Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!
 Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 

Despre baterii (acumulatori) auto si redresori - exploatare, intretinere, achizitie

* * * * - 16 votes
  • Please log in to reply
14706 replies to this topic

#217
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
:) 5.03A (am un Kyoritsu 1009)

#218
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Asa, domnule ! Autoscalare, chestii, socoteli ... Multumesc ! Inseamna ca redresorul chiar stie sa dea cat zice pe capac. Din pacate pentru tine, trebuie sa ai rabdare. Dar ai mari sanse sa refaci bateria.

Pe langa procedura de mai devreme (da inapoi, ca am editat-o cu liniute Posted Image ), poti sa monitorizezi si tensiunea sa ne spui pe unde se opreste. Se opreste, in sensul ca nu mai creste, nu sa se opreasca incarcarea. Dar nu acum, ca-i prea devreme.

Edited by cristi.r, 18 February 2014 - 23:38.


#219
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Cu placere stimate domn! Pai il las sa faca treaba, nu de altceva dar il mai asteapta 4 acumulatori la rezolvat Posted Image

Ok, o sa ma uit sa vad ce mai face jucaria dimineata, si dupa ce ma intorc de la lucru.

Edited by RealThing, 18 February 2014 - 23:40.


#220
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Mda, din pacate se pare ca Premierul e cam pa, incarcatorul imi da eroarea "can not accept charge and may need to be replaced". Are cineva idee daca are rost sa incerc sa-i schimb electrolitul?

#221
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ce tensiune arata la borne ? Poate are incarcatorul ala vreo temporizare si o fi vazut ca baga 5A de se plictiseste ... Ca un fel de protectie. De-aia nu-s bune incarcatoarele prea inteligente Posted Image. Cu cel al lui andrei ii dadea electrolitul pe afara, al tau refuza sa faca treaba... Ce-i drept, si eu l-am forjat pe asta pe care-l folosesc atunci cand am pus bateria la incarcat de la 9,6V. Un acumulator descarcat adanc este o adevarata cazna pentru orice redresor... Dar acolo isi da "doctoratul".

Este totusi suspect sa faca treaba atata timp si acum sa nu mai vrea ... Ai fost curios sa te uiti prin gaoacele de umplere sa vezi daca fierbe or something ?

Edited by cristi.r, 19 February 2014 - 20:16.


#222
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Este putin calda, atat, nu prea fierbea. Cu UPS in schimb ieseau ceva bule, mirosea in bucatarie de lesinai :). La borne are aceasi tensiune ca si atunci cand am pus-o, 8.6V. I-am mai dat o data o incarcare normala - fara reconditionare, o sa-i mai dau si dimineata una, daca nici asa nu vrea am vorbit cu un prieten si i-o dau pe asta la schimb cu una care e ok.

#223
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Pai daca nu scotea bule, ai mari sanse s-o rezolvi. Dar pe un redresor normal. Si ti-am mai spus ca ai sanse si mai sus, bazandu-ma pe faptul ca bateria nu a stat foarte mult timp descarcata si nici nu e foarte veche. Bine, aici apare un semn de intrebare referitor la regimul de exploatare, care este posibil s-o fi "imbatranit" foarte mult. Dar totusi ... poate gasesti un redresor "normal". Tare ma mananca mainile sa fac experimente pe ea cu sculele mele... ne cam despart vreo 250km.

Edited by cristi.r, 20 February 2014 - 00:36.


#224
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Daca erai mai aproape, ti-o donam cu cea mai mare placere :) numai ca nu prea am drum in zona aia. Bateria e exact in acelasi stadiu si dupa incarcarea de azi noapte. Diseara, de curiozitate, o pun pe UPS sa vad cu cati A da ala in ea (pe el cam fierbe).

#225
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Mda, tocmai ce-am pus mana pe un Premier bun de remat. Masina a stat toata toamna si toata iarna nemiscata, s-a descarcat si, probabil, i-a inghetat electrolitul. Cert e ca unul dintre elementi, primul dinspre borna pozitiva, nu "raspunde la comenzi".  Iar densitatea electrolitului nu poate fi masurata. Practic densimetrul are apa chioara in el. Si bateria are 2 ani ... Bine, nici de instalatia electrica a masinii nu sunt foarte sigur ca e in toate mintile, dar proprietarul este prea sceptic la marca Rombat si nici eu m-am avut timp/chef sa-i masor vreun curent cand am vazut cu cata usurinta a dat 420 de lei pe o varta silver de 74ah...

#226
ctlaur

ctlaur

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 289
  • Înscris: 08.03.2013
Salutare ieri mi-am luat si eu un rombat agm 92 ah 900 a la pret de 720 ron reprezentata rombat locala. Bateria am puso pe un Audi a6 ce pot spune ca sunt foarte uimit de baterie bordu se incarca imediat bujiile la fel iar de pornit la misto neica la misto. Bravo rombat. Sunt roman ! sustin economia si bisnisu romanesc.   Acum poveste , am avut inainte baterie caranda albastra 100 ah ma tinut aproape 2 ani jumate cu chinuri. Pe tractor am tot caranda ma chinui cu ea poate ma mai tine. Pe Logan am rombat de 3 ani  da nu varianta de top daia ieftina de 72 parca de amperi , vad ca ma scos din iarna.  Toate masinile le am diesel 2.5 si 1.5. Da agm minune face nene. Cata putere! A si colegi daca cumva goliti bateria uitati ceva aprins sfatu meu prietenesc ca nici eu nu am stiut o dati jos sau puneti un redresor pe masina dati dopurile jos si lasatio 36 ore ca altfel o sa aruncati bateria. De ce va zic alternatoru masini nu incarca o baterie goala o face maxim 60 % iar dupa aceea bateria se va sulfata. Mult noroc. Voi reveni sper peste 5 ani.am pus si cateva poze e murdara masina iar la borne e asa de la bateria veche ca m-am chinuit cu verifica electrolit si cate si mai cate

Edited by ctlaur, 21 February 2014 - 20:14.


