Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 

Mazda CX5 - new Zoom-Zoom in town

- - - - -
  • Please log in to reply
268 replies to this topic

#1
ovidiupatronu

ovidiupatronu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 06.02.2004
Dupa indelungi cautari si felurite test drive-uri, printre masinile testate numarandu-se Toyota Rav4, VW Tiguan, Subaru Forester, Honda CR-V, Ford Kuga samd, anul trecut la inceputul lunii mai am dat comanda pentru o Mazda CX5. Desi pana la final eram aproape hotarat spre Forester, in momentul in care am vazut-o, m-am suit si am mers cu ea, m-am decis aproape imediat.

Astfel ca, 5 luni mai tarziu, a sosit din Japonia via Anvers pe plaiurile mioritice.

Exteriorul este vopsit intr-o nuanta Zeal Red, conform catalogului, (un fel de rosu inchis cu tente de visiniu), iar interiorul este complet negru. Motorizarea este 2.0i, AWD, transmisia manuala cu 6 trepte, 1998 cmc, 160 CP, cuplu maxim 208 Nm/4000 rpm, 0-100 km/h in 9,6 sec, consum urban 8,1 / extra 5,8 / mixt 6,6.

Am optat pentru penultimul nivel de echipare, Attraction, printre principalele dotari fiind: bi-xenon cu sistem adaptiv, climatizare pe doua zone, cruise control, senzori ploaie si lumina, jante aliaj 17, anvelope 225/65/R17 Yokohama Geolander G98, senzori de parcare fata/spate cu afisaj vizual si sonor, display tactil TFT 5,8" cu buton rotativ de operare langa schimbator, navigatie Mazda cu tehnologie TomTom, scaune incalzite, hands-free cu comanda vocala si bluetooth, pornire push&start din buton, oglinda electrocromica, scaun cu suport lombar, i-Stop, RVM - monitorizeaza spatele vehiculului, SCBS - asistent de franare inteligent pentru oras, HBCS - control automat pentru faza lunga, TPMS, DCS, TCS, HLAS, plus alte maruntisuri.

Momentan am aproximativ 5000 km, interval dupa care pot face urmatoarele observatii:

- Tinuta de drum foarte buna, nu-ti lasa niciun moment impresia de instabilitate, chiar si in curbe luate la viteze mai mari, tendinta subviratoare prezenta de obicei la SUV-uri este infima, per total CX5 mi-a parut mai stabil pe drumuri virajate decat vechiul meu Auris
- Cutia de viteze precisa, bine partajata, iar schimbatorul are o cursa scurta, cum gasim de obicei la masinile sport
- Suspensiile filtreaza bine denivelarile drumului, sunt orientate spre confort, insa fara sa lase impresia de „barca”
- Antifonarea este excelenta, la viteze de 140-150 km/h in habitaclu nu se aude aproape niciun fel de zgomot, grija pentru acest aspect poate fi observata atat ridicand capota, cat si privind carenajele rotilor
- Spatiul interior foarte mare, atat pentru sofer, cat si pentru pasageri
- Ca aspect exterior, desi subiectiv, mie mi se pare unul dintre cele mai reusite modele din clasa, partea frontala este agresiva, iar lateralele sunt caracterizate de linii fluide, in general am remarcat atat prin oras, cat si pe autostrada ca intoarce multe capete
- Scaunele ergonomice bine proportionate , confortabile la drum lung, iar suportul lombar ajustabil face toti banii
- Urca rapid si lin in ture, motorul toarce frumos, iar puterea este suficienta pentru gabaritul masinii, turata cum trebuie are zvac, iar la viteze de croaziera de 140 km/h are cam 3000 rpm pe turometru
- Portbagajul este mare si bine compartimentat, are un fel de lada mascata in care am reusit sa-mi bag toate sculele si accesoriile masinii (stingator, triunghi, trusa medicala, kit de reparatie anvelope, compresor auto, surubelnite, lavete, chei, carlige de tractare samd), lasand astfel restul portbagajului practic gol, dupa cum se vede si in pozele de mai sus, iar prin rabatarea banchetelor se ajunge de la un volum de 510 litri la un impresionant 1620 l
- Materialele interioare de buna calitate, frumos finisate si imbinate, o combinatie de plastice moi, suprafete lacuite si zone vopsite in tenta de aluminiu, ce ofera un aer de zona premium, plus ca inspira rezistenta in timp la zgarieturi si greieri
- Pachetul de dotari extrem de dotat; convectivitatea cu telefonul este joaca de copil, iar sistemul multimedia ofera o multime de optiuni, fiind usor de manevrat cu ajutorul joystickului de langa schimbator
- Sistemul de parcare cu afisaj pe bord face parcarea masinii mult mai usoara, chiar si in spatii inguste
- Sistemele de asistenta ce usureaza viata la volan, indeosebi RVM, iar i-Stopul incepe sa-mi placa, are un timp de raspuns extrem de rapid, aerul conditionat functioneaza decent si cand motorul este in stand-by, iar repornirea se face imediat la apasarea ambreiajului, sa vad in timp ce economie obtin cu ajutorul lui
- Navigatia TomTom poate fi updatata gratuit timp de 60 de zile, astfel am reusit sa trec de la cea din August 2011 ce era pe card la cea din Noiembrie 2012 (acoperirea pentru Romania este pe la 40%)
- Garda la sol de 21 cm de mare folos pentru drumurile ce o sa le am de facut mai ales iarna
- Consumul in Bucuresti variaza undeva intre 9,3 si 9,4 la suta, iar in afara undeva in jur de 6,5-7% la mers linistit si 8-8,5% la mers alert.

Ce nu mi-a placut:
- Desi extrem de silentioasa masina, dupa cum spuneam mai sus, la viteze de peste 120 km/h oglinzile exterioare scot un fel de suierat, este destul de subtil, insa se aude daca muzica este oprita, de asemenea, la viteze mari, oglinda are un usor joc in interiorul ramei, nu e deranjant, insa se observa
- Pozitionarea ceasului mi se pare total anapoda, era mult mai util si practic sa-l puna pe bord, pe langa indicatorul de combustibil
- Spatiile de depozitare sunt cam putine in partea din fata
- Vopseaua de calitate mediocra, extrem de susceptibila la pete si zgarieturi
- Nu au pus un buton dedicat pentru spalatorul de faruri (se declanseaza automat la 3 actionari ale stergatoarelor)

Probleme nu am avut pana in acest moment, doar un parbriz ce a trebuit sa-l schimb pe CASCO dupa ce am luat o pietricica pe A1 ce mi-a provocat o fisura de 25-30 cm.

Iata si cateva cadre cu jucaria...

[ http://imageshack.us/a/img690/1020/80408892.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img802/1732/67195966.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img687/8264/77294003.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img818/5115/72372807.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img221/6632/dsc8565r.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img26/1789/dsc8609.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img696/4342/dsc8615i.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img855/6710/dsc8565b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.us/a/img580/9741/dsc8600t.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://i1322.photobucket.com/albums/u576/OvidiuH1/DSC_1240-2_zps1ae11cce.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://i1322.photobucket.com/albums/u576/OvidiuH1/DSC_1238-2_zps1b144d53.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://i1322.photobucket.com/albums/u576/OvidiuH1/DSC_1241-2_zpscc312b53.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006
Felicitari, mi se pare cea mai buna alegere din clasa ei in momentul de fata. Daca ar fi sa-mi schimb Yeti-ul cu ceva asemanator, CX5 as lua.

#3
SOCRATE_MMXII

SOCRATE_MMXII

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,004
  • Înscris: 29.01.2013
Superba!

S-o folosesti sanatos.

#4
Digix

Digix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,755
  • Înscris: 03.02.2007
Să o stăpânești sănătos! Îți spune un proprietar de Mazda 3 luată de nouă acum 5 ani. Schimbat la ea doar consumabile(ulei, plăcuțe, filtre) și mulțumit de alegere.

#5
ovidiupatronu

ovidiupatronu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 06.02.2004
Multumesc pentru urari.

Despre fiabilitate nu-mi fac probleme. Am detinut o Corolla timp de 7 ani de zile, iar momentan mai am inca un Auris cumparat in 2007. Ambele fara niciun fel de probleme.

#6
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006
Ce pot spune decat, multi km fara probleme la bordul suvuletelui.
In pozele tale masina arata mai "apetisant" decat in cele de prezentare :).

#7
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Tare faina masina, felicitari.
Cum de nu ai luat diesel? Daca consumul ala de oras e pe bune imi dau seama.

#8
v3lsatis

v3lsatis

    【HD】

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,173
  • Înscris: 19.12.2004
Am un prieten cu Mazda 6, veche de 2 generatii si il costa 52 de milioane sa-i schimbe ambreiajul.
Sper ca e mai ieftin la modelele mai noi....

#9
ovidiupatronu

ovidiupatronu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 06.02.2004

View PostdanX, on 04 iunie 2013 - 15:34, said:

Tare faina masina, felicitari.
Cum de nu ai luat diesel? Daca consumul ala de oras e pe bune imi dau seama.
Nu fac mai mult de 10-12.000 km pe an.

#10
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

View Postv3lsatis, on 04 iunie 2013 - 15:43, said:

Am un prieten cu Mazda 6, veche de 2 generatii si il costa 52 de milioane sa-i schimbe ambreiajul.
Sper ca e mai ieftin la modelele mai noi....

Care kit, asta?
Daca mergi la reprezentanta sa schimbi ambreiaj la masina de doua generatii meriti sa fii jecmanit. Sunt atatea service-uri bune si magazine de piese pe la noi.

#11
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,180
  • Înscris: 13.07.2005
Foarte faina jucarica !
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea !!
Consumul mi se pare de-a dreptul exceptional pentru un motor 2.0l benzina cuplat la o tractiune integrala !

#12
Gpoint

Gpoint

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 562
  • Înscris: 21.04.2009
Sa o stapanesti sanatos si multi kilometri fara evenimente.  sa revii cu detalii legate de intretinere : costuri revizii, si poate ceva actiune pe off road

#13
RealThing

RealThing

    Got rogue

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,547
  • Înscris: 06.02.2006
Faina masina, s-o stapanesti cu placere si fara probleme cat mai multi km!

#14
v3lsatis

v3lsatis

    【HD】

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,173
  • Înscris: 19.12.2004

View PostdanX, on 04 iunie 2013 - 16:13, said:

Care kit, asta?
Daca mergi la reprezentanta sa schimbi ambreiaj la masina de doua generatii meriti sa fii jecmanit. Sunt atatea service-uri bune si magazine de piese pe la noi.

+ volanta cu masa dubla ajungi la 50 de milioane.

ce ai pus tu acolo in link e un aftermarket dubios, din fabrica vine cu ambreaj luk.

PS, nu a zis nimeni nimic de reprezentanta.

http://www.autoeco.r...A-6-art-133086/

Edited by v3lsatis, 05 June 2013 - 10:10.


#15
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006
Mai precis la 4000 ron (piesele), volanta e 29xx Ron.
Cu toate astea nu inteleg care este legatura intre kitul de ambreiaj de la Mazda 6 diesel de acum 2 generatii a prietenului tau si CX 5-ul benzinar al lui Ovidiu. Poate imi scapa mie...

#16
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,003
  • Înscris: 20.06.2005
Posted Image  ... sa o stapanesti sanatos ....

#17
ovidiupatronu

ovidiupatronu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 06.02.2004
v3lsatis, nu cunosc particularitatea cazului prezentat de tine, insa am verificat destul de serios si aspectul asta. Costurile de intretinere si piesele de schimb nu sunt mai scumpe fata de alte marci concurente (VW, Toyota etc). Avand in vedere traditia marcii, nu-mi fac griji pentru partea de fiabilitate, chiar daca modelul este nou si echipat cu multa tehnologie.

#18
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Sa o stapanesti sanatos si fara incidenete.Cred ca ar trebui sa stai linistit in privinta fiabilitatii,mai ales ca ai motor aspirat,in fond ai si garantie.Legat de consum e incredibil de mic,daca este real.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate