Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Probleme cu franele

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
ciprian32

ciprian32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 15.06.2011
Buna ziua,
Am un mtb cu roti de 26" si dupa ceva kilometrii(peste 3000)a capatat joc frana spate pe saboti(defapt,acea montura a cadrului unde se pune bratul franei)A tot facut joc pana cand s-a  rupt si am ramas cu un singur brat pe spate.Pe fata am pe disc si n-am probleme dar la pante abrupte nu o pot folosi asa cum vreau,Acuma,ce pot face?Ar fi oki daca as gasi o roata spate completa,cu 6 pinioane,si care sa aiba disc de frana atasat,Am deja un etier si cadrul permite frana pe disc pe spate.

#2
l-software

l-software

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,010
  • Înscris: 31.01.2009
daca axul permite, pui frana pe disc si pe spate.
mergi la un magazin de biciclete, baietii iti vor da raspunsu' imediat

Edited by l-software, 27 October 2012 - 13:39.


#3
ciprian32

ciprian32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 15.06.2011
Asta e buba,butucul nu are locas  pentru a monta discul de frana.

#4
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Păi şi schimbă butucul şi spiţele şi reconstruieşti roata cu aceeaşi jantă. Ce fel de pinioane ai (câte discuri şi ce fel de prindere, casetă sau filet)?

#5
ciprian32

ciprian32

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 15.06.2011
o sa cumpar o roata completa cu pinioane si gata.

#6
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Dacă-ţi doreşti neapărat o roată nouă, ok, dar dacă vrei să reduci costurile e mai ieftin să păstrezi janta şi pinioanele şi să reconstruieşti roata. Ţi-ar trebui un butuc precum ăsta, că bănuiesc că pinioanele sunt pe filet. Şi în rest nu mai schimbi nimic.

Roţi complete cu suport de disc şi filet sunt cam rare. Cele existente sunt cu casetă, ceea ce probabil ar implica să schimbi pinioanele, manetele de schimbare a vitezelor şi posibil deraiorul spate.

#7
MelosNegros

MelosNegros

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 24.08.2008
Buna ziua, ştie cineva care să fie cauza blocării cablului la frana V-brake spate, oridecâteori temperatura coboară sub 0 grade?
Am o bicicletă destul de bună (Peugeot cu 7 viteze integrate în butuc) şi frânele la fel (Promax), dar cu toate astea, păţesc iarna acelaşi lucru ca şi cu bicicleta de rezervă, o DHS chinezească, adică se blochează frâna de mână spate.
Am pus şi ulei la cablu, la toate intrările, dar tot degeaba.
Să încerc şi cu vaselină?
Mulţumesc.

#8
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,960
  • Înscris: 06.09.2008
vezi exact unde se blocheaza: maneta - cablu - brat frane
Daca e la cabluri as schimba cablul+camasa, nu e scump

Si eu am o bicicleta ieftina (nu atat de ieftina ca dhs) dar nu mi s-a blocat vreodata vre-un cablu
Singura problema e lantul antifurt, care devine foarte rigid cand e frig

#9
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006

 MelosNegros, on 05 decembrie 2013 - 16:34, said:

Buna ziua, ştie cineva care să fie cauza blocării cablului la frana V-brake spate, oridecâteori temperatura coboară sub 0 grade?
Am o bicicletă destul de bună (Peugeot cu 7 viteze integrate în butuc) şi frânele la fel (Promax), dar cu toate astea, păţesc iarna acelaşi lucru ca şi cu bicicleta de rezervă, o DHS chinezească, adică se blochează frâna de mână spate.
Am pus şi ulei la cablu, la toate intrările, dar tot degeaba.
Să încerc şi cu vaselină?
Mulţumesc.
Când pui pe cabluri orice substanță străină, gen ulei sau (mai rău) vaselină, îți asumi două mari riscuri:
- substanțele respective adună praf, transformând-o într-o chestie vânscoasă și abrazivă, ducând la uzarea prematură a cămășilor și a cablurilor
- pe vreme rece, uleiul (și, mai ales, vaselina) devin tot mai vâscoase

Ambele motive, separat sau adunate, nu duc decât la un singur efect: îngreunarea funcționării frânelor, până la blocare.

Lubrificarea își are rostul în componente care se mișcă mult și rapid, gen zalele lanțului sau furcile telescopice. Dezavantajele de mai sus sunt prezente și aici, dar avantajele sunt mult mai mari.
La cablurile frânelor, e invers: dezavantajele sunt majore, avantajele minore.
NOTĂ: Pe de altă parte, părerile despre ungerea cablurilor sunt împărțite. Unii spun că e bine, alții nu. Nu mă crede pe cuvânt. Mai documentează-te pe subiect și ia o decizie singur. :)

De asemenea, dacă cablurile/cămășile sunt vechi și/sau de proastă calitate, sau dacă au fost ținute în umezeală excesivă mult timp, atunci e posibil să fie uzate și/sau ruginite pe interior. În plus, cu cât ai mai multe bucle sau îndoiri ale traseului cablului, cu atât cablul va trage mai greu.


Concluzie: dacă ai probleme cu cablurile, fie la frâne, fie la schimbătoare, atunci:
- schimbă cablurile și cămășile. Pe cât posibil, traseul cablului să aibă cât mai puține curbe inutile.
- menține-le curate, fără să introduci substanțe străine, cu atât mai mult apă sau substanțe vâscoase (ulei/vaselină). Când vrei să le cureți, decât să forțezi apă în cămăși și s-o lași așa, mai bine le demontezi complet, le ștergi, le usuci, apoi le montezi.

Alte motive să se înțepenească doar cablul, nu văd. Poate doar să se înțepenească altceva (manetele frânelor, sau frânele propriu-zise).

 sirgoofy, on 06 decembrie 2013 - 10:41, said:

Singura problema e lantul antifurt, care devine foarte rigid cand e frig
M-ai făcut curios. Ce fel de cablu ai?

#10
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,960
  • Înscris: 06.09.2008
@alex: unul mai gros, de 30lei

#11
MelosNegros

MelosNegros

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 24.08.2008

 sirgoofy, on 06 decembrie 2013 - 10:41, said:

vezi exact unde se blocheaza: maneta - cablu - brat frane
Daca e la cabluri as schimba cablul+camasa, nu e scump

Si eu am o bicicleta ieftina (nu atat de ieftina ca dhs) dar nu mi s-a blocat vreodata vre-un cablu
Singura problema e lantul antifurt, care devine foarte rigid cand e frig

Ei, eu cred că explicaţia nu poate fi alta decât că la cei 30 de km rulaţi zilnic pe orice vreme, inclusiv pe ninsori, cămăşile cablului sunt pline de apă, respectiv cablul e doldora de rugină, chiar dacă e un cablu care mi se pare foarte bun, posibil original de la Peugeot (apropo, de ce oare cablul de la vitezele integrate nu se blochează niciodată?!).
Alminteri mi se pare relativ imposibil ca să faci o constatare exactă a locului blocării: la manetă sau la cămăşile alea mai ales curbate - chiar dacă sunt sigur că frânele propriu zise nu au nimic.

PS Mai e ceva: cred că o să elimin curbura din faţă a cablului, care e infernal de mare datorită ghidonului dublu pe care o să'l dau jos pentru a'l pune pe cel original, simplu şi drept.
Oricum, vă mulţumesc pentru promptitudine!

#12
MelosNegros

MelosNegros

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 155
  • Înscris: 24.08.2008
Am schimbat de mult cablul acela cu bucluc: era harcea-parcea - tot ce era și nu se vedea sub cămașă, adică cu multe lițe rupte, răsucit, ce mai: era praf.
Acum însă a început să mi se blocheze mult lăudatul cablu de viteze, exact ca și cel de frână adică sub temperatura de zero grade, ceea ce înseamnă că și ăsta a cam adunat apă.
Or beleaua cea mare este că niciun meșter de la service nu se înghesuie ca să schimbe cablul ăsta de viteze, dat fiind că la click-boxul de pe butuc e o nebunie întreagă scoaterea cablului vechi și montarea celui nou...
Ba mai mult: am comandat un ansamblu nou din Suedia, și m-am trezit cu o chinezărie care s-a înțepenit definitiv la primul ger, bașca mi s-a rupt capul șurubului de fixare a click-box-ului pe axul butucului, și habar nu am cum să mai scot partea filetată din gaura în care a ruginit în draci...
Știe cineva cum aș putea să elimin apa din cămașa cablului vechi?

#13
cristi05

cristi05

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 673
  • Înscris: 07.07.2009
Am si eu la bratele de la V-brake la legatura cu furca un mic joc 1-2mm bicicleta e noua am facut doar 100km cu ea, e normal sa fie jocul ala? Am incercat sa strang dar nu prea mai vrea probabil e la maxim. Intreb ca nu vrea sa patesc ca in prima postare. E putin sesizabil daca franez ca se misca

#14
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,960
  • Înscris: 06.09.2008
Cand misti bratele de sus ?
E normal, o sa vezi ca toate bratele au acel joc, asa e si la mine, si sunt stranse la maxim pe cadru

Am intrebat acelasi lucru acum 1 an Posted Image

Edited by sirgoofy, 14 February 2016 - 10:22.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate