Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Motorul LOMBARDINI. Uleiuri, intretinere, exploatare

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1253 replies to this topic

#217
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006

View Postbogdanhbc, on 07 iulie 2014 - 21:36, said:

...De scos i-am scos, de pus pe piston i-oi pune dar cum bag cilindru pe piston?...
Folosești coliere de plastic.

#218
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012
Atentie la montarea segmentilor !!Posted Image
Se monteaza fiecare cu fanta de inchidere decalat la 120 grade fata de celalalt  avind grija sa nu fie in dreptul axei boltului piston....
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/z1dFr-JlZLQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Iar pentru montaj se poate folosi un colier din tabla lat de cca 3-4 cm care sa se inchida perfect pe piston iar capetele colierului sa fie indoite pentru a fi prinse in falcile unui cleste..sau in alta varianta
Attached File  colier segmenti.jpg   26.1K   12 downloads

Edited by cristian68n, 08 July 2014 - 07:01.


#219
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 23.05.2013
Merci pentru idei baieti!

- buza cilindrului e foarte greu sesizabila cu degetul, cu unghia nu  ( in partea de sus, unde se opreste pistonul)
- am masurat segmentii vechi cf cartii, adica i-am bagat pe cilindru si am masurat golul, cu o tablita din aluminiu, Segmentul de compresie are circa 1 mm, iar cel de torsiune al doilea are circa 1,1 mm distanta, iar cel de ulei ceva mai mult
iar acel gol ar trebui sa fie de 0,3-0,45

mai devreme am primit si segmentii noi de la dealerul Lombardini.

cer un sfat - sa incerc sa ii montez singur sau sa chem un mecanic?

P.S. mi-a dat un mecanic imprumut un spray cu spuma care dizolva carbonul depus, si vreau sa spun ca am dat doua fasuri si s-a dus tot de pe piston, e curat curat, la fel si pe chiuloasa.

[ https://farm4.staticflickr.com/3879/14609032184_6c60affe2d_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]IMG_2608

[ https://farm4.staticflickr.com/3862/14610542802_0a6bce671b_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]IMG_2607

[ https://farm4.staticflickr.com/3850/14424475978_783214b8b2_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]IMG_2609

[ https://farm4.staticflickr.com/3903/14424200980_eac5a8faa4_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Untitled

Edited by bogdanhbc, 09 July 2014 - 10:44.


#220
scaiba

scaiba

    Pastafarian

  • Grup: Validating
  • Posts: 12,602
  • Înscris: 03.11.2006

View Postbogdanhbc, on 09 iulie 2014 - 10:43, said:

...cer un sfat - sa incerc sa ii montez singur sau sa chem un mecanic?...
Tăiș dublu.
Ceri ajutorul cuiva și-l rupe, zice "ups, n-am vrut" și pleacă.
O faci singur și ești grăbit, neatent, cu ceva stress, îi rupi cu mânuța ta.

Mie unul nu-mi pari a avea două mâini stângi, motiv pentru care aș vota cu tine și nu cu un oarece mecanic...

Respectă sigla Mercedes la montaj (1200), marcajul de "top", cu răbdare și tutun nu trebuie să treacă mai mult de zece minute până-i la loc în cilindru.

#221
ciocaionflorin

ciocaionflorin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 23.03.2008
cum cheama spreyul de curatare?

#222
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 23.05.2013

View Postciocaionflorin, on 09 iulie 2014 - 11:48, said:

cum cheama spreyul de curatare?


[ https://farm3.staticflickr.com/2930/14425272819_6bfeabaedd_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Untitled

#223
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 23.05.2013
Scaiba, multumesc pentru incurajari!

ieri cu foarte mare grija si rabdare, am pus segmentii pe piston in ordinea stabilita, fara sa ii torsionez sau sa ii fac arc la introducere. Cu degetele, usor, usor, fara sa zgarii pistonul.
partea mai dificila a fost la introducerea cilindrului peste piston si segmenti. I-am uns bine cu ulei, la fel si cilindru si cu degetele i-am bagat rand pe rand. Nu a fost nevoie de forta, de impins, batut sau tras, ci de atentie si coordonare.

Da pot sa spun ca operatiunea asta a durat vre-o 45-50 de minute, timp in care am transpirat si bericile pe care le voi consuma in toata luna iulie :)

[ https://farm4.staticflickr.com/3871/14612020124_1d5e82f2f3_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://farm3.staticflickr.com/2902/14634071433_0651180abb_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ https://farm4.staticflickr.com/3900/14591080516_ff29fbebff_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

apoi am montat totul la loc. A pornit la prima sfoara, toarce ca un motan, nu scoate gram de fum! - ce-i drept l-am lasat 5 minute pana s-a incalzit un pic, dar la relanti, fara sa il turez deloc pentru ca stiu de la masina, ca dupa segmentare trebuie sa o lasi o perioada la relanti ca sa se faca rodajul.


[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JNf1EDkCpuM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Multumesc @scaiba pentru sfaturi si incurajari

Multumesc @cristian68_n - pentru sfaturi si pont-uri verificare

Multumesc @gubi_dutu - pentru impartasirea experientei de segmentare cu motorasul tau


Intrebari:
- cat sa las motorul sa mearga la relanti in rodaj cu segmentii noi?

- nu l-am lasat aseara ca nu am avut ulei sa ii schimb si sa ii pun curat si trebuie sa achizitionez ulei, insa pe capacul de la culbutori arata.

40/50 estate
20w/30 inverno

adica sa inteleg vara sa folosesc ulei 40w/50?? - este asa ceva?

[url=https://flic.kr/p/nYUr1J][ https://farm3.staticflickr.com/2939/14427445870_7d90cc8727_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Cristi stiu parerea ta despre ulei, dar as vrea sa il rasfat si sa ii dau ce scrie pe capac, sa fie treaba buna, ca de ast' primavara in cateva ore de functionare mi-a terminat bidonul de 4 litri de ulei ( mai am circa 1 litru in motor si 500 curat) deci 2,5 litri in maxim 5-7 ore de functionare de asta am decis sa schimb segmentii. Parca era motor in 2T de papa atata ulei.

#224
ciocaionflorin

ciocaionflorin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 111
  • Înscris: 23.03.2008

View Postbogdanhbc, on 09 iulie 2014 - 14:03, said:



[ https://farm3.staticflickr.com/2930/14425272819_6bfeabaedd_b.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]Untitled

multumesc

#225
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
@bogdanhbc...felicitari pt reusita;totul este sa vrei sa faci ceva .
Despre uleiul ESSO,eu am avut o intamplare ciudata cu el.Cu ...20 ani in urma conduceam un aro244 ,undeva la munte si intocandu-ma spre casa am constatat ca nu mai am presiune de ulei;intamplarea se petrecea pe DN1 si la singurul peco din zona am gasit esso 10w40.
Nivelul ulei  era la minim si am adaugat 1l ulei esso.Dupa ~4-5km a trebuit sa opresc pe dreapta ,pt ca indicatorul de presiune indica maxim,fara a scade nici macar  la relanti.
Am verificat nivelul,era ok,am verificat papucii la senzor,era ok .Imediat dupa  pornire indicatorul de presiune se ducea la maxim si ramanea acolo pana imediat dupa oprire.
A fost singura data cand am folosit ESSO si la mine in zona nu am gasit niciodata;concluziile le tragi singur.

le: ai inteles corect ce scrie pe acel capac;foloseste  ...w30  iarna si ....w4o vara inainte de w poate fi 0;5;10;20. si se refera ;la temperatura de congelare a uleiului;ex:10w40 poate fi folosit de la -(minus) 20 grade)
Uleiul cu indicele 50 ex: 10w50 il folosesti atunci cand ai uzura foarte mare la partea de cuzineti,acesta fiind foarte vascos ,si in cazul unui motor fara uzura se poate ajunge in extrema celalta=>sa topesti cuzinetii .

Edited by gcom61, 10 July 2014 - 18:40.


#226
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012
Felicitari pentru felul cum ai rezolvat problema !!Posted Image Posted ImagePosted Image Posted ImagePosted Image
Deja poti spune ca esti un  mecanic ,,level 1" apoi restul de nivele ....vin odata cu experienta in timp.....oricum fa bine si te dotezi cu minim de scule ( un set de lere,un subler acolo etc) iar la capitolul ,,oloi " da citire putin si pe aici :Posted Image
http://forum.softped...a#entry15292617
Undeva pe aici zicea-i de uleiul (curat) ramas cca 1,5 litri daca nu gresesc....pune-l in motor si fa un pic de rodaj 1-2 ore la regim minim fara sa-l accelerezi la maxim.....(o plimbare acolo in aer liber ...Posted Image Daca nu....vezi daca e libera o pista de la Aeroport....!!.) si dupa care vei decide singur sa-l schimbi cu altul .....
Valabil si cum a spus gcom61...Posted Image

Edited by cristian68n, 10 July 2014 - 21:16.


#227
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 23.05.2013
Merci Cristi!

Sa sti ca am simtit tare lipsa unui set de lere si e pus pe lista de shoping!!!!

Cat despre ulei, curat mai am 500 de ml din 4 l ( adica din acel 1,5 l ramasi 1 litru era in motor, uzat deja ;) )

Totusi ti-am urmat sfatul, am oprit ieri in petrom si am luat petrom truk basic - ulei mineral pt camioane si masini agricole si heavy duty si scrie pe el ca excede standardul MIL-L-2104 D, standard cerut in cartea tehnica a motorului. Uleiul e 20w50

Am scos ieri uleiul vechi, curatat cu aer comprimat filtrul de ulei, pus asta nou si l-am lasat sa mearga la relanti o ora! Azi il mai las o ora doua.

P.s. in lipsa cunostintelor de mecanica, tot ceea ce fac la capitolul asta, incerc sa o fac dupa manual si bazaindu-va pe voi la cap cu pm-uri si telefoane.

