Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Instalatie incalzire gravitationala, prin termosifon
#1
Posted 21 March 2011 - 18:50
Cer scuze daca s-a mai discutat si daca am pus intrebarea aiurea.
As vrea sa stiu daca sunt centrale pe lemn,peleti (cele clasice-fara gazeificare)care sa functioneze si in lipsa curentului. Adica,de exemplu sa-si faca circuitul de apa singura,doar prin diferenta de nivel. Deci daca as amplasa centrala,undeva la subsol(intr-un beci sub casa)ar fi posibil asa ceva? Casa cu o suprafata mica-100 m.patrati,pe un singur nivel. Multumesc celor care-si fac timp sa-mi dea o lamurire. |
#2
Posted 21 March 2011 - 19:20
Nu cred ca sunt. Ar insemna niste sectiuni foarte mari ale conductelor. Cele care se gasesc in comert sunt compacte, energia este "concentrata" asa ca au nevoie de pompe care sa o transfere catre calorifere.
Dar problema este pe larg dezbatuta, exista chiar kit-uri constand dintr-o sursa de energie bazata pe acumulatori. Un search pe Google. PS Am uitat sa spun ca am avut asa ceva in anii '80. De fapt, instalatia era mult mai veche. Centrala avea vreo 4 metri cubi si conductele tur-retur de 4". Edited by scheleton, 22 March 2011 - 23:08. |
#3
Posted 22 March 2011 - 21:39
pyxysh, on 21st March 2011, 18:50, said: As vrea sa stiu daca sunt centrale pe lemn,peleti (cele clasice-fara gazeificare)care sa functioneze si in lipsa curentului... Edited by scheleton, 22 March 2011 - 23:09. |
#4
Posted 27 March 2011 - 21:19
pyxysh, on 21st March 2011, 19:50, said: As vrea sa stiu daca sunt centrale pe lemn,peleti (cele clasice-fara gazeificare)care sa functioneze si in lipsa curentului. Salut ! Pana acum cativa ani am avut acest tip de centrala termosifon care a functionat in ani 80 pe curent si dupa cu lemne si carbuni si in ultima faza pe gaz. Am refacut vechia instalatie cu teava de cupru plecarea din centrala cu 22mm si a trebuit sa-i pun pompa de recirculare , sistemul a ramas cu vas de expansiune deschis. Dupa parerea mea si nu numai sunt cele mai sigure instalati tinand cont ca vasul de expansiune deschis are rol de supapa de siguranta si prin el se face si aerisirea in mare parte. Suprafata casei este de 100mp si un singur nivel ca la tine. Centrala este in beci la 2 m sub podeaua casei si plecarea era cu teava de1 1/4 ". Daca faci un schimbator de caldura clasic nu ai nevoie de curent si alte amanunte ca sa mearga centrala. La Ct cu lemne cu o dimensionare buna a conductelor nu o sa ai probleme . Exista si centrale care au plecarea din CT cu tevi de 2" sau chiar mai mari , depinde de proiectant sau de lipsa lui si facuta dupa unul altu fara sa stie ce fac si sa aibe o siguranta ca functioneaza termosifonul au supra dimensionat conductele aspect care duce la un volum mare de apa in instalatie si implicit randament mic si consum mare de combustibil, In ani 80 cand tatal meu a facut incalzirea aveam cele mai mici diametre ale tevilor ( fata de alti vecini care i-si montau CT )si multi vecini posesori de centrale ziceau ca nu o sa functioneze. Nu este tot una sa incalzesti 150 Litri de apa sau 3oo. Concluzia apucate de treaba cu incredere ,dar nu inainte de a te mai documenta si din alte surse , bine ar fii de la posesori de centrale de acest tip nu ai nimic de pierdut . Era sa uit, alimentam direct din coloana care pleca din beci un calorifer in baie care era deasupra beciului in continuare plecam cu 1 1/4"in bucatarie dupa coborarea la calorifer era redus la 1" pana in prima camera dupa coborarea la calorifer am redus la 3/4 " la ultimul calorifer unde era cap de linie in a doua camera. Toate coborarile cu 1/2 "Si in partea cealalta in hol cu 3/4 " si coborare cu 1/2 " . Teava de tur se monteaza cu o mica panta ascendenta de 2-3 mm pe metru pentru a se ridica aerul in punctul cel mai inalt care este la capatul traseului si unde se monteaza un aerisitor foarte necesar. Pe retur se respecta diametrul de teava ca pe tur pleci pe tur cu 1 1/4 " tot cu atata ajungi si in centrala pe retur. Pe retur trebuie sa ai o mica panta spre centrala . Succes ! Edited by dorin_bv, 27 March 2011 - 21:49. |
#5
Posted 28 March 2011 - 12:43
dorin_bv, on 27th March 2011, 21:19, said: Salut ! traseului si unde se monteaza un aerisitor foarte necesar. Pe retur se respecta diametrul de teava ca pe tur pleci pe tur cu 1 1/4 " tot cu atata ajungi si in centrala pe retur. Pe retur trebuie sa ai o mica panta spre centrala . Succes ! Salut dorin bv, FLAVIUS 76, va mai salut o data si va multumesc pentru ca m-ati determinat sa fac ceva-sa pun un bazin deschis la o centrala cu vas deschis cu flotor,legat pe retur. Am facut un circuit de tevi cu T si teava de supraplin la un alt bazin deschis -deaspura teracotei- tur o teava ce coboara la retur in fata pompei astfel pompa cind porneste absoarbe apa apoi o impinge in schimbatorul de caldura. Inainte am mai citit o data ce ati spus voi, am studiat vasele deschise care spuneau la 1,5 m deasupra caloriferelor sau 3 m ,nu conteaza, am facut si cum vasul meu de la bae este la maxima inaltime am ridicat teava noua tot la maxima inaltime, poate noua teava este mai sus cu 5 cm decit nivelul apei din vasul de expansiune initial. Cind am pornit pompa mi.a scos putina apa pina s.a facut aerisirea completa O,5 l -o nimica toata- apoi nu a mai scos deloc. Am facut focul si cind a pornit pompa nu a mai iesit apa la acest nou vas da... avem un dar mare sa nu spun ca nu este o problema. Am ridicat temperatura la 70 gr. si am pornit pompa,mi s-a incalzit caloriferul ce functioneaza prin termosifon, circula bine apa si prin serpentina boilerului din baie, csaloriferul din dormitor cald pina la jumatate iar restul reci. Ce sa spun asa cum voi ati spus montind in felul acesta un vas deschis nu imi arunca apa dar nici pompa nu impinge normal apa. Am inchis un robinet de la tur la acest vas deschis si totul a revnit la normal. Poate daca incalzeam apa la o temperatura mai mare ar fi mers dar avind in vedere ca de 9 ani functionez fara nici o problema si am instalatia pe pexal am anulat lucrarea. Si totusi ,cum a spus Galilei - se roteste- adica functioneaza, daca inchid robinetul de la returul acestui circuit si las numai putin deschis este bine,si cind as pleca de acasa( nu plec niciodata cind merge teracota) deschid robinetul si este ok. Oh este si acum ca daca se ridica temperatura la gradul de fierbere dau drumul la un robinet care este in circuit la 2 m inaltime si vaporii ies afara rapid iar apa rece completeaza. Daca imi merge bine aveam un mare avantaj, nu mai intra apa rece cit de cit pe retur in cazuri extreme,dar si asa atunci pina sa intre apa pe retur pe drum se intileste cu alte 3 retururi si cred ca nu este problema.Cum am spus pina acum nu am avut probleme dar voiam sa cresc siguranta de functionare, eu lucrind cu temperatura de 70 in medie. In concluzie ce am vrut eu se poate aplica si la un vas deschis ridicat la 2,40 m. Acum referitor la ce vrea omul... am vazut si eu centrale(caldarine in regie ) care functioneaza natural unele cu plecari de 4 " altele cu 1,5" .Bine merg cele cu 1,5" maxim 2" plecarea si intoarcerea apoi legaturi telescopice. As recomanda ca si tine tevile de retur verticale sa coboare in panta de 3mm la m catre tevile verticale de baza dar si turul sa fie in panta invera pentru o buna aerisire, ,Caloriferele sa fie putin inclinate si cu aeritor mic ,tevile de tur sa fie aproape de tavan in cadere. Ca sa faci o astfel de lucrare trebuie sa ai experienta in domeniu. Cei care au asemenea incalziri si au montat popmpa de recirculare pusa pe un by pas au economii la consumul de lemne considerabil Oricum mi-am facut damblaua si cred ca nu ar fi idee rea pentru cei care au vase deschise dar au si turul pe jos(eu jumate il am pe sus). Cu stima, |
#6
Posted 28 March 2011 - 13:24
un ups de 200-300 lei rezolva toata harababura asta cu tevi groase, termosifon, si alte balarii de acum 100 de ani
|
#7
Posted 28 March 2011 - 14:01
#8
Posted 28 March 2011 - 20:04
bobon, on 28th March 2011, 13:43, said: Salut Flavius ! Ma bucur pentru rezultatul tau. La caloriferele care nu se incalzesc ai montate aerisitoare ? Daca nu ai aerisestele pe la piulita de la robinet , lasi deschis pana vine apa fierbinte dupa care faci si pe la retur aceasi chestie si asta la fiecare calorifer in parte. Nu vad de ce nu ar merge ........ insista cu aerul care nu lasa apa sa circule prin instalatie. La termosifon aerul este dusmanul NR 1 , si io am avut surprize cu el pana nu il scoteam nu se incalzea bine sau deloc. Daca ai mai multe trase pune robineti de aerisire ( asta in cazul in care sunt calorifere fara aerisitor ) si aerisitoare automate la tur ( in punctul cu inaltimea maxima )dar sa ai grije sa completezi apa in vasul de expansiune in timp ce scoti apa din instalatie sa nu se goleasca de tot si sa primeasca aer pe tur. Ziceai de plecare cu teava de 4" asta inseamna 114mm nu era cam mult ? Cu atata se pleaca la centrale de cartier la una de casa ..........????? In linkul de mai jos o imagine cu centrala si pompele cu bye-pass. http://forum.softped...m...t&p=9656450 @ aeon Nu am nimic cu opinia ta ...sincer . Eu cu o asemenea " balarie " am incalzit casa timp de 26 ani fara cel mai mic risc , am avut si surpriza ca ,apa sa ajunga la 100 grade fara sa am probleme . Vasul de expansiune deschis si-a facut treaba cu brio si in momentul de fata am instalatia cu vas deschis sistem la care nu asi renunta si centrala automatizata de mine cu termostatul de ambient din casa care comanda o electrovalva la gaz . Am si o protectie care opreste gazul automat cad se stinge focul in cazul opriri gazului.La arzator este o flacara de veghe ca la boilerele instant de apa calda (asa zisele Junkers )Centrala care merge automat de vreo 4 ani , se ia gazul se stinge flacara automat si se porneste manual . Daca se ia curentul se stinge gazul la arzator (ne mai find alimentata electrovalva cu curent )flacara de veghe find aprinsa si in momentul in care vine curentul se aprinde din nou arzatorul daca asa cere termostatul de ambient care este "creierul automatizari ". Simplu si eficient si siguranta in acelasi timp.As fi curios sa vad o centrala murala care are 1,5 atm. si ajunge apa la 100 grade fara sa functioneze protectia cum ar face ........e un scenariu . Un UPS este foarte indicat ( daca pana de curent tine 2 zile , cam nasol da este posibil in vremurile noastre )dar mai sunt cazuri unde nu este curent si se poate face o centrala sa functioneze foarte bine si in siguranta fara automatizari si pompe. La o cabana in munti sau zone izolate.......etc. Opinile pro si contra sunt binevenite in ori ce domeniu . Edited by dorin_bv, 28 March 2011 - 20:31. |
#9
Posted 29 March 2011 - 08:01
dorin_bv, on 28th March 2011, 20:04, said: Ziceai de plecare cu teava de 4" asta inseamna 114mm nu era cam mult ? Cu atata se pleaca la centrale de cartier la una de casa ..........????? In linkul de mai jos o imagine cu centrala si pompele cu bye-pass. La caloriferele mele am robineti cu cot inox de 1/2" nu mai am pitici(robineti mici cu orificiu cit un ac) ,am facut aerisirea cum trebuie, pe tur am aeritor automat totul este ok, dar nu mi-a mai incalzit caloriferle mai indepartaTE asa ca am desfintat lucrarea imediat si am pus dopurile la loc.Experienta am facut-o in 2 ore in pexal, .La conducta ce am pos-o pe tur am pus un robinet si cind am inchis putin robinetul au inceput sa se incalzeasca si respectivele. Pentru apa care a aruncat-o pompa afara (numai cind mai era aer prin conducte) am gasit si rezolvarea:o duceam la vasul deschis initial care este cum am mai spus cu flotor si are 10 l la un volum de apa in instalatie de 60 l,si este incarcat cu apa pina la jumatate. am facut si aerisirile de care imi vorbesti.stiu ca la astfel de incalziri aerul este dusmanul de moarte (prin termosifon) dar la mine mergea cu pompa. Nu sint instalator dar am vazut centrale prin termosifon, le stiu principiu de functionare adr mai trebuie si vasul pus mai sus iar eu nu am unde. Cu acel robinet se poate regla si atunci cind as pleca de acasa dor sa il deschid ar fi o varianta sa functionexe, Cind am facut focul mergind la 70 gr. respectivul circuit ardea iar in alt circuit era rece . Asa cum mi.ati spus voi si cum am vazut la centrale cu circuit deschis am facut. La aceste centrale am vazut ca au si o pompa pe acest circuit mic dar care sint pornite de un senzor actionind prin vane de amestec, -eu nu am asa ceva- . Daca nu pun returul in fata popmpei sa absoarba apa din acest circuit imi arunca apa. .Deci, singura varianta ar fi acel robinet care sa inchida turul ca altfel apa se invirte mai mult de jumatate din volumul miscat de pompa prin acest circuit si se invirte cum spune vorba -precum cateaua in jurul cozii- Cind o veni vara (acum iar este frig) si cind am sa pun un termostat cu sonda pe care deja l-am luat poate montez iar circuitul sa vad cum fac si cu ceilalti din casa in privinta aspectului si a intelegerii lucrarii, pentru ca acum daca ajunge apa la 1OO gr ei stiu ca trebuie se deschida un robinet si atit,si atunci tot asa dar poate nu ar mai fi nevoie sa fac la 2 saptamini aerisirea la caloriferul din sufragerie. MUltam pentru intelegere.O incalzire prin termosifon nu m-as apuca sa fac ca este pretentioasa, asta trebuie calculata nu gluma si la final sa vezi ca nu iti merge te apuca nebunia dar mai este solutia cu pompa, ca ei unu sau doua calorifere tot ii merg prin termo. ne mai auzim sau ne vedem pe forum. Edited by scheleton, 29 March 2011 - 08:35. |
#10
Posted 20 September 2011 - 00:57
Voi avea o situatie particulara cat de curand :
-casa 50mp -2 persoane -temperatura necesara iarna 18-20 de grade -acm 50 l per zi -panouri solare acm(voi vedea exact ce si cum cerand info pe alta sectiune) -izolatie 40cm minim. -panouri solare pentru electricitate, deci pompa 12v cat mai mica sau deloc -o chiuveta, un dus, habar nu am daca voi avea nevoie de calorifere in prima iarna probabil o voi trece fara ele. -termopane duble -constructie maximizand solar gain iarna -intr o fraza: ceva care va tinde spre o casa pasiva. Teoretic, necesarul meu de incalzire al acestei case va fi extrem de mic, si tot teoretic din diverse discutii pe net sau discutii cu persoane de prin afara, ar putea fi atins doar gatind si folosind acm de la gatit ul cu lemne. Acum, ce caut este pe partea de incalzire ceva care sa imi confere independenta deci incalzire, gatit si acm pe lemne si deseuri agricole fata de peleti, brichete, etc.Trebuie sa fie ceva fiabil, ieftin foarte simplu in exploatare si reparatii, cu cat mai putine piese in miscare care sa tina cont si de aportul panourilor iarna(stiu ca foarte mic, dar mai bine decat deloc). Asa cum spuneam, voi avea curent electric la 12v, dintr un sistem solar deci as prefera pompa recirculare la 12v sa nu mai folosesc un invertor si pentru aceasta, si ar fi si mai bine daca s-ar putea fara. Iarasi daca ar fi ok incalzirea cu aer cald direct de la sistemul propus, fara instalatii cu apa calda ar fi perfect, poate folosind 2 ventilatoare ca de calculator. Am gasit soba de gatit marca Prity, care cica face si acm, si poti sa si gatesti pe ele ceva gen 16 kw si habarnist fiind pare ok, dar tinand cont de legea Jack of all trades and master of none.... Astept sfaturi, calcule, si bate in cap. Multumesc in avans celor care vor da cu blandete din toate. Edited by scheleton, 20 September 2011 - 05:20. |
|
#11
Posted 20 September 2011 - 02:30
1. Nu te vei putea incalzii cu panouri.
2. Panourile alea sunt scumpe. P.S.: cea mai ieftina si eco metoda de a te incalzii este sa iti cumperi o soba si niste lemne. Edited by dan84, 20 September 2011 - 02:35. |
#12
Posted 20 September 2011 - 04:17
daca prinzi o iarna cetoasa,eficacitate zero la panourile solare.sa inteleg ca nu ai alimentare cu tensiune in zona?cum zicea si Dan84,un cazan pe lemne,si instalatie de incalzit cu circulatie naturala(fara pompa)
Edited by asyx, 20 September 2011 - 04:20. |
#13
Posted 20 September 2011 - 13:39
Stiu aceste lucruri despre aceste panouri.Intr adevar nu o sa am curent electric decat din panouri, deci daca puteti sa dezvoltati un pic partea de circulatie naturala, dimensiuni cazan, etc.
Ma refeream doar ca sa exista conexiunea si pentru ele in instalatie,atat. Intrebarea mea era referitoare la soba de gatit Pritty, ce parere aveti de ele, sau alternativa la ea, ce alte modele, sau daca ar trebui sa separ gatitul de incalzire/acm, etc. |
#14
Posted 20 September 2011 - 13:44
#15
Posted 20 September 2011 - 15:25
Pompa submersibila 12v, plus backup una manuala.
Threadul meu era de muult mai multe chestii decat termosifon, era de modele, de necesar de caldura, si sfaturi etc. Consider ca mutarea pe acest thread nu ajuta. |
|
#16
Posted 20 September 2011 - 23:40
Termosifonul presupune sa-ti montezi centrala in pivnita, in casa sa-ti montezi radiatoare din fonta, tevile sa fie din teava groasa, de la 1" in sus, sa ai panta la teava si fireste, sa montezi radiatoarele la inaltimi diferite. Primul va fi mai jos, si ultimul mai sus, ca asa merge teava. Cred ca asta va fi o problema pentru ca ai deja geamurile montate si nu cred ca ai un h parapet suficient de mare.
Mai exista o varianta. Teava de retur sa fie prin pivnita si cea de tur prin pod. Asta daca ai casa cu un singur nivel. Si in cazul asta tevile trebuie sa fie groase si cu panta. Diferenta este ca poti pune radiatoarele la acelasi nivel. Problema cu panourile fotovoltaice ai rezolvat-o? Cite o sa montezi? Toate vor fi la 12Vcc sau o sa ai si la 220Vcc? Edited by florin71_skoda, 20 September 2011 - 23:41. |
#17
Posted 21 September 2011 - 07:28
Am in familia extinsa o asemenea instalatie . Cazanul e montat la cota 0 iar caloriferele incepand de la 0,5 la 1 m inaltime fata de cazan, turul e pe undeva la 2-3 metri ( sub tavanul camerelor) . Tevile tur / retur sunt de 1 1/2" iar racordurile la calorifere de 3/4". Casa e maricica ( peste 100 mp) dar instalatia nu e dintre cele mai economice. Culmea e ca poate incalzi tot prin termosifonare si un boiler cu serpentina Ariston de 100 litri montat la cota +1 m.
|
#18
Posted 21 September 2011 - 09:54
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users