#227
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006
Am si eu o alta intrebare: ce gana/game de baterii ar fi mai potrivita pentru descarcari dese fara incarcare imediata mereu ? Agm ?

#228
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View PostLunaCrystal, on 24 februarie 2014 - 02:12, said:


Domeniul auto este destul de "limitat" in privinta asta. Dar, ca sa-ti raspund la intrebare, da, AGM-urile sunt cam singurele care suporta treaba asta. Dar si acolo cu ceva pile si relatii. Bateria perfecta inca nu s-a inventat. Caracteristica principala a bateriilor auto este ca ele sunt "de pornire", adica au capacitatea de a da curenti mari pe perioade scurte. Asta arata ca electrolitul trebuie sa stea in contact cu placile dar sa si reactioneze rapid cu ele, pentru sustinerea unui curent de 250A (de ex.) timp de secunde bune. E, capacitatea asta nu prea "se pupa" cu tehnologia AGM, care a fost inventata pentru alte scopuri. Sunt o groaza de tipuri de baterii stationare cu descarcare adanca si multe cicluri care nu se sulfateaza nici dupa 1 luna de stat descarcate, insa ele nu pot da curenti mari. De exemplu, bateriile stationare se dimensioneaza astfel incat consumul echipamentelor (alimentate din acea statie de energie) sa fie de cel mult 10% din capacitatea lor. Adica un grup de 400Ah la echipamente care consuma maxim 40A.

Oricum, bateriile AGM de pornire au foarte multe compromisuri in ele si asta se vede si in pret, dublu sau chiar triplu fata de bateriile normale.

As indrazni sa te intreb: cam cat de adanci sunt descarcarile de care zici ? Pentru ca majoritatea masinilor de pe strada, as avansa o cifra, merg cu bateriile descarcate in proportie de cel putin 20%.

Edited by cristi.r, 24 February 2014 - 09:06.


#229
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006
Nu e problema de stat mult timp descarcata bateria si nici de nevoie de multe zeci de amperi perioade scurte, descarcarea sa fie sa zic pana ajunge la 10-9 v, dintr-o baterie de 45 de amperi sa pot consuma sa zic 450 wati, apoi in maxim 2-3 zile va fi iar incarcata full si tot asa. AGM-urile ar fi potrivite ?

#230
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Inainte de a purcede la o achizitie, fa-ti niste calcule de consum, de perioada cat sta descarcata, cam cu datele pe care le-ai scris mai sus. Adica mergi pe o dimensionare cat de cat a bateriei in functie de consumatori si alti factori. Doar asa vei afla care-ti sunt necesitatile. Insa un lucru este clar: in niciun caz nu iei in calcul o tensiune la sfarsitul descarcarii de 9-10V. Mai ales pentru descarcari d-astea "sanatoase", ar fi bine sa te opresti pe la 10,8V. Oricum, in lipsa unor date concrete despe aplicatia ta, putem sa ne dam cu parerea ca da, merge bateria AGM. Insa despre durata de functionare a sistemului pana la defect nu stim nimic.

#231
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006
Oricum invertoarele cam se opresc pe la 10,5-10,8 volti, rar as descarca-o mai mult de atat cu alti consumatori. Cu necesitatile nu sunt fixe, stiu sa fac calculele cu privire la dimensiunile necesare bateriei, problema era referitoare la tehnologia ca la aia nu ma pricep. Cand va ajunge la 11 volti in ce procent e descarcata o bateria, sa fie 10-20 la suta ?

#232
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
La 11V o baterie este sub pragul minim de descarcare. O baterie Pb-acid se considera descarcata (dupa unii) cam pe la 11,5-11,8V. Pragul de 10,8V are legatura cu capacitatea bateriei de a se reface, insa este valabil la bateriile stationare mai mult. Adica cele cu gel. La cele cu electrolit lichid este un pic cam la limita chiar si valoarea asta....

"Teoria" pe care ti-am facut-o mai devreme se refera la faptul ca indiferent de tehnologia folosita, bateria nu trebuie descarcata in halul ala. Nici mama tehnlogiei AGM nu te salveaza daca o descarci pana la 10V in mod curent. Daca zici ca ai baterie de 45Ah, poate ar fi mai bine sa te gandesti la un upgrade de capacitate.

Edited by cristi.r, 24 February 2014 - 22:48.


#233
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006
Ok, intrebarea mea era care e acel prag pana la care poate fi descarcata o baterie AGM ? 80-90 % din capacitate ? Nu am o singura baterie si intrebam ca sa stiu pe viitor de care sa mai cumpar.

#234
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Cartea spune ca AGM-urile pot fi descarcate pana la dublul descarcarii unei baterii "normale".

90% este prea mult ... Bateriile care suporta asa ceva nu sunt de pornire. Revenim la cele stationare. Pentru AGM as merge pe un grad de descarcare de maxim 60-70% maxim. Insa cifrele astea sunt foarte relative in lipsa unei calibrari prealabile. Adica diferenta de capacitate "utila" difera simtitor daca o descarci cu 5A fata de o descarcare cu 10A, de exemplu... De aceea ziceam ca nu e rau sa iei in calcul un upgrade de capacitate. Este mai bine sa tragi putin dintr-o baterie mai mare decat sa tragi mult dintr-o baterie mica. Relatia este exponentiala si nu liniara.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate