Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Eurotrip - Vreau sa plec in Anglia cu masina.
Last Updated: Feb 15 2015 13:52, Started by
ionutzndr
, Sep 14 2010 09:16
·
0
#1
Posted 14 September 2010 - 09:16
salut
intentionez sa plec in prima saptamana din noiembrie in edinburg. as dorii sa stiu ce costuri implica acest euro trip, si cat pot sa il scot de ieftin. ca sa va dau detalii, -as dorii sa plec pe data de 5 noiembrie si intoacere pe data de 14.dar astea nu sunt date fixe(ideea e sa fiu in prima saptamana acolo) -as vrea sa plec cu masina, in cazul in care m-ar duce mai ieftin decat biletele de avion pentru grup(suntem 4-5) -as dorii sa stiu preturi cazarile pe acolo, cam intre ce preturi le gasesc. nu ma intereseaza luxul, oricum imi pun cortul prin portbagaj(cine stie pe unde nimeresc) -as dori sa stiu, cum e cu carburantii, cat costa/per total(masina mea ia in afara cam 5-5,5%), de unse sa nu alimentez -as dorii sa stiu ce fel de taxe de drum trebuiesc platite precum si cum trec marea spre anglia -si nu in ultimul rand as dorii sa stiu cam cat dureaza drumul pana acolo mers aproape continuu(la intors nu ma intereseaza caci pot sa mai ratacesc, dar as vrea sa ajung acolo fara prea multe ocolisuri) -vreau sa stiu daca renteaza mai mult fata de avion multumesc pentru raspunsuri, si va sunt recunoscator celor care imi dati cat mai multe detalii |
#2
Posted 14 September 2010 - 16:30
daca pleci din vestul tarii e un pic mai simplu, daca pleci din bucuresti, prima noapte mai departe de austria n-o poti dormi.
Sa zicem la 5 dimineata pleci din Buc, la 13-14 treci granita la nadlac, ungaria 5 ore, si cu putin noroc te cazezi in zona salzburg, traversand si toata austria.Apoi ai 600 km prin germania, pana la luxemburg, dar numai autostrazi (o combinatie A8-A6, te uiti pe harta), in franta ai vreo 350-400 km, teoretic poti ajunge la Calais, unde incepe eurotunelul undeva spre seara. Daca ajungi tarziu innoptezi pe malul francez, daca nu, treci pe sub canalul Manecii si intri in Anglia. Uita-te pe viamichelin pentru distante, dar varianta cea mai scurta asta ar fi pe budapesta-viena-salzburg-munchen-stuttgart (sau nurnberg)-luxemburg-calais-intrare in UK. Sunt vreo 700 km se pare si acolo, pana in Scotia, deci e clar ca varianta cea mai optimista inseamna 2 nopti pe drum de cazare. Sigur daca socotesti 4 bilele de avion, posibil sa fie mai ieftin. VIgnete iei pt ungaria si austria, iar in franta nationalele nu se platesc, autostrazile da. sunt bariere din loc in loc, unde achiti cash. bafta |
#3
Posted 14 September 2010 - 17:03
Mersi, ma gandeam sa ajungem cel mai repede, pentru ca pe michelin ziceau ceva de 34 de ore. calculand distanta si ore, ei au scos viteza la 95km/h. eu ma gandeam sa mergem gen continuu si fiind doi soferi in masina, sa conducem alternativ, 4-5 ore. fara oprire, alte sfaturi?
|
#4
Posted 14 September 2010 - 17:36
#5
Posted 14 September 2010 - 18:24
pai daca crezi ca gresesc undeva in ideile astea, spune-mi. nu am mai fost la drum lung mai mult de 1000 km, pe care i-am condus singur, fara oprire(exceptand benzinariile si pauzele de o cafea, 20 min).
Intreb daca e posibil, cu masina sa ajungi repede, si sa ma scot mai ieftin cu drumul pentru 4 perosoane, fata de avion. As merge cu masina, deoarece as avea mobiliate si flexibilitate mai mare. in afara de ce s-a zis mai sus, ce ar mai trebuii sa stiu? Am inteles ca m-ar costa cam 260 de euro doar motorina pana acolo, vreo 50 de euro, eurotunelul, si cate 10 euro vignetele pentru ungaria si austria. multumesc |
#6
Posted 14 September 2010 - 20:09
Am facut sportul asta acum vreo 4-5 ani, cand eram mai tanar, Bucuresti-Paris si, dupa o saptamana, inapoi, non-stop. 2 soferi. N-as mai face sportul asta inca o data.
5 in masina pe distanta asta nici sa nu te gandesti, poate daca ai clasa S sau seria 7, desi nici asa. E inuman in 5. Ca bani, in mod sigur in ziua de azi dai ceva, nu cu mult, mai putin pe masina decat pe 4 bilete la pret mediu, 200-250 E/persoana. Se rezolva si cu mai putin. Asta daca vrei sa folosesti autostrazile in Franta, care-s cu plata. In GB nu stiu. Trebuie sa iei in calcul tunelul/ferry peste canalul manecii. Insa iti garantez ca dupa un drum direct ajungi praf. Masina deobicei e pain in the ass prin Vest, trebuie sa ai grija unde o lasi, si costa s-o lasi undeva safe. In concluzie, nu merita, in opinia mea. Plus ca nu stiu ce intelegi tu prin eurotrip, insa un drum pana la Edinburgh si inapoi cu masina, direct, nu-i eurotrip. E cursa directa . Si ca o mica adaugire, asa cum ti-a sugerat cineva, a dori, a trebui, etc, se scriu cu un singur i. Zgarie pe ochi cand scrii gresit. Bafta in planificare. |
#7
Posted 14 September 2010 - 23:51
#8
Posted 15 September 2010 - 08:19
ionutzndr, on 14th September 2010, 19:24, said: pai daca crezi ca gresesc undeva in ideile astea, spune-mi. nu am mai fost la drum lung mai mult de 1000 km, pe care i-am condus singur, fara oprire(exceptand benzinariile si pauzele de o cafea, 20 min). Intreb daca e posibil, cu masina sa ajungi repede, si sa ma scot mai ieftin cu drumul pentru 4 perosoane, fata de avion. As merge cu masina, deoarece as avea mobiliate si flexibilitate mai mare. in afara de ce s-a zis mai sus, ce ar mai trebuii sa stiu? Am inteles ca m-ar costa cam 260 de euro doar motorina pana acolo, vreo 50 de euro, eurotunelul, si cate 10 euro vignetele pentru ungaria si austria. multumesc Daca mergeti 4-5 persoane in masina , este destul de greu sa realizezi ceea ce spui tu aici. A doua la mana, ai spus ca masina ta consuma 5-5.5% . Eu zic ca esti optimist. Sau in caz ca este adevarat , inseamna ca ai masina destul de micuta. De unde apare din nou problema a 4-5 persoane in masina. Raman la parerea ca o masina (diesel) nu poate consuma sub 6 % la un drum asa de lung , pe autostrazi , si intr-un timp scurt.(spuneai ca vrei sa ajungi repede, asta inseamna viteza nitel mai ridicata, in limita legii) A treia , vezi ca legat de costurile spuse mai sus, ele sunt doar pentru DUS. Ramaneti acolo? Daca recalculezi , va trebui sa plusezi.. bafta |
#9
Posted 15 September 2010 - 08:45
M-am uitat azi pe wizzair si un bilet dus spre Londra este in jur de 170 Ron din Timisoara la inceputul lui noiembrie. Daca iei si un autubuz din Londra spre Edinburg te mai costa vreo 20 de lire poate si mai putin. Si scapi si de corvoada de a conduce nu stiu cate sute de kilometri.
|
#10
Posted 15 September 2010 - 08:47
Mie ca pasager dupa 9-10 ore de masina imi vajaie capul si tot ce vreau e sa ma opresc undeva, pe teren stabil , sa fac un dus, sa iau o masa civilizata, sa dorm intr-un pat normal etc. Ce scrii aici e de neconceput pentru mine. Esti sigur ca pasagerii tai nu gandesc la fel?
Salzburg - Bucuresti l-am facut in 2 zile, cu oprire peste noapte la Timisoara si a fost OK. Am prins si ceva cozi pe centura Vienei, si ploaie torentiala... Edited by mdt, 15 September 2010 - 08:48. |
|
#11
Posted 15 September 2010 - 10:22
ionutzndr, on 14th September 2010, 10:16, said: salut intentionez sa plec in prima saptamana din noiembrie in edinburg. as dorii sa stiu ce costuri implica acest euro trip, si cat pot sa il scot de ieftin. ca sa va dau detalii, -as dori sa plec pe data de 5 noiembrie si intoarcere pe data de 14.dar astea nu sunt date fixe(ideea e sa fiu in prima saptamana acolo) ... -vreau sa stiu daca renteaza mai mult fata de avion multumesc pentru raspunsuri, si va sunt recunoscator celor care imi dati cat mai multe detalii <ionutzndr>, incerc si eu sa va lamuresc ca pe drum lucrurile nu sunt ca acasa pe ecranul monitorului. Nu numai soferul oboseste, ci si cel care urmeaza sa preia volanul. Dumneavoastra nu-i puteti asigura conditii de odihna soferului de schimb. Dumneavoastra v-ati planificat 10 zile de calatorie (nu stiu daca sa o numesc vacanta, concediu) si vreti sa petreceti 4 pe drum?! Chiar nu are rost. "Vreau sa stiu daca renteaza mai mult fata de avion" – nu renteaza. Dumneavoastra aveti de parcurs cca 6500km. Costurile unui drum cu avionul sunt sub normalul cazare + masa + taxe + combustibil pentru masina. Am scris si pentru altcineva ( http://forum.softped...t...t&p=8764420 ) la fel: avion, nu masina. <mdt> a descris foarte bine ce inseamna o zi de mers cu masina: "imi vajaie capul si tot ce vreau e sa ma opresc undeva, pe teren stabil". Si cel mai mult imi place "pe teren stabil". Si iata motivele - calde, proaspete: - In iulie am parcurs drumul pana la Viena dintr-o bucata: dupa o noapte de mers, cand am coborat la Nickelsdorf pentru vigneta (pentru Ungaria am cumparat matrica pe net) senzatia era de pamant miscator. Pamantul se legana. Nu as mai repeta aceasta experienta. Si ca sa ma refer iar la cele scrise de <mdt>, pana la momentul iulie 2010 noi am facut oprirea la Szeged: ne odihnim dupa Romania / ne pregatim sa obosim in Romania la baile termale. - In august am intentionat sa parcurgem portiunea Fussen – Szeged dintr-o bucata: la Budapesta am avut parte de o furtuna care ne-a tintuit intr-o parcare pana spre ziua. Am incercat sa ne miscam dupa vreo 2 ore, dar tot intr-o parcare am ajuns. Cat mai aveam de la Budapesta pana la Szeged? Si ne-am chinuit in parcare. Foarte amabili cei de la Novotel Szeged – am intrat in hotel la 07:00 si am picat in pat; ne-am sculat pentru micul dejun si ne-am culcat iar. Va spuneam de normalul cazare + masa + taxe + combustibil pentru masina. Adaugati ceva si pentru oboseala, cat va lasa inima: 10-15-20%. Dar adaugati ceva. Musai. Intrebati-va colegii de drum cat ar fi dispusi sa cheltuie in plus pentru a ajunge la Edinburg in aceeasi zi. Intrebati-va colegii de drum cat ar fi dispusi sa cheltuie in plus pentru a petrece 3-4 zile in plus in Edinburg. |
#12
Posted 15 September 2010 - 16:20
<ionutzndr>, revin cu un calcul ce ar fi trebuit sa-l faceti de la bun inceput:
6500 km inseamna la 5,5l/100km cat spuneti dumneavoastra cam 430€. Adaugand 2*6€ Ungaria, 2*8€ Austria, 2*45€ Franta si 2*81€ Eurotunnel, ajungem la 710€. Hai sa zicem 700€ ca sa putem face mai usor calculele. Sper ca nu am gresit! Fara cazare, fara mancare pentru cei 4 sau 5 pasageri - numai si numai costuri legate de masina. Va rog sa apreciati ca pentru Eurotunnel am ales cel mai mic tarif! eurotrip_ET.JPG 53.13K 126 downloads 4 pasageri inseamna 175€/pers., 5 pasageri inseamna 140€/pers., nu-i asa? Asta inseamna ca daca ati gasi un alt mijloc de transport in limita a 150€/pers. nu are rost sa plecati de-acasa cu masina. Si eu si altii v-am scris de avion: WizzAir - Bucuresti-Londra Luton-Bucuresti = 57€/pers. eurotrip_BLB.JPG 69.06K 85 downloads Va raman de cheltuit aproape 100€/pers. pentru Londra-Edinburg-Londra. Sa alegem tot avion. EasyJet v-ar costa 60€/pers. eurotrip_LEL.JPG 74.44K 32 downloads Si aveti 3 "probleme" fata de varianta pentru care dumneavoastra cautati sustinere: 1 - va raman bani (700€-4pers.*117€/pers.=232€ sau 700€-5pers.*117€/pers.=115€) |
#13
Posted 15 September 2010 - 22:05
va multumesc mult pentru raspunsuri, pornisem de la o idee si am cerut sfaturi. aveti dreptate, ies mult mai bine cu avionul, daca vreau sa ajung repede si sa nu fiu obosit. calculasem si eu variante cu blueair pana in londra, iar de acolo cu trenul si tot ies mai bine. multumesc inca o data.
|
#14
Posted 17 September 2010 - 14:03
@o_dor: ai cam exagerat cu acel calcul facut pentru varianta cu auto. In Ungaria vinieta e max 4.5 EUR, in Austria cumpara doar o vinieta ptr ca e valabila 10 zile, in Franta nu plateste nimic iar pentru trecerea canalului manecii poate folosi un ferry 45 eur dus-intors. Din calcule mele ar rezulta un maxim de 500 EUR dus-intors.
Cat despre condusul pe distante lungi sa stii ca nu are acelasi efect la toata lumea, pentru unii poate fi o placere sa conduca chiar si mai mult de 1.000 km. Am facut de mai multe ori drumul Bucuresti-Viena si niciodata nu am ajuns la destinatie. Cred ca trebuie sa stii sa-ti alegi si ziua si traseul si mai depinde si de tine cat de relaxat/stresat stai la volan. Mersul cu masina (ca si cel cu avionul) poate avea avantajele si dezavantajele lui. Nu cred ca trebuie sa fim categorici si sa spunem " nu renteaza sub nici o forma cu masina" ci trebuie sa-i prezentam lui ionutzndr aceste avantaje/dezavantaje iar el sa hotarasca care varianta ii convine. |
#15
Posted 18 September 2010 - 19:35
flor1n, on 17th September 2010, 15:03, said: @o_dor: ai cam exagerat cu acel calcul facut pentru varianta cu auto. In Ungaria vinieta e max 4.5 EUR, in Austria cumpara doar o vinieta ptr ca e valabila 10 zile, in Franta nu plateste nimic iar pentru trecerea canalului manecii poate folosi un ferry 45 eur dus-intors. Din calcule mele ar rezulta un maxim de 500 EUR dus-intors. Cat despre condusul pe distante lungi sa stii ca nu are acelasi efect la toata lumea, pentru unii poate fi o placere sa conduca chiar si mai mult de 1.000 km. Am facut de mai multe ori drumul Bucuresti-Viena si niciodata nu am ajuns la destinatie. Cred ca trebuie sa stii sa-ti alegi si ziua si traseul si mai depinde si de tine cat de relaxat/stresat stai la volan. Mersul cu masina (ca si cel cu avionul) poate avea avantajele si dezavantajele lui. Nu cred ca trebuie sa fim categorici si sa spunem " nu renteaza sub nici o forma cu masina" ci trebuie sa-i prezentam lui ionutzndr aceste avantaje/dezavantaje iar el sa hotarasca care varianta ii convine. Dupa parerea dumneavoastra, se pare ca da, ar fi greseli. Eu mi-am asumat riscul de a gresi, de a lua o foaie de hartie si sa scriu o jumatate de pagina pentru <ionutzndr>. A ramas o jumatate de pagina si pentru dumneavoastra, <flor1n>, puteti sa-i dati orice sfaturi legate de acest drum. Ce-l sfatuiti pe <ionutzndr>? Dumneavoastra ce avantaje/dezavantaje i-ati prezentat? Sau urmeaza? Eu am incercat sa-i pun in mana undita, nu sa-i dau un peste ("<ionutzndr>, revin cu un calcul ce ar fi trebuit sa-l faceti de la bun inceput"). Nu am exagerat, am gresit. Sa cuantific erorile mele. Ungaria. Pretul pentru matrica este cel din vara, aveti dreptate. Mai mult de-atat, pretul dat de mine este pentru achizitionare on-line (in http://forum.softped...t...t&p=8795866 am precizat “pentru Ungaria am cumparat matrica pe net“). Cel interesat poate verifica sau – de ce nu? – dumneavoastra puteti explica variatiile sezoniere ale pretului vignetei. ptr_H.JPG 49.44K 52 downloads Am gresit cu 2€. Adica, pe <ionutzndr> l-ar costa varianta cu auto nu 700€, ci 698€. Franta. <alexxxxx> stie ca autostrada costa mult in Franta ( http://forum.softped...t...t&p=8793747 ). Iar portiunea pe care ar urma sa mearga <ionutzndr> este intre cele scumpe. Eu nu am facut toata portiunea pe care ar fi urmat dumnealui sa mearga, dar ce spune michelin? ptr_F.JPG 82.56K 60 downloads Ce sunt cei 45€? Costuri pe portiunea Strasbourg – Calais. Repet: eu nu la taxe ma gandeam, ci la costurile cu autostrada, pentru ca <ionutzndr> se grabeste la dus; spune dumnealui doar “la intors nu ma intereseaza caci pot sa mai ratacesc, dar as vrea sa ajung acolo fara prea multe ocolisuri”. Inseamna ca are nevoie de autostrada. Sa inteleg ca dumneavoastra il sfatuiti indirect sa utilizeze autostrada numai la dus, iar la intors drumurile nationale? Daca este asa, am gresit cu 45€. Adica, pe <ionutzndr> l-ar costa nu 698€, ci 653€. Eu am incercat sa renunt la autostrada si sa merg pe nationale, dar – dupa foarte putin timp – m-am intors pe autostrada; ceea ce i-am comunicat lui <ionutzndr> era din experienta proprie. Unde am ajuns? De la 700€ estimati de mine, la 653€. 700_653.JPG 6.5K 40 downloads Sau ramanem cu 2*45€ Franta? De fapt, decizia nu este nici a dumneavoastra, nici a mea, ci a lui <ionutzndr>. Era sa uit de Austria. Va rog, <flor1n> sa ajustati dumneavoastra imaginea de mai sus cu inca 8€. Si va rog tot pe dumneavoastra – pentru ca v-ati adresat direct mie – sa ajustati cu 10-15-20% pentru oboseala, adica ce-i scriam si lui <ionutzndr>: “Adaugati ceva si pentru oboseala, cat va lasa inima: 10-15-20%. Dar adaugati ceva. Musai. Intrebati-va colegii de drum cat ar fi dispusi sa cheltuie in plus pentru a ajunge la Edinburgh in aceeasi zi. Intrebati-va colegii de drum cat ar fi dispusi sa cheltuie in plus pentru a petrece 3-4 zile in plus in Edinburgh.” Dar, de aceasta data, ajustarea trebuie sa fie in sens invers. |
|
#16
Posted 18 September 2010 - 21:30
@ flor1n: Am facut de mai multe ori drumul Bucuresti-Viena si niciodata nu am ajuns la destinatie. - m-am amuzat putin, sper ca esti intreg
si eu sunt de parere ca iesi mult mai bine cu avionul, in cazul in care mergi tintit intr-un loc. daca vrei sa faci un tur al europei cu masina, trebuie sa il faci la pas...fara oboseala, plus trebuie sa fii pregatit pt multe lucruri neprevazute |
#17
Posted 20 September 2010 - 09:17
@ o_dor: Traseul catre Calais nu trece sigur prin Strasbourg din cate-mi amintesc eu. Prin Belgia sigur se ajunge mai repede si nici nu se plateste vreo taxa. Si daca tot suntem la capitolul ajustari nu am regasit in calculul Dvs. ajustarea legata de traversarea Canalului.
@ bubus8: folosesc Viena ca oprire intermediara pentru deplasarile in concedii (prefer sa merg in concediu in acea parte de Europa) si am fix 1069 km din fata blocului pana la hotelul in care ne cazam. De fiecare data am fost apt sa-mi continui a doua zi drumul, mai departe, catre destinatia finala si sa stii ca am parcurs si 1300 km a doua zi, iar pe aceste trasee sunt singurul sofer. Decat incertitudinea low-costurilor prefer sa merg cu masina mea oricand vreau eu. |
#18
Posted 20 September 2010 - 09:27
consider ca orice discutie decenta despre acest capitol a fost facuta. draga florin, ideea e simpla: daca vrei sa mergi in concediu pe lumea asta la anumite distante folosesti avionul. de fapt, acesta este motivul pentru care s-a inventat avionul. daca vrei sa-ti plimbi masina insa, nu te poate opri nimeni. bafta la toata lumea.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users