Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
pasi pe care trebuie sa-i urmam in realizareaa unei case
Last Updated: Oct 03 2010 00:12, Started by
iontoma
, Sep 29 2010 21:14
·
0
#1
Posted 29 September 2010 - 21:14
Este prima data cand intru pentru a cere ajutor in acest forum . am o parcela de 500m patrati pe care am facut un studiu geo si cu acesta am mers la un proiectant, arhitect nustiu exact ce e. i-am dat un sait cu o casa care mia placut mie si dupa acesta am facut toate modificarile care au necesitat pina am ajuns la ce am dorit eu, acum ca am aproape planul final as avea nevoie de cateva pareri .doamna proiectant mia spus ca nu as avea nevoie de dd-eul pe care trebuie sa il faca un structurist , cu 300ron i-mi face un plan de fundare si cu acesta poate sa imi scoata autorizatia de constructie. proiectul de arhitectura si instalatii ma va costa 3 euro metru patrat ,iar cel de rezistenta alti 3euro, as vrea sa i-mi dati un sfat fac proiect de rezistenta sau nu.casa va avea 160 metri patrati si ar fi ceva economie,o sa pun si planurile pentru a se comenta eventualele greseli.mentionez constructia va fi facuta regie proprie deci cu echipa de meseriasi,inca nu am vorbit cu nimeni pana acum dar trebuie sa caut ,daca cineva cunoaste vreo echipa si imi poate recomanda pe cineva ar fi ok,lucrarea vreau sa oincep in luna martie iar locatia este in Draganesti la 25 km de Ploiesti ,daca cineva din zona ma poate ajuta si cu ceva preturi pentru metru patrat constructie la rosu ar fi foarte bine pentru a sti la ce pret sa ma astept la negocieri.
|
#2
Posted 29 September 2010 - 21:36
Memoriul tehnic de rezistenta este obligatoriu. Nu stiu ce ti-a spus arhitecta, insa fara acesta nu poti obtine autorizatia de construire.
|
#3
Posted 29 September 2010 - 22:11
posibil ca acel plan de fundare care costa 300ron este memoriul la care sa referit proiectantul mentionez ca locuiesc intrun sat nu in oras.
Edited by iontoma, 29 September 2010 - 22:25. |
#4
Posted 30 September 2010 - 07:16
iontoma, on 29th September 2010, 23:11, said: posibil ca acel plan de fundare care costa 300ron este memoriul la care sa referit proiectantul mentionez ca locuiesc intrun sat nu in oras. pentru autorizatia de construire: Suport topografic ( PAC- in limbaj cadastral) Arhitectura Rezistenta ( doar plan fundatii si detalii fundatii) Instalatii ( doar cele cu care este dotata cladirea Ex: daca incalzirea este sobe cu lemne sigur nu se face termice) Studiul Geo La toate este obligatoriu parti scrise ( memorii) si parti desenate( planuri) se pare ca dna arhitect nu se prea pricepe. pt orice intrebare softpedia este deschis |
#5
Posted 30 September 2010 - 10:23
Nici in mediul urban nu este nevoie de DE la autorizare. DTAC-ul (Documentatie tehnica pentru autorizatie de construire) se extrage din DT (fostul PT) sau mai pe romaneste spus proiect tehnic. DE (Detalii de executie) nu se cer nicaieri la autorizare decat in cazuri exceptionale.
Eu va sfatuiesc sa va adresati unui inginer structurist care sa va faca documentatia necesara. Ca e frumoasa sau nu casa, asta nu e atat de important pe cat este de important sa stea in picioare. La ce sfaturi v-a dat doamna artihect pana acum, eu sa fiu in locul dumneavoastra m-as adresa de urgenta unui inginer, si nu unuia oarecare ci unuia care isi cunoaste meseria si nu face o documentatie doar pentru DTAC ci face o documentatie adevarata de DT(PT) din care extrage DTAC-ul. Mai ales ca aveti de gand sa construiti cu dorei, chiar nu e cazul sa le dati o serie de ocazii in plus sa va pacaleasca. Pentru rezistenta sa va ganditi la un 2 euro/mp construit/nivel. De asemenea sa aveti grija sa-i atrageti atentia sa prevada in proiect si gaurile tehnologice pentru instalatii, desi sunt convins ca daca va adresati unui inginer adevarat nu trebuie sa-i atrageti dvs. atentia. Pentru instalatii va sunt suficiente cateva planse necesare la autorizare si un instalator bun. |
#6
Posted 30 September 2010 - 10:38
Eu as face inainte de toate :
1. Studiul Geo fara de care proiectul de fundatie nu se poate realiza corect 2. As trage curent - faptul ca ai stalpul la poarta nu iti garanteaza ca vei avea si curent, daca puterea in trafo este la limita (sau, in realitate chiar depasita) 3. M-as asigura ca am apa Eu personal as face si proiect complet pentru rezistenta pentru ca : 1. altfel nu ai nici o referinta cum sa negociezi cu constructorii si or sa faca cum le este lor la indemana sau cum stiu ei, o sa ai discutii si o sa va certati, in majoritatea cazurilor. Asta pe de o parte 2. casa este adapostul tau pentru o viata. Te joci cu casa te poti juca cu viata. 3. uneori un proiect de rezistenta bine gandit te poate scuti chiar de costuri aiurea. Bafta si te asteptam pe aria de jurnale. A, si uitasem : - cauta un diriginte de santier care sa vina sa faca verificari la etapele cheie - pe cat posibil foloseste beton de statie si nu facut in curte |
#7
Posted 30 September 2010 - 11:40
urziadrian, on 30th September 2010, 08:16, said: In mediul rural nu este nevoie de PT+DE ( exista o exceptie in Legea 10/1995 pt . locuintele max P+1) pentru autorizatia de construire: Suport topografic ( PAC- in limbaj cadastral) Arhitectura Rezistenta ( doar plan fundatii si detalii fundatii) Instalatii ( doar cele cu care este dotata cladirea Ex: daca incalzirea este sobe cu lemne sigur nu se face termice) Studiul Geo La toate este obligatoriu parti scrise ( memorii) si parti desenate( planuri) se pare ca dna arhitect nu se prea pricepe. pt orice intrebare softpedia este deschis stii tu ceva vis-a-vis de mediul rural, dar sincer legea se aplica indiferent de rural sau urban crede-ma lucrez in domeniu si stiu ce spun. Legea 10 spune ca nu e nevoie de verificare de proiect proiectul este intocmit la fel peste tot. Acum intre noi fie vorba, ca te intelegi cu nea de la primarie, ca il cunosti printr-un var de gradul 2 este altceva. Asadar conform legii 50, aceasta e legea care guverneaza partea de proiectare, DTAC (documetatia tehnica pentru autorizarea de construire) contine urmatoarele Parte de arhitectura (extras din proiectul trehnic) - parte desenata si scrisa Parte de rezistenta infrastructura desene si partse scrisa instalatii - scheme coloane - parte scrisa si desenata Pe scurt asta e continutul. Dar pana aici, ti-ai scos un certificat de urbanism? |
#8
Posted 30 September 2010 - 20:42
studiul geo l-am facut, certificatul de urbanism urmeaza sa iasa marti iar astazi arhitecta mi-a trimes planurile care cred eu ca ,vor fi finale ,o sa le pun putin mai tarziu pentru eventuale retusuri in discutia care am avuto cu arhitecta ,am hotarat sa ia legatura cu un inginer structurist pentru a face un proiect complet, arhitectura,instalatii ,structura cu 5 euro metru patrat
|
#9
Posted 30 September 2010 - 20:51
Cam scump, pana si in Brasov sunt ingineri foarte buni care fac cu 3-3,5 euro/mp. Mai cautati.
|
#11
Posted 30 September 2010 - 23:57
iontoma, on 29th September 2010, 21:14, said: Este prima data cand intru pentru a cere ajutor in acest forum . am o parcela de 500m patrati pe care am facut un studiu geo si cu acesta am mers la un proiectant, arhitect nustiu exact ce e. i-am dat un sait cu o casa care mia placut mie si dupa acesta am facut toate modificarile care au necesitat pina am ajuns la ce am dorit eu, acum ca am aproape planul final as avea nevoie de cateva pareri .doamna proiectant mia spus ca nu as avea nevoie de dd-eul pe care trebuie sa il faca un structurist , cu 300ron i-mi face un plan de fundare si cu acesta poate sa imi scoata autorizatia de constructie. proiectul de arhitectura si instalatii ma va costa 3 euro metru patrat ,iar cel de rezistenta alti 3euro, as vrea sa i-mi dati un sfat fac proiect de rezistenta sau nu.casa va avea 160 metri patrati si ar fi ceva economie,o sa pun si planurile pentru a se comenta eventualele greseli.mentionez constructia va fi facuta regie proprie deci cu echipa de meseriasi,inca nu am vorbit cu nimeni pana acum dar trebuie sa caut ,daca cineva cunoaste vreo echipa si imi poate recomanda pe cineva ar fi ok,lucrarea vreau sa oincep in luna martie iar locatia este in Draganesti la 25 km de Ploiesti ,daca cineva din zona ma poate ajuta si cu ceva preturi pentru metru patrat constructie la rosu ar fi foarte bine pentru a sti la ce pret sa ma astept la negocieri. [ http://img338.imageshack.us/img338/425/mansmodif.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://img715.imageshack.us/img715/1117/partermodif.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://img825.imageshack.us/img825/7370/89001172.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://img685.imageshack.us/img685/8369/56013050.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://img137.imageshack.us/img137/4214/54111124.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#12
Posted 01 October 2010 - 07:59
As avea cateva observatii daca-mi dati voie:
1. Faceti o scara comoda la urcat, ganditi-va ca veti imbatrani la un moment dat si treptele balansate nu sunt chiar comode. Din cate vad, spatiul va permite sa faceti o scara cu podest intermediar si 2 rampe de urcare cu trepte paralele, inaltimea unei trepte ar trebui sa fie in jur de 17,5 cm, latimea in jur de 28. Cota pardoselii mansardei o puteti face +2,80, rezulta de aici 16 trepte, cate 8 pe fiecare rampa. 2. Ar fi bine ca intrarea in bucatarie sa se faca din locul de luat masa, nu cred ca vreti ca sotia sa se plimbe cu oalele cu mancare atat de mult. 3. Daca centrala termica va fi pe lemne, nu vreti sa intrati direct din casa ? Sunt situatii in care trebuie sa puneti lemne pe foc la 12 noaptea, nu cred ca convine sa iesiti afara in pijamale iarna.. 4. Stati foarte prost la capitolul spatii de depozitare. Cred ca aveti nevoie mai mare de spatii de depozitare decat de 2 bai la mansarda. 5. La parter, in spatiul CT ar trebui sa aveti desenate niste ghene de instalatii, pentru baile de la mansarda. 6. Din experienta mea, adica din vizitele pe la neamuri/prieteni/cunostinte, va pot spune ca locul de luat masa este de fapt un loc unde se aduna praful, un spatiu practic nefolosit. Musafirii sunt primiti ori in bucatarie ori in living. Rugati arhitecta sa reorganizeze cumva spatiile la parter astfel incat livingul si locul de luat masa sa fie un spatiu comun, o masa pliabila si niste scaune pliabile sunt o solutie in cazul meselor cu musafiri cu ocazia sarbatorilor, zile de nastere, etc..Astfel va veti putea bucura cel putin de un living mai generos. Proiectul este unul destul de clasic deja, l-am mai vazut, asta nu inseamna ca nu se poate imbunatati. Edited by Inginerul_bv, 01 October 2010 - 08:23. |
#13
Posted 01 October 2010 - 15:37
va multumesc pentru observatii.scara si spatiul unde este amplasata in principiu au fost concepute pentru o scara cu doua doua rampe si nu este tarziu pentru a o modifica. pe axul 3 am avut zid pana in stalpul din axul C, acum am marit stalpul si in locul zidului am pus o grinda intoarsa, pentru acelasi motiv motiv la care va referiti sa para spatiul mai mare ,intre stalpul de langa usa din axul B pana in stalpul de pe axul 3 la fel am avut zid si lam eliminat punand grinda intoarsa acum intre spstiul de luat masa si livingn am decat cei doi stalpi in legatura cu usa de la bucatarie la fel a fost inspatiul de luat masa dar am mutato eu din simplu motiv ca santem o familie normala care toata mancarea o preparam acasa eu am zis sa facem fereastra romanata cu un geam culisant .spatiul termic are usa in exterior pentru ca voi pune o centrala pe pelete siare o autonomie mai mare.iar de acele ghene pentru baile de la mansarda nici nu am idee cum arata dar daca imi explicati osa le cer eu va multumesc mult pentru idei iar pentru living daca aveti alte idei astept sa macorectati
|
#14
Posted 01 October 2010 - 19:29
Ce a zis Inginerul_Bv as fi zis si eu..
In plus as modifica parterul ca in poza. As lasa liber in baie sub scari si acolo s-ar putea baga o cada sau un dus. Rectific schita, uitasem sa trec camerele. In plus cred ca pentru centrala pe lemne CT-ul este mic. Attached Files |
#15
Posted 02 October 2010 - 09:50
Mi se pare corecta modificarea planului de parter a colegului vimp si sunt de parere ca ar trebui cel putin sa va ganditi la aceste modificari. Nu veti folosi locul acela de luat masa decat cel mult ocazional altfel. Si eu cred ca spatiul pentru CT este cam mic. Mergeti la o firma care comercializeaza astfel de centrale si cereti informatii cu privire la amplasare, spatiul necesar, suprafata vitrata necesara si evacuarea fumului. Cosul de fum daca se afla la mai putin de 1,5 m distanta de coama casei, trebuie sa depaseasca inaltimea acesteia cu 50 de cm, daca se afla la o distanta mai mare, tragand o dreapta cu inclinatia de 10 grade de la coama casei, gura cosului trebuie sa atinga aceasta dreapta. Daca aveti de gand sa construiti un cos de fum in interior, din corpuri ceramice, ar fi bine ca acesta sa fie prevazut in proiect.
|
|
#16
Posted 02 October 2010 - 11:34
Domnule inginer-bv cum credeti dumneavoastra ca va parea acel living de 7m lungime si 3saizeci latime ,acum stau si reflectez la idee pentru ca sotiei i-i place iar cu scarile revin la cel din beton ,camera la centrala a fost marita acum are 2m pe 2cinzeci si pentru o centrala pe pelete nu necesita sp
atiu mai mare si nici cos de fum pentru ca are ardere completa, eu nu as vrea sa maresc mai mult suprafata construita dar modificari interioare sunt bine venite. Multumesc domnului Vimp pentru aceasta idee si astept mai multe idei pentru a suna arhitecta . Edited by iontoma, 02 October 2010 - 11:39. |
#17
Posted 02 October 2010 - 12:05
Trimiteti-mi fisierul .dwg daca puteti. In plus fata de modificarile colegului vimp, v-as propune un spatiu deschis catre scara de acces la mansarda.
Mergand mai departe, doamna arhitect a prevazut o inaltime a cotei pardoselii la mansarda de +2,625 m fata de cota 0,00 a pardoselii de la parter. Aceasta cota, pe langa faptul ca nu este una rotunda, adica este foarte de realizat, ganditi-va si dvs. ce inseamna 5 mm in constructii...., este si prea mica. Adica, planseul de beton de peste parter va avea o grosime cuprinsa intre 12 si 15 cm, functie de calculele ingienerului de rezistenta, sapa pe care o veti turna + pardoseala, ajung si acestea la aproximativ 5 cm. Asadar, 2,625 - 0,20 = 2,425 m inaltime libera a parterului. Este cam mica, ganditi-va ca la bloc, stasurile comuniste erau de 2,55 inaltime libera, si parca chiar si asa simteai uneori ca iti cade tavanul in cap. Rugati-o sa modifice cota pardoselii finite de la mansarda la +2,80, astfel incat sa aveti la parter o inaltime libera de 2,60 m. V-am desenat si cum ar trebui sa faceti scara. Attached FilesEdited by Inginerul_bv, 02 October 2010 - 12:26. |
#18
Posted 02 October 2010 - 12:40
domnu inginer nu sunt copii acasa si eu nu stiu sa utilizez bine calculatorul cred ca a-ti sesizat dar vad ca sunteti buni cu mine ,cand vine o sa va timeata ce cereti ,astept modificarea pe care spuneti.
Am o intre pe axul 2 trebuie trebuie sa fac o grinda intoarsa pentru a sustine peretele de la dormitor ,aceasta intrebare era pentru domnul Vimp dar vad ca ne urmareste si sper ca ne va raspunde |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users