#228
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012
Deocamdata stai mult mai bine la capitolul referitor la mecanica,important e sa ai rabdare si sa cauti informatia respectiva.....de  aici am luat un set de lere si multe chei,truse  de biti torx,hexagonali etc.
http://www.magazinul...g?itok=mSRAMH3S
http://www.magazinul...biti/hexagonali
In videoclip se vede o garnitura (distantier pentru reglarea avansului pompei de injectie ) in pozitie nefireasca....Ai umblat si acolo ?...
Attached File  Dist..pompa injectie.JPG   23.53K   86 downloads Attached File  Pompa injectie-reglaj .JPG   81.02K   85 downloads
Diferenta fata de motorull meu ...nu vad acel surb de reglaj ??

Edited by cristian68n, 11 July 2014 - 06:59.


#229
bogdanhbc

bogdanhbc

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,832
  • Înscris: 23.05.2013
nu, nu ..n-am asa ceva la mine la pompa, acolo e suprafata plana, n-am surubul acela eu. e plin tot acolo.

n-am umblat acolo niciodata, sper sa nu fie nevoie :D

#230
tibiscus2407

tibiscus2407

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 66
  • Înscris: 20.01.2013
Va salut,
Odata cu vacanta am ajuns si eu acasa la ai mei batrani si la ale lor motorase, prin urmare am detasat motorul de pe tractorasul articulat Pasquali 955 cu motor Lombardini LDA 820 si spre norocul meu nu aveam nimic stricat rupt sau uzat excesiv dar cu toate astea nu aveam ambreiaj. Nefiind de meserie si nemaivazand un ambreiaj pana atunci m-am uitat mai atent si am gasit 1 clapeta din cele 3 slabita. Am desfacut, curatat si montat totul la loc (chinuiala cu aliniatul discului pe traiectoria corecta cu motorul) ridicat motorul si montat; Odata puse toate invers cum au fost demontate l-am pornit si spre fericirea mea aveam ambreiaj Posted Image .   Dar aceasta fericire nu a durat foarte mult deoarece, dupa cateva ture cu tractorasul in treptele superioare (sa vad cat de repede fuge) am constatat ca iar nu mai am ambreiaj prin urmare banui ca acel surub si-a data drumul din nou, iar rulmentul de presiune apasa inegal pe cele 3 clapete.....
Va rog indrumatima cum se regleza corect cele 3 clapete si cum se blocheaza cele 3 suruburi pentru a nu-si mai da drumul singure ? Tot ce prin cap mi-a trecut este sa le pun pasta blocatoare.... "piulitele" aveau diametral opus 2 lovituri ca de dalta, finut date, oare alea sa fi fost "blocatorul" lor????

Attached Files


Edited by tibiscus2407, 20 July 2014 - 16:53.


#231
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012
Dupa cum se vede in ultima imagine piulitele sunt prevazute cu guler de blocare prin indoire in fanta surubului de reglaj .Modul de reglare uniforma a presiunii de apasare a celor trei clapete influenteaza foarte mult cuplarea/decuplarea normala a ambreiajului....a uzurii premature a discului de ambreiaj.
O intrebare referitoare la discul de ambreiaj are grosimea corespunzatoare ??Si am o nelamurire in ceea ce priveste placa de presiune : este perfect plana ??Suprafata volantei ai verificat-o sa nu aiba denivelari ..
Discul de ambreiaj se centreaza cu un dorn corespunzator (facut la strung) la grosimea axului prizei....

Edited by cristian68n, 20 July 2014 - 17:22.


#232
tibiscus2407

tibiscus2407

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 66
  • Înscris: 20.01.2013
Pai... doar ochiometric... discul destul de grosut,  placa parea dreapta, volanta la mana nu am simtit denivelari dar voi fi mult mai atent la a 2 desfacere.....
Pilitele astea pe parte opusa au ca 2 colti  deci cele 2 "lovituri de dalta" am banuit bine ca blocheaza sa nu-si dea drumu suruburile...
Dar o tensionare corecta a clapetelor cum se face? cum se masoara sau de unde?

#233
cristian68n

cristian68n

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 973
  • Înscris: 01.06.2012
Dupa manual ..... ar fi si aceasta metoda..ai aici date explicative ..
Attached File  Pasquali demontare1.jpg   54.57K   68 downloadsAttached File  Pasquali verificare2.jpg   48.47K   69 downloads
Reglarea distantei la ghearele de apasare a placii de presiune...
Attached File  PASQUQLI REGLAJ1.jpg   62.45K   67 downloadsAttached File  PASQUQLI REGLAJ2.jpg   54.53K   64 downloads

Edited by cristian68n, 20 July 2014 - 18:26.


#234
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
@tibiscus2407... ai demontat acele suruburi de reglaj?cum se prezinta filetul acestora?.Din ce inteleg eu din pozele lui cristian ,pt reglaj exista acea scula  cu ajutorul careia se regleaza cateii la 20 mm de la suprafata de sprijin.Eu am folosit ceva asemanator la 445 confectionat din lemn si masurat cu sublerul.Tot acolo se observa folosirea pastei de blocare,insa ideea cu punctatul nu este prea rea.
Eu am patit ceva asemanator cu tine...(slabirea unui surub reglaj)la aro si filetul era dus iar piulita sarea peste filet pur si simplu.

Edited by gcom61, 20 July 2014 - 18:48.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate