Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
syncsmart .transfer contacte ipho...

G.P.S.

Roger Penrose: The Emperor's New ...

Rulare dubioasa
 Alegere telefon

tranzactie online

Couchteacher, platforma de invata...

Închisoare cu executare de 33 lun...
 Centrala mica pentru Garsoniera (...

Sapphire Hd 4850 vapor-x 1gb

Canale TV romanesti LIVE STREAM

scart sau hdmi
 functie nerecunoscuta de main

Parlamentul European obliga Apple...

Asus vs Toshiba achizitie laptop

Strainatate
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Case IH 5140

  • Please log in to reply
113 replies to this topic

#1
adii_35

adii_35

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 21.02.2011
  • ID membru: 667,007

Salutare! Un prieten are un Case IH 5140 care are urmatoarea problema:cand porneste tractorul, dupa cateva minute motorul incepe sa gafaie si da sa se opreasca.A chemat ingineri din toate colturile tarii si toti i-au zis ca e pompa hidraulica.Am uitat sa spun ca la inceput tractorul nu mergea in fata si in spate,nu se vira si nu salta tirantii(monobloc).La telefon cineva i-a zis ca e din partea electrica.Am mers acolo si am verificat instalatia electrica,intradevar erau cabluri dezizolate,tocate,in fine,l-am facut sa mearga in fata,sa vireze si cam atat. Nu merge in spate cum am zis mai devreme si nu ridica tirantii.Mentionez ca distribuitorul este electric si mecanic,cel electric are comanda printr-un joistick care in prealabil a fost inlocuit cu unul nou.La pompa hidraulica are niste electrovalve din care 2 functioneaza iar a 3-a e ceva mai ciudata.A fost rebobinata si nu stiu sa va zic daca si-a pastrat toate particularitatile,zic asta deoarece electrovalva asta actioneaza un ax in pompa hidraulica si lucreaza foarte silentios.Vreau sa mai mentionez ca atunci cand porneste motorul si incepe sa gafaie se aude un zgomot ciudat la pompa hidraulica,de parca ar fi sub presiune cu toate ca nu are nici o comanda data.Rog cunoscatorii sa dea un raspuns.Multumesc.

#2
TudorCJ

TudorCJ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 31.03.2011
  • ID membru: 677,264
  • Locație: Turda
Eu spun ca ii electro valva a 3 sar putea sa nu iti deschida sau de loc adica sa ramana inchisa si atunci tu nu o sa ai presiune pe circuitul electrovalvei.Incearca cu alta electrovalva sau una noua daca ai spus ca a fost bobinata.Mai ales ca actioneaza si pe axul de la din pompa hidraulica.Eu asa spun ca electrovalva ii de vina.

#3
adii_35

adii_35

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 21.02.2011
  • ID membru: 667,007
Asa am zis si eu.S-a interesat si e 2400 roni una noua.Eu cred ca intreg ansamblu e atat.Cum am zis mai sus ,electrovalva a fost rebobinata si au fost facute mici modificari,s-au modificat niste valori care aici conteaza,in cazul asta tine pompa in presiune.Pana sa merg eu acolo au umlat niste tractoristi si nu au stiut sa verifice daca e curent la electrovalve si au spart doua furtune.

#4
TudorCJ

TudorCJ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 31.03.2011
  • ID membru: 677,264
  • Locație: Turda
Pai eu iti mai spun ceva nu mai lasa oameni care nu stiu ce si cum ca til distrug de tot mai ales batrani care vai de ei numa la UTB stiu sa faca restul ce ii electronic pasta.Pai daca sau modificat valori la electrovalva atunci ii clar ca nu mai lucreaza in parametri ei si tine pompa tot sub presiune.Cauta si vezi alta noua.

#5
adii_35

adii_35

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 21.02.2011
  • ID membru: 667,007
Maine ajunge electrovalva,de la Arad.Va postez imediat ce o inlocuiesc si ce poate face asta noua ,cu toate ca sunt convins ca e din ea.Azi am reparat un Hanomag,o vola,si aceeasi problema dar de tip mecanic,pompa hidraulica tot in forta.Avea o supapa blocata pe deschis,cea care deschidea cupa.Am reparat-o(supapa) si merge perfect,numai ca mecanic se repara mult mai "necostisitor" ca sa zic asa.Pentru cine are Hanomag,vola,sa fie foarte atenti cand actioneaza maneta joistick si merge greu pe una din pozitii sa nu insiste pentru ca strica mult mai multe.



#6
TudorCJ

TudorCJ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 31.03.2011
  • ID membru: 677,264
  • Locație: Turda
Ti-am zis ca ori ramane deschisa ori inchisa ori nu deschide destul si tine sub presiune sunt curios cu ea noua.

#7
viorelpasca

viorelpasca

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 18.11.2007
  • ID membru: 249,437
Domnule Tudor,
Am ceva probleme la un Case 5140 Maxxum Powershift. Am luat tractorul asta iarna, nu am avut unde sa il probez. Cand l-am scos la lucru, de proba, cu un combinator dupa el, au inceput necazurile. A mers bine vreo 2 hectare, apoi s-a aprins lampa de avertizare "transmission problem" si a inceput sa se scuture la mers inainte. La capat de tarla, ridica combinatorul "in șuturi", adica tremurat rau de tot. La fel tremura si volanul in viraje, si tractorul cu totul la mers inainte in sarcina. Frecventa tremuratului era aceeasi si la ridicare tiranti, si la viraje volan, si la reversat plugul, si la mers inainte, pe o anumita treapta de viteya din Powershift, dar diferita in functie de treapta Powershift in care ramanea maneta. In treapta 1 tremura mai rar, in a 2-a mai des, in a 3-a si mai des, intr-a 4-a cel mai des. Cu motorul oprit si contactul pus, nu mai avea ce sa mearga in șuturi, toată hidraulica fiind in repaus. Se auzea, in schimb, un țăcănit finuț, cu aceeași frecvență cu care mergea totul în șuturi dacă motorul era pornit. Tractoristul a presupus că pompa hidraulică e de vină și că, probabil, scapă presiune la fiecare rotație, din cauza uzurii.
Am desfacut pompa hidraulica. Ceva uzura, dar inca utilizabila deoarece, spun mecanicii, valva compensatoare e capabila sa compenseze eventualele scapari interne de presiune. In plus, daca era de vina pompa, țăcănitul nu s-ar fi auzit cu contactul pus și motorul oprit. Țăcănitul poate proveni doar pe latura electronica, din lanțul shifter- modul powershift- solenoizi, senzori (vezi fig atasata). Shifterul sau schimbatorul este piesa nr. 1 din figura, iar modulul de control powershift este piesa nr. 11.
Am verificat toti solenoizii, senzorii, de pe modulul hidraulic care comanda cutia powershift si sunt OK. Am alimentat direct solenoidul care comanda treapta 1 de la Powershift și... surpriza. Totul functioneaza bine, ridica plugul in tiranti fara sa mai tremure, ia virajele fara tremurat, reverseaza plugul ok, fenomene care nu dispar, insa, pe treptele 2, 3, 4, ale caror solenoizi au ramas comandati de modulul powershift. Am făcut același lucru cu solenoidul pentru treapta a 2-a, si i-am lăsat pe ceilalți, adică 1, 3, 4, alimentați din modulul Powershift. La fel, in treapta cu solenoidul alimentat direct, cu 12Vcc, toate funcționeaza perfect, iar in treptele comandate prin circuitele originale, numai în șuturi. Bineinteles, situatia se repeta cand alimentez separat cu 12 volti solenoizii pentru treapta a 3-a, respectiv a 4-a, iar pe ceilalti îi las comandati de modulul electronic. Am tras concluzia ca fie shifterul transmite transmite catre modul comenzi în impulsuri si, de aceea, solenoizii deschid si inchid circuitele hidraulice care comanda cutia poweershift cu intermitenta, fapt care genereaza pierderi. As putea "ocoli" modulul Powershift, sa comand solenoizii prin relee comandate cu 6 V direct din shifter, care inchid si deschid circuite de 12V care alimenteaza solenoizii corespunzatori vitezei dorite. Dar asta nu e o solutie, sa comand separat solenoizii, pentru ca... cine stie ce se mai prapadeste... semnalele de la senzorii de presiune ai modulului hidraulic ce comanda cutia de viteze vor ajunge tot in modulul electronic powershift si cine stie ce se intampla daca un senzor îi spune calculatorului ca nu e presiune, iar eu comut vitezele prin circuitul ocolitor?...
Intre timp, am mai observat ca o dioda, legata in paralel pe bornele unui solenoid (al treilea solenoid de la supapa de control a debitului) este strapunsa, deci solenoidul sta permanent cu tensiunea de 0 volt la borne, deci sta permanent inchis. Dioda este 1N5404 si are, probabil, rolul de a nu permite curentului de autoinductie sa mearga invers, prin cablul de comanda, spre modulul Powershift. De vreme ce dioda e arsa, ma gandesc ca s-o fi intamplat ceva... Am sa o schimb. In loc de dioda de protectie de 400 V si 3A, voi pune de 1200V si 3 A, adica o dioda care rezista la tensiuni inverse mai mari decat cea initiala.
In final, din teste in teste, am ajuns la modului Powershift, care primeste semnale de la senzorii de presiune a uleiului, de temperatura, si care comanda supapele care actioneaza hidraulic cutia Powershift. Asa numitul "computer al tractorului". L-am dus la un test, la reprezentanta Case si au spus ca e bun. L-am pus inapoi si... cand mergea ok, cand mergea in suturi.
CA sa fie mai complicat, am descoperit ca, daca apas intr-un fel anume pe modulul powershift, adica daca il torsionez putin (e in carcasa de aluminiu turnat, deci trebuie ceva forță), dispar atat tacanitul cu contactul pus si motorul oprit, cat si "mersul în șuturi" cu motorul pornit. Care credeti ca e baiul? Multumesc pentru atentie!

Attached Files



#8
georgelulea

georgelulea

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 07.12.2011
  • ID membru: 728,415
desfa modulul de comanda si verifica toate lipiturile cu o lupa ,poate sa fie lipituri imbatranite cu fisuri de la trepidatii

Edited by georgelulea, 18 June 2012 - 22:20.


#9
TudorCJ

TudorCJ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 31.03.2011
  • ID membru: 677,264
  • Locație: Turda
Domnu Pasca ti-am lasat si PM si ti-am raspuns acolo.La tine ori mufele sunt oxidate rau de tot ori uleiul slab si flitru inbacsit de numa si iara dioda aia trebuie alta acolo pusa daca tio arso.Ti-am lasat si id de mes si vorbim.

#10
viorelpasca

viorelpasca

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 26
  • Înscris: 18.11.2007
  • ID membru: 249,437

Domnule TudorCJ, multumesc de sfaturi. Am "rezolvat partial" problema. O sa radeti de mine, dar iata cum: am curatat cu o spatula din lemn ascutita cauciucul turnat peste piesle din modulul de comanda. Am descoperit un circuit integrat care are fie lipituri reci, fie este prajit in proportie de 1/4 (un comparator logic cu 4 porti, probabil cate una pentru fiecare treapta de la powershift). Circuitul e unul banal, nu-mi amintesc acum exact tipul, dar costa... 3,6 RON!!! Problema e ca e foarte mic si are piciorusele lipite si pe o parte a placii si pe cealalta, deci nu pot nici sa il dezlipesc, nici sa lipesc altul in locul lui. Am folosit tractorul fara treapta 1, vreo 70 de ore, iar intre timp am cumparat un modul second hand (din Danemarca, printr-o firma din Iasi, care mi l-a trimis foarte prompt acasa, in Timis). Am schimbat modulul si... a aparut alta problema, tot in treapta 1 de powershift: tractorul da sa plece dar se opreste dupa 4-5 cm! Dupa alte verificari, mecanicul a ajuns la concluzia ca ar fi stricat electroventilul de treapta 1 (solenoidul) desi la teste pare sa fie ok. E posibil sa nu inchida perfect circuitul hidraulic (sa actioneze anemic sau in suturi ambreiajul aferent treptei, fapt care ar putea explica si mersul in suturi de la inceput), asa ca am cumparat si solenoid. O sa il schimb pe cel vechi şi o sa masor presiunea de ulei pe la senzorul aferent treptei 1, de pe distribuitorul hidraulic care comanda cutia powershift (asa m-a sfatuit un fost angajat la Case, care are acum firma de piese agricole). Spune ca presiunea pe circuitele care comanda treptele de powershift trebuie sa fie de vreo 15-20 bar. Daca presiunea ar fi mai mica, trebuie cautat in amonte, pe partea hidraulica. Daca e presiune ok, cica trebuie cautat in aval, la cutia powershift. Ori poate fi dereglat ambreiajul primei trepte, ori poate fi stricat, rupte discurile metalice, etc (varianta care presupune "ruperea in doua a tractorului, de care mi-e cam groaza...).
Cu permisiunea Dvs., o sa va mai contactez dupa ce schimb solenoidul. Pentru simplitate, daca nu va deranjeaza, trimiteti-mi nr. Dvs. de telefon, fie pe viorelpasca@yahoo.com, fie pe 0732 064 818. Multumiri pentru sfaturi. O zi buna!

#11
riderinblack_tm

riderinblack_tm

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 22.02.2010
  • ID membru: 565,424

View Postviorelpasca, on 31 august 2012 - 10:49, said:

Circuitul e unul banal, nu-mi amintesc acum exact tipul, dar costa... 3,6 RON!!! Problema e ca e foarte mic si are piciorusele lipite si pe o parte a placii si pe cealalta, deci nu pot nici sa il dezlipesc, nici sa lipesc altul in locul lui.
Foloseste o tresa absorbantasi un letcon bun (termocompensat), nu folosi pistolul de lipit (in cel mai rau caz o statie cu aer cald, dar aia se gaseste ceva mai greu, nu e chiar o scula de amator). Inlocuirea este destul de simpla.

#12
TudorCJ

TudorCJ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 31.03.2011
  • ID membru: 677,264
  • Locație: Turda
Ia vezi tu ce zice omuletul de la Case poti lipi si dezlipi piesa cu o statia cu aer cald sau daca nu ai asa ceva dute la astia ce repara auto cd playere,borduri,televizoare si acolo au si iti fac ei lipirea pentru vreo 2 beri.Sper sa rezolvi problema.

#13
pavelnicu

pavelnicu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 07.09.2012
  • ID membru: 778,539
salut!sunt proaspat posesor al unui case maxxum 5140 si m-ar interesa ce fel de ulei pentru motor pot filosi.multumesc

#14
TudorCJ

TudorCJ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 31.03.2011
  • ID membru: 677,264
  • Locație: Turda
Nu ai cartea tehnica sau ceva la el?L-ai importat sau cumparat de la ceva firma?

#15
pavelnicu

pavelnicu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 07.09.2012
  • ID membru: 778,539
L.am cumparat din tara de la o persoana care se ocupa cu aducerea de utilaje din exterior fara carte tehnica

#16
TudorCJ

TudorCJ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,029
  • Înscris: 31.03.2011
  • ID membru: 677,264
  • Locație: Turda
Daca cauti pe google "carte tehnica case 5140" gasesti dar ii parca 40,50 euro manualul pentru el.Poate ai noroc si il poti downloada eu nu am gasit de download acuma tu poate ai mai mare noroc.

#17
xulescuxavier

xulescuxavier

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 14.07.2008
  • ID membru: 348,186
  • Locație: Dr.Tr.Severin
Salut! Sunt si eu posesor nou de un CASE 5120 si am multe nelamuriri legate de ulei motor, filtre,ulei hidraulic-transmisie ( am inteles ca este un ulei special). Cam ce cantitati intra in motor si tansmisie si ce ulei folositi?
O alta problema e powershift treapta 1 nu merge deloc sau sare din viteza. Pana acum am desfacut doar shifter-ul si l-am curatat si gresat. Mai departe nu m-am bagat ca nu am avut timp.
Ar fi Ok sa alimentez direct electrovalva 1 cu 12 v si sa vad daca merge tractorul in toate vitezele?
Va multumesc!

P.S. Am cumparat de pe e-Bay Manualul de reparatii 'Case 5120,5130,5140 Shop Manual' cu coduri piese. Cam multi termeni tehnici pe care nici google nu ii traduce. Manualul de operare e cam scump si nu prea se gaseste in format electronic.

Edited by xulescuxavier, 17 September 2012 - 22:02.


#18
pavelnicu

pavelnicu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 07.09.2012
  • ID membru: 778,539
salut. am o problema cu un tirant pe spate sa stricat filetul stie cineva unde gasesc acea piesa .cineva care dezmembreaza case 5140?poze atasate cu piesa stricata.multumesc.

Attached Files



Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

1 members, 0 guests, 0 anonymous users

spyros