Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata
 

Uleiuri pentru motosape

- - - - -
  • Please log in to reply
474 replies to this topic

#1
laurentiudragos35

laurentiudragos35

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 23.02.2013

View Postpipera, on 07 martie 2013 - 22:19, said:

scuza-ma,astazi am pornit motosapa pubert compact sc,eu am spus sc2,motosapa sc are o viteza inaimte ,dar creda-ma ca nu ai nevoie de a doua viteza de inaintare  deaoarece plaja de turatie este mare fata de cele chinezesti ,si nici de mansarier greutatea de 52 kg permita sa lucrezi usor cu ea ,chiar si sexul slab poate sa o manevreze usor,motorul s-a comportat foarte bine si cutitele si angrenajul sunt bune,la baumax ploiesti am cumparat-o cu 1850 roni.

este adevarat ca sunt problema cu intinzatoarele /o curea cat costa?un intinzator de curea ?
se gasesc piese pentru ele /dvs ce ulei folositi ?

#2
Bogdan_AGRi

Bogdan_AGRi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 07.10.2011
nu e nici o problema cu intinzatorul.rola costa in jur de 50ron si se duce doar de la uzura morala (peste 200ore functionare) se gaseste orice piesa pentru ele si ulei recomandat ar fi 10w30 si de preferat Honda,Este cel mai bun calitativ
Spor la treaba

Care aveti Puber Vario este bine sa verificati uleiul la cutia de viteze si sa fie pana deasupra ultimului pinion.La unele nu le-a mai pus din fabrica din motivul sa nu stea mult in depozit si uleiul sa-si piarda din proprietati.

#3
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
Dupa incercari cu ulei original Honda, Agip si Aral. Am ajuns la concluzia ca cel mai bun ulei in Romania pentru motoarele Honda si B&S este MOBIL SUPER 2000 X1 10W-40.

#4
Bogdan_AGRi

Bogdan_AGRi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 07.10.2011
Si dc ma rog?

#5
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,581
  • Înscris: 21.02.2006

View PostBogdan_AGRi, on 07 martie 2013 - 11:31, said:


Nu am spus eu asta.Ce problema am mai intalnit la Pubert era la schimbarea vitezelor fiid nou intra putin mai greu dar cu putina vaselina s-a rezolvat.
S-ar putea sa fi incurcat eu modelul de motosapa.

#6
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007

View PostBogdan_AGRi, on 08 martie 2013 - 08:14, said:

Si dc ma rog?

La caldurile din timpul verii 10w-30 nu rezista ajungi sa scoti o chestie neagra si vascoasa la schimbul de ulei. Dar Mobil Super 2000 X1 ramane suficeint de fluid si inca mai are onctuozitate.

#7
Bogdan_AGRi

Bogdan_AGRi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 07.10.2011
Cu 10w40 s-a intamplat de 2 ori sa nu se unga biela si s-a blocat.La unul din cazuri s-a schimbat arborele din cauza asta.Cand sunt 40g afara merge un 10w40 dar cand sunt 20 nu va sfatuiesc.Daca 10w30 este schimbat la timp este cel mai indicat.

#8
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
inafara de explicatia generala "s-a blocat" poti sa detaliezi mai mult? Esti sigur ca nivelul de ulei era corespunzator la momentul blocarii, nu a fost un defect de fabricatie al piesei, material slab, montaj gresit, exploatare necorespunzatoare ( motor care a frezat aplecat prea mult in fata, "cazut in nas" )  etc.

La temperaturile din Romania este clar ca iti trebuie un 10w-40. Te inteleg si pe tine, tu vinzi ulei Honda original 10w-30  la bidon de 600 ml la pretul unui litru de 10w-40 ulei de calitate si trebuie sa iti protejezi vanzarile de consumabile.

#9
Bogdan_AGRi

Bogdan_AGRi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 07.10.2011
Cu vanzarea nu m-ai nimerit, XXXXXX dar pe langa Honda este mai slab.Eu m-am referit la care ar fi cel mai bun.In ambele cazuri s-a bagat 10w40 de masina de aici am tras concluzia.La ambele cazuri nu a fost sub nivel iar la unul din ele sigur nu s-a lucrat cu el in panta,mai ales ca la noi nu prea este teren in panta.Nu zic ca se intampla des dar se mai intampla.

Edited by scaiba, 08 March 2013 - 11:23.


#10
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,581
  • Înscris: 21.02.2006
Bogdan are dreptate, am citit si prin alte parti, motorul GX al lui Honda este foarte pretentios la ulei, se recomanda folosirea uleiului Honda la ele. Acum nu stiu daca clonele de Honda sant mai permisive in privinta uleiului, poate ne lamureste Bogdan. Intrebare: stie cineva daca in decantorul de la carburatorul de GX sau clone trebuieste sa fie un filtru? Atentie! a nu se confunda decantorul cu camera de nivel constant.

#11
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007
Este pretentios din cauza carterului de aluminiu. Daca bagi un ulei de calitatea inferioara care se rupe si se oxideaza repede scoti o mazga care  numai este neagra ci argintie. Honda recomanda minim API SF, SG, uleiuri care ofera protectie impotriva ruginei si coroziunii. Putini se uita la astfel de specificatii dupa ce descifreaza SAE-ul si vad ca au alternative bune.

#12
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,581
  • Înscris: 21.02.2006

View PostIdI1, on 08 martie 2013 - 13:19, said:

Este pretentios din cauza carterului de aluminiu. Daca bagi un ulei de calitatea inferioara care se rupe si se oxideaza repede scoti o mazga care  numai este neagra ci argintie. Honda recomanda minim API SF, SG, uleiuri care ofera protectie impotriva ruginei si coroziunii. Putini se uita la astfel de specificatii dupa ce descifreaza SAE-ul si vad ca au alternative bune.

Nu ai  dreptate si iti dau si un exemplu, motorul de oltcit, turatii mult mai mari si temperaturi mai ridicate decat la GX si totusi mergea foarte bine cu lubrifin sau ro3 .

Edited by pufarin, 08 March 2013 - 15:07.


#13
Bogdan_AGRi

Bogdan_AGRi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 07.10.2011
toate au carter din aluminiu.mai putin la cele chinezesti unde e mai mult fier Posted Image d-aia si rugina apare f repede
GX-ul are alt aliaj in conponenta care acum nu-mi vine-n minte

Edited by Bogdan_AGRi, 08 March 2013 - 15:35.


#14
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007

View Postpufarin, on 08 martie 2013 - 15:06, said:

Nu ai  dreptate si iti dau si un exemplu, motorul de oltcit, turatii mult mai mari si temperaturi mai ridicate decat la GX si totusi mergea foarte bine cu lubrifin sau ro3 .

In Romania sunt foarte comune notatiile conform standardului SR 871:
    SUPER 1 - API SD/CB
    SUPER 2 - API SE/CC
    SUPER 3 - API SF/CD
    SUPER 4 - API SG/CE
    SUPER 5 - API SH/CF

Cu Oltcitul erai in aceasi categorie cu motosapa ca si echivalenta API.  Îl zgândărăm pe @scaibă şi ne dă în cap cu tribologia până pricepem.

#15
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,581
  • Înscris: 21.02.2006
O fi fost din aceiasi categorie dar uleiurile care se gaseau pe piata romaneasca sigur nu! De ce crezi ca se punea 15W40 in oltcit? Fiindca nu eram in stare sa fabricam 10W40 cum ar fi fost normal.

#16
costellilicamy

costellilicamy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 74
  • Înscris: 14.12.2010
ca tot vorbiti de ulei ,ce credeti daca motorul are cel putin 10 ani '15 ani o fi bine sa'i pun un ulei mai performant?mentionez  ca a mers un an cu cel mai simplu ulei diesel fara probleme da parca ma mananca sa incerc si altceva

#17
IdI1

IdI1

    ?????!!!!!!????

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,595
  • Înscris: 01.12.2007

View Postpufarin, on 08 martie 2013 - 18:54, said:

O fi fost din aceiasi categorie dar uleiurile care se gaseau pe piata romaneasca sigur nu! De ce crezi ca se punea 15W40 in oltcit? Fiindca nu eram in stare sa fabricam 10W40 cum ar fi fost normal.
Legatura API  cu SAE este prin faptul ca se afla in acelasi bidon . Norma API SF  era indeplinita atat in uleiul RO3 ( SAE 15w-30 ) cat si de uleiurile  SAE 10w-40. Norma SAE are legatura cu vascozitatea in plaja de temperaturi exterioare pentru care este recomandat uleiul,  Clasificarea API are legatura cu ce trebuie sa indeplineasca uleiul referitor la proprietati antiuzura, coroziune si anticoroziune, antirugina, oxidare etc.

View Postcostellilicamy, on 08 martie 2013 - 19:13, said:

ca tot vorbiti de ulei ,ce credeti daca motorul are cel putin 10 ani '15 ani o fi bine sa'i pun un ulei mai performant?mentionez  ca a mers un an cu cel mai simplu ulei diesel fara probleme da parca ma mananca sa incerc si altceva
Depinde ce conceptie este. Si Dacia 1310 berlina s-a fabricat pana de curand (2004 cred ) si era conceputa acum cativa zeci de ani.
Pui ulei care sa indeplineasca cel putin  cerintele minime exprimate de producator. Nu exagera cu nu stiu ce ulei care indeplineste ultimele norme pentru ca s-ar putea sa nu indeplineasca tocmai cerintele motorului tau si poti avea probleme.

#18
NickRvl

NickRvl

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,033
  • Înscris: 30.10.2006
Ca tot este in toi asta cu uleiurile, cit de rau sau cit de bine pote sa faca un aditiv la motorul de motospa? i-i poate prelungii viata? sau e taman pe dos? ma refer la "acei" aditivi cu teflon sau "altele" pentru masinile noaste, adica alea care cica fac motorul sa merga nu stiu citi Km fara ulei dupa un astfel de "tratament", nu mint asa zic reclamelePosted Image , asta daca a avut cineva inspiratia/indrazneala sa incerce......
Dupa "idea" cu motospa pe GPL cred ca si asta de mai sus intra tot in categoria de "idei" trasnite dar... ma risc.

Edited by NickRvl, 08 March 2013 - 20:05.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate