Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Motorul LOMBARDINI. Uleiuri, intretinere, exploatare
#217
Posted 07 July 2014 - 21:51
bogdanhbc, on 07 iulie 2014 - 21:36, said:
...De scos i-am scos, de pus pe piston i-oi pune dar cum bag cilindru pe piston?... |
#218
Posted 08 July 2014 - 06:40
Atentie la montarea segmentilor !!
Se monteaza fiecare cu fanta de inchidere decalat la 120 grade fata de celalalt avind grija sa nu fie in dreptul axei boltului piston.... [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/z1dFr-JlZLQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Iar pentru montaj se poate folosi un colier din tabla lat de cca 3-4 cm care sa se inchida perfect pe piston iar capetele colierului sa fie indoite pentru a fi prinse in falcile unui cleste..sau in alta varianta colier segmenti.jpg 26.1K 12 downloads Edited by cristian68n, 08 July 2014 - 07:01. |
#219
Posted 09 July 2014 - 10:43
Merci pentru idei baieti!
- buza cilindrului e foarte greu sesizabila cu degetul, cu unghia nu ( in partea de sus, unde se opreste pistonul) - am masurat segmentii vechi cf cartii, adica i-am bagat pe cilindru si am masurat golul, cu o tablita din aluminiu, Segmentul de compresie are circa 1 mm, iar cel de torsiune al doilea are circa 1,1 mm distanta, iar cel de ulei ceva mai mult iar acel gol ar trebui sa fie de 0,3-0,45 mai devreme am primit si segmentii noi de la dealerul Lombardini. cer un sfat - sa incerc sa ii montez singur sau sa chem un mecanic? P.S. mi-a dat un mecanic imprumut un spray cu spuma care dizolva carbonul depus, si vreau sa spun ca am dat doua fasuri si s-a dus tot de pe piston, e curat curat, la fel si pe chiuloasa. [ https://farm4.staticflickr.com/3879/14609032184_6c60affe2d_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]IMG_2608 [ https://farm4.staticflickr.com/3862/14610542802_0a6bce671b_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]IMG_2607 [ https://farm4.staticflickr.com/3850/14424475978_783214b8b2_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]IMG_2609 [ https://farm4.staticflickr.com/3903/14424200980_eac5a8faa4_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Untitled Edited by bogdanhbc, 09 July 2014 - 10:44. |
#220
Posted 09 July 2014 - 10:58
bogdanhbc, on 09 iulie 2014 - 10:43, said:
...cer un sfat - sa incerc sa ii montez singur sau sa chem un mecanic?... Ceri ajutorul cuiva și-l rupe, zice "ups, n-am vrut" și pleacă. O faci singur și ești grăbit, neatent, cu ceva stress, îi rupi cu mânuța ta. Mie unul nu-mi pari a avea două mâini stângi, motiv pentru care aș vota cu tine și nu cu un oarece mecanic... Respectă sigla Mercedes la montaj (1200), marcajul de "top", cu răbdare și tutun nu trebuie să treacă mai mult de zece minute până-i la loc în cilindru. |
#222
Posted 09 July 2014 - 14:03
ciocaionflorin, on 09 iulie 2014 - 11:48, said:
cum cheama spreyul de curatare? [ https://farm3.staticflickr.com/2930/14425272819_6bfeabaedd_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Untitled |
#223
Posted 10 July 2014 - 08:01
Scaiba, multumesc pentru incurajari!
ieri cu foarte mare grija si rabdare, am pus segmentii pe piston in ordinea stabilita, fara sa ii torsionez sau sa ii fac arc la introducere. Cu degetele, usor, usor, fara sa zgarii pistonul. partea mai dificila a fost la introducerea cilindrului peste piston si segmenti. I-am uns bine cu ulei, la fel si cilindru si cu degetele i-am bagat rand pe rand. Nu a fost nevoie de forta, de impins, batut sau tras, ci de atentie si coordonare. Da pot sa spun ca operatiunea asta a durat vre-o 45-50 de minute, timp in care am transpirat si bericile pe care le voi consuma in toata luna iulie [ https://farm4.staticflickr.com/3871/14612020124_1d5e82f2f3_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://farm3.staticflickr.com/2902/14634071433_0651180abb_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://farm4.staticflickr.com/3900/14591080516_ff29fbebff_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] apoi am montat totul la loc. A pornit la prima sfoara, toarce ca un motan, nu scoate gram de fum! - ce-i drept l-am lasat 5 minute pana s-a incalzit un pic, dar la relanti, fara sa il turez deloc pentru ca stiu de la masina, ca dupa segmentare trebuie sa o lasi o perioada la relanti ca sa se faca rodajul. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JNf1EDkCpuM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Multumesc @scaiba pentru sfaturi si incurajari Multumesc @cristian68_n - pentru sfaturi si pont-uri verificare Multumesc @gubi_dutu - pentru impartasirea experientei de segmentare cu motorasul tau Intrebari: - cat sa las motorul sa mearga la relanti in rodaj cu segmentii noi? - nu l-am lasat aseara ca nu am avut ulei sa ii schimb si sa ii pun curat si trebuie sa achizitionez ulei, insa pe capacul de la culbutori arata. 40/50 estate 20w/30 inverno adica sa inteleg vara sa folosesc ulei 40w/50?? - este asa ceva? [url=https://flic.kr/p/nYUr1J][ https://farm3.staticflickr.com/2939/14427445870_7d90cc8727_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Cristi stiu parerea ta despre ulei, dar as vrea sa il rasfat si sa ii dau ce scrie pe capac, sa fie treaba buna, ca de ast' primavara in cateva ore de functionare mi-a terminat bidonul de 4 litri de ulei ( mai am circa 1 litru in motor si 500 curat) deci 2,5 litri in maxim 5-7 ore de functionare de asta am decis sa schimb segmentii. Parca era motor in 2T de papa atata ulei. |
#224
Posted 10 July 2014 - 09:36
bogdanhbc, on 09 iulie 2014 - 14:03, said: [ https://farm3.staticflickr.com/2930/14425272819_6bfeabaedd_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Untitled multumesc |
#225
Posted 10 July 2014 - 18:33
@bogdanhbc...felicitari pt reusita;totul este sa vrei sa faci ceva .
Despre uleiul ESSO,eu am avut o intamplare ciudata cu el.Cu ...20 ani in urma conduceam un aro244 ,undeva la munte si intocandu-ma spre casa am constatat ca nu mai am presiune de ulei;intamplarea se petrecea pe DN1 si la singurul peco din zona am gasit esso 10w40. Nivelul ulei era la minim si am adaugat 1l ulei esso.Dupa ~4-5km a trebuit sa opresc pe dreapta ,pt ca indicatorul de presiune indica maxim,fara a scade nici macar la relanti. Am verificat nivelul,era ok,am verificat papucii la senzor,era ok .Imediat dupa pornire indicatorul de presiune se ducea la maxim si ramanea acolo pana imediat dupa oprire. A fost singura data cand am folosit ESSO si la mine in zona nu am gasit niciodata;concluziile le tragi singur. le: ai inteles corect ce scrie pe acel capac;foloseste ...w30 iarna si ....w4o vara inainte de w poate fi 0;5;10;20. si se refera ;la temperatura de congelare a uleiului;ex:10w40 poate fi folosit de la -(minus) 20 grade) Uleiul cu indicele 50 ex: 10w50 il folosesti atunci cand ai uzura foarte mare la partea de cuzineti,acesta fiind foarte vascos ,si in cazul unui motor fara uzura se poate ajunge in extrema celalta=>sa topesti cuzinetii . Edited by gcom61, 10 July 2014 - 18:40. |
#226
Posted 10 July 2014 - 20:57
Felicitari pentru felul cum ai rezolvat problema !!
Deja poti spune ca esti un mecanic ,,level 1" apoi restul de nivele ....vin odata cu experienta in timp.....oricum fa bine si te dotezi cu minim de scule ( un set de lere,un subler acolo etc) iar la capitolul ,,oloi " da citire putin si pe aici : http://forum.softped...a#entry15292617 Undeva pe aici zicea-i de uleiul (curat) ramas cca 1,5 litri daca nu gresesc....pune-l in motor si fa un pic de rodaj 1-2 ore la regim minim fara sa-l accelerezi la maxim.....(o plimbare acolo in aer liber ... Daca nu....vezi daca e libera o pista de la Aeroport....!!.) si dupa care vei decide singur sa-l schimbi cu altul ..... Valabil si cum a spus gcom61... Edited by cristian68n, 10 July 2014 - 21:16. |
|
#227
Posted 11 July 2014 - 06:15
Merci Cristi!
Sa sti ca am simtit tare lipsa unui set de lere si e pus pe lista de shoping!!!! Cat despre ulei, curat mai am 500 de ml din 4 l ( adica din acel 1,5 l ramasi 1 litru era in motor, uzat deja ) Totusi ti-am urmat sfatul, am oprit ieri in petrom si am luat petrom truk basic - ulei mineral pt camioane si masini agricole si heavy duty si scrie pe el ca excede standardul MIL-L-2104 D, standard cerut in cartea tehnica a motorului. Uleiul e 20w50 Am scos ieri uleiul vechi, curatat cu aer comprimat filtrul de ulei, pus asta nou si l-am lasat sa mearga la relanti o ora! Azi il mai las o ora doua. P.s. in lipsa cunostintelor de mecanica, tot ceea ce fac la capitolul asta, incerc sa o fac dupa manual si bazaindu-va pe voi la cap cu pm-uri si telefoane. |
#228
Posted 11 July 2014 - 06:37
Deocamdata stai mult mai bine la capitolul referitor la mecanica,important e sa ai rabdare si sa cauti informatia respectiva.....de aici am luat un set de lere si multe chei,truse de biti torx,hexagonali etc.
http://www.magazinul...g?itok=mSRAMH3S http://www.magazinul...biti/hexagonali In videoclip se vede o garnitura (distantier pentru reglarea avansului pompei de injectie ) in pozitie nefireasca....Ai umblat si acolo ?... Dist..pompa injectie.JPG 23.53K 86 downloads Pompa injectie-reglaj .JPG 81.02K 85 downloads Diferenta fata de motorull meu ...nu vad acel surb de reglaj ?? Edited by cristian68n, 11 July 2014 - 06:59. |
#229
Posted 11 July 2014 - 07:10
nu, nu ..n-am asa ceva la mine la pompa, acolo e suprafata plana, n-am surubul acela eu. e plin tot acolo.
n-am umblat acolo niciodata, sper sa nu fie nevoie |
#230
Posted 20 July 2014 - 16:46
Va salut,
Odata cu vacanta am ajuns si eu acasa la ai mei batrani si la ale lor motorase, prin urmare am detasat motorul de pe tractorasul articulat Pasquali 955 cu motor Lombardini LDA 820 si spre norocul meu nu aveam nimic stricat rupt sau uzat excesiv dar cu toate astea nu aveam ambreiaj. Nefiind de meserie si nemaivazand un ambreiaj pana atunci m-am uitat mai atent si am gasit 1 clapeta din cele 3 slabita. Am desfacut, curatat si montat totul la loc (chinuiala cu aliniatul discului pe traiectoria corecta cu motorul) ridicat motorul si montat; Odata puse toate invers cum au fost demontate l-am pornit si spre fericirea mea aveam ambreiaj . Dar aceasta fericire nu a durat foarte mult deoarece, dupa cateva ture cu tractorasul in treptele superioare (sa vad cat de repede fuge) am constatat ca iar nu mai am ambreiaj prin urmare banui ca acel surub si-a data drumul din nou, iar rulmentul de presiune apasa inegal pe cele 3 clapete..... Va rog indrumatima cum se regleza corect cele 3 clapete si cum se blocheaza cele 3 suruburi pentru a nu-si mai da drumul singure ? Tot ce prin cap mi-a trecut este sa le pun pasta blocatoare.... "piulitele" aveau diametral opus 2 lovituri ca de dalta, finut date, oare alea sa fi fost "blocatorul" lor???? Attached FilesEdited by tibiscus2407, 20 July 2014 - 16:53. |
#231
Posted 20 July 2014 - 17:15
Dupa cum se vede in ultima imagine piulitele sunt prevazute cu guler de blocare prin indoire in fanta surubului de reglaj .Modul de reglare uniforma a presiunii de apasare a celor trei clapete influenteaza foarte mult cuplarea/decuplarea normala a ambreiajului....a uzurii premature a discului de ambreiaj.
O intrebare referitoare la discul de ambreiaj are grosimea corespunzatoare ??Si am o nelamurire in ceea ce priveste placa de presiune : este perfect plana ??Suprafata volantei ai verificat-o sa nu aiba denivelari .. Discul de ambreiaj se centreaza cu un dorn corespunzator (facut la strung) la grosimea axului prizei.... Edited by cristian68n, 20 July 2014 - 17:22. |
|
#232
Posted 20 July 2014 - 17:36
Pai... doar ochiometric... discul destul de grosut, placa parea dreapta, volanta la mana nu am simtit denivelari dar voi fi mult mai atent la a 2 desfacere.....
Pilitele astea pe parte opusa au ca 2 colti deci cele 2 "lovituri de dalta" am banuit bine ca blocheaza sa nu-si dea drumu suruburile... Dar o tensionare corecta a clapetelor cum se face? cum se masoara sau de unde? |
#233
Posted 20 July 2014 - 18:00
Dupa manual ..... ar fi si aceasta metoda..ai aici date explicative ..
Pasquali demontare1.jpg 54.57K 68 downloads Pasquali verificare2.jpg 48.47K 69 downloads Reglarea distantei la ghearele de apasare a placii de presiune... PASQUQLI REGLAJ1.jpg 62.45K 67 downloads PASQUQLI REGLAJ2.jpg 54.53K 64 downloads Edited by cristian68n, 20 July 2014 - 18:26. |
#234
Posted 20 July 2014 - 18:37
@tibiscus2407... ai demontat acele suruburi de reglaj?cum se prezinta filetul acestora?.Din ce inteleg eu din pozele lui cristian ,pt reglaj exista acea scula cu ajutorul careia se regleaza cateii la 20 mm de la suprafata de sprijin.Eu am folosit ceva asemanator la 445 confectionat din lemn si masurat cu sublerul.Tot acolo se observa folosirea pastei de blocare,insa ideea cu punctatul nu este prea rea.
Eu am patit ceva asemanator cu tine...(slabirea unui surub reglaj)la aro si filetul era dus iar piulita sarea peste filet pur si simplu. Edited by gcom61, 20 July 2014 - 18:48. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users