Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Poate fi o posibila problema la a...

Vodafone Romania a pierdut aproap...

Sfat in achizitionarea unui telefon

Care-i faza cu telefonul asta?
 Cont PFA unde ?

Cuptor Electric Gorenje Ora-Ito

Router ClickNet

Biciclete clasice
 Mutare clipuri Youtube

Sfat achizitie bicicleta de sosea

Este posibila o astfel de fundati...

Probleme viteza Romtelecom
 Alimentare HDD cu adaptor SATA!

Messenger Facebook

Fifty Shades Of Grey (2015)

Dilema zona - cumparare apartamen...
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Trecere de la platitor TVA la neplatitor TVA

  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1
crisGC

crisGC

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 26.02.2010
  • ID membru: 567,009
  • Locație: La munte

Buna,

     Am un SRL, activitate comert, platitor de TVA. Cifra de afaceri pe 2012 imi da dreptul sa trec la neplătitor. Va rog sa ma ajutati cu niste nelamuriri:

            1. Care este procedura?
            2. Ce se intampla cu stocul de marfa existent? Se face ceva ajustare de TVA. Ce inseamna aceasta, trebuie sa platesc ceva TVA pentru acest stoc de marfa, sau merge pur si simplu mai departe si se vinde fara TVA?
           .3. Ce altceva mai trebuie sa stiu despre aceasta procedura?

              Va multumesc.

#2
ralsera

ralsera

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 05.10.2006
  • ID membru: 100,827
  • Locație: Bucuresti
Procedura nu este complicata dar trebuie sa platiti tva

La marfuri, plus  ce mai aveti dv in gestiune : obiecte de inventar , mijloace fixe partial amortizate etc

#3
fagutzu

fagutzu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 26.01.2012
  • ID membru: 739,115

View PostcrisGC, on 24 ianuarie 2013 - 13:44, said:

Buna,

Am un SRL, activitate comert, platitor de TVA. Cifra de afaceri pe 2012 imi da dreptul sa trec la neplătitor. Va rog sa ma ajutati cu niste nelamuriri:

1. Care este procedura?
2. Ce se intampla cu stocul de marfa existent? Se face ceva ajustare de TVA. Ce inseamna aceasta, trebuie sa platesc ceva TVA pentru acest stoc de marfa, sau merge pur si simplu mai departe si se vinde fara TVA?
   .3. Ce altceva mai trebuie sa stiu despre aceasta procedura?

  Va multumesc.
Procedura nu e prea complicata...:
- Depui la anaf o decl. model 096 pana la 10 ale lunii urmatoare incheierii perioadei fiscale in dublu exemplar impreuna cu codul fiscal primit de la ANAF(cel cu Ro), balanta de verificare la 31.12.2012 si jurnal de vanzari de la 01.01.2013 pana la data la care se solicita scoaterea de la TVA;
- Daca perioada fiscala la tva este trimestrul (mai mult ca sigur) trebuia sa depui aceste documente pana la 10 ianuarie, urmatoarea perioada fiind 10 aprilie;
  - La 15 ianuarie(in cazul meu) am primit o decizie de la anaf in care se confirma scoaterea de la tva, firma devenind neplatitoare de la 17 ianuarie(data in care am ridicat decizia de la ei, respectiv, data comunicarii);
  - Trebuie sa faci toate ajustarile de taxa, in princiupal la stocul de marfa( total valoare la pret de raft din care se scad adaosul comercial, cont 378, si TVA neexigibil 4428, valoarea se inmulteste cu 24 si se imparte la 124 si obtii ajustarea la stoc), mijloace fixe(cladiri, masini, etc.) la care se ia valoarea ramasa de amortizat si se inmulteste cu 24 si se imparte la 124.
  Toate acestea se declara in decontul de tva depus in luna urmatoare iesirii de la tva.

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users