Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Restrictii pe tara la youtube

ce verificam la o cumparare de ip...

Problema Internet RDS

Panasonic HC-X1000
 Serie carte de identitate

Recomandare carte C/C++ pentru in...

Sfat achizitie tableta 500 ron

Freezes.
 Unde se poate cumpara [in Romania...

casca bluetooth

Upgrade PC

Oferta de Black Friday in America...
 Driver pentru placa de retea

loto polonia online

"Reduceri" PCGarage - tze...

Soft start cu protectie boxe
 
Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

Masurare consumatori pe baterie auto

  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1
fonrabie

fonrabie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 02.11.2006
  • ID membru: 106,459
  • Locație: Hunedoara

Buna seara de ceva vreme de cand a dat frigu usor bateria mea face figuri, bateria e de 12v 75 amperi e cumparata de doar 9 luni si deja ma lasa cand e mai frig...

Problema a inceput acum 1 luna cand mi am pus geamuri electrice cum am tot facut proble sus jos sus jos a descarcat bateria si findca am ramas si fara motorina am lasat masina o zi in garaj, cand am venit dimineata doar inpinsa a mai pornit de atuncia cum da frigu afara si deja ma panichez ca e tot frig noaptea masina mea daca nu o ia din prima invartitura de electromotor nici nu o mai ia:( astazi ma m apucat sa tot masor curentu din ea... are pe loc 12,45 fara nici un consumator la relantii are 13,5... ochiul magic e alb si dupa ce merg un timp cu ea e verde dupa ala nu te poti lua ca e un ochi mincinos:P

Acuma eu va spun ce am auzit imi e rusine ca dupa 4 ani de electronica is praf si nu prea stiu multe...

Bateria si consumatorii se pot verifica astfel iei un bec si il pui intre borna -      si masa masinii daca aceste se aprinde sa r spune ca is consumatorii ei bine la mine nu se aprinde decat cand dau muzica la maxim probabil si din cauza ca am pus un bec de 55 w:)
2 am vazut la un nenea electrician tot mesterea la un logan ca am pus un aparat de masuna intre borna + si firul + si ii dadea cu 0, .. si ia spus ca are consumatorii , acuma intrebarea e unde sa setez butonul de la aparatul de masura si mai ales cat ar fi normal sa fie consumatori... o valoare normala:)
si inca una care zic batranii merge 100% e faza cu becul de mai sus si pe rand scoti toate sigurantele si vezi la care se stinge si sti ca pe circuitul stergatoare de exemplu ai pierdere mare... e adevarat?

acuma cea mai sigura metoda mi se pare cea cu aparatu de masura ca ala nu minte :)

orice sugestie e bine venita , multumesc:)

#2
SuperDuper

SuperDuper

    Inactive

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,294
  • Înscris: 25.04.2006
  • ID membru: 74,904
Daca la ralanti ai 13.5V, ai alternatorul busit (mai exact o dioda-doua de pe iesire). L-ai busit cand ai descarcat complet bateria si ai pornit masina impins - atunci alternatorul a incercat sa incarce bateria goala si s-a dus (se intampla la alternatoarele mai vechi destul de frecvent).
Alta data incarca bateria la redresor cand este moarta...

Edited by SuperDuper, 13 October 2010 - 22:48.


#3
fonrabie

fonrabie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 02.11.2006
  • ID membru: 106,459
  • Locație: Hunedoara

 SuperDuper, on 13th October 2010, 23:48, said:

Daca la ralanti ai 13.5V, ai alternatorul busit (mai exact o dioda-doua de pe iesire). L-ai busit cand ai descarcat complet bateria si ai pornit masina impins - atunci alternatorul a incercat sa incarce bateria goala si s-a dus (se intampla la alternatoarele mai vechi destul de frecvent).
Alta data incarca bateria la redresor cand este moarta...
moarta in sensu ca becurile in bord inchiderea si alarma mergeau ...

#4
mihaicozac

mihaicozac

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,386
  • Înscris: 05.12.2005
  • ID membru: 56,263
  • Locație: Luftenberg, Austria
trebuie incarcata full pe redresor, in casa. Dupa aia poti trage alte concluzii, daca e bateria sau alternatorul.

#5
fonrabie

fonrabie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 02.11.2006
  • ID membru: 106,459
  • Locație: Hunedoara
bun si treaba cu aflatul consumatorilor daca cele indicate de mine is bune sau nu a citit o cineva?? o seara buna

#6
SuperDuper

SuperDuper

    Inactive

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,294
  • Înscris: 25.04.2006
  • ID membru: 74,904

 mihaicozac, on 13th October 2010, 17:03, said:

trebuie incarcata full pe redresor, in casa. Dupa aia poti trage alte concluzii, daca e bateria sau alternatorul.
Nu este nici o indoiala. Chiar si cu cea mai moarta baterie, un alternator va "face" 14.4V la iesire. Daca nu poate sa mentina tensiunea, de obicei se ard din diodele din punte.

#7
tehnics

tehnics

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,195
  • Înscris: 01.11.2005
  • ID membru: 51,878
  • Locație: Hareid / Norvegia

Quote

moarta in sensu ca becurile in bord inchiderea si alarma mergeau ...
una e bateria cu consumatori mici, cand poate debita un curent de 3-4 A in interval de 1-2 min ( cat verifici daca se aprind becurile in bord si daca functioneaza alarma ) si alta este la pornire, cand electromotorul consuma chiar si 30 de A pentru 5-10 secunde.

#8
mihaicozac

mihaicozac

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,386
  • Înscris: 05.12.2005
  • ID membru: 56,263
  • Locație: Luftenberg, Austria
vrei sa zici 100-300A, in functie de motor, la pornire.
dieselul mai suge cativa zeci de A si pt. bujiile incandescente

cea mai simpla masuratoare de consum, fara sa desfaci cabluri, este cu clampmetru DC pe bara de + a bateriei
celelalte metode cu aparat de masura intre - la baterie si masa sau intre diverse fire sunt aiurea, eventual poti vedea daca ai contact bun, adica rezistenta mica,
o cadere de tensiune ar indica oxidarea contactelor

eu am avut odata o astfel de problema la o masina diesel, bujiile se incalzeau dar la cheie nu mai facea decat "clac" si gata, pica si tensiunea, bateria era la a 2-a iarna
tot masurand am gasit cauza in stratul de oxid de la suprafata contactului dintre borna bateriei si colierul de prindere, la borna +
dupa ce am curatat stratul superficial, pana am vazut luciul metalic de plumb, a pornit fara probleme
bineinteles dupa aceea am pus un strat de vaselina, pt. protectie, initial nu avea.

altadata mi-am busit un alternator, diodele si releul, dand curent cu motorul pornit si turat, asa ca aviz amatorilor! mi-a luat cateva zile sa il repar, ca masina era japoneza si pe vremea aia piese din parti...

@superduper (asta parca e un program de clonare hard-diskuri de Mac), depinde si unde masoara tensiunea, daca e direct pe bornele bateriei si are caderi pe circuit mai are o sansa, desi mica, sa nu fie alternatorul defect, sau sa aiba regulatorul ceva, nu puntea.

@fonrabie: se incalzeste tare alternatorul dupa pornirea motorului?

Edited by mihaicozac, 14 October 2010 - 08:51.


#9
bit 61

bit 61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,755
  • Înscris: 17.09.2005
  • ID membru: 47,400
Cei 100-300A erau valabili in cazul electromotoarelor de pornire fara demultiplicator incorporat.
Actualmente cei 30A mentionati anterior sint reali.
Cu tot cu bujii nu se depaseste 70 -80A.

#10
fonrabie

fonrabie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 02.11.2006
  • ID membru: 106,459
  • Locație: Hunedoara

ma m uitat la bornele bateriei si is curate, acuma prostii gen luat baterie de pe masina pornita cu alta si pus vechea la loc am facut... dar nu cred ca am ars nimica... eu o sa fac o proba si o sa mai masor odata sa vad si va zic exact , acuma va pun un paragraf din ce a spus un cetatean pe un forum auto nu dau numele ca fac reclama:P

Eu am verificat consumatori la masini timp de aproape 5 ani jumatate,dadeam garantii la acumulatori auto,si nu poti da garantie la un acumulator pe o masina de are consumatori,dar de retinut k atunci cand faci testul cu multimetrul dak masina are alarma,tii apasat butonul de alarma de la capota si armezi masina cu alarma dupa care citesti valorile.la masinile cu dotari mai putine consumul in standby e pe undeva intre 0,02-0.03,dak are ceas cu memorie in bord sau la oglinda si mai e si memoria la casetofon ajunge pe la 0,04,iar cand are si alarma ajunge la 0,05 acesta fiind maximul permis.
Ex: dak ai un consum de 0,05 A asta inseamna k in 20 de ore iti mananca 1 amper din baterie,deci la o baterie de 55 Ah ii mai raman 54 Ah...si tot asa,dar ATENTIE!,dak indik o valoare de 0.5 A atunci ai probleme serioase,in 1 ora mananca 2 amperi,in 20 ore 40 de amperi adik bateria mai ramane cu 15 amperi,decedeaza,moare 8-X ,si nu iti mai dau garantie la ea. :))
Va salut cu respect.

el spune ca 0.05 e admis maxima spunand ca la consumu asta iti ia la 20 de ore 1 amper din baterie... asta insamnend ca pe ora ia...?

#11
binox

binox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 17.02.2008
  • ID membru: 290,438

 fonrabie, on 14th October 2010, 00:37, said:

bun si treaba cu aflatul consumatorilor daca cele indicate de mine is bune sau nu a citit o cineva?? o seara buna
Daca ai un multimetru si vrei sa masori consumatorii "ascunsi" e destul de simplu:
-pui multimetrul pe 10A sau 20 A DC (in functie de multimetru) ; la majoritatea multimetrelor pentru a masura pe acest domeniu trebuie sa muti borna de plus intr-o alta gaura,indicata grafic pe multimetru
- desfaci o borna a bateriei si o pui in contact cu una din bornele multimetrului iar cealalta borna a multimetrului o pui pe borna ramasa libera a bateriei
ATENTIE! e posibil sa ai consumatori "ascunsi" mai mari de 10A si sa-ti arda siguranta multimetrului , pentru a o schimba trebuie sa-l desfaci; sa nu cumva sa dai la cheie cand ai multimetrul cuplat in acest fel pt ca sigur ii vei arde siguranta.

Daca ai consumatori dubiosi pentru a-i identifica poti incerca sa scoti pe rand cate o siguranta sa vezi cand dispare consumul.
In mod normal cu contactul luat nu ar trebui sa ai consumatori mai mari de cateva zeci de mA.(consumul fara contact poate fi si zero in functie de masina si dotari)
Chestia asta cu sigurantele scoase pe rand nu e intotdeauna edificatoare, eu am intalnit la un BMW seria 5 o chestie dubioasa, cum ii conectai bateria aparea un consum de 12A fara contact pus, consum care incet incet scadea dar nu de tot pt ca daca nu pornea masina in fiecare zi se descarca bateria. Am incercat sa scot toate sigurantele pe rand dar degeaba, se comporta la fel. Ori mai avea si alte sigurante pe care nu le-am gasit, ori avea vreo improvizatie prost facuta, habar n-am ca nu i-am dat de cap...

#12
buntzi

buntzi

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,177
  • Înscris: 09.09.2006
  • ID membru: 96,049
  • Locație: Dubai, UAE
Daca are un consumator mai mare de 10A, o sa faca macar o scanteie mica in momentul in care scoate borna. Eu am inteles ca au aparut problemele dupa ce a montat kitul de geamuri electrice, ceea ce ar trebui sa fie o indicatie clara asupra potentialului vinovat de toata beleaua. Cel mai bine ar fi sa foloseasca un clamp meter cu o precizie satisfacatoare, in felul asta nu mai desface borna.

Edited by buntzi, 14 October 2010 - 09:48.


#13
binox

binox

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 626
  • Înscris: 17.02.2008
  • ID membru: 290,438
Corect, numai ca nu toata lumea are clampmetru pe cand un multimetru banal e mai des intalnit la casa omului. Asta ca sa nu mai spun ca un clampmetru de CC costa ceva si oricum nu are precizie prea buna la valori mici ale curentului cum e probabil sa intalneasca.(cazurile cu consumatori ascunsi de 10A sunt totusi rare)

#14
fonrabie

fonrabie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 02.11.2006
  • ID membru: 106,459
  • Locație: Hunedoara
binox mersi ca ai dat un raspuns clarificator... asta aveam nevoie:P cat despre problema ta e posibil cu acel 5-ar sar putea sa iti indice un consum asa mare din cauza ca nu au intrat toate sistemele il stand by... zic si eu :P is anumite functii care intra in stand by dupa 10 15 minunte:) cat despre geamurile electrice nu cred sa fie aia problema sau cine stie totusi is geamuri originale de pe un ford mondeo si nu vad de ce ar manca bateria intelegeam de erau de alea de la real ... dar totusi ii ceva original , am sa masor sa vad consumatorii si o sa iau si calc dupa mine si va spun exact care e treaba si incerc si cu sigurantele oricum eu am foarte multe legaturi de tot felu facute in masina aia... mi am pus statia cb pe direct, am tras eu priza ca nu era , am pus tot felu de leduri pe la ceasurile de la bord, lumini trase separat la portbagaj si capota... etc, oricum problema e de cand am montat geamurile insa nu vad de ce ar avea totusi o problema... revin:)

#15
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
  • ID membru: 2,234
  • Locație: Bucuresti
Partea buna la un consum mic este ca nu scade capacitatea bateriei dupa calcul empiric anterior. (Calculul capacitatii se face la un consum de C/20, adica pentru exmplul cu 55Ah, la un 2-3A ai aproape 20 de ore de functionare, la 1A consumat trece de cele 55 ore teoretice, iar la 0.1A depaseste cu mult cele 550 ore.)
Partea proasta este ca orice baterie are parte de o descarcare interna, ce tine de calitatea acesteia, asa ca si la un calcul teoretic corect, tot nu vom obtine in practica rezultate similare cu cele teoretice.
Pana la urma, important este sa masori tensiunea la care se incarca bateria, daca este prea mica valoarea, asta duce la degradarea capacitatii reale, asa ca masoara cu voltmetrul  care este tensiune la borne dupa ce pornesti motorul.

#16
aeon

aeon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,600
  • Înscris: 05.08.2002
  • ID membru: 1,739
  • Locație: Bucuresti

Quote

Bateria si consumatorii se pot verifica astfel iei un bec si il pui intre borna - si masa masinii daca aceste se aprinde sa r spune ca is consumatorii ei bine la mine nu se aprinde decat cand dau muzica la maxim probabil si din cauza ca am pus un bec de 55 w:)

daca becul se aprinde cand il conectezi asa, inseamna ca ai o cadere de tensiune intre borna - si caroserie; in mod normal minusul bateriei se conecteaza la caroseire cu un cablu serios sa nu existe pierderi
un bec de 55 w care se aprinde semnifica o pierdere destul de mare
sau poate ai amplificator de sute de w care consuma serios cand dai muzica la maxim si provoaca acea pierdere

oricum, pierderea respectiva se traduce si printr-o incarca mai slaba a bateriei (poate fi motivul celor doar 13v masurati cu motor pornit)

#17
fonrabie

fonrabie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 639
  • Înscris: 02.11.2006
  • ID membru: 106,459
  • Locație: Hunedoara
am fost si am masurat si a iesit cam asa

0,03 consum cu masina oprita si playeru in sistemu de stand by adica doar ceasul
0,03- 0,04 consum cu masina oprita si playeru in stand by si alarma armata, fluctuatia de la 0,03 la 0,04 este odata la 20 secunde sa zic si sta pe 0,04  1 secunda dupa care coboara la 0,03

voltaj are 12,46 bateria normal fara motor pornit fara nimic pornit (are si ochiu magic negru)

13,65 este incarcarea la relantiu aprox 800 rot/minut

13,39 este cand am becurile pornite pe faza lunga si playeru si statia la volum mediu

si 13.43 cand is doar becurile pornite fara player si amplificare


acuma eu dupa ce stiu la ora actuala consumatorii care sunt pe masina in momentu in care ea sta sunt in limita, aceasta fiind 0,05

nu inteleg care e problema... de ce nu imi porneste dimineata... ce ma fac cand isi intra iarna in putere...

#18
SuperDuper

SuperDuper

    Inactive

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,294
  • Înscris: 25.04.2006
  • ID membru: 74,904
Ai alternatorul varza, de aia nu iti incarca bine bateria si o sa ti-o si omoare (daca nu a facut-o deja), ca acum bagi masiv si alternativ in ea (cand o "incarca").

Edited by SuperDuper, 14 October 2010 - 15:10.


Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users