Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Acumulatori cu Plumb pentru stocare energie fotovoltaica si eoliana.

* * * * * 9 votes
  • Please log in to reply
8836 replies to this topic

#271
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

 Viorelsolar, on 14 septembrie 2013 - 08:02, said:

Am citit că această piatră de alaun este naturală,aveam impresia că este produsă de cine știe ce combinat chimic.Am găsit pe net că italienii au mari resurse de alaun,o să mă interesez și pe-acolo,oricum voi lua legătura cu firma care distribuie această sare în România,să văd ce prețuri au pe kg..Avantajul cel mai mare al acestor acumulatori de plumb cu electrolit pe bază de  allume,ar fi faptul că pot fi descărcați total fără să fie afectați din câte se pare,în afară de avantajul că le putem prelungi viața,dar deocamdată nu găsesc informații în acest sens,ci doar presupuneri.Posted Image
mi-e oarecum rusine sa va spun, dar bateriile mele au 15V si continua sa se incarce!
.... nu fierb deloc!....acum judecati-ma...!
Victor

#272
cristiBMW320

cristiBMW320

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,979
  • Înscris: 29.10.2008
Pai sa lasam un pic sa treaca timpul tu fa masuratori in continuare si pe urma ne dam si noi cu parerea pana atunci mingia este la tine, oricum succes macar pt efortul care il depui sa intelegi si sa modifici reactiile chimice dintr-o baterie s-au mai bine zis acumulator

#273
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

 cristiBMW320, on 14 septembrie 2013 - 21:54, said:

Pai sa lasam un pic sa treaca timpul tu fa masuratori in continuare si pe urma ne dam si noi cu parerea pana atunci mingia este la tine, oricum succes macar pt efortul care il depui sa intelegi si sa modifici reactiile chimice dintr-o baterie s-au mai bine zis acumulator
salutare,
am un "charge controler " MPPT marca Victron, legat la un aparat de sudura electronic care scoate 30V, cu 4 bobine legate in serie de 170 ohni,initial "baga" 14,4 V (in automat) 3-7Ah...dupa cateva zile continua sa incarce 5-7Ah dar a urcat brusc la 16,3V...eu sunt "paralizat" de ce poate sa faca bateria!
Zilnic o descarc 8-10 Ah cca 30-40 min, dupa care o pun la incarcat! Dupa mintea mea, capacitatea de incarcare s-a dublat!
Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, puneti-va la treaba! ... o sa traiti o experienta unica!
Cat despre durata de viata ... sunt multe de experimentat! ... daca dupa cativa ani ramane la fel, CE FACEM?
Victor

Edited by 9victor, 14 September 2013 - 22:47.


#274
cristiBMW320

cristiBMW320

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,979
  • Înscris: 29.10.2008
Simplu cum alti cumpara pale dint-un loc la fel putem veni la tine sa ne salvezi bateriile evident contracost

#275
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012
... cu adanca durere in suflet, anunt moartea acumulatorilor mei!...morti de-a dreoptul nu sunt ,
dar mult curent nu prea pot inmagazina! ... undeva la 20-30% din ce era odata! ... care d.p.d.v. economic nu prea
merita multa investitie sau timp pierdut!...Posted Image
Victor

Edited by 9victor, 17 September 2013 - 20:53.


#276
cristiBMW320

cristiBMW320

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,979
  • Înscris: 29.10.2008
Deci am mai incheiat un experiment cu parere de rau oricum raman la ideea ca mai sunt solutii destule privind revitalizarea acumulatorilor

#277
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 9victor, on 17 septembrie 2013 - 20:52, said:

... cu adanca durere in suflet, anunt moartea acumulatorilor mei!...morti de-a dreoptul nu sunt ,
dar mult curent nu prea pot inmagazina! ... undeva la 20-30% din ce era odata! ... care d.p.d.v. economic nu prea
merita multa investitie sau timp pierdut!...Posted Image
Victor

Ceva ai greșit,nu era posibil să ajungi la tensiunea de 15 V,eu din ceea ce am citit acumulatorii plumb-acid cu electrolit allume ar trebui să se stabilizeze tensiunea finală undeva sub 12V,adică când sunt full încărcați,poate ai greșit electrolitul și l-ai făcut prea concentrat,ori nu ai spălat bine elemenții acumulatorului cu apă demineralizată și bicarbonat de sodiu!Posted Image .

Edited by Viorelsolar, 17 September 2013 - 21:53.


#278
crisvp

crisvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 521
  • Înscris: 04.08.2010
Daca se poate, va rog nu inchideti acest capitol... Mai sunt multe de experimentat... avantajele unei astfel de baterii sunt destul de importante si merita timpul nostru. sarurle bazice se folosesc chiar la curatarea (desulfatarea),  placilor. deci banuiesc ca dupa cateva incarcari/descarcari, chimia si-a vazut de ale ei, plus neutralizarea... As sugera inlocuirea saramurii cu o alta noua. Sau de ce nu cu acid proaspat... Mi-am facut si eu de lucru cu alaunul si prima baterie am abandonat-o din cauza ca avea o celula moarta. In schimb alte doua dau semne de revigorare...

bulele de gaz sunt normale (daca sunt ca la sampanie) si indica faptul ca incarcarea e pe sfarsite, sau ca curentul de incarcare e mai mare decat poate chimia bateriei sa tina pasul. M-a mirat ca la 15V nu aveai degajare. La mine a ajuns pe la 14,5V la charger. Unii sunt de parere ca nu trebuie folosit bicarbonatul deoarece cristalele de sulf ar avea rol de catalizator. Oricum, se asteapta rezultate bune de la o baterie care sa nu aiba certificat de deces. Parerea mea este ca daca tine 12V(chit ca are putin curent) merita sa incerci, daca nu sa te rogi pentru vreo minune...

Edited by crisvp, 17 September 2013 - 22:11.


#279
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

 crisvp, on 17 septembrie 2013 - 22:10, said:

Daca se poate, va rog nu inchideti acest capitol... Mai sunt multe de experimentat... avantajele unei astfel de baterii sunt destul de importante si merita timpul nostru. sarurle bazice se folosesc chiar la curatarea (desulfatarea),  placilor. deci banuiesc ca dupa cateva incarcari/descarcari, chimia si-a vazut de ale ei, plus neutralizarea... As sugera inlocuirea saramurii cu o alta noua. Sau de ce nu cu acid proaspat... Mi-am facut si eu de lucru cu alaunul si prima baterie am abandonat-o din cauza ca avea o celula moarta. In schimb alte doua dau semne de revigorare...

bulele de gaz sunt normale (daca sunt ca la sampanie) si indica faptul ca incarcarea e pe sfarsite, sau ca curentul de incarcare e mai mare decat poate chimia bateriei sa tina pasul. M-a mirat ca la 15V nu aveai degajare. La mine a ajuns pe la 14,5V la charger. Unii sunt de parere ca nu trebuie folosit bicarbonatul deoarece cristalele de sulf ar avea rol de catalizator. Oricum, se asteapta rezultate bune de la o baterie care sa nu aiba certificat de deces. Parerea mea este ca daca tine 12V(chit ca are putin curent) merita sa incerci, daca nu sa te rogi pentru vreo minune...
salutare,
personal nu am abandonat ideea! ... doar ca m-am orientat spre
baterii noi ... vreau sa cumpar 2 baterii auto uscate! ...care nu au "vazut" acid!
Problema rezulta in geometria elementilor! Cele "deep-cycle" au elementii  f subtiri in comparatie cu cele auto!
Asta este un mare dezavantaj  ptr regenerare! ... sunt consumate fizic!
Cred ca cele auto ar suporta mai bine "invierea"!
Apropos de renuntare: am golit un acumulator din cele  regenerate si avea f multa "pasta" pe fund ... elementii s-au
pierdut partial!...
Victor

Edited by 9victor, 18 September 2013 - 22:38.


#280
luciangpl

luciangpl

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 900
  • Înscris: 08.05.2006

 9victor, on 18 septembrie 2013 - 22:31, said:

salutare,
personal nu am abandonat ideea! ... doar ca m-am orientat spre
baterii noi ... vreau sa cumpar 2 baterii auto uscate! ...care nu au "vazut" acid!
Problema rezulta in geometria elementilor! Cele "deep-cycle" au elementii  f subtiri in comparatie cu cele auto!
Asta este un mare dezavantaj  ptr regenerare! ... sunt consumate fizic!
Cred ca cele auto ar suporta mai bine "invierea"!
Apropos de renuntare: am golit un acumulator din cele  regenerate si avea f multa "pasta" pe fund ... elementii s-au
pierdut partial!...
Victor
eu stiu ca e chiar invers. Cele auto, care au nevoie sa livreze instantaneu curent mare, au placi subtiri si mai multe ca sa permita reactie cat mai rapida dar se uzeaza mai rapid. Cele stationare au placi mult mai groase, se incarca/descarca mai lent dar au durata de viata mai mare

#281
crisvp

crisvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 521
  • Înscris: 04.08.2010
Lucian are dreptate. Deep cicle au placutele mult mai groase. Revenind la experimente... Am convertit 2 baterii moarte si dupa doua cicluri de incarcare max 2 A si descarcare au o capacitate care se apropie de normal. Problema mare este tensiunea, care cu sarcina scade la 11V si oppreste invertorul... Aseara, duoa ce s-a oprit invertorul, am pus un bec de 25V si inca lumineaza tare (55Ah). Azi am sa le trec pe acid. Banuiesc ca intre timp placile s-au mai curatat. Sper sa se incarce si sa ajunga la tensiunea nominala.

#282
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 luciangpl, on 19 septembrie 2013 - 01:31, said:

eu stiu ca e chiar invers. Cele auto, care au nevoie sa livreze instantaneu curent mare, au placi subtiri si mai multe ca sa permita reactie cat mai rapida dar se uzeaza mai rapid. Cele stationare au placi mult mai groase, se incarca/descarca mai lent dar au durata de viata mai mare

Asta vroiam să scriu și eu dar mi-ai luat-o înainte @9victor a făcut o confuzie,elemenții negativi de la acumulatorii auto au plăci de plumb foarte subțiri,ceva mai groși am găsit în acumulatorii de 250Ah recuperați de la o locomotivă diesel.Posted Image

Edited by Viorelsolar, 19 September 2013 - 08:10.


#283
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

 Viorelsolar, on 19 septembrie 2013 - 08:09, said:

....acumulatorii auto au plăci de plumb foarte subțir ....
Salutare,
aveti dreptate in privinta grosimii placilor....si ma caiesc ptr asta!
Datele bateriei Rolls de 12V 503Ah, 3000 de cicluri la 50%...au elementii de 4,7 mm negativ si 6,7 pozitiv
http://www.windandsu...ent.ashx?id=166
... de spalat cu bicarbonat sau drjdie, nu am facut-o... dar cred ca le-am incarcat cu curent prea mare!
Lumea din domeniu spunea ca asta ar fi principalul avantaj, ca pot fi incarcate "pe rupte".......si am reusit sa
le rup! ...
Imi suna bine ideea lui @crisvp de a le incarca din nou cu acid dupa "tratament"... asteptam noutati de la tine!
Victor

#284
crisvp

crisvp

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 521
  • Înscris: 04.08.2010
am un incarcator xantrex care baa cati amperi poate sa suporte chimia bateriei, pentru a evita fierberea si am observat ca nu trage maximul setat (15A sau 8A), ceea ce inseamna ca se incarca mai lent, la fel si descarcarea. Aici ar fi avantajul ca se pot descarca pana la 6V fara sa fie probleme mai apoi. Se pare bateriile alcaline nu lucreaza bine la temperaturi negative, desi unii zic ca da...
In fine, am salat bateria alcalina, am spalat inca o data cu acid diluat(prima spalare a bateriei cu acid), am pus-o la charger vreo cateva ore ca sa se agite putin, am scurs si am pus acid nou 1,28. Am incaract aprox 8 ore si am constatat ca densitatea a scazut pana la 1,15. De ieri am pus pe un resou la foc mic o oala cu acid provenit de la alte baterii, ca sa se evapore din apa, asa ca a ajuns pe la 1,20-1,23. Am scurs acidul din baterie si l-am inlocuit cu cel de 1,20. Acum se mai incarca putin si vedem cat curent poate da la prima incarcare...
Tot azi am mai reusit sa refac un element mort de la o baterie deep cicle AGM power safe 92A. Am decupat plasticul cu o daltita ca sa am acces la elementi. L-am rugat in fel si chip, nimic. 0V! Am tras cateva pahare de cidru si mi-a venit ideea. Am luat un cutit si am inceput sa fortez spatiul dintre placi. Erau sudate si pline de o rugina ciocolatie, spre deosebire de celelalte celul care erau imaculate. Faptul ca a stat la inmuiat o zi cu bicarbonat cred ca m-a ajutat. A inceput incet sa-si dea drumul. 0,01V, 0,05 si in 30min a aluns la 2.0V! Am spalat elementii cu bicarbonat (cam 150g la 5l de apa), am salat de cateva ori, dar cred ca acidul se neutralizeaza cam greu, asa ca am turant praf cat cupprinde si am lasat bateria la charger. Sper ca sulful de pe placi sa se topeasca... Mai vedem... Apropo, elementii erau fara solutie, o fi normal?

#285
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Păi acestă sare allume,după cum am citit despre ea,este acidă cu PH 2.0 și nu alcalină,deci electrolitul va fi tot acid,nicidecum alcalin!!!,cum naiba vorbim toți despre acumulatori plumb alcalini,când de fapt tot cu electrolit acid merg.Posted Image

#286
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

 Viorelsolar, on 19 septembrie 2013 - 17:21, said:

Păi acestă sare allume,după cum am citit despre ea,este acidă cu PH 2.0 și nu alcalină,deci electrolitul va fi tot acid,nicidecum alcalin!!!,cum naiba vorbim toți despre acumulatori plumb alcalini,când de fapt tot cu electrolit acid merg.Posted Image
salutare,
ai dreptate, PH este lin jur de 3,  exemple: Coca-Cola, bauturile carbo-gazoare....
spre deosebire de baterii care au zero!....un punct de PH este destul de nult! ...
exemplu: apa de baut are 6, apa de mare 7....deci f mare diferenta!
Victor

#287
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010

 9victor, on 19 septembrie 2013 - 20:53, said:

salutare,
ai dreptate, PH este lin jur de 3,  exemple: Coca-Cola, bauturile carbo-gazoare....
spre deosebire de baterii care au zero!....un punct de PH este destul de nult! ...
exemplu: apa de baut are 6, apa de mare 7....deci f mare diferenta!
Victor

Păi PH-ul de 5,5 este considerat după câte știu neutru,adică nici acid,nici alcalin,dar în cazul acumulatorilor cu electrolit pe bază de allume în combinație cu apa este fără doar și poate o soluție lichidă cu PH sub 4,deci acid și probabil se poate considera un electrolit cu un PH mai puțin acid decât electrolitul pe bază acid sulfuric,dar nu putem afirma că putem transforma un acumulator plumb acid într-unul plumb alcalin.Posted Image

#288
9victor

9victor

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,061
  • Înscris: 31.03.2012

 Viorelsolar, on 19 septembrie 2013 - 21:43, said:

Păi PH-ul de 5,5 este considerat după câte știu neutru,adică nici acid,nici alcalin,dar în cazul acumulatorilor cu electrolit pe bază de allume în combinație cu apa este fără doar și poate o soluție lichidă cu PH sub 4,deci acid și probabil se poate considera un electrolit cu un PH mai puțin acid decât electrolitul pe bază acid sulfuric,dar nu putem afirma că putem transforma un acumulator plumb acid într-unul plumb alcalin.Posted Image
salutare,
...Viorel, te rog, mai lasa de la tine!...Ai dreptate!
Nimeni nu  a negat asta! ...

Edited by 9victor, 19 September 2013 - 23:04.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate