Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Acumulatori cu Plumb pentru stocare energie fotovoltaica si eoliana.
Last Updated: Jan 02 2024 20:16, Started by
aerodinamic23
, Feb 06 2012 12:13
·
36
#3799
Posted 08 April 2016 - 16:01
Bag de seamă că LTO a scăzut sub NICD ca preţ dar cu performanţe superioare, singurul avantaj la NICD fiind încărcarea mai simplă.
|
#3800
Posted 12 April 2016 - 20:55
#3801
Posted 12 April 2016 - 21:14
Dragilor, am terminat BMS-ul ptr LiFePO4 (de cateva zile), e pe vehicul (bicicleta) si functioneaza ok.
La incarcare detecteaza cresterea oricarui element peste cca 3,55V (eu am vrut 3,55, nu 3,6) si il sunteaza progresiv cu 0...300mA curent pulsatoriu cu factor de umplere variabil intre 3,55V si 3,7V. In acelasi timp, trimite catre incarcator semnal de reducere a curentului de incarcare. Incarcatorul primeste acest semnal si reduce curentul de incarcare la cca 250-300mA. Cand mai mult de cateva celule ajung in regim de topping, incarcatorul primeste semnal de "stingere" si curentul scade foarte mult, doar cat sa intretina consumul de cativa mA la tens de cca 3,6V a elementelor care au ajuns la topping. Celulele s-au egalizat admirabil, practic ajung aproape in acelasi timp la "top", diferente de doar unu-doua minute intre prima si ultima celula la curentul de incarcare 300mA. La descarcare detecteaza orice element care atinge tensiunea de cca 2,5-2,55V sub sarcina si intrerupe sarcina. Intreruperea dureaza cateva secunde apoi recupleaza. Daca se detecteaza tensiune scazuta din nou, decupleaza din nou. Consumul in repaus al circuitelor per celula este de cca 60uA. Consumul circuitului de control sarcina este de cca 1mA. O sa-l fac si pe asta mai mic, dar nu e esential. |
#3802
Posted 13 April 2016 - 08:37
Felicitari pentru montaj.
Referitor la tensiunile de lucru, conform cu cele citite de mine prin diverse locuri, recomandarea ar fi sa se lucreze in intervalul 2,8-3,5V (unii aleg chiar 3V pentru pragul de jos). Justificarea ar fi ca este bine sa stai departe de pragurile de jos si sus de unde incepe degradarea ireversibila. Tensiunea de 2,5V reprezinta chiar pragul minim al bateriei de unde incepe procesul ireversibil. Nu uita ca toate componentele electronice au niste tolerante care te fac sa nu poti avea la final doua circuite care sa functioneze perfect identic. Ce te faci in cazul in care un circuit taie la 2,5, iar altul (din cauza tolerantei pieselor) taie la 2,45V ? Din cele citite, producatorii OEM prefera Top Balancing, pe cand DIY-erii prefera Bottom Balancing (in lipsa BMS-urilor). In ambele cazuri nu se merge cu tensiunea pana la pragurile maxime tocmai pentru a evita distrugerea bateriilor. Studiind bateriile Victron am vazut ca ei merg pe o tensiune mare la incarcare, ceea ce inseamna ca merg pe Top Balancing (cu tensiunele de Bulk si Absorb egale), dar apoi au ales o tensiune de Float mai mica ca sa protejeze bateriile intrucat se stie ca LFP-ului nu ii place sa stea depozitata la tensiune maxima. |
#3803
Posted 13 April 2016 - 11:11
nu chiar 2,5; eu am citit ca 2.0 este limita absoluta; apoi, circuitul decupleaza la 2,5-2,55 sub sarcina, ceea ce face ca tensiunea sa urce imediat la cca 3,1V dupa aceea. Niciodata nu sta la 2,5 dupa ce a decuplat. Intr-adevar, daca "ii dai talpa" usor asa, mai merge cateva zeci bune de metri, apoi tensiunea scade din nou, si iar decupleaza, tot asa cam un kilometru-doi in total; apoi decuplarile devin tot mai dese, ceea ce te avertizeaza fara putinta de tagada ca gata, nu mai sunt "electroni" in baterie.. glumesc, desigur. Oricum, ideea e ca, in timp ce sub sarcina (4-6A) tensiunea ajunge desigur la 2,5V, imediat dupa decuplare aceasta urca la loc spre 3V...sau ma rog, 2,6..2,7 daca abuzezi de "talpa" si mai vrei sa mergi in continuare pe bateria descarcata.
Nu, nu e absolut nici un risc. Indiferent cat de descarcata ar fi, in momentul cand decupleaza tensiunea urca din nou peste 2,6V. Desigur, daca ai abuzat, e bine s-o incarci repede. Deoarece mai sunt doar cateva zeci de mAh in acea celula, iar BMS-ul cu tot cu blocul de decuplare consuma 1,06..1,1mA, adica in cateva ore- sau zeci de ore - tensiunea chiar coboara la sub 2,5V. Daca n-o incarci. |
#3804
Posted 13 April 2016 - 11:39
In alta ordine de idei, va urma imediat versiunea 1.5 care este aproape identica, dar intr-adevar voi ridica pragul la 2,6 sau 2,7V, deoarece oricum este foarte putina energie sub 3V; trebuie insa sa vad efectiv cum reactioneaza sub sarcina la aceasta tensiune (2,7) versus 2,55V; nu as vrea nici sa "taie" prea devreme, cand inca mai este cca 7-10% energie in baterii. Vom vedea.....
Voi folosi probabil semireglabile la aceasta versiune noua, deoarece a fost un chin reglajul prin strap-uri (pentru economie de spatiu, am prevazut doar un rezistor de valoare mica in centrul divizorului rezistiv care e aplicat comparatorului, si prin cositorirea alternativa a unuia sau ambelor capete la intrarea comparatorului obtineam trei praguri de tensiune, distantate cu aprox 50mV, lucru ce s-a dovedit suficient, dar m-a cam chinuit la reglaje) Atasat modulul de detectie undervoltage (16 bucati): Cell undervoltage detector module.gif 15.03K 94 downloads Modulul subdriver disable load (4 bucati): DISABLE LOAD SUBDRV.gif 8.58K 98 downloads Modulul driver disable load e dependent de aplicatie dar il voi posta si pe acesta, ca inspiratie, intr-un post ulterior, dupa ce il mai ajustez un pic (schema) Modulul detectie overvoltage (16 bucati): overvoltage detector.gif 12.45K 82 downloads Modulul subdriver disable charging (4 bucati): Disable charging subdrv.gif 9.02K 72 downloads Modulul driver disable charging (1 bucata) Disable charging drv.gif 6.81K 52 downloads |
#3805
Posted 13 April 2016 - 17:01
"deoarece oricum este foarte putina energie sub 3V" asta am obs si eu la lifepo4, aprob pozitiv
|
#3806
Posted 29 April 2016 - 13:13
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Z3TNRfS-8q8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#3807
Posted 03 May 2016 - 06:04
Paste fericit
In viitorul apropiat doresc sa-mi achizitionez baterii. Oscilez intre Lifepo 24/200Ah si acid 24/800Ah. La cele cu plumb acid stim aproximativ tot, dar la cele Lifepo mai putin. Cei care detin aceste baterii pot sa ne împărtășească si nouă plusurile si minusurile!? Mulțumesc anticipat |
#3808
Posted 03 May 2016 - 14:47
Am facut acu vreo 6 luni o sinteza pe "tehnium.ro"
Bateriile pe LiFePO4 nu sunt chiar ieftine, dar au si avantaje. Eu le prefer deoarece in anumite conditii si din punctul meu de vedere sunt mai avantajoase decat plumbul:
Alte dezavantaje la LiFePO4:
Edited by addysoftware, 03 May 2016 - 14:57. |
|
#3809
Posted 04 May 2016 - 17:00
TESLA...Mi se parea ca e ceva in neregula inca de la lansare lor: fortata, exagerat de optimista, chiote, isterie. Ce sa mai, APPLE-gen.
Sper ca macar autoturismul sa fie asa cum l-au prezentat (autonomie de minim 200 mile) pentru ca sunt sigur ca bateriile vor fi doar pentru imagine (facebook wall cu powerwall). Nu doar din articolul asta, dar sa vinzi sisteme de baterii (scumpe ca dracu), sa te faci ca nu stii si sa nu prezinti ce conteaza cel mai mult (numar cicluri, care se pare ca sunt undeva pe la 1000 pentru cele de 7kw), mi se pare tipic pentru societatea de consum /atori in care traim. 10 ani garantie nu reprezinta pentru mine un motiv sa cumpar NICI UN PRODUS! Nici macar producatorul nu prezinta intotdeauna o garantie, doar respectivul produs este propria garantie. Dar sa reusesti sa vinzi baterii de 10kw cu 50 de cicluri pe an cu mii de dolari, asta depaseste un nivel de prostie la care nu credeam ca s-a ajuns nici macar peste ocean. Ma hotarasem acum vreo 10 zile sa comand, pentru inceput, 44 de baterii LTO de 30AH de la ev-power.eu, insa nu le mai au pe stoc si nici nu le mai aduc. Ceilalti producatori de baterii cu zeci de mii de cicluri se feresc sa le lanseze de zici ca sunt bombe nucleare. EOS Aurora (intre 0.25MW-1MWh = $250/kWh), Alevo etc vand la nivel de MW (Eu ma bag cu 10KWh). Nimeni nu isi doreste oameni liberi si independenti. Poate gresesc, insa parerea mea este ca cineva/ceva a dat drumul la caini acum maxim 4-5 ani si directia nu mai poate fi modificata cu 180 de grade. Daca Parlamentul Romaniei ar avea cojones ca in Olanda, am plati 0.4-0.5 lei/kw, am usura procedura de obtinere a aprobarilor si am avea 75% productie verde, interna. Ca industrie nu mai avem. PS Chiar acum, in dreapta mea e un coleg in crize ca i-au cerut 580 lei sa repare un aspirator Bosch in garantie, care a costat 340 lei. Ca d-aia a luat foc motorul si s-or crapat butoanele: filtrul HEPA prezinta urme de impuritati. Tot el are un Nokia Lumia 950 cu Windows 10 prin service ca nu ii merg chestii si nu i-l schimba ca problema e de la Windows Edited by doega, 04 May 2016 - 17:03. |
#3810
Posted 05 May 2016 - 03:08
Marketing, marketing, marketing. Asta e System-ul in care traim. Capitalism pe paine. Bun, pe de-o parte... dar prea exagerat a devenit. Ne-am inrobit sufletele la el.
Era o poezioara de-a comunistilor: Reclama este totul Cand vrei sa vinzi ceva O afla si netotul Insa pe pielea sa. Pe mine m-au asfixiat reclamele. Oh, cat le urasc! Abia astept sa plec dracului odata din oras (mai am putin), sa nu mai am TV si nici radio, sa nu mai le aud 2/3 din timpul meu de viata... |
#3811
Posted 05 May 2016 - 09:43
Eu am scris cu mai mult timp cand am citit despre bateriile Tesla: una e garantia oferita de producator (care se refera la vicii de fabricatie) si alta e durata de viata a unui produs. Ei (Tesla) ne "aburesc" cu garantia de 10 ani, dar nicaieri pe site-ul lor nu scrie de numarul de cicluri, care in fapt ne arata durata de viata. Nu pot sa cred decat ca e un produs pentru snobi cu bani multi.
|
#3812
Posted 05 May 2016 - 13:25
http://www.4tuning.r...wsletter_298238
Treaba este ca au luat deja precomenzi pentru 350 000 de automobile si capacitatea de productie este de doar 60000/an deci sunt fortati sa se extinda ,in plus se cauta zone de unde pot "face " rost de materie prima pt baterii ,faptul ca la Rosia Montana sa gaseste cam tot ce inseamna elemente rare sa zicem ca este un motiv in plus pentru noi sa mai vindem ceva resurse |
#3813
Posted 06 May 2016 - 07:47
Căutând pe net am gasit ceva foarte interesant de la LG Chem.
10.000 de cicluri la 80% In comparatie cu Winston, Calb și alte firme, pare putin curios dar nu imposibil sa aiba atâtea cicluri DOD. Eu am deja 4 buc. panouri de la LG de care sant foarte mulțumit si cred ca alegerea acestui ansamblu de baterii de la LG nu ar fii o alegere proasta. In raport cu Victron cred ca pretul este mai aproape de realitate. Încântă multitudinea ciclurilor si garantia dar mai ales nu te complici cu tot felul de bms. Totul la pachet. Ce parere aveti? sau poate știți ceva mai bun! |
|
#3814
Posted 06 May 2016 - 08:53
gyc968, on 06 mai 2016 - 07:47, said:
Căutând pe net am gasit ceva foarte interesant de la LG Chem. 10.000 de cicluri la 80% Ai vazut cat e halatul? ~4500 eur la 6.4KWh (chiar daca 0.7 eur/w este un pret bunicel). Si ca: Life expectancy = more than 10 years? Care pot fi 121 de luni sau 99 de ani. Si daca sunt 10 ani, la ce te ajuta cele 10000 de cicluri? Faci 2.75 cicluri pe zi? Insa cred este o optiune buna pentru off-grid de genul cabana in varful muntelui sau retea la 1km. |
#3815
Posted 06 May 2016 - 14:52
Si eu sunt de parere ca "metoda pasilor mici" este mai buna. Adica sa ne lipim de tehnologia zilelor noastre, buna-rea cum este ea, e cat de cat verificata. Ma refer la Calb-uri si alte asemenea care claim-eaza 2000 de cicli la un pret moderat. Adica stii ca cel putin te bazezi pe cei 6-10 ani de viata, si daca traieste mai mult, cu atat mai bine; daca nu, cel putin nu ai dat bani prea multi din buzunar cand le-ai luat. Peste 10 ani iei altele, care vor fi in mod sigur mai performante si posibil chiar la un pret un pic mai mic.
|
#3816
Posted 06 May 2016 - 18:27
addysoftware, on 05 mai 2016 - 03:08, said:
Marketing, marketing, marketing. Asta e System-ul in care traim. Capitalism pe paine. Bun, pe de-o parte... dar prea exagerat a devenit. Ne-am inrobit sufletele la el. Era o poezioara de-a comunistilor: Reclama este totul Cand vrei sa vinzi ceva O afla si netotul Insa pe pielea sa. Pe mine m-au asfixiat reclamele. Oh, cat le urasc! Abia astept sa plec dracului odata din oras (mai am putin), sa nu mai am TV si nici radio, sa nu mai le aud 2/3 din timpul meu de viata... in anii '60 care nu se rupeau "in veci" ! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users