Zbor anulat/intarziat - Austrian Airlines refuza acordarea despagubirilor
Last Updated: Sep 25 2017 13:01, Started by
alexoiuy
, Mar 17 2013 14:09
·
0
#1
Posted 17 March 2013 - 14:09
Eu am fost pasager al zborului OS792 (Otopeni-Viena) din data de 6.01.2013. Zborul a avut o intarziere mai mare de 5 ore.
Zborul sotiei mele OS787 (Viena-Otopeni) din data de 27.01.2013 a fost anulat si a ajuns la destinatie cu o intarziere mai mare de 3 ore. Pe site-ul oficial al Uniunii Europene exista o sinteza a Regulamentului CE 264/2004: În plus, dacă nu vi se permite îmbarcarea, zborul este anulata sau avionul ajunge cu o întârziere de peste 3 ore la destinaţia finală indicată pe bilet, puteţi primi şi despăgubiri între 250 şi 600 de euro, în funcţie de distanţă. Zboruri în interiorul UE: - până la 1 500 de km: 250 € - peste 1 500 de km: 400 € Interpretarea si sensul unora dintre articolele acestui regulament a fost clarificata prin decizii ale Curtii Europene de Justitie precum si ale Instantelor din Romania. Eu am trimis catre biroul de reclamatii Austrian Airlines din Romania cererea de despagubire. Acestia mi-au refuzat-o motivand ca zborul meu a fost intarziat ca urmare a unei defectiuni tehnice, considerand ca circumstantele au fost exceptionale. Curtea Europeana de Justitie a clarificat prin deciziile sale notiunea de circumstante exceptionale: [...] o problemă tehnică survenită la o aeronavă, care determină anularea unui zbor, nu intră în sfera noțiunii „împrejurări excepționale” în sensul acestei prevederi decât în cazul în care această problemă este urmarea unor evenimente care, prin natura sau prin originea lor, nu sunt inerente exercitării normale a activității operatorului de transport aerian vizat și scapă de sub controlul efectiv al acestuia (de exemplu acte de terorism, sabotaj sau vicii de fabricatie recunoscute de producator) Sotia mea a trimis si ea cererea de despagubire catre Austrian Airlines si a primit acelasi raspuns negativ motivul fiind acelasi. Fiecare dintre noi a trimis catre catre ANPC Romania o reclamatie. Raspunsurile primite sunt alarmante si din punctul meu de vedere denota o incompetenta de mare amploare la nivelul ANPC: - Mie mi-au raspuns ca “Conform OG21/92(R2) la articolul 16(2) solutionarea platii unor prejudicii morale sau daune conexe remedierii ori inlocuirii produselor sau serviciilor necorespunzatoare cerute de consumatori sau de operatorii economici este de competenta instantelor judecatoresti competente ori a organismului de remediere competent.” In Romania organismul de remediere competent este ANPC care ar trebui sa vegheze la respectarea Regulamentului CE264/2004. Se pare ca ei inca nu au aflat asta. - Sotiei mele i-au raspuns ca nu are dreptul la compensatie deoarece zborul ei a fost intarziat si nu anulat. Nimic mai fals deoarece zborul a fost anulat. Am transmis contestatii catre ANPC la raspunsurile primite si deocamdata asteptam. Motivul pentru care am decis sa deschid acest topic este simplu. In raspunsul trimis sotiei mele cei de la ANPC isi argumeteaza decizia si prin faptul ca "dintre toti pasagerii cursei respective" ea a fost singura care a transmis o reclamatie si care se tot plange. Asta demonstreaza ca din pacate putini oameni isi cunosc drepturile. Cireasa de pe tort ar fi ca un prieten francez care trebuia sa zboare cu acelasi avion ca si sotia mea si al carui zbor a fost anulat a primit despagubiri din partea Austrian Airlines fara nicio problema. Singura diferenta ar fi ca el a trimis cererea sa catre biroul lor din Franta. Edited by alexoiuy, 17 March 2013 - 14:10. |
#3
Posted 17 March 2013 - 15:18
alexoiuy, on 17 martie 2013 - 14:09, said: Singura diferenta ar fi ca el a trimis cererea sa catre biroul lor din Franta. Cine te opreste sa trimiti si tu o cerere catre biroul din Franta? Sau de ce nu ala din Austria? Eu am primit despagubiri odata cand mi-a intarziat zborul cu mai mult de 8 ore de la asigurarea de calatorie. Am fost 3 persoane acoperite de asigurare, am primit 3 x 85 = 255 de euro. Compania era BlueAir. Macar cu atat ne-am ales dupa dormit 8 ore in aeroport. Deci incearca sa zobri cu asigurare de calatorie de acum inainte, cu toate ca nu prea despagubesc nici ei intarzieri mai mici de 8 ore. Edited by Arkouda, 17 March 2013 - 15:19. |
#4
Posted 17 March 2013 - 17:41
De regula asigurarea de calatorie facultativa acopera situatiile in care este vina ta, mai precis ratezi zborul sau te hotarasti sa nu mai zbori. Asta e un risc pe care sunt dispus sa mi-l asum.
Am trimis si catre biroul din Austria cererea de despagubire. Voua din ce motiv v-a intarziat zborul? De ce ati dormit in aeroport si nu la hotel? |
#5
Posted 17 March 2013 - 19:26
Cum adica de regula acopera vina ta? Doar ce ti-am explicat mai sus ca am primit bani.
Si nu stiu unde ai auzit tu ca asigurarile te despagubesc daca te hotaresti sa nu mai zbori. Nici vorba. Asigura intarzierile, anularile de zboruri, pierderile sau intarzierile de bagaje, pierderea conexiunilor. Nu ca te-ai sucit tu si nu mai vrei sa zbori. In alta ordine de idei: Daca iesi din aeroport renunti de buna voie la zbor si nu esti despagubit. Astea sunt regulile. Evident ca nu aveam chef sa mai platim un bilet de avion, asa ca am stat ca prostii in aeroport. Pana la urma a meritat. Ne-au dat la fiecare bonuri valorice de 14 euro pentru mancare (compania aeriana), plus aia 255 de euro de la asigurari. Ne-a trecut supararea. Edited by Arkouda, 17 March 2013 - 19:43. |
#6
Posted 18 March 2013 - 22:49
Problema mea e ca Austrian refuza sa ne acorde despagubirile ce ni se cuvin conform legii.
O sa ma mai gandesc la asigurarea facultativa. Clauzele mi se par destul de restrictive. |
#7
Posted 19 March 2013 - 08:16
Pentru numai 250 euro si o intaziere de 5 ore atata circ si energie consumata?
|
#8
Posted 19 March 2013 - 12:13
#9
Posted 19 March 2013 - 12:17
generalmotors, on 19 martie 2013 - 12:13, said:
Enigel, 250 euro ti se pare putin? Sau vrei doar sa te bagi in seama? Mi se pare mult prea putin ca sa merite agitatia. Plus ca intazierea aia a fost ceva nedorit si de ei, ca doar nu crezi ca s-au sfatuit in taina ce ar putea ei sa faca, ca sa le creeze probleme pasagerilor. Poate ar fi fost mai bine sa plece cu avionul defect, dar la timp . Inteleg sa-ti ceri drepturile, dar nu inteleg sa profiti de orice accident ca sa mai storci niste bani. |
#10
Posted 19 March 2013 - 12:50
E dreptul lui sa ceara acei bani !!
Daca tu esti plin de bani si nu vrei sa te "agiti", treaba ta. Edited by sirgoofy, 19 March 2013 - 12:54. |
|
#11
Posted 19 March 2013 - 14:38
Enigel, on 19 martie 2013 - 12:17, said:
Mi se pare mult prea putin ca sa merite agitatia. Enigel, on 19 martie 2013 - 12:17, said:
Plus ca intazierea aia a fost ceva nedorit si de ei, ca doar nu crezi ca s-au sfatuit in taina ce ar putea ei sa faca, ca sa le creeze probleme pasagerilor. Obiectivul Austrian nu e sa isi faca pasagerii fericiti ci sa faca un profit cat mai mare fara sa deterioreze foarte mult gradul de satisfactie al clientilor. Enigel, on 19 martie 2013 - 12:17, said:
Inteleg sa-ti ceri drepturile, dar nu inteleg sa profiti de orice accident ca sa mai storci niste bani. Edited by alexoiuy, 19 March 2013 - 14:39. |
#12
Posted 19 March 2013 - 16:35
alexoiuy, on 17 martie 2013 - 14:09, said:
Cireasa de pe tort ar fi ca un prieten francez care trebuia sa zboare cu acelasi avion ca si sotia mea si al carui zbor a fost anulat a primit despagubiri din partea Austrian Airlines fara nicio problema. Singura diferenta ar fi ca el a trimis cererea sa catre biroul lor din Franta. |
#13
Posted 19 March 2013 - 19:25
si cu taxele, cheltuielile, onorariul avocatului, unde ajungea? mi se parea o pierdere de timp/bani
|
#14
Posted 19 March 2013 - 20:48
@Josef_M: am vrut sa incerc o rezolvare amiabila a problemei. Inca mai sper.
@Talkabout: In cazul in care castig Austrian va achita cheltuielile de judecata. Singura problema este ca stau cam prost cu timpul in perioada asta dar cu siguranta nu voi abandona ideea. Companiile mizeaza pe faptul ca putini oameni isi cunosc drepturile. Din acesti foarte putini poate jumatate si le cer. Ei inventeaza apoi motive stupide pentru a refuza acordarea acestora. Cei nemultumitit se adreseaza ANPC care mi-a demonstrat ca are angajati aerieni. Foarte, foarte putini se zbat in continuare si contesta rezultatul sau ii dau in judecata. Asta le permite ca in calculele privind profit/satisfactia clientilor prima parte sa fie cea mai importanta fara a exista o legatura intre cele doua elemente. |
#15
Posted 21 March 2013 - 20:39
Eu cred ca ai prea mult timp liber, serios.
Nu mai zbura cu austrian si gata, daca ai vazut ca-s neseriosi. |
|
#16
Posted 22 March 2013 - 07:12
Jesus...nimeni nu-si vrea drepturile !!!!!!
Stati linistiti ca daca nu le vreti in curand vor disparea |
#17
Posted 09 April 2013 - 12:39
Daca zborul v-a fost anulat sau amanat mai mult de 3 ore aveti dreptul la compensatie conform legilor EU.
Daca aveti probleme de acest gen, am gasit un serviciu gratis de avocati care se ocupa cu astfel de probleme si comisionul se percepe doar daca cazul este castigat si clientul primeste banii. (25% comision din suma - au motive sa faca aceea suma cat mai mare). Scrieti in engleza - datele voastre, fwd la bilet daca se poate - la [email protected] sau pm la mine pt ajutor - FUNCTIONEAZA (am testat eu, rezolva undeva la 3-400 cazuri/luna) VALABIL PENTRU ORICE CAZ in ultimii 3 ani. Nu va mai plangeti atata de companii, aveti drepturi si acum aveti si avocati care vor lupta pentru drepturile voastre fara sa investiti 1 leu. |
#18
Posted 09 April 2013 - 19:53
In tarile ceva mai dezvoltate exista companii care ofera contra cost sprijin in lupta cu transportatorii aerieni. Asta e alta poveste.
Tu aici vinzi gogosi, parerea mea. Baietii astia de care vorbesti tu aici nu sunt avocati. Sunt niste 'unii' de prin Danemarca ce se ocupa de trimiterea claimurilor catre companie. Nu sunt un serviciu gratis de avocati. Nu fac nimic in plus fata de ceea ce pot sa fac si eu. Suma pe care o cer este de 25% din ceea ce cei primi eventual + 20% TVA adica 30%. Cam mult pentru a trimite doua-trei mail-uri. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users