Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema numerelor verzi (0800xxx...

Popescu presedinte? (sau mandria ...

calendar principal google

durere de ochi de la calculator/t...
 Recomandare router bun

In sfarsit, o manea mai deosebita...

Varujan Pambuccian: sistemul nu v...

Citire port COM1 cu PHP
 Cum sa inserez o nota de subsol s...

De unde v-ati luat mobila din baie?

Tapet lavabil peste vopsea lavabila

Problema microsdhc - este invizibil
 Problema PC.

Probleme router Linksys EA3500

Probe la BAC 2014

PoveSTIRI adevarate
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Legaturi motor masina spalat?

  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
Poje74

Poje74

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 13.01.2011
  • ID membru: 655,255
  • Locație: Pitesti

Am un motor de masina de spalat automata , pe care vreau sa-l folosesc intr-o alta aplicatie. mai exact pt. un zdrobitor de struguri.
Problema este ca mi l-a dat un prieten si nu stie despre el mai nimic ; nici de la ce marca de masina a fost luat nici cum a fost legat si cee cel mai grav ;nici daca functioneaza...:(((
Motorul are 5 fire + impamantare. Are fulie centrifugala (cred ca asa-i spune) si este fabricat de SACHS. Nu scrie ce putere are motorul.
Intrebarea este : Ma poate ajuta cineva cu privire la legaturile care trebuiesc facute? Pe ce fire ar venii condensatorul  ? Dupa cate stiu eu motoarele de acest tip au mai multe infasurari ; pt. spalare , pt. centrifugare si parca merg in ambele sensuri....!?
Atasez si ceva poze ;poate va ajuta...

Attached Files



#2
keta

keta

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,599
  • Înscris: 31.12.2007
  • ID membru: 266,577
  • Locație: EDINBURGH,UK
Este un motor cu perii colectoare (carbuni) ?, din ceea ce am vazut in imagini pare ca nu are. Daca nu are atunci pe doua dintre fire ar trebui sa fie un condensator de start, dar cum am spus nu pot sa-mi dau seama din foto. Nici nu prea am vazut multe motoare de masini de spalat la viata mea. Alte tipuri am vazut, dar cele de masini de spalat sunt un pic mai "delicate".

Edited by keta, 27 September 2012 - 17:43.


#3
Poje74

Poje74

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 13.01.2011
  • ID membru: 655,255
  • Locație: Pitesti
Nu este cu perii (carbuni) .Am facut astazi cateva incercari cu un condenasator de 22 micro. Da sa plece dar daca -l ajut cu mana un pic pleaca . Si are o turatie foarte mica....
Ori este bobinaj ars ori nu am nimerit legaturile.

#4
keta

keta

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,599
  • Înscris: 31.12.2007
  • ID membru: 266,577
  • Locație: EDINBURGH,UK
Masoara cu un aparat rezistenta de la infasurarile ce vin in fire. Cea mai mica rezistenta (cam 5 ohm) este bobina principala apoi ar mai trebui sa fie o legatura comuna cu acea bobina si care sa fie cam de 20-30 ohm. Pe aceea se leaga condensatorul. Daca sunt mai multe fire care "raman in plus" atunci s-ar putea considera ca prin inserierea acelor spire in bobinaj se poate modifica turatia motorului. Toate aceste probe se vor face pentru scurt timp , in caz ca ceva nu este OK se poate interveni fara ca sa se distruga acel motor.

#5
Wzzz

Wzzz

  • Grup: Moderators
  • Posts: 2,223
  • Înscris: 10.05.2011
  • ID membru: 686,121
...toate aceste probe se vor face pentru scurt timp...
Eventual cu un bec (220V) inseriat . Posted Image



#6
Mircel

Mircel

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,732
  • Înscris: 01.10.2005
  • ID membru: 48,746
  • Locație: Brasov
Editat din greşeală.

Edited by Mircel, 27 September 2012 - 21:36.


#7
Poje74

Poje74

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 13.01.2011
  • ID membru: 655,255
  • Locație: Pitesti
Am rezolvat . Multumesc.

Edited by Poje74, 28 September 2012 - 17:19.


#8
radu-stefan

radu-stefan

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 06.06.2010
  • ID membru: 596,546
nu mai deschid alt topic.
am aceeasi problema; un motor electric fara perii colectoare, rotor in scurtcircuit, monofazat de la o masina de spalat automata, wirpool.
cum fac legaturile: am 5 fire Rosu, Gri, Portocaliu, Maro, Albastru, am masurat fiecare combinatie;
R+G=48ohm
R+P=28ohm
R+M=30ohm
R+A=6ohm
G+M=76ohm
G+A=58ohm
G+P=77ohm
M+P=78ohm
M+A=59ohm
P+A=38ohm
cum fac legaturile, eventual sa am 2 turatii(dar nu neaparat) si unde pun condensatorul?

#9
ion4

ion4

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 13.11.2013
  • ID membru: 833,605
nu mai deschid alt topic asa ca am postat aici an legatura cu motor de masina de spalat chine ma poate ajuta si pe mine sal leg la 220v si condesatoru cum vine legat vreau sal folosesc la turatie mare 12500 n 370w sa reduc turatie cu un variator de tensiune o sa postez si niste poze

#10
ion4

ion4

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 13.11.2013
  • ID membru: 833,605

View Postion4, on 01 iunie 2014 - 13:56, said:

nu mai deschid alt topic asa ca am postat aici an legatura cu motor de masina de spalat chine ma poate ajuta si pe mine sal leg la 220v si condesatoru cum vine legat vreau sal folosesc la turatie mare 12500 n 370w sa reduc turatie cu un variator de tensiune o sa postez si niste poze

Attached Files



#11
em2006

em2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,132
  • Înscris: 10.02.2007
  • ID membru: 140,453
  • Locație: Bucuresti

View Postion4, on 01 iunie 2014 - 13:56, said:

...condesatoru cum vine legat vreau sal folosesc la turatie mare 12500 n 370w sa reduc turatie cu un variator de tensiune....
La motoarele cu rotor in scurt, care folosesc condensator, turatia nu se modifica prin variator de tensiune, ci din numarul de poli.
Mai intai trebuie sa stii ce tip de motor ai, apoi sa vezi ce poti face

PS
Am postat inainte ca tu sa pui pozele.
Pozele confirma ce am spus.
Motorul tau e universal, turatia se poate schimba prin varierea tensiunii, iar condensatorul la care faci referire nu e necesar (e din alt film - motoare asincrone cu rotor in scurt)...

Despre motoarele care necesita condensator poti citi aci:
http://www.emil.matei.ro/mms.php

La motoarele ca si cel la care ai pus pozele, controlul turatiei se poate face cu o schema ca si cea de aici:
http://www.emil.mate.../wfb2000_02.png

Un PCB pentru schema propusa gasesti aci:
http://www.emil.mate.../wfb2000_01.png

Edited by em2006, 01 June 2014 - 14:41.


#12
ion4

ion4

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 13.11.2013
  • ID membru: 833,605
am chitit un pic dar nu stiu care sant firele de alimentare la 220v si firele la condesatori motoru are 6 fire 2 rosi care duc an spate la acs ale nu ma intereseaza mai ramne 4 fire firele sant crem negru albastru  alb firu crem si negru am  2.2 ohm albastru si alb 4.3 ohm aparatu da marja de eroare de 5 la suta am masurat sa vad daca am da cum a zis utilizatoru Keta

Edited by ion4, 01 June 2014 - 15:30.


#13
em2006

em2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,132
  • Înscris: 10.02.2007
  • ID membru: 140,453
  • Locație: Bucuresti
Ce "a zis utilizatorul keta" e din alt film, in raport cu motorul tau, iar de citit materialul pe care ti l-am indicat in link n-ai citit, ori n-ai inteles.
Mie imi este clar ca n-ai inteles diferenta dintre cele doua tipuri de motoare  despre care se vorbeste pe acest topic.

View Postion4, on 01 iunie 2014 - 15:23, said:

...sa vad daca am da cum a zis utilizatoru Keta


#14
ion4

ion4

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 13.11.2013
  • ID membru: 833,605
em2006 am citit dar de geaba nu am dau seama cum sa fac legatura sant bata asta e am crezut ca puteti sami spuneti mai detaliat firu crem vine faza negru nulu condesatoru se leaga paraler sau pe cele lante fire ramase  se leaga condesatoru din cauza asta am apelat la voi

Edited by ion4, 01 June 2014 - 16:14.


Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users