă pe Moroianu, conectat cu adevărat la ştiinţa actuală, îndrumător de teză de doctorat este, pentru moment, doar un vis. Deşi are abilitarea din Franţa încă din 2004 (avea 31 de ani când a obţinut-o!), la Bucureşti, acestui cercetător de talie internaţională nu i s-a dat dreptul de a avea doctoranzi. Poate candida la funcţia de profesor universitar în Franţa şi în toate ţările civilizate. Nu şi în România. Și totuşi, aceasta este ţara pe care v-aţi ales-o, îi amintesc, un pic jenată, lui Sergiu Moroianu. „Nu voi acuza niciodată România pentru greşelile politicienilor. Nu România este indolentă şi nedreaptă. Suntem conduşi de impostori, de oameni fără valoare, veleitari şi falsificatori”.
Și atunci noi înţelegem că motivele pentru care lui Sergiu îi este greu să-şi găsească locul într-un mediu atât de viciat sunt masterul lui valabil, doctoratul susţinut sub îndrumarea unei somităţi, la Massachussets Institute of Technology, diploma de abilitare din Franţa, activitatea veritabilă de cercetare în domeniul matematicii.



Epilog

La 8 ani dupa diploma de abilitare obţinută la Paris, Sergiu Moroianu şi-a depus, recent, din nou, la Ministerul Educaţiei şi Învăţământului din România, a doua teză de abilitare. Cu ce şanse? Nu se ştie. “Poziţiile de decizie sunt, din nefericire, deţinute, la noi, de falşi profesori universitari, care acordă titluri de doctor unor falşi doctoranzi”.
În Parlamentul României, peste 25% dintre reprezentanţi au un doctorat. Mulţi l-au obţinut în timpul carierei de politicieni… [...]

CHESTIONARUL INCOME

[...]
8. Ce faceţi în timpul liber, dacă aveţi?
Nu am cu adevărat timp liber, nu consider cititul ca pe o distracţie. La noi acasă nu există televizor. Cred că a renunţa la televizor este una dintre condiţiile necesare, nu şi suficiente, pentru o viaţă plăcută Domnului pe acest pământ. Sper că nu dezamăgesc, dar nu doresc să apar la televizor. Mi-am format o atitudine de viaţă în refuzul televizunii, ca mijloc de influenţare. Cred că uitatul la televizor este nociv, indiferent de conţinut.

9. Sunteţi părinte. Astăzi, copiii noştri sunt tot mai răsfăţaţi, într-un mod discutabil. Ce filosofie aplicaţi în educaţia copiilor dumneavoastră?
Copiii au interesele şi motivaţia lor, care le vin din interior. Cu regret am constatat că nu le pot influenţa eu, ca părinte. Ceea ce pot face este să le asigur cât mai multe ocazii să-şi descopere înclinaţiile. Pot să-i feresc de obiceiuri dăunătoare – tv, jocuri pe calculator, moda ţigănească în limbaj, vestimentaţie, muzică. Să încerc să le modelez gusturile prin muzică clasică, să le transmit, atunci când se iveşte ocazia, unele frânturi de istorie, limbi străine, ştiinţe. Dar reuşita în viaţă este un concept vag pentru mine însumi. Nu ştiu ce ar însemna, cu atât mai puţin, pentru copii…

10. Ce ţară v-aţi alege, într-un context ideal?
Sigur că România. Poate ar fi România anilor ’70–’80, cu toate dificultăţile de atunci. Părinţii mei nu au fost membri PCR, am avut o copilărie săracă material, dar o calitate a vieţii pe care nu o mai pot oferi azi copiilor mei. Era o ţară onestă, care muncea şi îşi plătea datoriile. Punctul cel mai criticabil a fost, probabil, restrângerea libertăţilor individuale. Poate părea paradoxal, dar cel mai atrăgător aspect pentru mine a fost absenţa televiziunii ca centru al vieţii oamenilor. Când sunt primit în vizită cu aparatul TV aprins – nu mi s-a întâmplat decât la noi în ţară, niciodată în străinătate – îmi amintesc, cu nostalgie, de Epoca de Aur. Dar sunt convins că România de azi poate să se ridice din nou măcar la nivelul acelor timpuri.




@ incomemagazine http://incomemagazin...ster-matematica

SERGIU MOROIANU
Vârsta: 39 ani
Profesie: matematician
Domiciliu: Bucureşti
S-a întors din: SUA
Ocupaţia actuală: cercetător ştiinţific II la Institutul de Matematică al Academiei Române, visiting professor la ENS şi Ecole Polytechnique din Paris
Attached File  MOROIANU.jpg   33.34K   70 downloads

Edited by Josef_Mengele, 03 July 2013 - 23:00.


#2
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Sa punem si link-ul original:

http://incomemagazin...ster-matematica

#3
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Unde-i multă minte, e și prostie.

Tipul care a dat interviul este țăcănit.
Mă rog, toți matematicienii au păsărei, dar ăsta are stoluri stoluri.  

Eu nu aș putea să-l suport în prezența mea mai mult de 6 minute.   Îmi este silă de ideile lui despre viață.

#4
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012
Sti cum e, si noi , ca popor am avut o oarecare vina. O sa numerotez cam tot ce imi vine in minte ca sa fie cat mai "structurat"

1. Am 22 de ani, si imi amintesc ca atunci, cand am fost in clasele 1-4, de pe atunci a inceput chestia cu "hai sa dam bani pentru ziua invatatoarei, bani pentru fondul scolii, bani pentru renovare, bani pentru orice cacat". Stiu ca nu prea are asta legatura cu distrugerea invatamantului, dar azi, chestia cu datul banilor la scoala e ca o traditie. Chiar si la liceu cls 9 ca intr-a 10a m-am tirat din tara, au dat bani pentru diriginta ca era gravida si a nascut, eu nu am dat , dar mi-am auzit dupaia. In generala, diriginta (profa de istorie) nu ma scoatea din 4 si 5 , cu toate ca invatam foarte bine. A venit maicamea la scoala si ii zice diriginta :"Doamna X, sa stiti ca copilul dumneavoastra are dificultati la memorarea lectiilor, le confunda si nu am cum sa ii dau note mai mari pentru ca nu ar fi corect fata de restul elevilor. Bla bla bla... Si sotul dumneavoastra ce mai face ? e bine in Franta?" iar in final i-a propus maicamii sa ma dea l-a ore. Desigur ca nu am vrut si am stat asa, chiar daca am avut note mici . La capacitate, surpriza, am luat 9 la istorie si zice diriga "Doamna X sa stiti ca sunt foarte impresionata de fiul dumneavoastra, chiar a reusit sa i-a o nota foarte buna". Yeah right

2. Profesorii obisnuindu-se cu "primitul", iti dai seama ca ii doar undeva de salar, pentru ca primesc mai multi bani de la elevi decat de la stat, iar in felul asta, ca sa fie pe plac elevilor, profesorii ii cam lasa de capu lor.

3. Chiar azi am vazut ca au bagat pe o profesoara in arest pe 30 de zile pentru ca luat bani de la elevi. Asta dupa ce parintii s-au plans. Sa inteleg ca daca nimeni nu face tam-tam , nimeni nu ii ancheteaza pe acesti profesori si nimeni nu verifica de unde au avut bani sa faca anumite averi ?

4. Este si vina elevilor : 80% din elevi merg la scoala doar ca sa nu stea acasa si sa nu ajunga de "rasu' lumii". Am parasit romania cand am fost in clasa a 10-a, am ajuns in Franta si am reinceput liceul aici. Mergand pe mentalitatea din Romania, uneori ziceam "unde dracu stai la scoala, ma duc acasa" . Insa, in tarile vestice (cel putin in Franta) daca lipsesti de la scoala, suna parintii. Nu ca mi-ar fi facut ceva ai mei, dar na, se implica. Si avand absente aici chiar esti dat afara de la scoala, fara figuri. Deci, la noi nimanui nu ii pasa ; toata lumea i-a bacul, se duce la facultate si dupaia pleaca in afara la capsuni. Tinerii de la noi nu au un model pe care sa il urmeze, decat pe acei camatari, bisnitari, si "jmecheri". (puteti vedea asta si pe aria "Afaceri" de pe SP)

5. Televiziunea : de cate ori ai vazut ca se promoveaza cultura la TV ? Si daca s-ar pomova, credeti ca ar avea aceasi audienta ca cacaturile alea de emisiuni cu tot felul de inculti ? Pe bune, 90% din persoanele din showbiz-ul romanesc, habar nu am cum au ajuns la TV Posted Image. Cum drac a aparut Tonciu la TV ? La un timp il promovau pe ala cu "targu ocna" si alti tigani. Avand audienta mare la astfel de cacaturi, iti dai seama ce fel de "gusturi" are poporul.

6. In alte tari, ai voie cu calculatorul la ora de matematica. Sunt constienti ca nu vei calcula totul din cap cand vei iesi din scoala si mi se pare logic. DA, te invata cum sa folosesti formula si iti si explica incat sa poti rezolva si fara calculator. Materialele din salile de clasa lipsesc cu desavarsire (in Ro) . Una e sa scri la fizica pe caiet si sa tocesti fara sa ai habar, si alta e cand faci un experiment. Sincer la fizica nu am invatat niciodata, si am avut note foarte bune pentru ca ramaneam in minte cu ce faceam in clasa.

Parerea mea: totul tine de mentalitatea romanului. Cati crezi ca cer sa fie "instruiti" la scoala ? Pe cati crezi ca ii intereseaza ceva din ce fac in clasa ? Pentru cei care inca mai doresc sa invete, tot respectul meu, pentru restul .... nu mai intrati la facultate asa aiurea si lasati locul celor care merita Posted Image

EDIT : am uitat sa raspund la intrebarea din titlu

Nu am distrus pentru nimeni, l-am distrus de bunavoie, fiind interesati sa terminam cat mai repede scoala si sa nu ramanem cu nimic. Iar prosti ne vrea cam toata lumea, cum crezi ca se obtin voturile ? :) . Omu de rand nu trebuie sa aibe o gandire limpede ca intr-o zi sa isi puna niste intrebari care vor putea sa distruga pe cei din conducere

Edited by Andreysc7, 03 July 2013 - 23:12.


#5
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
stii cine ne vrea prosti? Ai fi surprins dar primii sunt cei ce s-au impuiat din 90 incoace.
Au inteles democratia foarte prost, nu au avut de la cine sa invete sa fie parinti, i-a interesat mai mult umplerea burtii in loc de umplerea creierelor si s-au ploconit in fata banului facut usor impamantenind si mai tare "capra vecinului".

Multi acuza televiziunile, dar daca lumea nu s-ar uita la vomele jurnalistice probabil ca ele nu si-ar mai gasi loc pe post. La fel manelele, tabloidele si toate celelalte.

Evident ca o multime de inculti si ahtiati dupa imbuibare e mai usor de strunit si influentat, cele de mai sus pleaca de acasa.
Si cum sunt invatati in 80% din cazuri de dascali care vin la scoala doar ca sa ia salariul ala mizer si dascalii adevarati aproape au iesit la pensie multi trec clasa doar ca sa nu isi piarda postul un dascal.

Invatamantul si medicina au fost oile negre ale bugetului pana in prezent si nimeni nu e in stare sa le conduca cat de cat eficient. Si nici nu cred ca e interes, pentru ca nu prea mai ai ce mulge de la cele doua.

 Andreysc7, on 03 iulie 2013 - 23:09, said:

toata lumea i-a bacul,

Ai terminat de mult clasele 1-8 in Romania? A devenit romana "second language" de ceva vreme, huh? Sau ai trecut la gramatica pe spaga?

#6
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012

 danX, on 03 iulie 2013 - 23:12, said:

Ai terminat de mult clasele 1-8 in Romania? A devenit romana "second language" de ceva vreme, huh? Sau ai trecut la gramatica pe spaga?

Omoara-ma pentru o cratima :) . Am scris mult si chiar nu am stat sa imi corectez textul , in fine :) . Am zis ce am avut de zis si la gramatica nu am trecut pe spaga :) . Altceva mai inteligent nu ai gasit sa zici ?

#7
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005
Pe timpul lui Ceușescu era cum vă spun eu:

1.  Șpaga era șpagă.
2.  90% dintre profesori luau șpagă ORICE.   De la țuică și vin, carne, lapte, brânză, ouă, miere, vată, hârtie igienică, orice.
3.  70% dintre profesori solicitau șpagă elevilor pe care îi reperau că au părinți mai bazați.
4.  50% dintre profesori șantajau elevii pentru șpagă.   Îi lăsau corijenți, ori le făceau viața grea, cu scopul să îi atragă la meditații.
5.  Materia era de căcat, de doi bani, un gunoi de materie.  Prostii făcute de niște rahați ai proletariatului,  fără nicio valoare.  Timp pierdut, mai pe scurt.
6.  Se practica bătaia la greu și nimeni nu avea ce face împotrivă.  Please, dacă e vreunul care mă contrazice pe tema aceasta, îl banez instantaneu, fără discuții, poate așa mă răzbun pentru câtă bătaie mi-am luat de la profesori prin școală.  Nu vă riscați!
7.  Mulți dintre profesori erau niște turnători la securitate.  Cred că cel puțin 30%.
8.  Era nasol în școală.

Înainte de 89 nu a existat școală.
A fost doar o instituție de îndoctrinare politică în masă.
Au spălat creierul zecilor de generații și rezultate le vedem zi de zi.

Este o imensă nesimțire și dovadă de mizerie umană ca cineva să spună că admiră învățământul de dinainte de 89.

#8
spider_zero_sapte

spider_zero_sapte

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,721
  • Înscris: 21.08.2007
@ DanX, dacă îți ia la puricat mesajul cam câte greșeli grave de ortografie îți găsește? Hai să nu fim cârcotași când nu împărtășim opinia unui interlocutor nu e cazul ca în lipsă de contra-argumente să ne legăm de chestiuni de gramatică. IMHO

#9
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012

 tomaso, on 03 iulie 2013 - 23:21, said:

.....

Da , am uitat de bataia primita in scoala in clasele 5-8 :P . O gramada de cataloage in cap si mai ales tras de ureche in ultimul hal + "ciocane" in cap de la diriga si palme peste fata (la inceputul anilor 2000 a fost asta) . Pe colegul meu de banca, in clasa 8-a l-a muscat profa de desen de nas :|

#10
spider_zero_sapte

spider_zero_sapte

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,721
  • Înscris: 21.08.2007

 tomaso, on 03 iulie 2013 - 23:21, said:

Pe timpul lui Ceușescu era cum vă spun eu:
.............................................................................
A fost doar o instituție de îndoctrinare politică în masă.
Au spălat creierul zecilor de generații și rezultate le vedem zi de zi.

Este o imensă nesimțire și dovadă de mizerie umană ca cineva să spună că admiră învățământul de dinainte de 89.

Îndrăznesc să spun că poate învățământul tehnic mai ”mișca” pe ici pe colo. În rest e cum spui tu, îndoctrinare cât cuprinde!
PS. Întâmplarea face să citesc chiar acum niște studii despre totalitarism(e); fascism, nazism, comunism,  cu subspeciile lor scrise de autori ca H. Arendt( mai cu frică despre stalinism), R. Aron, Petre Andrei, Brzezinski.
Mda, se pare că ”omul nou” există și se manifestă ca atare. Consider că va trece încă mult timp până când tarele acelui regim nu vor mai afecta societatea românească.

Edited by spider_zero_sapte, 03 July 2013 - 23:36.


#11
doctorwho

doctorwho

    Softpedist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,069
  • Înscris: 11.05.2009

 tomaso, on 03 iulie 2013 - 23:21, said:

Pe timpul lui Ceușescu era cum vă spun eu:

1.  Șpaga era șpagă.
2.  90% dintre profesori luau șpagă ORICE.   De la țuică și vin, carne, lapte, brânză, ouă, miere, vată, hârtie igienică, orice.
4.  50% dintre profesori șantajau elevii pentru șpagă.   Îi lăsau corijenți, ori le făceau viața grea, cu scopul să îi atragă la meditații.
5.  Materia era de căcat, de doi bani, un gunoi de materie.  Prostii făcute de niște rahați ai proletariatului,  fără nicio valoare.  Timp pierdut, mai pe scurt.
6.  Se practica bătaia la greu și nimeni nu avea ce face împotrivă.  Please, dacă e vreunul care mă contrazice pe tema aceasta, îl banez instantaneu, fără discuții, poate așa mă răzbun pentru câtă bătaie mi-am luat de la profesori prin școală.  Nu vă riscați!
7.  Mulți dintre profesori erau niște turnători la securitate.  Cred că cel puțin 30%.


Înainte de 89 nu a existat școală.
A fost doar o instituție de îndoctrinare politică în masă.
Au spălat creierul zecilor de generații și rezultate le vedem zi de zi.

Este o imensă nesimțire și dovadă de mizerie umană ca cineva să spună că admiră învățământul de dinainte de 89.
dap. mama a facut scoala intr-o localitate rurala, si profesorii luau spaga orice: tuica, vin, oua, etc. plus ca elevii erau trimisi pe malurile parului comunal sa adune macese, sa fac profesorii ceai. bataia era la orinea zilei, iar de turnat la securitate nici nu se punea problema, nimeni nu zicea nimic rau (in public) de vreun "tovaras" de la partid.
cat despre indoctrinare, nimic mai adevarat. am gasit un site pe care sunt manuale din epoca comunista. se manca rahat mincinos cu polonicul la 80% din discipline, numai minciuni, justificari de crime socialiste si "omisiuni". ce-i drept, sunt si cateva materii la care comunistii nu prea mancau rahat, stiintele exacte.

#12
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012

 doctorwho, on 03 iulie 2013 - 23:37, said:

am gasit un site pe care sunt manuale din epoca comunista. se manca rahat mincinos cu polonicul la 80% din discipline, numai minciuni, justificari de crime socialiste si "omisiuni". ce-i drept, sunt si cateva materii la care comunistii nu prea mancau rahat, stiintele exacte.

Poti sa imi dai te rog si mie un link ? Nu am prins perioada comunista si chiar sunt curios ce se invata inainte de 89

Edited by Andreysc7, 03 July 2013 - 23:41.


#13
doctorwho

doctorwho

    Softpedist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,069
  • Înscris: 11.05.2009
http://manualul.info/
manualele se incarca ceva mai greu, cel putin la mine.

#14
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,055
  • Înscris: 20.06.2009

 tomaso, on 03 iulie 2013 - 23:21, said:

(...)
Este o imensă nesimțire și dovadă de mizerie umană ca cineva să spună că admiră învățământul de dinainte de 89.
În acest caz, îndrăznesc să spun că sunt un nesimțit și sunt mândru de educația profesională pe care am primit-o! Am terminat facultatea în 1992, așa că am prins-o jumi-juma, deci inclusiv acei primi pași de ”reformă” ai sistemului de învățământ românesc...Posted Image  Soția mea e tot absolventă de învățământ superior și profesează în învățământul pre-universitar...la fel ca mine, duce dorul școlii de demult...! Astăzi nu mai avem școală, avem doar un simulacru de educație...un loc supus unei liste nesfârșite de reguli, din care nici una menită să facă educație...
Ce am realizat din punct de vedere profesional e în cea mai mare măsură datorat educației primite, atât eu cât și foștii mei colegi ne aflăm pe diferite nivele de conducere la firmele unde lucrăm și ne-am impus respectul tuturor...oare de ce...? Chestie valabilă atât pentru cei care au ales să rămână în țară, cât și pentru cei plecați pe-afară...
Faceți un exercițiu de memorie (cei mai trecuți de 40 de ani) și spuneți-mi...dacă scoateți chestiile alea cu îndoctrinarea (ce-i drept, adevărate, alea erau vremurile...fie vorba între noi, la fel e și în America, cu ”democrația” lor...), nu vi se pare că lucrurile bune de atunci s-ar potrivi și vremurilor actuale...?
P.S. Îmi cer scuze pentru intervenția ”în contră”...e și va rămâne singura pe acest topic...

#15
Tomaso

Tomaso

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 57,714
  • Înscris: 11.04.2005

 spider_zero_sapte, on 03 iulie 2013 - 23:31, said:

Mda, se pare că ”omul nou” există și se manifestă ca atare. Consider că va trece încă mult timp până când tarele acelui regim nu vor mai afecta societatea românească.

Am avut un profesor care provenea din vechiul regim.   Nu era membru de partid pentru că fusese deținut politic.
Orele cu el erau o desfătare.   Nu accepta să dicteze și ținea orele în mod interactiv.  Dădea note după cât de destupat erai la minte și toate testările se dădeau cu cartea pe masă.
Încuraja să îți rezolvi testările cu ajutorul cărților și notițelor.

Omul nou există.
Majoritatea elevilor lui îl criticau și spuneau că ”nu se face carte” la orele lui.
Omul nou urăște să dezbată, să se informeze, să aibă inițiativă și să gândească.  Vrea doar să i se dea mură-n-gură.  Să se ducă la oră și să scrie după dictare ceea ce găsește în manual.  Apropo, prostie mai mare ca asta eu nu am întâlnit.   Dacă un profesor este relaxat, atunci omul nou consideră că nu este bun.

Urăsc omul nou.

 crislacor, on 03 iulie 2013 - 23:49, said:

Faceți un exercițiu de memorie (cei mai trecuți de 40 de ani) și spuneți-mi...dacă scoateți chestiile alea cu îndoctrinarea, nu vi se pare că lucrurile bune de atunci s-ar potrivi și vremurilor actuale...?

Care lucruri bune?
Poți să-mi spui vreo materie unde exista un învățământ cât de cât bun?
Eu am 53 de ani.   26 de ani am tot dat examene și am învățat diverse.  Am văzut suficient cât să îmi fie silă de acea perioadă din viața mea.

Știți ce eroare faceți voi toți cei care ridicați în slăvi învățământul comunist?
Confundați meritele personale ale unor elevi studioși cu  rezultatele învățământului comunist.

Nu acesta a fost  cel care l-a făcut pe unul să fie matematician renumit la NASA, ci efortul individual al acelui om.
Eventual, poate, foarte rar, efortul individual cumulat cu meritele individuale ale vreunui profesor care face excepție de la regulă.

#16
stalnet1

stalnet1

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,508
  • Înscris: 10.01.2007

 tomaso, on 03 iulie 2013 - 23:21, said:

Pe timpul lui Ceușescu era cum vă spun eu:

1.  Șpaga era șpagă.
2.  90% dintre profesori luau șpagă ORICE.   De la țuică și vin, carne, lapte, brânză, ouă, miere, vată, hârtie igienică, orice.
3.  70% dintre profesori solicitau șpagă elevilor pe care îi reperau că au părinți mai bazați.
4.  50% dintre profesori șantajau elevii pentru șpagă.   Îi lăsau corijenți, ori le făceau viața grea, cu scopul să îi atragă la meditații.
5.  Materia era de căcat, de doi bani, un gunoi de materie.  Prostii făcute de niște rahați ai proletariatului,  fără nicio valoare.  Timp pierdut, mai pe scurt.
6.  Se practica bătaia la greu și nimeni nu avea ce face împotrivă.  Please, dacă e vreunul care mă contrazice pe tema aceasta, îl banez instantaneu, fără discuții, poate așa mă răzbun pentru câtă bătaie mi-am luat de la profesori prin școală.  Nu vă riscați!
7.  Mulți dintre profesori erau niște turnători la securitate.  Cred că cel puțin 30%.
8.  Era nasol în școală.

Înainte de 89 nu a existat școală.
A fost doar o instituție de îndoctrinare politică în masă.
Au spălat creierul zecilor de generații și rezultate le vedem zi de zi.

Este o imensă nesimțire și dovadă de mizerie umană ca cineva să spună că admiră învățământul de dinainte de 89.

frectii...cu mona la piciorul de lemn ...sper ca lumea s-a prins ca minti ,cu talent(in opinia ta)
eu am facut 12 ani de scoala pe vremea lui ceasca si n-am luat o palma...sa va spun cine-si lua...
basinosi care veneau cu talente si ifose fara teme ,a caror parinti umblau cu spaga ca odraslele sa nu se straduie prea tare
procentele poti sa ti le bagi undeva ...gogosi la greu...de unde scoti mangleala asta ...???
auzi la el "70% dintre profesori solicitau șpagă elevilor" sa mori tu?

nu mai spun ca nu prea jigneai profesorii.ca te ustura curul ,nu spun ca veneai imbracat "decent" iar vis-a-vis de politica ....tu sigur ai facut st.gheorghiu...

#17
spider_zero_sapte

spider_zero_sapte

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,721
  • Înscris: 21.08.2007
Cazuri și cazuri, @Tomaso. Eu nu am avut ”norocul” să prind comunismul hard, dar din auzite și din ce am citit, științele sociale aveau ban  pe atunci. Culmea că absolvenți de ”Ștefan Gheorghiu” ajung să predea astăzi în universități sociologie, SP, filosofie politică, Ideologii etc. Ei, educați în spiritul materialismului dialectic predau discipline ”burgheze” și totuși nu sunt contestați ca profesori. Cum naiba să-ți explici asta?!

Edited by spider_zero_sapte, 04 July 2013 - 00:07.


#18
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,666
  • Înscris: 05.02.2012
Bun, tocmai ce mi-a trimis fratemiu o conversatie :


Quote

Un fost vecin : - cat e ora acolo ?
Fratemiu  :   - 00:01
Un fost vecin - ziua sau noaptea
Fratemiu : - cum plm sa fiua ziua ? e noapte

Scuze pentru expresia de mai sus, am postat cum am primit. Deci na, tipul e a 9-a cred, si habar nu are pe ce luma traieste, era vorba de Franta. Poftim cultura. Daca franta era undeva intre Australia si America mai zici . Pun pariu ca tipul nu a vazut o harta in viata lui Posted Image. Na, acuma pe cine sa dam vina pentru asa ceva ? Pe profesori ? nu cred.... pe el ? probabil, pentru ca nu si-a dat intereseul si se face de cacao pe unde merge..... Pe parinti ? nu stiu ce sa zic, poate au incercat dar nu poti sa te pui cu prostu

Edited by Andreysc7, 04 July 2013 - 00:11.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate