Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Probleme cu franele
Last Updated: Feb 14 2016 10:06, Started by
ciprian32
, Oct 27 2012 13:16
·
0
#1
Posted 27 October 2012 - 13:16
Buna ziua,
Am un mtb cu roti de 26" si dupa ceva kilometrii(peste 3000)a capatat joc frana spate pe saboti(defapt,acea montura a cadrului unde se pune bratul franei)A tot facut joc pana cand s-a rupt si am ramas cu un singur brat pe spate.Pe fata am pe disc si n-am probleme dar la pante abrupte nu o pot folosi asa cum vreau,Acuma,ce pot face?Ar fi oki daca as gasi o roata spate completa,cu 6 pinioane,si care sa aiba disc de frana atasat,Am deja un etier si cadrul permite frana pe disc pe spate. |
#2
Posted 27 October 2012 - 13:38
daca axul permite, pui frana pe disc si pe spate.
mergi la un magazin de biciclete, baietii iti vor da raspunsu' imediat Edited by l-software, 27 October 2012 - 13:39. |
#3
Posted 27 October 2012 - 21:47
Asta e buba,butucul nu are locas pentru a monta discul de frana.
|
#4
Posted 28 October 2012 - 13:30
Păi şi schimbă butucul şi spiţele şi reconstruieşti roata cu aceeaşi jantă. Ce fel de pinioane ai (câte discuri şi ce fel de prindere, casetă sau filet)?
|
#6
Posted 28 October 2012 - 21:18
Dacă-ţi doreşti neapărat o roată nouă, ok, dar dacă vrei să reduci costurile e mai ieftin să păstrezi janta şi pinioanele şi să reconstruieşti roata. Ţi-ar trebui un butuc precum ăsta, că bănuiesc că pinioanele sunt pe filet. Şi în rest nu mai schimbi nimic.
Roţi complete cu suport de disc şi filet sunt cam rare. Cele existente sunt cu casetă, ceea ce probabil ar implica să schimbi pinioanele, manetele de schimbare a vitezelor şi posibil deraiorul spate. |
#7
Posted 05 December 2013 - 16:34
Buna ziua, ştie cineva care să fie cauza blocării cablului la frana V-brake spate, oridecâteori temperatura coboară sub 0 grade?
Am o bicicletă destul de bună (Peugeot cu 7 viteze integrate în butuc) şi frânele la fel (Promax), dar cu toate astea, păţesc iarna acelaşi lucru ca şi cu bicicleta de rezervă, o DHS chinezească, adică se blochează frâna de mână spate. Am pus şi ulei la cablu, la toate intrările, dar tot degeaba. Să încerc şi cu vaselină? Mulţumesc. |
#8
Posted 06 December 2013 - 10:41
vezi exact unde se blocheaza: maneta - cablu - brat frane
Daca e la cabluri as schimba cablul+camasa, nu e scump Si eu am o bicicleta ieftina (nu atat de ieftina ca dhs) dar nu mi s-a blocat vreodata vre-un cablu Singura problema e lantul antifurt, care devine foarte rigid cand e frig |
#9
Posted 06 December 2013 - 12:24
MelosNegros, on 05 decembrie 2013 - 16:34, said:
Buna ziua, ştie cineva care să fie cauza blocării cablului la frana V-brake spate, oridecâteori temperatura coboară sub 0 grade? Am o bicicletă destul de bună (Peugeot cu 7 viteze integrate în butuc) şi frânele la fel (Promax), dar cu toate astea, păţesc iarna acelaşi lucru ca şi cu bicicleta de rezervă, o DHS chinezească, adică se blochează frâna de mână spate. Am pus şi ulei la cablu, la toate intrările, dar tot degeaba. Să încerc şi cu vaselină? Mulţumesc. - substanțele respective adună praf, transformând-o într-o chestie vânscoasă și abrazivă, ducând la uzarea prematură a cămășilor și a cablurilor - pe vreme rece, uleiul (și, mai ales, vaselina) devin tot mai vâscoase Ambele motive, separat sau adunate, nu duc decât la un singur efect: îngreunarea funcționării frânelor, până la blocare. Lubrificarea își are rostul în componente care se mișcă mult și rapid, gen zalele lanțului sau furcile telescopice. Dezavantajele de mai sus sunt prezente și aici, dar avantajele sunt mult mai mari. La cablurile frânelor, e invers: dezavantajele sunt majore, avantajele minore. NOTĂ: Pe de altă parte, părerile despre ungerea cablurilor sunt împărțite. Unii spun că e bine, alții nu. Nu mă crede pe cuvânt. Mai documentează-te pe subiect și ia o decizie singur. De asemenea, dacă cablurile/cămășile sunt vechi și/sau de proastă calitate, sau dacă au fost ținute în umezeală excesivă mult timp, atunci e posibil să fie uzate și/sau ruginite pe interior. În plus, cu cât ai mai multe bucle sau îndoiri ale traseului cablului, cu atât cablul va trage mai greu. Concluzie: dacă ai probleme cu cablurile, fie la frâne, fie la schimbătoare, atunci: - schimbă cablurile și cămășile. Pe cât posibil, traseul cablului să aibă cât mai puține curbe inutile. - menține-le curate, fără să introduci substanțe străine, cu atât mai mult apă sau substanțe vâscoase (ulei/vaselină). Când vrei să le cureți, decât să forțezi apă în cămăși și s-o lași așa, mai bine le demontezi complet, le ștergi, le usuci, apoi le montezi. Alte motive să se înțepenească doar cablul, nu văd. Poate doar să se înțepenească altceva (manetele frânelor, sau frânele propriu-zise). sirgoofy, on 06 decembrie 2013 - 10:41, said:
Singura problema e lantul antifurt, care devine foarte rigid cand e frig |
#11
Posted 06 December 2013 - 14:05
sirgoofy, on 06 decembrie 2013 - 10:41, said:
vezi exact unde se blocheaza: maneta - cablu - brat frane Daca e la cabluri as schimba cablul+camasa, nu e scump Si eu am o bicicleta ieftina (nu atat de ieftina ca dhs) dar nu mi s-a blocat vreodata vre-un cablu Singura problema e lantul antifurt, care devine foarte rigid cand e frig Ei, eu cred că explicaţia nu poate fi alta decât că la cei 30 de km rulaţi zilnic pe orice vreme, inclusiv pe ninsori, cămăşile cablului sunt pline de apă, respectiv cablul e doldora de rugină, chiar dacă e un cablu care mi se pare foarte bun, posibil original de la Peugeot (apropo, de ce oare cablul de la vitezele integrate nu se blochează niciodată?!). Alminteri mi se pare relativ imposibil ca să faci o constatare exactă a locului blocării: la manetă sau la cămăşile alea mai ales curbate - chiar dacă sunt sigur că frânele propriu zise nu au nimic. PS Mai e ceva: cred că o să elimin curbura din faţă a cablului, care e infernal de mare datorită ghidonului dublu pe care o să'l dau jos pentru a'l pune pe cel original, simplu şi drept. Oricum, vă mulţumesc pentru promptitudine! |
#12
Posted 10 December 2015 - 11:56
Am schimbat de mult cablul acela cu bucluc: era harcea-parcea - tot ce era și nu se vedea sub cămașă, adică cu multe lițe rupte, răsucit, ce mai: era praf.
Acum însă a început să mi se blocheze mult lăudatul cablu de viteze, exact ca și cel de frână adică sub temperatura de zero grade, ceea ce înseamnă că și ăsta a cam adunat apă. Or beleaua cea mare este că niciun meșter de la service nu se înghesuie ca să schimbe cablul ăsta de viteze, dat fiind că la click-boxul de pe butuc e o nebunie întreagă scoaterea cablului vechi și montarea celui nou... Ba mai mult: am comandat un ansamblu nou din Suedia, și m-am trezit cu o chinezărie care s-a înțepenit definitiv la primul ger, bașca mi s-a rupt capul șurubului de fixare a click-box-ului pe axul butucului, și habar nu am cum să mai scot partea filetată din gaura în care a ruginit în draci... Știe cineva cum aș putea să elimin apa din cămașa cablului vechi? |
#13
Posted 13 February 2016 - 23:07
Am si eu la bratele de la V-brake la legatura cu furca un mic joc 1-2mm bicicleta e noua am facut doar 100km cu ea, e normal sa fie jocul ala? Am incercat sa strang dar nu prea mai vrea probabil e la maxim. Intreb ca nu vrea sa patesc ca in prima postare. E putin sesizabil daca franez ca se misca
|
#14
Posted 14 February 2016 - 10:06
Cand misti bratele de sus ?
E normal, o sa vezi ca toate bratele au acel joc, asa e si la mine, si sunt stranse la maxim pe cadru Am intrebat acelasi lucru acum 1 an Edited by sirgoofy, 14 February 2016 - 10:22. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users