Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Tractorase facute acasa

* * * * * 4 votes
  • Please log in to reply
3830 replies to this topic

#253
stefanut23

stefanut23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,137
  • Înscris: 02.06.2009

 silesax, on 25 martie 2013 - 20:17, said:

motor de aro brasov+cutie si reductor aro +roti de fata aro+roti de spate??????+punte spate de aro=tractor ,este posibil???
dati idei pe tema asta,costuri desene etc.
Cauta pe net Transcareta. Iti va da ceva idei. Roti pt. Aro cu profil agricol gasesti destul de usor , poti monta pompa ulei pt. hidraulic.
Doar ca trebuie gasite diferentiale pereche, stiu ca sunt 3 modele 11/41 este cel mai mare(la viteza) , cauta pe forumul Aro.
Stiu pe cineva care a montat dupa Aro 3 sectii de cultivator si merge perfect. Aro fara caroserie cu directia mutata pe mijloc,+pedale ,soferul sta calare pe cutie ca la tractor. Din pacate nu am poze
Pentru o idee vezi  http://www.aro4x4.ne...t=2789&start=15

Edited by stefanut23, 26 March 2013 - 21:13.


#254
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Multumesc inca o data! imi place linkul cu motorul de pe okazii...

As putea sa aadaptez demarorul de la motorul care a fost pe motosapa la motorul metrom? ca sa nu mai stau mereu sa infasor sfoara cand vreau sa-l pornesc...

Filtrul de aer sau chiar carburatorul+filtrul de aer de la motorul de mobra se poate pune pe motorul metrom?

...maine vreau sa-i pun toba de esapament care a fost pe motorul Briggs&Stratton de pe motosapa... ca sa fie mai silentios...

Azi am cantarit o parte din piese:
- motorul metrom are 26 kg
- diferentialul cam 35 kg
- planetarele 7,5 kg bucata
- cutia de viteze de dacie cred ca are undeva in jur de 25-30kg

@ Alex ce greutate ziceai ca are o roata? ...eu tin minte ca am trimis odata 4 roti (jante de tabla + cauciucuri de iarna 195/60/R15) prin curier si parca tin minte ca nu au avut mai mult de 50 kg...

#255
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
am si eu o mare nelamurire .
se da motorul meu ,cilinree 160 cc,turatie 3600rpm,5,5 cp -consum intro ora la blana in sarcina -1,8l benzina
se da motorul metrom brasov.cilindree 330 cc,turatie tot cam pe acolo,mai multi cp--cum dracu consuma 0,8 l benzina pe ora???!!!
mai sint pe net la vinzare niste motocultoare antice cu motoare de 500cc pe benzina si dau aia consumuri de 1,8 l pe ora ??Posted Image
tare mie ca e vrajeala si ele consuma de rupe.

#256
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
din specificatiile, pe care le-am gasit multumita colegului Alex, pt motorul metrom: capacitatea este 287 cm3, puterea max 6 cai la 3000 rpm, consum max 2,26 l/h... raport compresie 5,5:1

rationamentul e simplu... motorul mai mare trage mai usor... nu mananca aceeasi cantitate de benzina pentru a efectua aceeasi sarcina ca si un motor mai mic...
oricum sunt mai multe variabile de luat in calcul... puterea, turatia, cuplul, raportul de compresie, eventual si carburatoarele (daca sunt reglate bine)

cel de la care am luat motorul l-a folosit pt o barca... oricum nu ma intereseaza consumul :)

#257
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007

 addyyyOO7, on 26 martie 2013 - 21:09, said:

@ Alex ce greutate ziceai ca are o roata? ...eu tin minte ca am trimis odata 4 roti (jante de tabla + cauciucuri de iarna 195/60/R15) prin curier si parca tin minte ca nu au avut mai mult de 50 kg...
M-ai enervat si am iesit pe balcon cu cintarul electronic. Posted Image Pe frigul asta! Dai o bere Posted Image
Deci:roti de dacia,cuciucuri de 165x65x13,jante tabla 4 gauri:
-janta +cauciuc 11,8 kg
-janta +cauciuc+fuzeta 22,6kg
Happy?
Pe undeva si greseala mea,dar era specificat "cu fuzeta"
Despre Metrom s-a mai batut apropos,si mi-l daduse si pretinul goagal cind am dat motor brasov 6cp.Deci,meritul nu al meu,cred,nu-s convins,ca era Grig,mai in urma 2-3 luni.

Totusi,ca-i metrom sau ca ii altul la 160cmc,de unde sufletul consumurile astea?????????Si la mine bujia e neagra si de multe ori uda,si totusi,nu are consumul asa mare.
Aaaaaaaa,la mine chinezul a lucrat ca pentru francezi,ca la mine tara de origine este Franta.Deh,Pubert Posted Image

Edited by alexbjorg, 26 March 2013 - 21:50.


#258
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
multumesc...

eu am altfel de fuzete care nu cantaresc mai mult de 2kg /buc, deci rotile nu vor cantari mai mult de 30-35kg

#259
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
La mine sint de dacia,complete;la directie fac aceeeasi chestie,aroape ca originalul,cu rotule.Asa am numai de sudat (fara strungar).
Dar fiindca vreau si voi folosi semiaxe pe spate,am si 2 rulmenti per fuzeta,nu 1 sg,ca la restul masinilor.Rezultatul este garda inalta,dupa masuratori aproximative,cam 30cm,nu 15-18cm?! ca la dacie,sub cutia de viteze.

 addyyyOO7, on 26 martie 2013 - 21:47, said:

multumesc...

eu am altfel de fuzete care nu cantaresc mai mult de 2kg /buc, deci rotile nu vor cantari mai mult de 30-35kg
Ale tale nu sint cele de matiz?Ca ele is tare mici si "scumpe",eventual si fara placa aia de frana(imi scapa denumirea)

#260
Paun_Duti

Paun_Duti

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 02.07.2009

 silesax, on 26 martie 2013 - 21:20, said:

am si eu o mare nelamurire .
se da motorul meu ,cilinree 160 cc,turatie 3600rpm,5,5 cp -consum intro ora la blana in sarcina -1,8l benzina
se da motorul metrom brasov.cilindree 330 cc,turatie tot cam pe acolo,mai multi cp--cum dracu consuma 0,8 l benzina pe ora???!!!
mai sint pe net la vinzare niste motocultoare antice cu motoare de 500cc pe benzina si dau aia consumuri de 1,8 l pe ora ??Posted Image
tare mie ca e vrajeala si ele consuma de rupe.

Nu prea e vrajeala. Cand se da consumul specific al unui motor de catre fabricant, nu e consumul motorului turat la blana. Unele cifre sunt incredibil de mici, dar sunt apropiate de realitate(insa trebuie tinut cont si de uzura motorului, reglajele carburatorului sau pompei de injectie-dupa caz,sau alti factori).
De ex., cartea tehnica a motocultorului meu, scrie la consum, 0,7kg carburant/ora. Asa scrie:kg. Asta inseamna aprox 0,8l/ora.

#261
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008
Alex eu am doar fuzeta pe care se prinde roata de la bmw...fara portfuzeta... tu ai tot ansamblul si de aia sunt mai grele...

#262
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Dap,cunosc,la unele insa se da consum/cp.Dar,in general e marketing,care stim cu ce se maninca.Totusi nu se explica acel consum mare,real,chiar si cu blana.
Acela e consum de motocultor de 15 diesel la blana.
Deci,pare-se a fi carbul.
Si fara un grafic al motorului,nu ai de unde sti consumul "de fabrica" la un moment dat.
Si uite asa,icepem si noi "tiunningul" ca la drujbe Posted Image

 addyyyOO7, on 26 martie 2013 - 22:00, said:

Alex eu am doar fuzeta pe care se prinde roata de la bmw...fara portfuzeta... tu ai tot ansamblul si de aia sunt mai grele...
Yep.Minus p.la aia de la frana,care tine placutele de frana.

Edited by alexbjorg, 26 March 2013 - 22:03.


#263
Paun_Duti

Paun_Duti

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 190
  • Înscris: 02.07.2009
Vad ca nu duceti lipsa de idei pt modificat fiare...
Daca nu sunt offtopic , am si eu nevoie de un sfat sau o idee de la voi. Motocultorul meu, are distanta intre roti de 540mm, iar adaugand si latimea rotilor ajunge la 940mm.
Daca intorc rotile, voi avea la exterior aprox.740mm. Nu este suficient pt a intra cu el printre randurile de porumb(care vor avea 700mm).
Ce as putea sa fac pt a rezolva aceasta problema?
Eu vreau sa-l folosesc la porumb si in gradina de legume.(arat, frezat, semanat, prasit, raritat si carat cu remorca)

#264
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
1* Alte gauri pe axul de la roti,mai catre roata,si taiat surplusul cu flexul.
2* Alte axe,mai scurte.
Fizic,alta solutie nu vad.
O poza cu rotile cu axe ar fi de ajutor.
Eu as alege a2a varianta.Asa as ava si ax de rezerva.
Daca este ax din cel profilat,si nu rotund,luat teava groasa in carne,bagat ranga cu profil,incalzit teava cu flacara la rosu si batuta cu barosul.Taiat la dimensiuni.

#265
andrei_ci

andrei_ci

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 509
  • Înscris: 18.07.2009

 mivol, on 25 martie 2013 - 20:11, said:

Formula pentru cuplu cu care sunt obisnuit si eu este:

M [daNm] = 955 x P [kW] / n[rpm]

Ce am folosit eu acolo rezulta din faptul ca 1 CP = 1,36 kW si 1 kgf = 0,98 daN, 1 daN = 10 N.

955 x 1,36 x 0,98 = 1272... am rotunjit un pic.

Parcă 1CP=760 W (0,76 KW). Sau greşesc?

#266
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008

 alexbjorg, on 26 martie 2013 - 14:17, said:

Relativ rationament corect,dar de socoteli,nu stiu.
Dar nu stiu ce cauta aici turatia la relanti a motorului de dacie la intrare in c.v. a ei,cind pe tine te intereseaza rapoartele ei
C.v.reduce turatia,ndiferent ca ai 2500 de turatii sau 850.El este reductor in mai multe trepte.Atat.
Tu vorbesti de viteza de arat  si ai un cuplu pe care il modifici in functie de viteza calului (aprox.4 km/h,ca vrei si viteza).Fals.
Exista o variabila "fixa" adica cuplul minim-minimorum pentru a trage plugul de arat.


Alex eu am adus in discutie turatia la relanti a motorului de dacie pt a afla cam ce viteza are la 800-850 rpm in treapta 1... dar nu am dus ideea pana la capat...

Am facut niste calcule referitor la asta si am obtinut asa:
- la  800 rpm in treapta 1 raportul este 3,8 iar raportul grupului conic este  4,125 => roata se va invarti cu 800/(3,8*4,1) = 51,3 rpm
- roata cu dimensiuni 165/65/R13 are circumferinta  1,71 m => intr-un  minut va parcurge 51,3*1,71 = 87,7 m iar intr-o ora 87,7*60 = 5262 m, adica ~ 5 km/h

In cazul meu:  daca voi folosi o reductie de 3:1 (pt a avea la intrarea in cutie o turatie de 800 rpm)
- se mai adauga la calcul si raportul diferentialului care este 3,15 => roata se va invarti cu 800/(3.8*4,1*3,1) = 16,6 rpm
- roata este de 14” si are circumferinta  1,79 m => intr-un min va parcurge 16,6*1,79 = 29,7 m, iar intr-o ora 29,7*60 = 1782 m, adica sub 2 km/h

“rapoartele de transmisie le-am aproximat la o singura zecimala”

Calculele sunt pur teoretice…

@Mivol  te rog sa-mi spui daca stii asa aproximativ la ce turatie ar avea motorul meu cuplul maxim, daca puterea maxima o are la 3000 rpm… si daca o forta de tractiune in jurul valorii de 500 kgf este suficienta pt ca tractorasul (~ 200-250 kg cu tot cu operator)sa se deplaseze si sa poata fi folosit si la arat 

…ca sa mai fac niste calcule :D sa am o baza teoretica bine pusa la punct… precum croitorii ;) masori de 10 ori si tai o singura data…

#267
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007

 addyyyOO7, on 27 martie 2013 - 08:19, said:

Alex eu am adus in discutie turatia la relanti a motorului de dacie pt a afla cam ce viteza are la 800-850 rpm in treapta 1... dar nu am dus ideea pana la capat...Te intereseaza numai daca vrei cu motor de dacie.Raportul de reducere este independent de viteza.Viteza la relanti a motorului de dacie este 0 pentru ca este relanti,nu ii bagat in viteza 1.Ca la bicicleta.Te intereseaza ce foaie(roata dintata) folosesti momentan si nu puterea pe care o exerciti asupra pedalei (cuplul) pentru a obtine o viteza xFra sa te supar,ori nu integi tu ce spun eu,ori eu nu cuprind logica ta

@Mivol  te rog sa-mi spui daca stii asa aproximativ la ce turatie ar avea motorul meu cuplul maxim, daca puterea maxima o are la 3000 rpm… La rpm max.3000 cuplul maxim ar fi cam la 2500,aprox.


#268
addyyyOO7

addyyyOO7

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 110
  • Înscris: 31.10.2008

 andrei_ci, on 27 martie 2013 - 08:15, said:

Parcă 1CP=760 W (0,76 KW). Sau greşesc?

conform convertorului:

-> 1 CP = 0,7457 Kw

-> 1Kw = 1,341 CP

@Alex fii atent ce scrii Posted Image am specificat in treapta 1 la 800 ture

Viteza la relanti (considerand relantiul la 800 rpm) a motorului de dacie este 0 numai daca este la punctul mort...in treapta 1 ar trebui sa fie ~ cat am calculat eu Posted Image

De ce ar conta ce fel de motor este inaintea cutiei de viteze, daca aceasta este un simplu reductor de turatie?

Edited by addyyyOO7, 27 March 2013 - 09:03.


#269
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Am vazut in poze undeva si ramasita de motosapa.Nu are reductie?
Reducerea complta diferential+c.v.daica treapta I =3.15x3.8=11,97 ~12ori
La 2500rpm (cuplu max. teoretic,ca nu avem graficul motorului):12=208.(3) rpm~210rpm la roata pana aici.
De aici incolo,altfel spus intre motor si intrarea in c.v.dacia,pui reductie in functie de cuplul pe care vrei sa il obtii.

 addyyyOO7, on 27 martie 2013 - 08:46, said:

in treapta 1 la 800 ture

Viteza la relanti (considerand relantiul la 800 rpm) a motorului de dacie este 0 numai daca este la punctul morViteza la relanti nu exista.Relanti inseamna ca masina sta,deci km 0.Relanti este turatia motorului in idle,adica pornit si stand pe loc.Viteza inseamna rpm x metri de deplasare(in cazul tau metri acoperiti intr-o sg roatie a rotii-perimetrul rotii

De ce ar conta ce fel de motor este inaintea cutiei de viteze, daca aceasta este un simplu reductor de turatie?Tocmai,caci tu te tot referi la rpm de relanti al motorului de dacie?!Posted Image

Edited by alexbjorg, 27 March 2013 - 09:10.


#270
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Ufff,ca greu am inteles!Eu priveam problema din celalalt unghi.Acum am inteles cum privesti tu lucrurile.Ok.
Daca folosesti reductie de 3.1 ajungi cu turatia la 800(rpm relanti)il bagi in c.v.mai reduci cu 3.8 si mai reduci prin diferential cu 3.15.

 alexbjorg, on 27 martie 2013 - 09:21, said:

Reducerea complta diferential+c.v.daica treapta I =3.15x3.8=11,97 ~12ori
La 2500rpm (cuplu max. teoretic,ca nu avem graficul motorului):12=208.(3) rpm~210rpm la roata pana aici.
Deci ai 210/3.1(prima reductie)si ramaii cu 67,7 rpm.
Cu formula grupului conic nu stiu sa calculez,de aceea o iau babeste 1+1+1 deci nu stiu de unde ai scos tu "roata se va invarti cu 800/(3.8*4,1*3,1) = 16,6 rpm"
Prcatic,tu ai 3 reductii:prima inainte de c.v. =3.1 ,a2a ii c.v.=3.8 si a 3a (diferentialul) =3.15.
Se inmultesc cele 3 valori si imparti 2500 la acea valoare obtinuta si ai rpm final.
Sincer,is in ceata!
Nu ma mai bag!

Edited by alexbjorg, 27 March 2013 - 09:53.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate