Motosapa -partea a-II-a
Last Updated: Apr 08 2016 20:20, Started by
scaiba
, Feb 14 2013 16:07
·
0
#5401
Posted 05 May 2015 - 21:03
Am eu Viking 560 de vreo trei ani...nu sunt specialist,nu stiu cum sunt altele,prin urmare sunt multumit...motorul Koler e foarte ok,porneste la sfert si trage bine,consuma putin.
E cam usoara dar imi fac treaba cu ea... |
#5402
Posted 05 May 2015 - 21:06
#5403
Posted 05 May 2015 - 21:09
In cazul asamblarilor cu piulite dintate se actioneaza surubul, nu piulita, mai ales in cazul materialelor moi. Oricum nu trebuie umblat la motor, toata situatia se afla la reglajele intinzatorului.
|
#5405
Posted 05 May 2015 - 21:14
McJohn, suruburile au pasta antidesfacere pe ele. Ia un ciocan usurel, nu barosul, si loveste usurel in capul surubului de cateva ori. Da nu dai ca in ''dusmani'' ca-i bai. Apoi pui inelara pe capul surubului, si cu acelasi ciocan lovesti usor in capatul celalalt al inelarei, in sensul de desfacere. Daca tragi de ea direct o sa strici capul surubului. pasta aia se desface doar la socuri. Daca ai pe aproape, un strop de wd40 nu strica, dar nu e obligatoriu. Dupa ce le desfaci, daca a mai ramas pasta da cu peria de sarma pe filet, pune vaselina cat cuprinde si un pic mai mult si il insurubezi la loc. Data viitoare o sa-ti multumesti singur pentru vaselina.
|
#5406
Posted 05 May 2015 - 21:30
sean70, on 05 mai 2015 - 21:09, said:
Are cam 45 de kile,topaie in pamant tare. Daca are doar 45kg si topaie mai trebuie sa umblii la cui si la coarne. Duritatea solului este nerelevanta in cazul frezelor. Rabdarea este un atuu in situatia unei sapatoare mici cu ax melcat, mai tare te chinui sa o impingi decat sa o lasi sa isi faca treaba. Edited by costinium6, 05 May 2015 - 21:32. |
#5407
Posted 05 May 2015 - 21:39
Asta nu am știut !
Acum e tîrziu. Mă uit mîine pe ziuă și de găurile ptr arc. Vă mulțumesc foarte mult ! sean70, on 05 mai 2015 - 21:09, said: Are cam 45 de kile,topaie in pamant tare. uploadfromtaptalk1430854713872.jpg 129.47K 85 downloads uploadfromtaptalk1430854738796.jpg 136.38K 87 downloads |
#5408
Posted 05 May 2015 - 21:57
Solutia data de E-miron se poate aplica doar in cazul suruburilor muribunde, nu contest, am aplicat si eu (cu flexul), recomand sa nu umbli la talpa motorului decat in cazul in care vezi curelele nealiniate. Daca sunt aliniate, atunci ai o multitudine de posibilitati.
Daca insisti sa misti motorul o sa pierzi garantia si va fi nevoie de ceva treaba acolo pentru ca motorul nu sta doar pe talpa. |
#5409
Posted 05 May 2015 - 22:54
Solutia data de mine e pentru suruburi cu pasta antidesfacere, muribunde sau nou nascute este irelevant.
Pasta aia e acolo cu un scop precis. Si daca surubul este strans tare, nu se mai desface fara socuri. Doar tragand de cheie strici capul surubului sau rupi cheia. Da-i doua ciocane in cap si sa vezi ce usor iese apoi. Acele lovituri sunt pentru a departa un pic filetele si a rupe legatura facuta de pasta. Flexul nu are nici o legatura cu cazul lui McJohn. Ala e pentru suruburi total ruginite cand poti scoate partea filetata prin partea ailalta. daca nu poti, tai degeaba. Presupun ca acelasi chinez fabrica si 750 si A100. la mine toate suruburile vin cu pasta. Cand am schimbat uleiul la motor, nu am reusit sa desfac busonul de scurgere.si a trebuit sa sun la omac sa-mi spuna modalitatea. Daca taiam capul surubului ramaneam tot cu gaura astupata si pe urma distractie sa scoti surubul de acolo . La priza de putere la fel, a durat 3 zile sa desfac un amarat de surub de 8. Noroc cu colegul relu care mi-a dat indicatii. |
#5410
Posted 05 May 2015 - 23:15
La mine a mers cu lampa de gaz pe ele.
Dupa ce le aduci undeva la 100C ar trebui sa cedeze. Am desfacut relativ usor suruburi blocate cu Loctite cu metoda asta . Necazul e ca si solutiile alea`s de multe feluri, poate eu am avut si noroc. Grig |
|
#5411
Posted 05 May 2015 - 23:25
Se folosesc blocatoare de filete, cred la la ele te referi, loctite 242. Am si eu la service cateva blocatoare pe care le utilizez doar in cazuri speciale, la suruburi de grupa mare sau la biele.
mcjohn se refera la piulita cu talpa si dinti. este similarul saibei grower dar conceput pentru material mai moale decat al piulitei si mult mai agresiv. Are intre 15 dinti cu sens lin de filetare pana la 80 pentru materiale mai dure. Cand se intalnesc astfel de ansamblari trebuie atacat surubul chiar daca are grower. |
#5412
Posted 06 May 2015 - 09:08
Daca are loc sa incalzeasca, fara riscul sa strice ceva, ajuta (si cred ca rezolva problema.) cu siguranta. Incalzit cu lampa de gaz (cred ca la mai mult de 300 grade), dupa care smucit cu cheia inelara ar trebui sa rezolve problema. Chiar si in cazul piulitei cu talpa si dinti. Piulita (de diametru mai mare) se va dilata ceva mai mut ca surubul, suficient sper sa ajute la desfacere. Rotind de surub, bineinteles.
Eu am desfacut DOAR cu incalzire (dupa ce am incercat alte metode) suruburi blocate cu Loctite, robineti de apa calda ruginiti si 'sudati' cu calamina de tevile vechi din otel (doar cu teava golita de apa...), supapa de la motocultor intepenita in pozitia deschis, anodul de la AMC puffer si altele. Este metoda cea mai sigura daca spatiul permite incalzire directa si alte metode mai blande nu dau rezultate, cred... In cazul blocarii cu pasta imi imaginez mecanismul de deblocare din doua directii: descompunerea pastei si astfel, slabirea aderentei plus ruperea acesteia din diferentele de dilatare. O lampa cu gaz e, relativ, ieftina si cu siguranta e bine s-o ai in gospodarie... Edited by FaneDuru, 06 May 2015 - 09:19. |
#5413
Posted 06 May 2015 - 11:39
Cînd am încercat să întind (data trecută) curelele nu eram acasă , eram la un vecin. I-am cerut cheile care-mi trebuiau și … pauză ! Că se învîrtea cheia pe piuliță.
uploadfromtaptalk1430904794528.jpg 52.97K 62 downloads uploadfromtaptalk1430904804312.jpg 55.88K 71 downloads Dar aici la mine acasă am 3 rînduri de chei . Unul cu două dimensiuni la capete, (primite cu motosapa). Unul cu cheie fixă într-un capăt și inelară în celălalt . Și alt set de chei “tubulare”, luate de la “38”, făcute din țeavă ambutisată (unde nu e nevoie de forță, sînt bune). Am încercat acasă cu cheia inelară și a mers . E nevoie de forță și cu puțin ciocănit, și cu o cheie tubulară băgată peste (în prelungirea) cea fixă, am reușit ! Fiind la vecinul, la un moment dat îmi mirosea a cauciuc ars ! De unde ? Am dat apărătoarea jos. Atunci am observat că sînt curelele slabe, dar nu am reușit să le strîng. Dar am mai observat ceva. O “apărătoare” de curea, freca pe curea . Am mai ridicat-o cu 0,5 cm și nu a mai mirosit a cauciuc , după aceea. uploadfromtaptalk1430904861578.jpg 47.39K 75 downloads uploadfromtaptalk1430904893409.jpg 67.75K 83 downloads (Este cea tocită.) De asemeni voi modifica unghiul întinzătorului ptr ambreiaj uploadfromtaptalk1430904971039.jpg 97.37K 90 downloads Cureaua întinsă de întinzător și de mîna mea. (Ruleta este doar ca reper .) uploadfromtaptalk1430905024733.jpg 53.98K 88 downloads uploadfromtaptalk1430905037870.jpg 53.19K 96 downloads Și dacă tot am ajuns pînă aici, am ridicat capacul angrenajului. Uleiul este peste tot ! uploadfromtaptalk1430905073861.jpg 59.87K 98 downloads Bolțul care este sudat pe “coarne”, este cu vreo 2-3 mm mai scurt . De aceea îmi lovește maneta schimbătorului în carcasă. Îl tai, bag o șaibă de 2 mm la mijloc și-l sudez la loc. (Fără poză) Deci ptr a face agregatul funcțional e nevoie de trusa gospodarului (flex, bormașină, ap sudură). A … și un sac de chei , de toate națiile posibile. Aceia care-ți lipsește este exact cea de care ai nevoie (legea lui Murphy) ! |
#5414
Posted 06 May 2015 - 12:50
Cheile ce au venit o dată cu motosapa sunt "the best"...o data faci 19 din cheia de 17
Eu le-am dat copilului sa "repare" si el... Ca idee am cumpărat pana acum o grămadă de chei, burghie, diferite scule de la Lidl (pe lângă papa) si vreau sa spun ca sunt si de calitate si ieftine...si made in Germania...cel putin asa scrie pe ele... |
#5415
Posted 06 May 2015 - 15:18
am si eu de la lidl cel putin jumate din instrumentar, si inca nu am gasit ceva nasol.
bine, am prins un compresor de aer mare la 50% reducere (500 ron) care pierdea ulei, dar i-am tras un silicon peste imbinare si merge brici, nu a mai pierdut nimic. ma tot uit si eu la motosape, o sa vreau sa iau una in toamna si vreau sa stiu ce oferte sa vanez, si dupa ce am citit cam 1/3 din cele 2 topice existente, as avea de ales intre loncin lc 75 si lc 90. scop : 2 solarii cam de 500m2, 2 bucati de teren de vreo 1000 m2, posibilitate de a trage o mica remorca dupa mine. cu fan, cu gunoi de grajd, cu cativa saci de cartofi ... lc 75 se preteaza la asa ceva ? merita sa iau lc 90 pentru priza de putere ? cu aratul o las balta, e posibil sa iau un tractoras pasquali eventual peste 2-3 ani daca ma lipesc de un teren ceva mai maricel langa casa. sa ma uit dupa un loncin chel (eventual cu roti de cauciuc) sau un pachet cu mai multe chestii pe langa ? ma descurc cu un aparat de sudura deci nu cred ca ar fi mare branza sa mai fac una alta pentru el. |
|
#5416
Posted 06 May 2015 - 16:45
fr0ggybv, on 06 mai 2015 - 15:18, said:
am si eu de la lidl cel putin jumate din instrumentar, si inca nu am gasit ceva nasol. bine, am prins un compresor de aer mare la 50% reducere (500 ron) care pierdea ulei, dar i-am tras un silicon peste imbinare si merge brici, nu a mai pierdut nimic. ma tot uit si eu la motosape, o sa vreau sa iau una in toamna si vreau sa stiu ce oferte sa vanez, si dupa ce am citit cam 1/3 din cele 2 topice existente, as avea de ales intre loncin lc 75 si lc 90. scop : 2 solarii cam de 500m2, 2 bucati de teren de vreo 1000 m2, posibilitate de a trage o mica remorca dupa mine. cu fan, cu gunoi de grajd, cu cativa saci de cartofi ... lc 75 se preteaza la asa ceva ? merita sa iau lc 90 pentru priza de putere ? cu aratul o las balta, e posibil sa iau un tractoras pasquali eventual peste 2-3 ani daca ma lipesc de un teren ceva mai maricel langa casa. sa ma uit dupa un loncin chel (eventual cu roti de cauciuc) sau un pachet cu mai multe chestii pe langa ? ma descurc cu un aparat de sudura deci nu cred ca ar fi mare branza sa mai fac una alta pentru el. Referitor la oferte si accesorii: am luat la oferta actuala din dedeman primind rarita premium, plug premium, prasitoare simpla, cupla cu sistem de reglaj pt plug, roti de 4x8 si un butoias de 10kg. Din toate astea folosesc rotile pt ca sunt indispensabile, am bilonat cu rarita care este de calitate buna si a mers bine fara roti metalice dar in pamant proaspat frezat. Restul nu am folosit. Iti recomand sa eviti dedeman indiferent de oferta!!! Sunt niste infecti....e magazin romanesc deci poti sa faci ceva pe ei. Angajatii foarte prost pregatiti, pe uleiuri dai bani pt ca nu iti ofera in pret, transportul e o gramada de bani iar returnarea produsului este practic imposibila asa ca sfatul meu e sa comanzi de la importatorul omac care ti'o aduce in curte cu uleiuri si montata-probata daca vrei. Ca putere motorul de 6.5 merge bine ai clipuri pe youtube cu ea cand cara..... Daca astepti black friday poate o iei cu 1800 lei ca anul trecut....atunci ar fi o superafacere. La banii astia chiar nu exista ceva atat de robust si puternic. Ps. Lc90 nu il iei neaaparat pt priza de putere ci pentru greutate( rezulta frezare mai comoda), iar cu priza de putere poti adapta cateva chestii utile: atomizor, cositoare, pompa apa, generator curent etc.....cauta pe youtube si vezi |
#5417
Posted 06 May 2015 - 17:54
De aceeasi parere cu @mettre referitor la alegere,dar vin cu o completare despre Dedeman: din ce stiu eu, de cateva luni tot cumpar de la ei, la produse peste 300 lei au transport gratuit in tot judetul (eu locuiesc in Olt), iar uleiurile se platesc in multe alte locatii. Si eu platit pentru uleiuri si am luat motosapa din alta parte. Asa ca sa nu mai aruncam cu pietre doar fiindca sunt romani.
Edited by andidani, 06 May 2015 - 17:55. |
#5418
Posted 06 May 2015 - 18:31
As dori o recomandare pentru a face o alegere intre Loncin LC90 (in jur de 2500lei) si un SEP 113 (~2900lei). Multumesc.
Edited by soringh2012, 06 May 2015 - 18:47. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users