Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Motorul LOMBARDINI. Uleiuri, intretinere, exploatare

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1253 replies to this topic

#433
ramuser

ramuser

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 07.05.2012
Buna ziua,am o problema cu un motocultor,motorul nu mai vrea sa porneasca,este LDA100,I-am schimbat segmentii si cred ca ce va nu am montat cum trebue,l-am pornit si se auzea motorul cam aiurea si nu se accelera cum trebuie am lucrat asa cu el vro doua ore l-am oprit si cand l-am pornit din nou a pornit si dupa cateva secunde s-a oprit si nu l-am mai putut porni nicicum.Ce as dori sa aflu de la cei care cunosc modelul acesta,pistonul trebuie sa fie cu scobitura (camera de ardere) spre filtru de aer ori spre toba de evacuare?tijele de la tacheti una e colorata portocaliu iar cea de a doua un maro spalacit,care e pentru evacuare si care pentru admisie si mai ales jos unde stau pe arborele cu came locasurile sant an fata si an spate,care e pentru admisie locasul din fata ori spate? (motocultorului ca pozitie),precizez ca nu sant de meserie as avea nevoie de informatii mai explicite multumesc anticipat

Edited by ramuser, 17 June 2015 - 13:08.


#434
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,834
  • Înscris: 23.05.2013
in ceea ce priveste tijele, daca le-ai fi incurcat ar fi tras aer pe toba si ar fi scos fumul, respectiv ti-ar fi scos uleiul din filtru de ulei afara
( asa am patit cand am desfacut odata un lombardini 6ld400 - principiile de functionare sunt aceleasi)

deci la tine cum a fost?

dupa segmentare, trebuia lasat cateva ore sa mearga la relanti. Segmentii cred ca i-ai pus in ordine - adica de jos in sus, ca altfel nu aveai compresie si nu iti pornea.

daca i-ai facut segmentare, filtrul de combustibil l-ai schimbat? e curat? uleiul? - am avut o problema asemanatoare cu lipsa acceleratiei din cauza filtrului de combustibil imbacsit si nu avea suficienta motorina.

P.S. legat de piston, la segmentare doar nu i-ai dat pistonul jos, ci numai cilindru. De clilindru vorbesti nu?


L.E. Daca nu ti-ai dat seama daca a tras aer pe toba, si a scos fumul pe la filtru e posibil sa fi mers greu si sa nu se fi accelerat pentru ca supapele sunt diferite ca marime.
acu sa nu fi montat si tu invers filtru cu toba...

cum te uit la motor cu fulia in fata , toba e in stanga si filtru de aer in dreapta.

Edited by bogdanhbc, 17 June 2015 - 13:32.


#435
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,834
  • Înscris: 23.05.2013

 sircom, on 07 mai 2015 - 15:10, said:

Buna ziua,
va rog sa ma ajutati si pe mine cu pareri referitoare la urmatoarea problema pe care o am la o motofreza echipata cu motor LAMBARDINI LAP490.Porneste la fringhie usor motorul,functioneaza 15-20minute,dupa care se opreste si nu mai poate fi pornit decit dupa ce se raceste motorul.Am schimbat bujia, la fel, nici o schimbare.Pareri ale unor specialisti ar fi ca este defecta bobina de inductie.
Trebuie sa va informez ca am cumparat aceasta motofreza in iarna din Italia,am reconditionat-o-schimbat uleiuri,vopsit,confectionat cutite noi-si am inlocuit rezervorul care era cu doua compartimente(mincat de rugina)-benzina si petrol-cu unul numai pe benzina.Acest lucru imi ridica acum unele semne de intrebare:daca spre deosebire de cind pornea pe benzina si apoi comutai robinetul pe petrol pentru lucru efectiv,acum functionind numai pe benzina, acest lucru poate influenta supraincalzirea motorului si implicit a bobinei de inductie, cu repercursiunile pe care vi le-am prezentat.
Daca cineva dintre D-vs. cunoaste acest tip de motor si ma poate ajuta pentru a nu lua decizia de a cumpara o alta bobina de inductie,v-as ramine indatorat.


Specialist in motoare pe benzina nu's ! :) da uite poti incerca varianta urmatoare : dupa ce se supraincalzeste si se opreste, scoate-i bujia, si curata-i cu o perie de sarma fin contactele, monteaz-o la loc si apoi incearca din nou la sfoara.

Eu am o motosapa pe benzina si imi face la fel. Am zis ca ii pun o bujie noua...

#436
ramuser

ramuser

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 07.05.2012
buna,revin cu precizari, am demontat si pistonul pentru ca nu am stiut ca se poate si fara sa-l dau jos,am aflat dupa,mai precizez ca am dat si pompa cand am vazut ca nu vrea sa mai porneasca,acum nu am montat galeria si filtru de aer si cand trag de sfoara scoate fum pe ambele parti dar nu concomitent am schimbat tijele si cam tot asa.Ca sapot sa le iau prin eliminare trebuie sa aflu exact care e pozitia pistonului si tijelor pentru ca altceva nu vad  ce as fi putut Încurca,nu am stiut ca pistonul are catare cÎnd sa-l montez am observat iar tijele cand scoti chiuloasa s-au miscat si nu am vazut cum au fost initial.multumesc de ajutor si astept alte pareri.

#437
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,834
  • Înscris: 23.05.2013
deci prin eliminare:

1. Pozitia pistonului - pe piston ai  gravata o sageata, la montaj pozitia sagetii trebuie sa fie pe partea cu pompa de injectie ( vezi manual pagina 27)

2. Pozitia cilindrului la montaj ( vezi manual la urma Tabel 2)

3. Pozitia tijelor la culbutori ( vezi tabel 3 de la urma din manual) - pe scurt tija din spate vine in stanga ( privind din spatele motorului)

4. manual daca nu ai :  http://vieux.tracteu...ini_lda_100.pdf

Deci, prin urmare , prin eliminare, vezi pistonul prima data, daca e montat bine si daca nu ai zgariat cilindrul, si daca e montat ok. apoi tijele, si apoi injectorul, monteaza-l pe conducta invers in afara cu capul de injectie in sus si cand tragi la sfoara vezi daca pufaie fin fin

succes!

P.S. N-ar stica si ceva foto cand il desfaci iar.

#438
ramuser

ramuser

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 07.05.2012
multumesc de ajutor,o sa revin cu precizari.

#439
ramuser

ramuser

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 07.05.2012
Pozitia tijelor la culbutori ( vezi tabel 3 de la urma din manual) - pe scurt tija din spate vine in stanga ( privind din spatele motorului)
Daca respectam pozitia de pe schema tija din spate e înclinata an partea dreapta,iar tu spui ca vine an stanga,o pun anclinata an stanga?pistonul e pus bine adica cu acel triunghi si scrisul pe partea stanga adica pe partea cu pompa de injectie si filtru de aer,nu am mai desfacut chiuloasa,a mai ramas aceasta nelamurire cu tijele ,spuneti si mie cu se încarca poze ca nu am reusit.

Edited by ramuser, 18 June 2015 - 15:59.


#440
ramuser

ramuser

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 07.05.2012

 ramuser, on 18 iunie 2015 - 15:52, said:

Pozitia tijelor la culbutori ( vezi tabel 3 de la urma din manual) - pe scurt tija din spate vine in stanga ( privind din spatele motorului)
Daca respectam pozitia de pe schema tija din spate e înclinata an partea dreapta,iar tu spui ca vine an stanga,o pun anclinata an stanga?pistonul e pus bine adica cu acel triunghi si scrisul pe partea stanga adica pe partea cu pompa de injectie si filtru de aer,nu am mai desfacut chiuloasa,a mai ramas aceasta nelamurire cu tijele ,spuneti si mie cu se încarca poze ca nu am reusit.

Attached Files



#441
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,834
  • Înscris: 23.05.2013
repet : privit din spatele motorului, exact ca in schema.

locasul din spate+tija =》culbutor stanga .

nu vezi ei tu acelasi lucru in imaginea pe care ai incarcat-o?

privit din spatele motorului, prima tija cu primul ciocanel nu e din stanga??? wtf!? tu pe imagine scrii dreapta. hotaraste te din ce parte privesti motorul :)

p.s. eu zic ca manualul e corect Posted Image

Edited by bogdanhbc, 21 June 2015 - 06:38.


#442
ramuser

ramuser

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 07.05.2012
am înteles acum ce vrei sa zici multumesc de precizare o zi buna.

#443
neamt399

neamt399

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 24.04.2015

 msoroiu, on 20 noiembrie 2013 - 18:15, said:

Salutare! Postez aici pozele cu aprinderea si bobina.Textul din manual de la pagina 22 nu prea l-am inteles dar un prieten mi-l va traduce. DSC05740.JPG DSC05741.JPG DSC05743.JPG DSC05744.JPG DSC05745.JPG
   Astept ideile dumneavoastra.In ale tehnicii sunt un mic copil.
Salutare, am si eu un motocultor Lombardini LA 490 si prezinta aceleasi simtome, daca ai gasit defectul, eu numai nu il gasesc:d

#444
miki74

miki74

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,046
  • Înscris: 20.11.2007
Buna ziua,
Nu am gasit un topic specializat pe cutiile de viteze atasat motoarelor Lombardini, asa ca incerc sa primesc aici un raspuns.
Pe scurt, am o motosapa Grillo G85 cu motor pe benzina Lombardini care a inceput sa intre greu in viteze.
M-am apucat sa desfac un surub de reglaj (cred) din alama - 26081 in schema atasata.......evident ca a sarit un arculet si a cazut o bila (26005 si 50481) - in partea dreapta, la jumatatea schemei.
Placa mobila pe care presa bila pare putin uzata in canalele de pozitie, dar eu am stricat si mai mult pt. ca nu am reusit sa ma pun bine piesele inapoi si cred ca am strans surubul prea tare.

Intrebari
- stie cineva despre ce e vorba si daca poate sa-mi dea un sfat de reparatie?
- exista vreun atelier specializat in zona Bucuresti-Ilfov - Dambovita - Arges - Prahova care poate sa repare problema si eventual sa nu ma coste o avere ?

Multumesc

Attached Files



#445
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,834
  • Înscris: 23.05.2013
poti intreba de problema ta si pe topicul de motosapa, caci acolo urmaresc mai multi utilizatori si posibil sa fie careva care sa iti poata da un sfat util..

succes!

#446
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009

 sircom, on 07 mai 2015 - 15:10, said:

Buna ziua,
va rog sa ma ajutati si pe mine cu pareri referitoare la urmatoarea problema pe care o am la o motofreza echipata cu motor LAMBARDINI LAP490.Porneste la fringhie usor motorul,functioneaza 15-20minute,dupa care se opreste si nu mai poate fi pornit decit dupa ce se raceste motorul.Am schimbat bujia, la fel, nici o schimbare.Pareri ale unor specialisti ar fi ca este defecta bobina de inductie.
Trebuie sa va informez ca am cumparat aceasta motofreza in iarna din Italia,am reconditionat-o-schimbat uleiuri,vopsit,confectionat cutite noi-si am inlocuit rezervorul care era cu doua compartimente(mincat de rugina)-benzina si petrol-cu unul numai pe benzina.Acest lucru imi ridica acum unele semne de intrebare:daca spre deosebire de cind pornea pe benzina si apoi comutai robinetul pe petrol pentru lucru efectiv,acum functionind numai pe benzina, acest lucru poate influenta supraincalzirea motorului si implicit a bobinei de inductie, cu repercursiunile pe care vi le-am prezentat.
Daca cineva dintre D-vs. cunoaste acest tip de motor si ma poate ajuta pentru a nu lua decizia de a cumpara o alta bobina de inductie,v-as ramine indatorat.
Salut!
Poate ca este cam tardiv raspunsul dar daca nu ti-a raspuns nimeni, poate te ajuta.
Daca motorul tau era facut cu rezervor dublu atunci mai mult ca sigur ca functiona cu benzina doar la pornire si in rest cu petrol lampant. Parerea mea este ca inainte de a cumpara bobine de inductie si alte piese trebuie sa faci rost de petrol lampant si sa vezi daca functioneaza corect cu el. Daca e asa, atunci vezi ca din ce am inteles de pe la unii (eu nu am avut astfel de motor) in loc de petrol lampant folosesc un amestec de benzina si motorina dar nu stiu in ce proportie (La nevoie ma pot interesa). Motoarele pe petrol lampant au fost proiectate sa functioneze astfel in ceea ce priveste marimea camerei de ardere, avansul la aprindere, raportul amestecului aer / benzina(petrol) preparat de carburator.

#447
neamt399

neamt399

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 24.04.2015

 msoroiu, on 16 noiembrie 2013 - 19:42, said:

DSC05710.JPG DSC05702.JPGSalutare! Revin cu pozele condensatorului de la motocultorul meu. DSC05700.JPG
DSC05707.JPG Iar acesta din urma e cel de delcoul daciei.L-am montat dar tot imi da rateuri.Am verificat mai bine si am descoperit ca axul clapetei de acceleratie ,din carburator are joc in bucsi.E o diferenta de 1-1,5 zecimi.Ma intreb eu oare nu trage aer fals si pe aici si sa modifice compozitia amestecului carburant? Ce parere aveti?
Drept urmare am scos axul cu pricina,am amestecat niste epoxy metal si am incarcat axul pe capete.Astept sa se usuce si apoi sa-l slefuiesc pana ajung la dimensiunea dorita.Nu am posibilitatea confectionarii de bucsi noi acum .Il consider un compromis,un experiment.Nu stiu ce reactie va avea epoxy cu benzina adica sa nu se dizolve si sa se depuna cini stie prin ce orificii din carburator.Incercarea moarte n-are!
Despre acest utilaj e vorba. DSC05710.JPG DSC05711.JPG DSC05712.JPG

Bună, O întrebare dacă se poate, la acest tip de motocultor se poate adapta lamă cositoare?


#448
sircom

sircom

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 10.03.2010
Buna ziua,
revin informaindu-va ca am facut un amestec de 70%benzina+30%motorina si se pare ca functioneaza;am lucrat citeva ore cu motocultorul,a mers bine,chiar daca s-a mai oprit,a pornit imediat.
In concluzie,acel rezervor cu doua compartimente-benzina si petrol-avea rol fun ctional si nu pentru economie de carburant cum am crezut eu!
Daca si alti forumisti au avut aceasta problema,verificati si comunicati-ne.

#449
panaitepaul

panaitepaul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 353
  • Înscris: 12.08.2009
Nu ne-ai spus nimic despre culoarea bujiei după ce îl folosești în sarcină (nu la ralanti). Felul cum arată bujia spune multe despre funcționarea motorului:
- bujie cărămizie - amestec corect, bujie corect aleasă. Motorul funcționează foarte bine și bujia se autocurăță.
- bujie albicioasă - amestec carburant sărac sau bujie prea fierbinte. Poate încălzi motorul, se face transfer de metal între electrozii bujiei și se modifică astfel distanța.
- bujie neagră cu aspect pufos - amestec prea bogat sau bujie prea rece. De regula motorul se oprește în timpul funcționării și nu generează puterea corectă

N-am încercat niciodată dar ar putea sa meargă. Dacă ai cum, încearcă să înlocuiești carburatorul original cu unul de la un motor pe benzină cam de aceeași capacitate cilindrică. Dacă îți merge așa, atunci asta e o rezolvare mult mai bună. Mi-e teamă că amestecul folosit de tine, 70 - 30 sau chiar 50 - 50 cum am auzit eu pe la alții îți afumă bujia pentru că motorina adăugată nu arde corect și iți micșorează și puterea motorului. Nu modifica niciodată toba de eșapament!

#450
Alextoth034

Alextoth034

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 08.02.2015
A folosit cineva segmenti de Deutz la lda 100, si daca da cum se comporta?Unde as putea gasi segmenti originali?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate