Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Rename SQL column

Achiziționare tuner TV !

Din ce este facuta terasa asta?

Cum accesez site-ul CNAS ?
 Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 

Tractor U445 ( Long 445 tractor )

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
6706 replies to this topic

#2233
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
@liviu_anc...condensatorul ala de dacie nu are rol de netezire,asa cum ai incercat tu sa explici;acumulatorul insusi are acest rol,cel putin de 2000 000 de ori cat acel condensator.In cel mai bun caz,acel condensator poate contribui la diminuarea parazitilor radio,asta in caz ca doreste sa monteze  asa ceva pe tractor(radio).
Acea diagrama este o diagrama generica de redresare monoalternanta;alternatorul are bobinaj  si redresare trifazata.
Acea pulsatie rezultata din redresare (sau riplu-cum se mai numeste) este cu atat mai mare cu cat frecventa tensiunii redresate este mai mica si curentul consumatorului mai mare.

#2234
liviu_anc

liviu_anc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 31.10.2013

 gcom61, on 22 august 2014 - 09:53, said:

@liviu_anc...condensatorul ala de dacie nu are rol de netezire,asa cum ai incercat tu sa explici;acumulatorul insusi are acest rol,cel putin de 2000 000 de ori cat acel condensator.In cel mai bun caz,acel condensator poate contribui la diminuarea parazitilor radio,asta in caz ca doreste sa monteze  asa ceva pe tractor(radio).
Acea diagrama este o diagrama generica de redresare monoalternanta;alternatorul are bobinaj  si redresare trifazata.
Acea pulsatie rezultata din redresare (sau riplu-cum se mai numeste) este cu atat mai mare cu cat frecventa tensiunii redresate este mai mica si curentul consumatorului mai mare.
stiu asta da eu nu am gasit grafic trifazat   cred ca ar fi de  la o sursa lineara  si totusi eu l-am pus pt ca mi-am pus  radio pe el

Edited by liviu_anc, 22 August 2014 - 12:49.


#2235
liviu_anc

liviu_anc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 31.10.2013

 liviu_anc, on 22 august 2014 - 12:31, said:

stiu asta da eu nu am gasit grafic trifazat   cred ca ar fi de  la o sursa lineara  si totusi eu l-am pus pt ca mi-am pus  radio pe el
[ http://i11.photobucket.com/albums/a169/malex_sky/batterywithcapacitor.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by liviu_anc, 22 August 2014 - 12:52.


#2236
liviu_anc

liviu_anc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 31.10.2013
wtf cred ca gasi problema de ce dansau tiranti [ https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/q87/p240x240/10492003_1442786532667922_511790216306529941_n.jpg?oh=ddcdcd582107f5804eafe59b48fb2276&oe=54740A25&__gda__=1417168288_1a7d6ebbe1c902a7b9f43d7169f7a66c - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/1526906_1442786496001259_1396736967734681150_n.jpg?oh=c720c749f51b66894a1eb1a8fa5762eb&oe=54665ADA - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10599639_1442786526001256_3093237967447284697_n.jpg?oh=22bd1dba168515249d490dbb759b6f8f&oe=547F343B - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10606072_1442786489334593_6651944003321909607_n.jpg?oh=0b6cff005fb475da165d4919206d2c7c&oe=547CB1A5 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2237
alin445

alin445

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 21.08.2014
Salut!
Imi poate spune si mie cineva cat ar trebui sa incarce bateria la tractor?
Daca vreau sa pun un casetofon pe tractor as avea nevoie de vreun releu/siguranta ceva?

Edited by alin445, 23 August 2014 - 13:59.


#2238
ioansuciu82

ioansuciu82

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 15.09.2013

 alin445, on 23 august 2014 - 13:58, said:

Salut!
Imi poate spune si mie cineva cat ar trebui sa incarce bateria la tractor?
Daca vreau sa pun un casetofon pe tractor as avea nevoie de vreun releu/siguranta ceva?
incarcarea trebe sa fie max 14,5 , eu lam reglat releul in turatie normala la 14,2 si am bateria de 6 ani si e in perfecta stare,. eu am casetofon pe tractor fara nici o alta adaugare pe instalatia electrica..

#2239
liviu_anc

liviu_anc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 31.10.2013

 ioansuciu82, on 23 august 2014 - 18:37, said:

incarcarea trebe sa fie max 14,5 , eu lam reglat releul in turatie normala la 14,2 si am bateria de 6 ani si e in perfecta stare,. eu am casetofon pe tractor fara nici o alta adaugare pe instalatia electrica..
ce spune si colegu daca nu ai incarcarea buna pune-i releu electronic ca la mine ala mecanic baga 16 si mi-a cam fiert bateria daca vrei verifica incarcarea cu multimetru maxim trebuie sa incarce 14.5 daca trece ai o problema la incarcare si la casetofon vezi posturile anterioare {condensator de dacie pe alternator}

 liviu_anc, on 23 august 2014 - 13:13, said:

se pare ca noul arc functioneaza perfect nu mai face acel joc am testat cu discu :D si mersi mult gcom61 pt suportu oferit cu multe pagini in urma

#2240
alin445

alin445

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 21.08.2014
Multumesc pentru raspunsuri. Am sa masor luni sa vad cat scoate.
Imi poti spune mai exact cum vine conectat condensatorul?

L

Edited by alin445, 23 August 2014 - 20:57.


#2241
liviu_anc

liviu_anc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 31.10.2013

 alin445, on 23 august 2014 - 20:56, said:

Multumesc pentru raspunsuri. Am sa masor luni sa vad cat scoate.
Imi poti spune mai exact cum vine conectat condensatorul?

L
simplu unde e punteaq redresoare
B+ si d-  e pe pagina anterioara

 liviu_anc, on 23 august 2014 - 21:01, said:

simplu unde e punteaq redresoare
B+ si d-  e pe pagina anterioara
[ http://www.pieseauto.ro/poze/alternator-dacia-1310/alternator-dacia-1310-8045214b57d48c762f-800-600-1-95-1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by liviu_anc, 23 August 2014 - 21:07.


#2242
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
@liviu_anc...Am citit mesajul,ma bucur sa vad ca ai rezolvat problema.In fine,dracul nu este intotdeauna asa de negru; nu trebuie decat putina atentie la demontat subansamble(la ordinea lor) si,in cazul ca a mesterit un ''meserias'',la,logica pieselor intr-un angrenaj de orice fel.

#2243
sorin100000

sorin100000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 07.10.2013
buna ziua,
Mi-a cazut bateria la tractor.....dupa doi ani si cumparandu-mi alta am constatat ca am si eu probleme cu alternatorul si in special cu releul (mecanic ) de incarcare. Am cumparat de la second un alternator bosch (14 v, 90amperi) cu releul incorporat (pe care am dat 90 lei) care imi incarca bateria cu 13.91 v.....dar care a mers fix 2 saptamani. Mentionez ca inainte am pus si electronic..dar nu a tinut nici el, apoi am revenit la mecanic din nou..Pur si simplu nu stiu ce sa mai fac ..ce alternator ..releu sa mai pun....ca bateriia e scumpa rau...
Daca ati patit si voi asa ceva....scoateti-ma si pe mine din impas, necaz cu un sfat bun
Va multumesc

#2244
ragabader

ragabader

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,009
  • Înscris: 25.09.2008
Stiu pe cineva cu un U650 care a trecut prin necazurile tale, ba incarca ba nu incarca, ii picau diodele din punte, el controla incarcarea, scotea firul de la excitatie sa vada cum face scanteie? asa faci si tu? a schimbat mai multe alternatoare luate de ocazie...si evident baterii Posted Image
pana sa saturat, si a adus un electrician care i-a schimbat toata instalatia , de atunci n-are probleme.
Releul mecanic e cel mai fiabil, zic eu, imi place ca -i poti regla tensiunea de incarcare..alternatorul ce avea de l-ai schimbat?

#2245
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Sorine,inlocuieste circuitul de incarcare si excitatie.
Practic,tragi un fir de 4mm ( diametru cuprului litat) de la baterie la +alternator si un fir mai subtire de la contact+(sa aiba+ cand pui contactul) pt excitatie.Ai mare grija la izolatia celor 2fire.
Cumpara un releu electronic ce are reglaj(se gasesc si au o gaurica in carcasa de plastic pt surubelnita f.mica).
Tensiunea la incarcare sa nu depaseasca 14,3-14,5V maxim.

#2246
sorin100000

sorin100000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 80
  • Înscris: 07.10.2013

 ragabader, on 25 august 2014 - 08:13, said:

Stiu pe cineva cu un U650 care a trecut prin necazurile tale, ba incarca ba nu incarca, ii picau diodele din punte, el controla incarcarea, scotea firul de la excitatie sa vada cum face scanteie? asa faci si tu? a schimbat mai multe alternatoare luate de ocazie...si evident baterii Posted Image
pana sa saturat, si a adus un electrician care i-a schimbat toata instalatia , de atunci n-are probleme.
Releul mecanic e cel mai fiabil, zic eu, imi place ca -i poti regla tensiunea de incarcare..alternatorul ce avea de l-ai schimbat?
l-am montat si am verificat tensiunea la bornele bateriei, unde initial am avut 13.91 cu motorul turat, iar ieri cand am verificat din nou....am constatat ca am 12.87 cu motorul pornit ...

 gcom61, on 25 august 2014 - 09:21, said:

Sorine,inlocuieste circuitul de incarcare si excitatie.
Practic,tragi un fir de 4mm ( diametru cuprului litat) de la baterie la +alternator si un fir mai subtire de la contact+(sa aiba+ cand pui contactul) pt excitatie.Ai mare grija la izolatia celor 2fire.
Cumpara un releu electronic ce are reglaj(se gasesc si au o gaurica in carcasa de plastic pt surubelnita f.mica).
Tensiunea la incarcare sa nu depaseasca 14,3-14,5V maxim.
multumesc de sfat..o sa mai incerc cu un alt alternator.....si daca patesc tot asa o sa apelez la un electrician..

#2247
liviu_anc

liviu_anc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 31.10.2013

 sorin100000, on 25 august 2014 - 10:04, said:

l-am montat si am verificat tensiunea la bornele bateriei, unde initial am avut 13.91 cu motorul turat, iar ieri cand am verificat din nou....am constatat ca am 12.87 cu motorul pornit ...


multumesc de sfat..o sa mai incerc cu un alt alternator.....si daca patesc tot asa o sa apelez la un electrician..
poate ai aceasi problema ca mine nu ai - la releu de incarcare si nu are dupa ce sa se regleze si app eu am ars 3 relee cu ela asa si poti sa faci si ce zice gcom61 vezi ca incarcarea e postata de mine cu cateva pagini in urma http://forum.softped.../page__st__2160 sper sa iti fie de ajutor si daca vrei sa iti arate si in bord daca incarca sau nu vezi http://forum.softped.../page__st__2178
daca vrei suna-ma iti dau numaru meu pe privat

Edited by liviu_anc, 26 August 2014 - 20:48.


#2248
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Mai este o...chestiune,cel putin ciudata ,la arderea diodelor.
In urma cu multi ani,am facut instalatia electrica la un ARO ,de la zero.Am pus intre alternator(borna +) si baterie(borna+) un cablu electric identic cu cel dintre baterie si electromotor(foarte gros).Am avut surpriza sa se arda cateva punti de diode,inclusiv un alternator cu bobinaj cu tot si nici un meserias nu a stiut sa rezolve problema.
Am inlocuit acel fir(conductor) cu unul care avea diametrul de ~4mm (numai partea litata) si pana cand am vandut masina nu au ,mai fost probleme.
Explicatia este foarte simpla;releul de incarcare ,vede atunci cand tensiunea in circuitul electric este mai mica decat cea prescrisa si creste tensiunea de excitatie pt alternator;acesta debiteaza curent(tensiune) in circuit astfel incat sa ajunga la 14,2-14,5 max.Daca bateria este mai mica (ca si capacitate) sau mai descarcata si se fac porniri dese si greoaie ale motorului ,se ajunge in situatia cand alternatorul,debiteaza puterea maxima in circuitul electric.
Daca,cablul dintre alternator si baterie este suficient de gros,pe acesta nu va cade nici un pic de tensiune,iar amperajul va fi maxim(cat suporta sau peste puterea alternatorului)acest lucru ducand la distrugerea lui.
In cazul unui conductor mai subtire,diferenta intre curentul preluat de baterie si curentul debitat de alternator va fi preluata de acesta(conductor) prin incalzire usoara si prin incarcare mai lenta a bateriei.

#2249
liviu_anc

liviu_anc

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 31.10.2013

 gcom61, on 26 august 2014 - 21:36, said:

Mai este o...chestiune,cel putin ciudata ,la arderea diodelor.
In urma cu multi ani,am facut instalatia electrica la un ARO ,de la zero.Am pus intre alternator(borna +) si baterie(borna+) un cablu electric identic cu cel dintre baterie si electromotor(foarte gros).Am avut surpriza sa se arda cateva punti de diode,inclusiv un alternator cu bobinaj cu tot si nici un meserias nu a stiut sa rezolve problema.
Am inlocuit acel fir(conductor) cu unul care avea diametrul de ~4mm (numai partea litata) si pana cand am vandut masina nu au ,mai fost probleme.
Explicatia este foarte simpla;releul de incarcare ,vede atunci cand tensiunea in circuitul electric este mai mica decat cea prescrisa si creste tensiunea de excitatie pt alternator;acesta debiteaza curent(tensiune) in circuit astfel incat sa ajunga la 14,2-14,5 max.Daca bateria este mai mica (ca si capacitate) sau mai descarcata si se fac porniri dese si greoaie ale motorului ,se ajunge in situatia cand alternatorul,debiteaza puterea maxima in circuitul electric.
Daca,cablul dintre alternator si baterie este suficient de gros,pe acesta nu va cade nici un pic de tensiune,iar amperajul va fi maxim(cat suporta sau peste puterea alternatorului)acest lucru ducand la distrugerea lui.
In cazul unui conductor mai subtire,diferenta intre curentul preluat de baterie si curentul debitat de alternator va fi preluata de acesta(conductor) prin incalzire usoara si prin incarcare mai lenta a bateriei.

Vtf ce interesant eu zic ca in cazu asta ar fi trebuit diode mai mari care nu se incalzesc asa  mai mare in cazu bobinajului un alternator mai mare :X sa aiba amperaj 50 amp sau 90
sau ce ar fi daca ai incerca sa pui 2 alternatoare in paralel cu df comun ware ar functiona si oricum cred ca ar arde releu daca ar fi 2 bobinaje pe df
da oricum bine ca ai rezolvat problema

Edited by liviu_anc, 27 August 2014 - 18:23.


#2250
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
O baterie de 150Ah ,rupe 900A pt 30sec-1 min.Si la incarcare poate fi la fel;de aia cand am pus diode de 125A s-a ars alternatorul.
O chestie pe care nu o puteam crede daca nu o pateam eu.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate