Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Licee de fete / Licee de baieti ,sunt o idee buna ?

- - - - -
  • Please log in to reply
295 replies to this topic

#73
dyana25

dyana25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,584
  • Înscris: 05.08.2008

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 10:34, said:

Rolul secundar e invatatul, cel principal socializarea. Integrarea individului intr-un colectiv, clar ca lumina zilei.

Sigur, sigur. De asta exista ministerul invatamantului, de asta exista persoane care fac programe pentru matematica, fizica, chimie, limbi straine, limba romana si restul. De fapt, astea sunt asa, niste chestii de umplutura. Scopul principal este sa mearga elevul la scoala si sa socializeze.  Asta e fix motivul pentru care in tarile dezvoltate se investeste enorm in invatamant.

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 10:34, said:

Cine mai tine minte peste 5 ani de terminare a ciclului 1-12 ce a invatat in generala si liceu ?

Faptul ca tu nu mai tii/nu vei mai tine minte nimic, nu inseamna ca e in regula sa generalizezi. Nu poti generaliza nici macar daca asta e valabil pentru majoritatea persoanelelor pe care le stii tu. Oamenii care vor sa faca ceva in viata retin ce au invatat in liceu. Daca vrei sa devii medic, vei retine matematica, fizica, chimia si bilogia din 9-12. Poate ca nu o sa mai tii minte tot ce ai citit la romana, dar ceva-ceva ramene. La fel o limba straina, chiar daca nu scrisa si vorbita la nivelul unui absolvent de Litere/Limbi Straine. Si asa mai departe.

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 10:34, said:

Ok, unele chestii raman, unii pur si simplu au o memorie excelenta, da' asta nu inseamna nimic.

Eu cred ca cei care isi amintesc la 22-23 de ani ce au invatat in 9-12 nu o fac fiindca au o memorie excelenta, desi este si ea un factor de o anumita importanta, ci pentru ca au stiut sa invete, nu sa toceasca, sa faca conexiuni intre informatiile primite, sa inteleaga ca multe dintre ele se pot folosi in tot felul de situatii si asa mai departe. A, ok, ca sunt unii care au experiente postcomuniste in legatura cu scoala, stii, de genul invatatului pe de rost pentru note, asta e altceva.

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 10:34, said:

Specializarile sunt importante, nu cred ca o sa ma pocneasca prea curand o situatie in care sa se ceara sa recit tabelul lui Mendeleev sau caracterizarea lui Ion. Si daca as avea nevoie de chestiile astea, le-as cauta frumos pe net, capul meu nu e hard drive de stocat toata programa 1-8 . E hard-drive de stocat soft-uri, critical thinking, alea alea, lucruri care se dobandesc intr-un colectiv prin diverse interactiuni, adica exact ceea ce face scoala.

Da, critical thinking se poate face fara informatie. Corect. Ne dezvoltam spiritul critic asa, din neant, pornind de la nimic.

Scoala presupune interactiune de un anume tip. Socializarea, desi exista, nu este principalul tip de interactiune. Confruntarea ideilor elevilor(intercatiune) e pentru scoala, socializarea(interactiune) e pentru cluburi, iesit in oras si altele.

#74
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,060
  • Înscris: 20.12.2007
Vroiam sa scriu ceva mai mult pornind de la experienta mea de prof de istorie da' mi-e lene.
Pornind de la experienta mea de prof de isorie/cadru militar/operator turistic pot sa spun ca oamenii care au succes profesional intr-o societate post industriala sunt cei cu abilitati sociale daca nu crescute macar normale. Sunt oameni care arata ingrijit, vorbesc (cu cat mai multe limbi straine cu atat mai bine) natural cu ceilalti oameni indiferent de sex, nationalitate, religie si zambesc. In armata , eu venind in MApN pe filiera indirecta, am lucrat cu multi absolventi de la Breaza si ulterior Academia Militara. Cam fara exceptie pot sa spun ca in afara sistemului militar ei nu ar fi putut sa se descurce fara sa lase impresia de "militareala" care nu este simpatizata de oameni.
LE. Cred ca trebuie sa vorbim numai despre invatamantul preuniversitar aici

Edited by Kokoshmare, 02 May 2011 - 10:13.


#75
Oscilatrix

Oscilatrix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,581
  • Înscris: 30.11.2009
Mi-e lene sa-ti mai raspund, oricum nu sunt de acord cu nimic din ce spui.

Quote

Oamenii care vor sa faca ceva in viata retin ce au invatat in liceu.

Indubitabil.

Cate ceva despre invatamantul finlandez.
http://www.romaniali...sur-180722.html

Edited by Oscilatrix, 02 May 2011 - 10:15.


#76
dyana25

dyana25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,584
  • Înscris: 05.08.2008

 adadoi, on 2nd May 2011, 10:45, said:

nu înțeleg cum puteți să luați lucrurile chiar așa de mot-a-mot. Scopul învățării caracterizării lui Ion (mă rog, mie mi s-a cerut să fac eu caracterizarea, da' în fine) nu e să știi tu ce-i dădea ăluia prin cap, ci să fii în stare să legi cuvinte și să depistezi trăsături (de exemplu) fără să ți se dea mură-n gură - și chestia asta te ajută în cazul în care te pocnește o situație care aparent n-are nici o legătură cu Rebreanu. Tabelul lui Mendeleev la fel: nu tre' să-l știi pe dinafară, da' e util să știi că sarea e bună de mâncat și hipocloritul nu e, chit că ambele "conțin" clor.

Aici sunt de acord cu tine.

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 10:47, said:

Uite ca io-s mai disteapta si stiu sa depistez trasaturi fara sa invat caracterizarea lui Ion (pe noi ne-au pus s-o invatam, nu s-o facem) , si nici sa invat chimie ca sa stiu sa nu bag in gura chestii despre care nu stiu daca-s comestibile sau nu.

Crezi tu ca poti s-o faci, asta nu inseamna ca e asa. Exista lucruri pe crea nu le poti invata decat la scoala. Literatura e o treaba complicata, putine persoane inteleg ceva din ea, chiar si din cele  scolarizate. De restul nu mai spun nimic.

Trist. Dar asta nu arata decat ca ai facut o scoala proasta si ca ai o intelegere ingusta ascupra fenomenului invatamantului  fiindca absolutizezi experienta ta. Dar, da, daca tie ti se cerea s ainveti pe de rost, inteleg de ce crezi ca rolul principal al scolii e socializarea.

 adadoi, on 2nd May 2011, 10:45, said:

Da, cred ca buna parte din materia care se preda e inutila/stupida. Cand faceam la clasa a 12-a nu stiu ce mama ma-sii de caracterizarea lui Pasari Lati Lungila (vorbesc serios!) credeam ca o iau razna.

:D Banuiesc ca, daca ti-as spune ca "Harap-Alb"  e un text superb, complicat din punct de vedere lingvistic si literar, ai spune ca nu ai nevoie de cuvintele mele pentru ca tu esti desteapta si-ti poti da seama pe cont propriu, nu?

#77
adadoi

adadoi

    scorpie bătrână

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,603
  • Înscris: 25.10.2006

 dyana25, on 2nd May 2011, 09:47, said:

Si eu as vrea sa nu ma vad niciodata mahalagioaice, dar sunt convinsa ca o sa mai dau de asemenea femei, macar asa, din cand in cand. Sigur, cat mai rar, cat mai bine.

puțină diversitate nu strică :D
Fără mahalagioace, cum ne-am mai putea simți superiori?

Quote

Pai, da, fiindca niste persoane responsabile si inteligente au hotarat ca o persoana care se naste pe teritoriul tarii asteia trebuie sa mearga la scoala macar 16-18 ani astfel incat integrarea ei in societate sa se  faca mai usor. Deci, cum ar veni, ca sa fereasca un copil nu numai de lipsa lui de ratiune/discernamant, ci si de cea a parintilor, in eventualitatea in care ea ar exista. Ceea ce nu inseamna altceva decat ca rolul invatamantului nu e decis de copii sau de parinti, cu toate ca parerile lor ar trebui ascultate, ci de niste persoane invatate, hopefully si educate, cu experienta in legatura cu ce inseamna invantamantul.

eu am niște dubii serioase cu privire la inteligența celor care decid, da', în fine, nu pot fi toți doctori și avocați.

Quote

Nu am redus fenomenul la facultate. Dupa cum cred ca ai citit, am mentionat cele mai multe cicluri ale invatamantului. Nu am spus nimic  de doctorat si studii postdoctorale fiindca mi se pare ca sunt specializate si regulile se schimba destul de mult.

In scoala generala decizi daca mai vrei sau nu la scoala? Nu ai scris tu mai sus ca scoala e(ra) obligatorie pana la 16 ani?

da, pentru că școala nu se oprește la 16 ani. În generală decizi dacă "abia aștept să termin 10 clase și să mă fac cofetar" sau "n-am nici un chef să ajung la săpat șanțuri, deci mai învăț" - asta în varianta nașpa, nu aia cu "vreau să primesc premiul Nobel".

Quote

Faptul ca pot fi responsabili in anumite situatii, cele carora cineva de o anumita varsta le poate face fata, nu inseamna ca sunt responsabili in adevaratul sens al cuvantului, adica in legatura ca alegerile care  traseaza linia vietii cuiva. Un copil de 9 ani nu este suficient de responsabil incat sa decida daca e cazul sa se mai duca la scoala sau nu.

un copil nu. Alt copil, da.

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 09:47, said:

Uite ca io-s mai disteapta si stiu sa depistez trasaturi fara sa invat caracterizarea lui Ion (pe noi ne-au pus s-o invatam, nu s-o facem) , si nici sa invat chimie ca sa stiu sa nu bag in gura chestii despre care nu stiu daca-s comestibile sau nu.
deci dacă vii și-mi spui că produsele organice sunt mai sănătoase, dau după tine cu bocancii.

#78
dyana25

dyana25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,584
  • Înscris: 05.08.2008

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 11:14, said:

Indubitabil.

Cate ceva despre invatamantul finlandez.
http://www.romaniali...sur-180722.html

Observ cata capacitatea de inteleger ai, cata gandire critica si asa mai departe.

Iata un scurt citat la care m-a dus linkul tau: Finlandezii sunt oarecum mirați de atenția care li se acordă, deoarece au senzația că nu fac un efort special. Iată opinia unui expert (Pekka Himanen, filozof, Institutul de Tehnologia Informației din Helsinki): ?Cheia succeselor în educație provine din calitatea profesională a profesorilor finlandezi. Trebuie să ai licența ca să predai într-o grădiniță. Trebuie să ai masterul ca să predai la școala primară. Mulți dintre cei mai buni studenți vor să devină profesori. Trăim în societatea informațională, deci este demn de tot respectul să lucrezi intr-un domeniu cheie pentru stăpânirea informației, cum este învățământul.".

Adica, nu stiu, dar eu vad ca se vorbeste despre calitatea actului de invatamant, care, printre altele, presupune informatie, imagine that! Cat despre creativitatea si gandire critica, scuza-ma, dar unii dintre noi asa am facut scoala. Ca tu ai facut altfel, asta e alta problema.

 Kokoshmare, on 2nd May 2011, 11:12, said:

oameni care arata ingrijit, vorbesc (cu cat mai multe limbi straine cu atat mai bine) natural cu ceilalti oameni indiferent de sex, nationalitate, religie si zambesc.

Limbile straine se invata la scoala. In rest, de acord cu ce ai spus. O singura mentiune:  atitudinea pe care ai descris-o e una pe care eu am vazut-o la oamenii scoliti si educati. Nu am vazut-o la  mahagioaice si mitocani de cartier.

Edited by dyana25, 02 May 2011 - 10:23.


#79
Oscilatrix

Oscilatrix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,581
  • Înscris: 30.11.2009

 dyana25, on 2nd May 2011, 11:14, said:

:D Banuiesc ca, daca ti-as spune ca "Harap-Alb"  e un text superb, complicat din punct de vedere lingvistic si literar, ai spune ca nu ai nevoie de cuvintele mele pentru ca tu esti desteapta si-ti poti da seama pe cont propriu, nu?

As spune ca pot sa am fix ce parere vreau eu despre Harap Alb (chiar mi-a placut. sa o citesc, nu sa invat caracterizarea lui Pasari Lati Lungila), ca aprecierea artei (inclusiv a literaturii) este pur subiectiva, si ca nu este nimeni in masura sa decida pentru altcineva ce este superb si ce nu.

Edited by Oscilatrix, 02 May 2011 - 10:23.


#80
adadoi

adadoi

    scorpie bătrână

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,603
  • Înscris: 25.10.2006

 dyana25, on 2nd May 2011, 10:14, said:

Crezi tu ca poti s-o faci, asta nu inseamna ca e asa. Exista lucruri pe crea nu le poti invata decat la scoala. Literatura e o treaba complicata, putine persoane inteleg ceva din ea, chiar si din cele  scolarizate. De restul nu mai spun nimic.

nu înțeleg pentru că n-au exercițiu, nu pentru că literatura ar fi o mare scofală. Orice om inteligent poate scrie un text (nu poezie) excelent, fără legătură cu talentul, nu mai spun de înțeles și apreciat, dar pentru asta e nevoie de exercițiu. Teoria ca teoria, practica ne omoară.

Quote

Trist. Dar asta nu arata decat ca ai facut o scoala proasta si ca ai o intelegere ingusta ascupra fenomenului invatamantului  fiindca absolutizezi experienta ta. Dar, da, daca tie ti se cerea s ainveti pe de rost, inteleg de ce crezi ca rolul principal al scolii e socializarea.

well, am putea spune și că tu absolutizezi experiența ta, nu-i așa?


Quote

:D Banuiesc ca, daca ti-as spune ca "Harap-Alb"  e un text superb, complicat din punct de vedere lingvistic si literar, ai spune ca nu ai nevoie de cuvintele mele pentru ca tu esti desteapta si-ti poti da seama pe cont propriu, nu?
vezi că nu-mi aparține chestia aia. Întâmplător, și eu cred că e un text superb, ultimul punct de vedere fiind cel lingvistic și literar :D

Edited by adadoi, 02 May 2011 - 10:25.


#81
dyana25

dyana25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,584
  • Înscris: 05.08.2008

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 11:19, said:

As spune ca pot sa am fix ce parere vreau eu despre Harap Alb (chiar mi-a placut. sa o citesc, nu sa invat caracterizarea lui Pasari Lati Lungila), ca aprecierea artei (inclusiv a literaturii) este pur subiectiva, si ca nu este nimeni in masura sa decida pentru altcineva ce este superb si ce nu.

Da, aprecierea artei e ceva pur subiectiv. Te pricepi la arta mai mult de o gramada, ca sa ma exprim asa, intr-un stil mai apropiat tie. Chiar m-ai amuzat. Pe bune, pana si aia din scoala formala rusa stiau ca in afara de latura analizabila mental, arta mai are si o parte subiectiva. Tu ar trebui sa fii sufiecint de deschisa la minte si scolita ca sa intelegi fenomenul in sens invers. Dar nu ma mira ca nu o poti face, doar nu esti egala tocilarilor alora!

Edited by dyana25, 02 May 2011 - 10:29.


#82
Oscilatrix

Oscilatrix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,581
  • Înscris: 30.11.2009

 dyana25, on 2nd May 2011, 11:14, said:

Crezi tu ca poti s-o faci, asta nu inseamna ca e asa. Exista lucruri pe crea nu le poti invata decat la scoala. Literatura e o treaba complicata, putine persoane inteleg ceva din ea, chiar si din cele  scolarizate. De restul nu mai spun nimic.

Trist. Dar asta nu arata decat ca ai facut o scoala proasta si ca ai o intelegere ingusta ascupra fenomenului invatamantului  fiindca absolutizezi experienta ta. Dar, da, daca tie ti se cerea s ainveti pe de rost, inteleg de ce crezi ca rolul principal al scolii e socializarea.

Nu stiu cine absolutizeaza "mai tare", avand in vedere ca majoritatea elevilor din Romania au parte de scoli mai proaste decat a fost a mea.

Ceea ce nu intelegi tu este ca prin socializare nu ma refer strict la stat pe holurile scolii si spart seminte, si prin invatat ma refer la memorat, adica exact ce se face in imensa majoritate a scolilor din tara. Daca invatamantul ar fi structurat altfel ar putea imbina socializarea cu invatatul.

 dyana25, on 2nd May 2011, 11:25, said:

Da, aprecierea artei e ceva pur subiectiv. Te pricepi la arta mai mult de o gramada, ca sa ma exprim asa, intr-un stil mai apropiat tie. Chiar m-ai amuzat. Pe bune, pana si aia din scoala formala rusa stiau ca in afara de latura analizabila mental, arta mai are si o parte subiectiva. Tu ar trebui sa fii sufiecint de deschisa la minte si scolita ca sa intelegi fenomenul in sens invers. Dar nu ma mira ca nu o poti face, doar nu esti egala tocilarilor alora!

Da, si tu ma amuzi, tzuk! Hai sa zicem ca asa e, nu ma pricep la arta, nu pretind ca ma pricep la ea, desi imi place sa admir un tablou interesant, sa citesc o carte interesata, din punctul tau de vedere sunt proasta, nu? Toti oamenii cu un spirit practic care nu au treaba cu arta, nu o inteleg, nu ii preocupa, sunt prosti, asa-i? Necizelati, cel putin.

Edited by Oscilatrix, 02 May 2011 - 10:36.


#83
dyana25

dyana25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,584
  • Înscris: 05.08.2008

 adadoi, on 2nd May 2011, 11:21, said:

nu înțeleg pentru că n-au exercițiu, nu pentru că literatura ar fi o mare scofală. Orice om inteligent poate scrie un text (nu poezie) excelent, fără legătură cu talentul, nu mai spun de înțeles și apreciat, dar pentru asta e nevoie de exercițiu. Teoria ca teoria, practica ne omoară.

Da, de acord, nu au exercitiu. In rest, da-mi voie sa te contrazic. Literatura e o mare scofala. Nu e in intentia mea sa fiu aroganta(de data asta), dar am citit mai multe carti, cu mai multa atentie decat tine. Am cunoscut scriitori/ critici si stiu cum se scrie un text literar. Neurochirurgul sa vorbeasca despre creier, matematicianul despre matematica, profesorul de romana despre literatura.

Textele excelente se scriu de marile talente care au primit o mare educatie. Stii tu, inainte sa fii un mare scriitor trebuie sa fii un mare cititor. Dar nu e suficient sa fii un mare cititor.

 adadoi, on 2nd May 2011, 11:21, said:

well, am putea spune și că tu absolutizezi experiența ta, nu-i așa?.

Nu, n-am putea spune. Eu stiu ca am facut scoala mai buna decat altii si inteleg ca ce e valabil ca urmare a experientei mele nu e valabil si pentru altii, numai ca ma irita conculziile pe care le trag unii cu privire la ce este scoala romaneasca in totalitatea ei si la ce ar trebui sa fie scoala, pornind de la experiente lor stramba legata de invatamant.

 adadoi, on 2nd May 2011, 11:21, said:

vezi că nu-mi aparține chestia aia. Întâmplător, și eu cred că e un text superb, ultimul punct de vedere fiind cel lingvistic și literar :D

Eu am citat corect, nu stiu de ce a aparut asa. Ok, eu il consider superb din punct de vedere literar, adica din unghiul cel mai potrivit din care trebuie privit un text literar.

Edited by dyana25, 02 May 2011 - 10:52.


#84
Sir_Obsoletus

Sir_Obsoletus

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 924
  • Înscris: 18.04.2011
Nu e normal ca un individ să nu intre in contact cu sexul opus la școală. :eek:

#85
pouf

pouf

    hopeless hippie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,403
  • Înscris: 20.04.2008
Topicul asta are nevoie de un sirag.

Degeaba a avut Vasile 10 pe linie in liceu daca fara mami nu poa' sa treaca strada.
Astia care vor militarie in scoli pun pariu ca-s frustratii care erau prea ocupati sa pupe funduri de profesor in loc sa socializeze cu ceilalti din clasa.

 dyana25, on 2nd May 2011, 11:36, said:

Literatura e o mare scofala.
Pentru tine. :)

#86
dyana25

dyana25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,584
  • Înscris: 05.08.2008

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 11:34, said:

Nu stiu cine absolutizeaza "mai tare", avand in vedere ca majoritatea elevilor din Romania au parte de scoli mai proaste decat a fost a mea.

Ceea ce nu intelegi tu este ca prin socializare nu ma refer strict la stat pe holurile scolii si spart seminte, si prin invatat ma refer la memorat, adica exact ce se face in imensa majoritate a scolilor din tara. Daca invatamantul ar fi structurat altfel ar putea imbina socializarea cu invatatul.

Prin ce absolutizez? Am spus eu ca scoala pe care am facut-o  e scoala tip pentru invatamantul romanesc?

Invatatul nu inseamna memorat. Faptul ca in majoritatea scolilor romanesti exista o echivalenta intre cei doi termeni, nu inseamna ca ei trebuie folositi ca sinonime intr-o discutie despre ce ar trebui sa fie scoala. Dimpotriva. Nu poti utiliza un termen inteles stramb ca sa ajungi la o judecata buna in legatura cu conceptul la care se refera termenul in cauza.

Imbinarea socializarii cu invatatul(banuiesc ca aici nu ai folosit termenul cu sensul de memorare mecanica, ceea ce inseamna ca in doua fraze l-ai folosit  diferit, fara a folosi mijloace care sa atraga atentia asupra schimbarii de sens) e cu totul altceva decat socializare si atat. In fine, eu as spune ca scoala e invatat si socializare, nu invers. Socializarea si invatatul sunt pentru cluburile de tenis, inot, dans si altele.


 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 11:34, said:

Da, si tu ma amuzi, tzuk! Hai sa zicem ca asa e, nu ma pricep la arta, nu pretind ca ma pricep la ea, desi imi place sa admir un tablou interesant, sa citesc o carte interesata, din punctul tau de vedere sunt proasta, nu? Toti oamenii cu un spirit practic care nu au treaba cu arta, nu o inteleg, nu ii preocupa, sunt prosti, asa-i? Necizelati, cel putin.

Da, tzuk, stiu ca esti o fata educata, am avut ocazia sa vad treaba asta de multe ori.

La arta se pricep mai putin de 1% din oamenii care formeaza populatia lumii. Asta nu e o problema. Daca se pricep la altele sau daca nu se pricep la nimic si stiu foarte clar care le e locul, nu sunt prosti. In schimb, sa nu stii absolut nimic despre arta, dar sa vii cu axiome legate de ea nu te face stralucit.

P.S. Imi place felul in care you reach your conclusions.

 pouf, on 2nd May 2011, 11:42, said:

Degeaba a avut Vasile 10 pe linie in liceu daca fara mami nu poa' sa treaca strada.

Cred ca pe multi de aici unul care a avut 10 pe linie si poate sa treaca strada singur i-ar uimi.

 pouf, on 2nd May 2011, 11:42, said:

Pentru tine. :)

M-as ingrijora sa fie pentru tine.

 adadoi, on 2nd May 2011, 11:14, said:

puțină diversitate nu strică :D
Fără mahalagioace, cum ne-am mai putea simți superiori?

Serios? Tu te simti superioara cand  intalnesti o mahalagioaica? Eu ma simt superioara cand intalnesc o femeie educata pe care reusesc sa o depasesc in comportament.

 adadoi, on 2nd May 2011, 11:14, said:

eu am niște dubii serioase cu privire la inteligența celor care decid, da', în fine, nu pot fi toți doctori și avocați.?

Nu am spus ca la noi in ultimii 20 de ani au fost luate cele mai bune decizii. In schimb, invatamantul romanesc interbelic a dat rezultate optime pentru societate. In afara de asta, era o discutie principiala, despre cum ar fi normal sa se procedeze, nu despre cum se face la noi. Daca medicii romani iau spaga, nu inseamna ca profesia de medic e inutila. Da, clar, mai sunt si profesori.

 adadoi, on 2nd May 2011, 11:14, said:

da, pentru că școala nu se oprește la 16 ani. În generală decizi dacă "abia aștept să termin 10 clase și să mă fac cofetar" sau "n-am nici un chef să ajung la săpat șanțuri, deci mai învăț" - asta în varianta nașpa, nu aia cu "vreau să primesc premiul Nobel"..?

Nu cred ca decizi in generala. Poate cand ai ceva mai multa minte, cand intelegi ca efortul depus la scoala iti va fi de folos. La 9 ani vrei sa bati mingea si crezi ca scoala e varianta naspa, dar, daca esti lasat de capul tau, mai tarziu s-ar putea sa regreti si sa-ti invinuiesti parintii fiindca nu te-au pus sa inveti. Bine, asta in varianta misto.

 adadoi, on 2nd May 2011, 11:14, said:

un copil nu. Alt copil, da..?

Copiii nu pot lua decizii cu privire la scoala, sex, intemeierea unei familii. Nu stiu de ce, dar cred ca toata lumea de aici nu ar fi de acord ca fetita lor de 10 ani, ramasa insarcinata, sa duca sarcina la termen, chiar daca ea ar vrea asta.

Edited by dyana25, 02 May 2011 - 11:13.


#87
adadoi

adadoi

    scorpie bătrână

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,603
  • Înscris: 25.10.2006

 dyana25, on 2nd May 2011, 10:36, said:

Da, de acord, nu au exercitiu. In rest, da-mi voie s ate contrazic. Literatura e o mare scofala. Nu e in intentia mea sa fiu aroganta(de data asta), dar am citit mai multe carti, cu mai multa atentie decat tine. Am cunoscut scriitori/ critici si stiu cum se scrie un text literar. Neurochirurgul sa vorbeasca despre creier, matematicianul de matematica, profesoru de romana de literatura.

ai voie să mă contrazici, da, și eu am voie să rămân la părerea mea. N-aș vrea să fiu rea, da' de unde știi că ai citit mai mult decât mine, că ai citit mai cu atenție sau că ai citit ce trebuia citit? Am cunoscut și eu scriitori și critici, unii chiar mi-au predat, ar trebui să mă simt impresionată? Ca să nu mai spun că dacă e să fiu sinceră am cunoscut doi profesori de română care scriau, unul bine, unul prost, în schimb am cunoscut doi de mate, unul de chimie, unul de istorie, un medic, un avocat, un inginer... care scriau mai bine decât ăla de română care scria prost, și nu mai spun despre critică literară: toate tâmpeniile pe care le-am auzit veneau de la profii de română, presupun că și lor le turnase cineva informația greșită. Aș putea să-ți servesc aia cu "despre Ion Barbu matematicienii spun că e un mare poet și poeții spun că e un mare matematician"?
Da, clar e din cauză că nu apreciez eu corect :D

Quote

Textele excelente se scriu de marile talente care au primit o mare educatie. Stii tu, inainte sa fii un mare scriitor trebuie sa fii un mare cititor. Dar nu e suficient sa fii un mare cititor.

nu vrei să mă faci să râd, nu?

Quote

Nu, n-am putea spune. Eu stiu ca am facut scoala mai buna decat altii si inteleg ca ce e valabil ca urmare a experientei mele nu e valabil si pentru altii, numai ca ma irita conculziile pe care le trag unii cu privire la ce este scoala romaneasca in totalitatea ei si la ce ar trebui sa fie scoala, pornind de la experiente lor stramba legata de invatamant.

deci, în opinia ta, majoritatea e?...

#88
Oscilatrix

Oscilatrix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,581
  • Înscris: 30.11.2009

 dyana25, on 2nd May 2011, 11:47, said:

Da, tzuk, stiu ca esti o fata educata, am avut ocazia sa vad treaba asta de multe ori.

La arta se pricep mai putin de 1% din oamenii care formeaza populatia lumii. Asta nu e o problema. Daca se pricep la altele sau daca nu se pricep la nimic si stiu foarte clar care le e locul, nu sunt prosti. In schimb, sa nu stii absolut nimic despre arta, dar sa vii cu axiome legate de ea nu te face stralucit.

P.S. Imi place felul in care you reach your conclusions.

Ba da, orice om are dreptul de a-si spune parerea despre arta in general sau un obiect de arta. Eu cred ca e complet subiectiva. Tu crezi ca sunt niste norme concrete dupa care se poate evalua, aprecia, clasifica.

Imi place ca ai editat partea referitoare la inteligenta mea. Probabil ai realizat ca nu e de calibrul unei erudite ca matale sa faca apel la aluzii la (lipsa de) inteligenta a interlocutorului.

#89
Carrman

Carrman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,107
  • Înscris: 06.08.2010
cine mi-o sters filmu'???  :cursing:

#90
Thomas-

Thomas-

    Nunc plaudite omnes!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,436
  • Înscris: 31.10.2008

 Oscilatrix, on 2nd May 2011, 11:59, said:

Ba da, orice om are dreptul de a-si spune parerea despre arta in general sau un obiect de arta. Eu cred ca e complet subiectiva. Tu crezi ca sunt niste norme concrete dupa care se poate evalua, aprecia, clasifica.

Da, dar nu inseamna ca valoareza ceva opinia aia pentru specialisti. Si la dracu', de ce sa ne oprim la arta. Si eu pot sa-mi dau cu opinia ca Fermat a fost un bou, de ce nu. Matematica nu-i mai putin subiectiva decat literatura, pentru ca se bazeaza pe concepte artificial create.

Edited by Thomas-, 02 May 2011 - 11:08.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate