Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

SOBE de caramida, de zidarie, diverse sobe, focare

* * * * - 9 votes
  • Please log in to reply
22119 replies to this topic

#4645
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
http://translate.goo...pv=210&es_sm=93

#4646
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/903UL_AJKfE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#4647
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
Va salut ,
De cateva zile ma chinuie o ideie...si as vrea sa ma consult cu Dv dragi sobari....poate merg pe o pista gresita  dar vreau sa inteleg...in felul meu...

Despre schimbatorul din clopot.......sau spus;

- ca in conditii ideale putem obtine; 10kw/mp ,
-in conditii bune de ardere; 6kw/mp ,
-si in conditii normale cu lemne ce se gasesc curent pe piata e mai sigur sa ne asteptem la 3kw/mp pe care ii  putem obtine in clopot...

Daca calculam  registru dupa una din cele trei metode ; vom avea;

- metoda        cu 10kw/pm;                                   _1 mp-necesita un clopot mai mic in care se concentreaza gazele fierbinti
- metoda        cu  6kw/mp                                  _ _ 2mp-.......................................
- metoda        cu   3kw/mp                               _ _ _3mp-necesita un clopot cu spatiu mai mare in care se vor dispersa gazele


Stiu ca  in transferul termic ...cu cat suprafata de captare este mai mare cu atat e mai bine...

Dar...
-ma gandesc ca nu ar fi mai buna metoda cu 10kw/mp unde avem un schimbator de 3 ori mai mic...  

Si gandesc asa;

In oricare din metode prin schimbator CIRCULA apa...si hai sa facem un exercitiu de imaginatie in care avem trei serpentine
_
__
___
Oare prin care va fi mai bine;?
Tinand cont de toate spuse mai sus inclin, ca mai buna e metoda cu serpentina mai mica, intr-un clopot mai mic, cu mai putina apa care se disloca in timpul circulatiei,...

Daca s-ar lungi de doua sau de trei ori serpentina sa captez cat mai mult ,nu s-ar raci mediul gazelor fierbinti si nu ar dura mai mult sa intre cazanul sau soba in regim...fiind clopotul mai mare mai larg ,s-ar dispersa gazele si ar suge si caramida mai mult din puterea gazelor fierbinti...
  De asta zic ca ar fi bine calculat cu 10kw/mp  sa avem un schimbator de trei ori mai mic chiar daca captam doar 3kw/mp in reprize mai scurte  dar  sigure  ...si s-ar incalzi mai repede si ar intra mai usor sobele in regimul de functionare..

Asta e intrebarea ; vom ajunge sa acoperim si asa necesarul  ?

#4648
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010
Ma gandeam si eu la asta dar, pentru 10 kw/mp din cate calculasem aveam nevoie de 500-600*C temperatura medie in clopot.

Ca urmare, temperatura de intrare in clopot ar trebui sa fie de 600-700*C iar cea de iesire de 400-500*C, ducand la pierderi mari (in cazul unui cazan, caci la soba ar exista clopotul 2, sau masivul care acumuleaza, etc).

Asa, la 3 kw/mp, media este pe undeva la 300*C, temperatura la iesire scazand si la 80-90*C.

In plus, avand de a face cu temperaturi mari pentru perioade scurte, apar si dilatari si contractii ale materialelor, ducand la fisuri in constructie. O alta chestie ar fi diferenta de temperatura la care este supus schimbatorul, exitand pericolul de a aparea depuneri de calcar pe interior ceea ce duce la scaderea transferului termic si la degradarea sa.

Cat despre intrebare, se poate asigura necesarul si asa, insa cu pierderi mari.
Adica, centralele din comert sunt "clasificate" undeva la 12-15 kw/mp, insa temperatura pe cos este si de 300-350*C pentru a putea capta puterea respectiva .

Edited by cheluakame, 30 March 2014 - 21:59.


#4649
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
Multumesc de raspuns Florine ,de fapt esti singurul care ma baga si pe mine  in seama pe aici...uneori mi-e rusine ca postez doar eu...ii vad zilnic de atata timp ,pe toti cunoscutii cum intra, citesc si pleaca ...nu lasa nici macar un cuvant...

La dimensionarea cu 10 kw/mp fiind de trei ori mai mic ar fi mai usor pentru soba sa cedeze si ceva la acumularea din masivul clopotului ...

Alta ideie..
Cum clopotul are avantaje, sigur sunt si dezavantaje...
-unul dintre ele ar fi ;daca avem schimbator in el si trebuie sa-l incalzim de la zero... este foarte greu sa treaca gazele prin acel mediu rece si sa coboare la baza clopotului spre cos...

Ma gandeam sa fie pozitionat clopotul  in care se afla schimbatorul undeva deasupra... cam... in locul clopotului 2 ....
Si aici sa avem calea directa  in partea de sus a clopotului in care se afla registrul (am vrut sa fac o schita dar nu prea  am avut timp)...
Deci in prima faza, cand e soba rece  si schimatorul tot rece, gazele din focar vor intra in clopot pe jos se vor ridica printre colonele schimbatorului si vor iesi prin calea directa ...ca la soba cu canale...
Dupa ce incepe sa se incalzeasca clopotul si cosul, inchidem calea directa si va functiona in clopot, gazele vor coborî la baza clopotului si apoi in  clopotul  de jos...si la cos
Am inversat un pic lucrurile... cred ca intelegeti..clopotul 2 ar fi cel de jos din jurul focarului de fapt nu prea mai e clopot.. e un contraflow...in acest caz nu ar fi pierderi la cos  trecand de schimbator si lasandu-se in jos  in contraflow mergand foarte reci la cos

Edited by ciobimar, 30 March 2014 - 22:40.


#4650
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

View Postciobimar, on 30 martie 2014 - 22:29, said:

La dimensionarea cu 10 kw/mp fiind de trei ori mai mic ar fi mai usor pentru soba sa cedeze si ceva la acumularea din masivul clopotului ...
Eu zic ca atat timp cat focarul acopera puterea schimbatorului + masiv, o sa acumuleze si clopotul fara probleme. Posted Image
Daca vorbim de soba se poate lucra cu 10 kw/mp, caci avem si masivul care radiaza permanent caldura (deci poate si stoca), avem de cele mai multe ori si 2 clopote (deci s-ar putea si temperaturi mici la cos)

Insa care ar fi avantajele si care ar fi dezavantajele?
Avantajul ar fi schimbator mai ieftin.

Insa dezavantejele ... am pomenit mai in spate cateva si in plus, ar fi si scaderea "functiei" de puffer a masivului. Altfel spus, masivul nu va mai avea aceeasi putere sa ofere cantitate de energie schimbatorului, sau schimbatorul nu va mai putea capta eficient energia oferita de masiv.
Iar in acest caz ar fi nevoie de puffer extern.

View Postciobimar, on 30 martie 2014 - 22:29, said:

Alta ideie..
Cum clopotul are avantaje, sigur sunt si dezavantaje...
-unul dintre ele ar fi ;daca avem schimbator in el si trebuie sa-l incalzim de la zero... este foarte greu sa treaca gazele prin acel mediu rece si sa coboare la baza clopotului spre cos...
Eu zic ca nu va fi problema, ba chiar va fi o miscare "naturala". Gazele calde vor participa la transfer termic scazandu-le temperatura si vor cobora spre cos.

View Postciobimar, on 30 martie 2014 - 22:29, said:

Am inversat un pic lucrurile... cred ca intelegeti..clopotul 2 ar fi cel de jos din jurul focarului de fapt nu prea mai e clopot.. e un contraflow...in acest caz nu ar fi pierderi la cos  trecand de schimbator si lasandu-se in jos  in contraflow mergand foarte reci la cos
Vedeti, aici este "problema". Daca la "intrarea" in schimbator gazele au 600*C si la iesire 100*C, temperatura medie a gazelor ar fi de 350*C si astfel nu mai putem vorbim de un flux termic de 10 kw/mp Posted Image

Pentru un flux de 10 kw/mp am putea vorbim ca la "intrarea" in schimbator gazele sa aiba undeva la 600*C iar la "iesire" undeva la 400*C, avand astfel o temperatura medie in zona schimbatorului de ~500*C.

Apropo, aceste 500*C sunt teoretice. Ele depinde de la schimbator la schimbator, de la material la material.

Este oarecum logic ca 2 cm de fonta are o rezistenta termica mai ridicata decat 5 mm de otel sau mai mica decat 3 cm de beton (daca vorbim de schimbator inglobat/masiv).
Astfel, avand rezistente diferite, si transferul termic va fi diferitPosted Image .

Pe undeva pe aici s-au specificat cateva date/paramentrii legate de felul in care s-a captat o anumita putere. Acum, se poate folosi datele acelea ca si punct de reper, sau se pot face calcule pentru fiecare caz in parte.Posted Image

Eu as fi curios despre ce anume este vorba sau unde doriti sa ajungeti cu aceasta abordare pentru a putea discuta concret Posted Image

Edited by cheluakame, 30 March 2014 - 23:28.


#4651
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010

View Postcheluakame, on 30 martie 2014 - 23:25, said:

Eu zic ca atat timp cat focarul acopera puterea schimbatorului + masiv, o sa acumuleze si clopotul fara probleme. Posted Image






Buna dimineata Florine,

Nu cred ca m-am exprimat corect ,daca nu sa inteles...sau nu stiu cum sa prezint ideia...fac ca la arderea prelungita ...care nu am inteles-o nici acum....
Cred ca aceste sobe in clopot functioneaza foarte bine ca sobe ,dar cand ai bagat schimbator se modifica total situatia ,schimbatorul diminuand randamentul sobei...se ajunge mai greu la regimul de functionare (plecand de la zero)De asta am spus mai in urma ca nu prea merg combinate ...
Soba sa ramana soba si cei cu schimbator sa fie pentru cazan si sa mearga cu ardere continua,de asta cred ca schimbatorul calculat cu 10kw/mp ar putea prelungi perioada de ardere consumand mult mai putine lemne..pe cand cel cu 3 kw/mp este cu suprafata mult prea mare prin care circula apa rece care se disloca mereu, tinand o perioada lunga clopotul   rece, diminuandu-i eficienta..
Un cazan merge bine cand este intrat in regim chiar si cu schimbatorul de 3kw/mp...dar este greu de mentinut in regim si greu de ajuns la regimul de functionare si se pierde imediat acest avantaj, fara o ardere continua ...cam asta vreau sa zic....

Edited by ciobimar, 31 March 2014 - 06:39.


#4652
cheluakame

cheluakame

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,312
  • Înscris: 05.02.2010

View Postciobimar, on 31 martie 2014 - 06:16, said:

Buna dimineata Florine,

Cred ca aceste sobe in clopot functioneaza foarte bine ca sobe ,dar cand ai bagat schimbator se modifica total situatia ,schimbatorul diminuand randamentul sobei...
Va salut domnule Ciobi.
Aici cred ca va inselati. Am facut cateva teste (nu prea multe sau complexe ce-i drept) si va pot spune ca randamentul nu este influentat in niciun fel de prezenta schimbatorului in clopot.
Important este ca atat la prezenta schimbatorului cat si in lipsa acestuia, soba sa fie incalzita prin ardere intensiva. 10-20 minute pana intra totul in regim.

View Postciobimar, on 31 martie 2014 - 06:16, said:

se ajunge mai greu la regimul de functionare (plecand de la zero)De asta am spus mai in urma ca nu prea merg combinate ...
Aici iar va pot spune ca nu este chiar asa.
Avem o soba de 6 kw. Puterea focarului sa zicem ca este de 6.6 kw (presupunand o ardere prelungita).

Avem o soba de 6 kw si schimbator de 4 kw. In acest caz puterea focarului va fi de 11 kw (deasemenea ardere prelungita). Astfel, in ambele situatii sobele vor intra la fel in regim.

Mai greu in regim ar intra daca in soba cu focar de 6.6 kw am introduce schimbatorul de 4 kw, astfel, acesta neputand asigura in mod corespunzator energie atat pentru masiv cat si pentru schimbator.

In plus, in cazul acestor sobe nu prea exista plecare de la 0. Masivul se va mentine cald pe interior perioada indelungata (de obicei intre 2 focuri).

View Postciobimar, on 31 martie 2014 - 06:16, said:

Soba sa ramana soba si cei cu schimbator sa fie pentru cazan si sa mearga cu ardere continua,
Aici nu am inteles, propuneti un agregat asemeni colegului Tudor?
Din pacate, eu unul nu prea vad avantajul. Adica, l-as vede doar in situatia in care instalatia de incalzire m-ar "obliga" sa folosesc temperaturi ridicate de 80-90*C. Altfel, la temperaturi de 40-50*C tur, masivul sobei va functiona si ca puffer (stiti si din experienta dvs cu cazanul) neavand astfel nevoie de foc continuu.

View Postciobimar, on 31 martie 2014 - 06:16, said:

de asta cred ca schimbatorul calculat cu 10kw/mp ar putea prelungi perioada de ardere consumand mult mai putine lemne..pe cand cel cu 3 kw/mp este cu suprafata mult prea mare prin care circula apa rece care se disloca mereu, tinand o perioada lunga clopotul   rece, diminuandu-i eficienta..
Domunle Ciobi, intr-un astfel de agregat, eficienta se poate pierde ori prin scaderea calitatii arderii, ori prin ridicarea temperaturii la cos.
Daca noi continuam sa avem temperaturi mici la cos si mari in focar, automat eficienta este ridicata/aceeasi, conteaza doar cum proiectam agregatul astfel incat energia sa fie impartita exact cum avem nevoie (X kw captati de schimbator, Y kw degajati de masiv) :)

View Postciobimar, on 31 martie 2014 - 06:16, said:

Un cazan merge bine cand este intrat in regim chiar si cu schimbatorul de 3kw/mp...dar este greu de mentinut in regim si greu de ajuns la regimul de functionare si se pierde imediat acest avantaj, fara o ardere continua ...cam asta vreau sa zic....
Acum va referiti la cazanul dvs si la folosirea periodica sau in general?
O baza de plecare ar fi realizarea unui focar(+buncar) din materiale cu inertie termica scazuta. Exemplu vermiculita de 3-4 cm +izolatie, si a clopotului din samota, astfel partea de focar ar intra repede in regim oferind ardere corespunzatoare, iar partea de clopot/schimbator si-ar indeplini rolul lor.

Sper sa nu fi inteles eu gresit acum ceea ce ati vrut sa spuneti.

#4653
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010

View Postcheluakame, on 31 martie 2014 - 15:16, said:

Sper sa nu fi inteles eu gresit acum ceea ce ati vrut sa spuneti.
Nu e nici o problema,Florine...eu doar am spus parerea mea ,ideile mele... imi pare rau ca nu sa inteles ce am vrut sa spun si sa dus discutia in alta directie ...atat am inteles eu sau atat pot eu intelege ...cred ca trebuie sa ma opresc aici.

Edited by ciobimar, 31 March 2014 - 15:56.


#4654
uforom89

uforom89

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 439
  • Înscris: 13.06.2010
Pt cei interesati de subiect, doua experimente cu masurarea temperaturii in interiorul unui focar clasic al unei sobe de teracota ...
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/vPUG-JqwhMY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

...si temperatura flacarii de aragaz, pt comparatie
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/dZ2Wg7gJ1CA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#4655
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postuforom89, on 07 aprilie 2014 - 21:00, said:

Pt cei interesati de subiect, .. masurarea temperaturii in interiorul unui focar clasic al unei sobe de teracota ...
Posted Image Mai relevant era daca suspendai sonda (nu o lasai pe jar). Temperatura s-ar fi dus mult in jos..Posted Image

#4656
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010
"Pt cei interesati de subiect, doua experimente cu masurarea temperaturii in interiorul unui focar clasic al unei sobe de teracota ..."


Temperatura la nivelul jarului incins poate ajunge si la 1400 grd cu un debit de aer corespunzator trecut prin jar...aceasta technica se foloseste si la "forjarea" fierului.

Edited by csomi, 08 April 2014 - 08:11.


#4657
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010

View Postuforom89, on 07 aprilie 2014 - 21:00, said:

Pt cei interesati de subiect, doua experimente cu masurarea temperaturii in interiorul unui focar clasic al unei sobe de teracota ...


...si temperatura flacarii de aragaz, pt comparatie

Si o completare...Posted Image

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yhmP2ppa5ng?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by csomi, 08 April 2014 - 09:15.


#4658
uforom89

uforom89

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 439
  • Înscris: 13.06.2010

View Postandreilesan, on 08 aprilie 2014 - 05:43, said:

Mai relevant era daca suspendai sonda (nu o lasai pe jar). Temperatura s-ar fi dus mult in jos..
Tocmai de aceea am si specificat acest lucru si la sfarsitul filmuletului, pt a atrage atentia asupra acestui aspect care influenteaza semnificativ temperatura. Cu prima ocazie voi repeta testul si cu sonda suspendata in focar.

#4659
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010

View Postcsomi, on 08 aprilie 2014 - 09:13, said:

Si o completare...Posted Image
Sa traiti D-le Csomi,acest filmulet imi aduce aminte de toata activitatea D-v ...
Vreau sa va multumesc frumos ca ati fost mereu langa noi si cand ne zbateam intr-un subiect si nu prea ne era clar.... apareati de undeva ca un inger cu un experiment facut special pentru noi....
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NpA49u_Vi1I?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#4660
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010

View Postciobimar, on 09 aprilie 2014 - 08:04, said:

Sa traiti D-le Csomi,acest filmulet imi aduce aminte de toata activitatea D-v ...


Cu placere...Sau straduit si altii mam straduit si eu si mia facut placere ca pot ajuta si cu aceste mici prezentari...

Edited by csomi, 09 April 2014 - 08:37.


#4661
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
Clar sunteti un om deosebit,
O stie toata lumea, ca ati contribuit la fiecare lucrare de cand sa deschis acest topic cu sobe de zidarie si pana in prezent ,

Stiu ca adunasem destule date tehnice dar nu prea aveam curaj sa incep si v-am spus ca stiu ce trebuie sa fac dar mi-ar fi de ajutor sa fiti si fizic laga mine...
Chiar daca locuiti in alta tara si nu aveati cum sa veniti, mati incurajat zilinic dandu-mi incredere si siguranta... de altfel pe toti care au inceput sa-si faca cate o soba de caramida si acum se bucura de ea si beneficiile ei...

Va doresc toate cele bune

#4662
csomi

csomi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,984
  • Înscris: 08.01.2010
Un articol interesant si despre principiul "clopot"....

http://ecology.md/md...62#.U0T2h6h_tOJ

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate