Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum pot transforma energia in kW/h?

Sistem 1200lei

ajutor sv cs 1.6

Montare releu electronic
 IA CUPONUL ȘI DĂ VOTUL!

taste laptop fujitsu siemens v6535

Am varsat suc pe tastatura.

Iluminarea este irelevanta.
 OCPI Bucuresti

Virusi ce nu`i pot sterge

Probleme Sistem audio 5.1 Logitec...

Adancimea tatuajului
 samsung galaxy note 3

problema pornire programe

Unitate PC - Editare Video si Fot...

Achizitie Golf 5
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Martor luminos Ford Mondeo - bujie?

  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
mirzahoratiu

mirzahoratiu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 28.12.2010
  • ID membru: 650,404

Bună tuturor. Știu că a mai fost dezbătută aici problema cu bujiile…însă vreau să vă întreb și eu de câteva simptome. Am un Ford Mondeo 2003, 2.0 litri, 96 kw, Ghia. Ieri dimineață când am venit spre Cluj mi s-a aprins acea spirală (martorul luminos de la bujii care stă aprins aprox. 2 secunde înainte să pornești motorul) și se tot aprinde într-un mod intermitent de atunci (în timpul mersului s-a întâmplat). Am venit frumos pt că era drumul înzăpezit și nu am forțat-o deloc...și totuși s-a aprins… Vreau să vă spun că atunci când e cald motorul pornește fără probleme, însă după ce am lăsat-o o zi și am pornit-o la rece…foarte foarte greu am reușit să o pornesc…la a 4-a sau a 5-a cheie…și becul se aprinde în continuare în mod intermitent. Am observat și altceva: performanțele motorului nu mai sunt aceleași. La liber, în mod normal se turează pana la 5 mii de ture (maxim cît este în bord), acum nu mai vrea decât 4 mii maxim. În viteza a 2-a mergeam până la 80 km/h cu maxim de ture, acum abia prinde 60 km/h într-a 2-a. Am observat că în orice viteză merge normal cam până în 2.300 de turații, și de acolo se turează și crește foarte lent acum. Sunt foarte îngrijorat să nu fie injectoarele deși știu că au fost schimbate de proprietarul din Germania pt că sunt lipite serii în dreptul lor. Am avut grijă de ea într-un mod demn de tot respectul, e o mașină cu care prinzi 210 km/h în câteva secunde, și maxim am mers 230 km/h - 240 km/h. Sunt extrem de mulțumit de ea…și acum a apărut problema asta. Voi merge azi la un tester…sper să găsesc acum între sărbători pe cineva. Aștept orice fel de informație care-mi poate fi de folos. Dacă ar fi doar faza cu pornitul greu la rece și acel martor luminos, aș știi că sunt bujiile, dar de ce nu mai are aceleași performanțe, aceleași turații de la 2500 de ture încolo? Să fie un fel de avarie în care a intrat motorul și e un fel de protecție? Mi-e frică de injectoare și de acea pompă de înalta presiune…că nu am de unde să scot 5.000 RON aprox. Încă o ultimă precizare: fum negru nu scoate nici un pic (m-am gândit că poate e turbo)… Mulțumesc anticipat.

#2
marce

marce

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,115
  • Înscris: 24.06.2004
  • ID membru: 18,920
te-ai gandit ca poate s-a dus o bujie??

#3
Sandstorm

Sandstorm

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 632
  • Înscris: 30.04.2009
  • ID membru: 452,406
  • Locație: hosts
La partea cu aprinderea indicatorului pentru bujii, să știi că este defect releul de bujii.
Atunci când pui contactul, releul primește curent și timp de câteva secunde trimite curent către bujii.
Du-te la un electrician să îți arate ce tip de releu ai nevoie și să îl cumperi. Dacă o să îl lași așa, să știi că orice aprindere a acelui martor înseamnă că bujiile primesc curent.
Joaca asta te poate costa, pe lângă releu, și un set nou de bujii.

View Postmarce, on 28th December 2010, 13:03, said:

te-ai gandit ca poate s-a dus o bujie??
Dacă o bujie incandescentă se defectează, nu ai niciun control.
Martorul de la bord se aprinde doar când alimentezi bujiile cu curent, nu și când se defectează.

#4
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,349
  • Înscris: 09.12.2004
  • ID membru: 26,920
  • Locație: Area 51
probabil ca spira aia are si alte functii cind se petrec anomalii la motor, excluzind faptul ca semnalizeaza tensiunea pe bujii.

diagnoza va lamuri ce iti semnaliza spira....

#5
Sandstorm

Sandstorm

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 632
  • Înscris: 30.04.2009
  • ID membru: 452,406
  • Locație: hosts
Îți zic eu că nu are alt rol decât cel de a indica faptul că releul de bujii este cuplat și că permite trecerea curentului către bujii.
Oricum, din moment ce o va pune pe tester se va vedea clar de unde ți se trag problemele enunțate mai sus.

#6
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,349
  • Înscris: 09.12.2004
  • ID membru: 26,920
  • Locație: Area 51

View PostSandstorm, on 28th December 2010, 14:22, said:

Îți zic eu că nu are alt rol decât cel de a indica faptul că releul de bujii este cuplat și că permite trecerea curentului către bujii.
Oricum, din moment ce o va pune pe tester se va vedea clar de unde ți se trag problemele enunțate mai sus.
iti zic eu ca nu e bine sa afirmi cu asa aplomb ceva daca nu stii :)
spicuiri de pe forumul dedicat Ford:

Am pus un tester st6000 pe ea si mi'a dat urmatoarea eroare: senzor presiune pompa de injectie. Am vazut ca pe pompa de injectie sunt 2 senzori, unul maro, care nu ii stiu rolul, si cel verde care mi sa spus ca este de presiune,acesta daca nu functioneaza in parametri normali nu merge decat pana la o anumita turatie, in cazul meu 3000.

si mie mi se aprindea cand si cand becul ala si cand am pus-o pe tester mi-a iesit o eroare la injectoare de genul out of range, adica si-au atins limita
masina mea are aproape 200 k km si as fi curios la cati km apare eroare asta la injectoare?

Acum cateva zile a plecat tata cu masina prin oras cu treaba si m-a sunat ca becul de la injectoare nu i se mai stinge si ca masina merge prost, tremura, nu trage.
A doua zi am fost la mecanic, mi-a dat injectoarele jos, le-am dus la tester, au iesit toate defecte si mi-a zis ca pompa e defecta, ca ea le strica pe toate odata.
Acum nu stiu ce sa fac, cum sa verific daca e pompa?
Asa ca aveti grija, odata ce se aprinde becul ala de bujii, clar ceva nu e bine!

Intro zi cand am fortat o depasire mi sa aprins martorul de la bujii si mi sa oprit masina...si nu mia mai pornit delok. Am pus masina pe tester si miau iesit eroare P1664- PCM care este partea electrica de la pompa de injectie si care nu se schimba separt. A trebuit sa cumpar pompa de injectie....pana acum ma costat 400 E.


#7
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,291
  • Înscris: 02.09.2005
  • ID membru: 45,823
  • Locație: Sect.3
Unui prieten de-al meu cu Golf 4 1.9TDI i se aprindea spirala aia cand avea ars un bec de frana.
Deci, s-ar parea ca la unele masini cel putin, spirala poate indica si alte defectiuni electrice.

Edited by ticodriver, 28 December 2010 - 14:51.


#8
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,349
  • Înscris: 09.12.2004
  • ID membru: 26,920
  • Locație: Area 51
eu nu am vrut sa aduc vorba de VAG-uri ;)
se mai aprinde cind da chix turbina, cind e switchul de frina defect...
dar stiu altii mia bine ca e doar pt bujii :lol:

#9
Sandstorm

Sandstorm

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 632
  • Înscris: 30.04.2009
  • ID membru: 452,406
  • Locație: hosts

View PostEvergreen, on 28th December 2010, 14:52, said:

dar stiu altii mia bine ca e doar pt bujii :lol:
Alții știu asta pentru că ei au dat cu nasul de așa ceva și nu au citit aberații de pe forumuri.
Așa că te rog să lași remarcile ironice pentru alții ca tine.

#10
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,291
  • Înscris: 02.09.2005
  • ID membru: 45,823
  • Locație: Sect.3

View PostEvergreen, on 28th December 2010, 14:52, said:

...
se mai aprinde cind da chix turbina, cind e switchul de frina defect...
...
Asta s-ar corobora f bine cu faptul ca masina nu i se mai tureaza.
Concluzia pt. initiatorul topicului: du-te cu ea la diagnoza

#11
Sandstorm

Sandstorm

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 632
  • Înscris: 30.04.2009
  • ID membru: 452,406
  • Locație: hosts

View PostEvergreen, on 28th December 2010, 14:49, said:

iti zic eu ca nu e bine sa afirmi cu asa aplomb ceva daca nu stii :)
spicuiri de pe forumul dedicat Ford:
Vasile spune acolo ce a prins și el din vorbele altuia, tu chiar crezi?

Quote


Acum cateva zile a plecat tata cu masina prin oras cu treaba si m-a sunat ca becul de la injectoare nu i se mai stinge si ca masina merge prost, tremura, nu trage.
A doua zi am fost la mecanic, mi-a dat injectoarele jos, le-am dus la tester, au iesit toate defecte si mi-a zis ca pompa e defecta, ca ea le strica pe toate odata.
"Becul ăla" are și el un semn pe el sau este becul de la stâlp?
Așa am mai văzut eu pe alții care ziceau că becul de la sonda Lambda înseamnă că nu le merge becul de la lampa de mers înapoi.
Deci...

Quote

Asa ca aveti grija, odata ce se aprinde becul ala de bujii, clar ceva nu e bine!
Normal că ceva nu e bine din moment ce se aprinde în mers.
După cum se știe pe forumuri de multe ori se mănâncă...
Și apoi, în service ca să îți ia banii se poate spune orice, mai ales dacă proprietarul mașinii nu se pricepe.
Așa că, degeaba ne dăm noi în cap cu păreri și cu citate de pe nu știu unde, pentru că nu i se repară astfel mașina.
Du-te la tester și rezolv-o acolo, nu pe forum.
Poate ne spui și nouă apoi ce a avut.

@Evergreen: Eu lucrez ca electrician auto și de câte ori am avut un client cu o astfel de problemă (se aprinde becul de la bujii în timpul funcționării motorului), problema a fost fie de la releu fie, de la contactul cu cheie fie, au mai fost alte hibe minore.
Poate, că o avea și altă funcționalitate acel indicator de bujii, nu zic nu, dar eu nu am auzit și nici nu am întâlnit așa ceva.
Poate că pe tipul pe care l-ai citat l-au păcălit cei de la service că să mai facă și eu un ban.
Cine știe, orice este posibil.

Sărbători fericite!

Edited by Sandstorm, 28 December 2010 - 15:04.


#12
dan210

dan210

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,256
  • Înscris: 24.06.2006
  • ID membru: 83,462
a nu se confunda becul de bujie cu becul de injector pulverizand, asta poate sa se aprinda pentru mai multe defecte, ala de bujie ar trebui sa fie legat normal la un contact al releului de bujii, deci nu ar trebui sa se aprinda daca releul nu este cuplat

Sandstorm da o vizita mai jos la topicul RELEU TERMOINJECTOR, conectare pini releu bujii incandescente, poate poti da colegului forumist un sfat

Edited by dan210, 28 December 2010 - 16:19.


#13
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,349
  • Înscris: 09.12.2004
  • ID membru: 26,920
  • Locație: Area 51
sandstorm, toate paragrafele alea au fost scrise de diversi useri---d-aia am lasat spatiu--- si titlul topicului trateaza acest subiect- martorul de bujie deci nu e vorba de bec de stilp sau airbag

acum ca unii dintre cei ce au scris au confundat senzor de presiune cu senzor de turatie nu conteaza (pe topic a venit cu corectura si apoi am facut-o si eu in textul copiat), ideea e ca martorul ala se aprinde si din alte cauze; iar cauzele le depistezi cu program specializat de diagnoza.
tu folosesti ceva de genul asta???



View PostSandstorm, on 28th December 2010, 15:02, said:

După cum se știe pe forumuri de multe ori se mănâncă...
nu mai multa ciocolata ca intr-un service; dar e naspa cu forumurile ca multi isi rezolva problemele cu costuri reduse, fara sa apeleze la "expertii" cu atestat

View PostSandstorm, on 28th December 2010, 15:02, said:

Și apoi, în service ca să îți ia banii se poate spune orice, mai ales dacă proprietarul mașinii nu se pricepe.
dada, qed :D

View PostSandstorm, on 28th December 2010, 15:02, said:

Poate că pe tipul pe care l-ai citat l-au păcălit cei de la service că să mai facă și eu un ban.
Cine știe, orice este posibil.
Sărbători fericite!
uite ca noi pe aci nu facem nici un ban cind acordam ajutor :D

Sărbători fericite si tie!

#14
mirzahoratiu

mirzahoratiu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 28.12.2010
  • ID membru: 650,404

View PostEvergreen, on 28th December 2010, 23:17, said:

sandstorm, toate paragrafele alea au fost scrise de diversi useri---d-aia am lasat spatiu--- si titlul topicului trateaza acest subiect- martorul de bujie deci nu e vorba de bec de stilp sau airbag

acum ca unii dintre cei ce au scris au confundat senzor de presiune cu senzor de turatie nu conteaza (pe topic a venit cu corectura si apoi am facut-o si eu in textul copiat), ideea e ca martorul ala se aprinde si din alte cauze; iar cauzele le depistezi cu program specializat de diagnoza.
tu folosesti ceva de genul asta???




nu mai multa ciocolata ca intr-un service; dar e naspa cu forumurile ca multi isi rezolva problemele cu costuri reduse, fara sa apeleze la "expertii" cu atestat

dada, qed :D


uite ca noi pe aci nu facem nici un ban cind acordam ajutor :D

Sărbători fericite si tie!


Așa e, de asta am și apelat la forumul ăsta, că știu că nu faceți bani de aici și că sunteți sinceri în răspunsuri. Azi am reușit să mă programez la un service care a spus că o să-mi verifice fiecare bujie. Mă duc cu 4 bujii noi pregătite...dacă nu e de la alea o să le pot duce înapoi. Ideea e în felul următor: în urma cu 3 ani când am cumpărat mașina am pățit cu acel bec că atunci când mi s-a aprins mi-a și murit motorul...în mers. De pornit pornea la prima cheie cand aveam noroc, când nu...nu. Nu vă imaginați ce înseamnă să blochezi o intersecție în centrul Clujului în plină zi...în fine, am trecut peste. Și atunci și-au dat cu părerea o grămadă de experți cu tester...era cât pe ce să dau 3000 lei pe o pompă de înaltă presiune și să-mi schimb injectoarele...am fost terminat. Am zis că în ultimă instanță o duc la Ford...știu că sunt scumpi, însă au știut să citească corect o eroare de pe testerul lor...nu mi-a venit să cred că eroarea a venit de la un simplu senzor de pe arborele cu came care m-a costat 30 euro...și de atunci mașina a mers brici până acum. Doar că de data asta mi se aprinde becul acela, dar mașina nu se oprește deloc. O pornesc extrem de greu la rece, scoate un fum negru când tot încerc de la motorina care nu se arde (mi-a spus cineva că așa se manifestă când e vorba de bujii), iar după ce reușesc să o pornesc motorul are un sunet și o turație normală la relanti. La cald pornește la prima cheie. Revin cu detalii după ce îmi verifică azi bujiile...

#15
mirzahoratiu

mirzahoratiu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 28.12.2010
  • ID membru: 650,404

View Postmirzahoratiu, on 29th December 2010, 09:30, said:

Așa e, de asta am și apelat la forumul ăsta, că știu că nu faceți bani de aici și că sunteți sinceri în răspunsuri. Azi am reușit să mă programez la un service care a spus că o să-mi verifice fiecare bujie. Mă duc cu 4 bujii noi pregătite...dacă nu e de la alea o să le pot duce înapoi. Ideea e în felul următor: în urma cu 3 ani când am cumpărat mașina am pățit cu acel bec că atunci când mi s-a aprins mi-a și murit motorul...în mers. De pornit pornea la prima cheie cand aveam noroc, când nu...nu. Nu vă imaginați ce înseamnă să blochezi o intersecție în centrul Clujului în plină zi...în fine, am trecut peste. Și atunci și-au dat cu părerea o grămadă de experți cu tester...era cât pe ce să dau 3000 lei pe o pompă de înaltă presiune și să-mi schimb injectoarele...am fost terminat. Am zis că în ultimă instanță o duc la Ford...știu că sunt scumpi, însă au știut să citească corect o eroare de pe testerul lor...nu mi-a venit să cred că eroarea a venit de la un simplu senzor de pe arborele cu came care m-a costat 30 euro...și de atunci mașina a mers brici până acum. Doar că de data asta mi se aprinde becul acela, dar mașina nu se oprește deloc. O pornesc extrem de greu la rece, scoate un fum negru când tot încerc de la motorina care nu se arde (mi-a spus cineva că așa se manifestă când e vorba de bujii), iar după ce reușesc să o pornesc motorul are un sunet și o turație normală la relanti. La cald pornește la prima cheie. Revin cu detalii după ce îmi verifică azi bujiile...

Mda...de ce imi era mai frica nu am scapat. E vorba de un injector defect. Bujiile nu au nimic. Acel injector ramane deschis si primeste prea multa motorina, am un consum crescut, si fura din presiunea celorlalte 3 injectoare. De asta la rece porneste asa greu...pana se regularizeaza presiunea si in celelalte 3 tot dau la cheie...de acolo era surplusul de fum negru (motorina nearsa). Mi-am facut o programare la un service specializat pe injectoare...Cam urat a iesit totul...asta e...na-i ce face. Daca e ceva defect la el a zis ca se repara (300 lei reparatul/inj), daca e infundat cu shpan (pilitura) e mai grav...trebuie curatata toata instalatia... Macar e bine de stiut pe viitor si pentru altii ca acel martor luminos indica si defectiuni la motor...Totusi sper sa nu va confruntati cu din astea. Toate cele bune....

#16
daemon

daemon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 995
  • Înscris: 08.12.2001
  • ID membru: 168
  • Locație: Targu-Mures
Din cate stiu, au fost probleme cu injectoarele la primele generatii de TDCI, 2003-2005. Cred ca intri in acea categorie.

Daca are pilitura in el, e de la pompa de injectie, care trebuie schimbata intr-un final.

Edited by daemon, 30 December 2010 - 23:19.


#17
mirzahoratiu

mirzahoratiu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 28.12.2010
  • ID membru: 650,404

View Postdaemon, on 30th December 2010, 23:18, said:

Din cate stiu, au fost probleme cu injectoarele la primele generatii de TDCI, 2003-2005. Cred ca intri in acea categorie.

Daca are pilitura in el, e de la pompa de injectie, care trebuie schimbata intr-un final.

Asa e. Mi s-a spus ca daca e pilitura, de la pompa este. Are acolo niste rulmenti care isi fac ungerea cu motorina. Sunt niste shaibe sau ceva garnituri din cupru sau alama care cu timpul se misca si se freaca intre ele...de acolo e pilitura...care ajunge in motorina cu care isi face ungerea...merge pe circuit in rezervor, apoi ajunge in filtru (care nu e asa performant sa retina pilitura), si dupa aia in injectoare. Mi s-a mai spus ca in specificatiile auto are un anumit numar de km la care se verifica si pompa de inalta presiune. Nu stiam asta...Doar cand te lovesti de probleme inveti una si alta.
Un An Nou Fercitit!

#18
mirzahoratiu

mirzahoratiu

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 28.12.2010
  • ID membru: 650,404

View Postmirzahoratiu, on 31st December 2010, 09:16, said:

Asa e. Mi s-a spus ca daca e pilitura, de la pompa este. Are acolo niste rulmenti care isi fac ungerea cu motorina. Sunt niste shaibe sau ceva garnituri din cupru sau alama care cu timpul se misca si se freaca intre ele...de acolo e pilitura...care ajunge in motorina cu care isi face ungerea...merge pe circuit in rezervor, apoi ajunge in filtru (care nu e asa performant sa retina pilitura), si dupa aia in injectoare. Mi s-a mai spus ca in specificatiile auto are un anumit numar de km la care se verifica si pompa de inalta presiune. Nu stiam asta...Doar cand te lovesti de probleme inveti una si alta.
Un An Nou Fercitit!

O ultima rectificare... Pana la urma nu a fost pilitura. Dupa ce am fost intr-o parte si in alta, mi-au desfacut injectoarele, au vazut ca sunt curate...insa eroarea persista. Am fost la un baiat la FORD (cu un tester de reprezentanta)...si mi-a spus ca injectorul 3 a ajuns la limita maxima de detonatii. Mi-a resetat eroarea (in 5 minute) si acum merge brici. A zis ca peste o luna, sau 3 sau un an, o sa-mi apara iar aceeasi eroare...pt ca acel injector o sa trebuiasca ori schimbat (aprox 300 euro) ori reparat (un chit bun de reparatie e 120 euro). Macar acum stiu la cine sa apelez...

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users