Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Numai aici despre Legea privind rezilierea contractelor cu operatorii de telefonie mobilă și de televiziune prin cablu.

- - - - -
  • Please log in to reply
1960 replies to this topic

#19
marluck

marluck

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,618
  • Înscris: 07.03.2010
-Cred ca raspunsurile de mai sus sunt competente si acopera o gama intreaga
de intrebari.BRAVO! e ceea ce foarte multi asteapta de mult.Trebuie sa invatam sa
ne protejam interesele,in fata acelor care ne considera mai "jos"decat suntem in realitate.
THANKS!!!

#20
Habba

Habba

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 10.05.2006
Asta inseamna pe scurt ca la 3 zile de la data publicarii in MOf as putea sa-i contactez pe cei de la Orange Retention pentru a obtine un abonament mai avantajos, in caz contrar aratandu-le pisica cu rezilierea, desi in mod normal as mai avea vreo 6 luni contract cu ei. Nice.

#21
BlackDay

BlackDay

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,338
  • Înscris: 02.11.2008

View Postwirespot, on 13th July 2010, 22:45, said:

Cînd ți se spune "se extinde perioada contractului" e un fîs, dpdv legal înseamnă "îți prestez servicii încă N luni". Cînd se spune "se obligă să nu rezilieze" sau "dacă reziliază plătește în avans" sau "plătește taxă în valoare de 100 de euro", vin legile de mai sus și zic "nu există așa ceva, se anulează".



Numai dacă au spus explicit asta într-un act semnat (contract sau act adițional. Adică doar dacă scrie negru pe alb: "a primit chestia cutare, în valoare de, ca gratuitate sau ca reducere, și se obligă să restituie echivalentul sau diferența dacă reziliază înainte de N luni".

Dacă nu spune asta atunci degeaba scrie că ți-au dat promoție, reducere, gratuit șamd. Așa și? Mersi frumos. Unde scrie cît au costat? Unde scrie că trebuie să le returnez? Nu scrie. Tot ce scrie e că trebuie să dau o sumă fixă. Hopa, sumele fixe sînt ilegale. La revedere.
Aici trebuie mentionata si situatia in care operatorul cere plata abonamentului pentru luniile ramase din perioada contractuala obligatorie. Abonamentul este tot o suma fixa.

#22
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View PostBlackDay, on 13th July 2010, 22:14, said:

Aici trebuie mentionata si situatia in care operatorul cere plata abonamentului pentru luniile ramase din perioada contractuala obligatorie. Abonamentul este tot o suma fixa.

Nu e o sumă fixă ci depinde de fiecare caz în parte (plan tarifar, extraopțiuni etc.)

Însă situația descrisă de tine intră la alt capitol: operatorul pretinde plată pentru servicii pe care nu le-a prestat. Ceea ce este ilegal și dacă-mi aduc bine aminte ANPC chiar s-a exprimat în acest sens. O căutare cu Google mi-a dat asta.

LE: Copiez aici pentru că aparent linkurile spre acel site sînt cenzurate pe Softpedia. Dar căutați singuri cu Google "ANPC plata in avans" că găsiți o grămadă de articole. Chestiunea asta s-a clarificat (sau ar fi trebuit să se clarifice) încă din 2007.

Quote

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) avertizeaza ca plata cu o luna in avans a abonamentelor la cablu reprezinta o clauza contractuala abuziva, a anuntat presedintele ANPC, Marian Zlotea, citat de Rompres si ziarul financiar electronic www.*****.ro.

"Operatorii de cablu si telefonie mobila vor fi o prioritate pentru inspectorii ANPC în primul trimestru din 2007, iar la sfarsitul saptamanii viitoare vom demara o serie de discutii cu acestia legate de nerespectarea clauzelor contractuale, deoarece plata în avans a abonamentului nu este o masura normala", a precizat Zlotea.

Vicepresedintele ANPC, Gheorghe Ciubotaru, a explicat ca exista deja o hotarare judecatoreasca definitiva în ceea ce priveste aceasta clauza, impotriva unui mare operator de pe piata, iar Autoritatea va recomanda tuturor jucatorilor din domeniu sa renunte la aceasta clauza pentru a nu face obiectul unor procese ulterioare.

Edited by wirespot, 13 July 2010 - 22:55.


#23
hubbabub1601

hubbabub1601

    În grafic...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,455
  • Înscris: 18.01.2007
@wirespot - multam! La obiect si suficient de explicit cat sa-mi fac o idee in privinta posibilitatilor oferite de noua lege. Chiar acum citesc actul semnat cu Vodafone si nu gasesc nicio referire la valoarea justificativa a dispozitivelor/serviciilor oferite in promotie. TGC-ul respectiv nu este semnat de ambele parti, cel putin nu in cazul meu, asa ca taxa de reziliere ceruta de operator nu este acoperita contractual.

Am ramas cu 2 abonamente de voce pe cap, pentru inca 1 an aproximativ, in baza contractelor. Cele doua abonamente imi provoaca peri albi prin simpul fapt ca exista. Planul tarifar este insignifiant, e vorba de 4-5 euro lunar pentru fiecare, insa simplul fapt ca trebuie sa platesc sumele respective pentru inca un an, desi eu nu mai folosesc cele doua numere de aproape jumatate de an, ma supara teribil. O sa vorbesc cu cei de la Vodafone, o sa le solicit rezilierea.

#24
nicolas70

nicolas70

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 10.08.2008
As avea o intrebare.La RDS orice modificare de plan tarifar de ex. trecerea tarifului de net de la 28 la 39RON are ca efect prelungirea contractului cu un an si jumatate , parca.Asta in conditiile nachizitionarii a unui echipament nou.Daca fac modificarea de plan tarifar,iar ulterior doresc sa reziliez pot?

#25
taxishop

taxishop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 363
  • Înscris: 16.02.2007
super, va rog sa postati cazuri reale...din zilele urmatoare.
oricum, daca nu vor sa va rezilieze, puteti face o reclamatie scrisa la anpc si in general se rezolva de la sine.
va vor implora sa nu reziliati.
abia astept momentul. am 2 abonamente la romtelecom, de care vreau neaparat sa ma lepad. plus unul pe numele mamei, care inca plateste suma exorbitanta:

http://www.anpc.gov.ro

Cine poate depune o reclamație la ANPC?
„Consumatorul – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care acționează în scopuri din afara activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale ”, conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată.

- Reclamațiile și sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice.
- Divergențele între operatorii economici nu intră în sfera de competență a Autorității Naționala pentru Protecția Consumatorilor.

„Petițiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiționarului nu se iau în considerare și se clasează”, conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002.

Cum depuneți o reclamație?
Vă rugăm să apelați la această modalitate numai după ce încercați să rezolvați amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.

În situația în care nu ați ajuns la o înțelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unității, atunci aveți dreptul să depuneți o reclamație la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor.

Primirea reclamațiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Județene pentru Protecția Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București, in functie de raza teritoriala in care isi desfasoara activitatea operatorul economic.
Conform prevederilor legale reclamațiile și sesizările se fac în format scris sau în format electronic și se transmit prin poștă clasică sau electronică la sediile comisariatelor județene sau se depun personal.

Reclamația sau sesizarea se face în nume personal.

Reclamația/sesizarea dumneavoastră se rezolvă în termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta să fie însoțită de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscală, bon fiscal sau chitanța, contract, certificat de garanție sau alte documente, după caz.

Reclamațiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Județene trebuie să îndeplineasca condițiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informații.

În situația în care nu sunteti mulțumiți de modul în care a fost rezolvată reclamația dumneavoastră de către Comisariatul Judetean pentru Protecția Consumatorilor la care a fost depusă sau acesta a răspuns peste termenul prevăzut de lege, vă puteți adresa în scris Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor în subordinea căruia se află Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor.

#26
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
@taxishop: eu sînt curios ce s-ar întîmpla dacă așa vreun milion-două de abonați ar zice că reziliază. Nu neapărat s-o facă, doar să le zică. Eu cred că s-ar cam kk pe ei. :)

nicolas70 said:

As avea o intrebare.La RDS orice modificare de plan tarifar de ex. trecerea tarifului de net de la 28 la 39RON are ca efect prelungirea contractului cu un an si jumatate , parca.Asta in conditiile nachizitionarii a unui echipament nou.Daca fac modificarea de plan tarifar,iar ulterior doresc sa reziliez pot?

Păi nu mi-e clar ce înseamnă "trecerea tarifului de la 28 la 39 de RON". Cine face trecerea? Dacă o face RDS unilateral, e ilegal (contractele se modifică numai cu acordul părților). Dacă e vorba de schimbarea abonamentului pe unul superior, la cererea ta, vezi ce-am scris mai sus.

"Retenția" în sensul "nu poți să reziliezi" nu există dpdv legal. E interzis explicit prin lege să ții omul legat de contract. Punct.

Ce există și e legal este următoarea chestie: furnizorul îți oferă niște reduceri sau gratuități; le trece clar pe toate în contract (în ce constă și cît valorează fiecare); și mai scrie acolo "ești de acord să stai N luni; dacă nu stai, dai înapoi ACESTE chestii". În felul ăsta e corect față de ambele părți.

Dacă nu-s îndeplinite toate aceste condiții; dacă de exemplu apare doar "dai înapoi o sumă fixă"; sau scrie doar "ai primit reducerea cutare"; atunci e apă de ploaie. Și asta, atenție, și în condițiile vechii legi.

Deci dacă RDS pentru o simplă schimbare de plan tarifar, care e în oferta publică oficială, fără nicio reducere, sau cu reduceri dar fără mențiuni explicite ca mai sus, are impresia că te poate reține, e fals.

Și atenție și la oferta lor publică. Dacă pe toate gardurile scrie "echipament și instalare gratuite" nu pot să se trezească că "a păi ați beneficiat de echipament gratuit, a fost gratuitate". Nu frate, trebuie să scrie explicit în contract. Învățați-vă să citiți contractele și să comparați clauzele cu legile în vigoare. Cel puțin cu codul consumului și legea clauzelor abuzive. Google it.

#27
Nick_13ro

Nick_13ro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 489
  • Înscris: 06.03.2007
La RDS în contract scrie că lunile (16 sau câte-or fi) care te obligă să stai la ei după trecerea la alt abonament sunt justificate prin cheltuielile de instalare și "orice gratuități" de care ai beneficiat, ori la trecerea la alt abonament nu ți se dă nimic, nici nu ți se instalează ceva nou. Aici aș vrea să știu și eu dacă sunt acoperiți cumva cu tâmpenia asta.

Edited by Nick_13ro, 14 July 2010 - 16:24.


#28
Farrell

Farrell

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,848
  • Înscris: 09.01.2007

View PostNick_13ro, on 14th July 2010, 17:23, said:

La RDS în contract scrie că lunile (16 sau câte-or fi) care te obligă să stai la ei după trecerea la alt abonament sunt justificate prin cheltuielile de instalare și "orice gratuități" de care ai beneficiat, ori la trecerea la alt abonament nu ți se dă nimic, nici nu ți se instalează ceva nou. Aici aș vrea să știu și eu dacă sunt acoperiți cumva cu tâmpenia asta.
Nu sunt acoperiti. RDS  cere plata abonamentului la serviciile reziliate pentru luniile ramasa din perioada de obligativitate, ceea ce este abuziv, asa cum spunea mai sus @wirespot.
RDS forteaza clientii de pe GPON din zonele de casa sa se aboneze pe minim 2 sau 3 servicii (depinde de zone/localitati), pe 16 luni perioada obligatorie, pe motivul de asi amortiza mai repede investitia. Pot sa o faca si in continuare dar in cazul rezilierii inainte de implinirea termenului de 16 luni nu mai au voie sa ceara plata abonamentului pentru lunile ramase sau vreo taxa de reziliere.
Acum s-a terminat cu, contractele pe x-luni perioada obligatorie si cu taxele de reziliere.
Oricine poate sa faca azi un abonament si peste doua saptamani sa-l rezilieze.

#29
13YTe

13YTe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,320
  • Înscris: 25.11.2006
Cand apare legea 161/2010 in monitorul oficial, ar fi bine sa punem un anunt aici ca sa incepem sa le inaintam cererile de reziliere. Eu urmaresc monitorul oficial dar pana acum nu am vazut sa fi fost publicata, are cineva idee cat mai dureaza pana apare?

#30
element94_2008

element94_2008

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 122
  • Înscris: 19.07.2008
Wirespot, de ce zici ca legea nu acopera S.C-urile ???

#31
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Pentru că se numește protecția consumatorului, iar "consumator" e definit ca "orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale".

#32
nicolas70

nicolas70

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 79
  • Înscris: 10.08.2008
'' Wirespot''   Păi nu mi-e clar ce înseamnă "trecerea tarifului de la 28 la 39 de RON". Cine face trecerea? Dacă o face RDS unilateral, e ilegal (contractele se modifică numai cu acordul părților). Dacă e vorba de schimbarea abonamentului pe unul superior, la cererea ta, vezi ce-am scris mai sus.

"Retenția" în sensul "nu poți să reziliezi" nu există dpdv legal. E interzis explicit prin lege să ții omul legat de contract. Punct.

Ce există și e legal este următoarea chestie: furnizorul îți oferă niște reduceri sau gratuități; le trece clar pe toate în contract (în ce constă și cît valorează fiecare); și mai scrie acolo "ești de acord să stai N luni; dacă nu stai, dai înapoi ACESTE chestii". În felul ăsta e corect față de ambele părți.

Dacă nu-s îndeplinite toate aceste condiții; dacă de exemplu apare doar "dai înapoi o sumă fixă"; sau scrie doar "ai primit reducerea cutare"; atunci e apă de ploaie. Și asta, atenție, și în condițiile vechii legi.

Deci dacă RDS pentru o simplă schimbare de plan tarifar, care e în oferta publică oficială, fără nicio reducere, sau cu reduceri dar fără mențiuni explicite ca mai sus, are impresia că te poate reține, e fals.

Și atenție și la oferta lor publică. Dacă pe toate gardurile scrie "echipament și instalare gratuite" nu pot să se trezească că "a păi ați beneficiat de echipament gratuit, a fost gratuitate". Nu frate, trebuie să scrie explicit în contract. Învățați-vă să citiți contractele și să comparați clauzele cu legile în vigoare. Cel puțin cu codul consumului și legea clauzelor abuzive. Google it.
[/quote]



Nu rds-ul ci eu doream sa modific planul tarifar.Atunci toate serviciile se prelungeau cu 16 luni.Oricum eu sunt multumit de serviciile lor, dar reziliam daca plecam din tara.Oricum multumesc mult pt. raspuns. Cu stima.

Edited by nicolas70, 14 July 2010 - 22:00.


#33
taxishop

taxishop

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 363
  • Înscris: 16.02.2007
nu sunt jurist, dar am de-a face cu texte juridice, iar aici mi se pare clar, ca totul ramane cum a fost, nu inteleg sensul legii.
iarasi o lege care da nastere la interpretari, confuzii, pana la urma impotriva consumatorului.

eu nu inteleg un lucru. de ce trebuie sa iau un serviciu pt 24 luni. de ce nu exista o lege care sa spuna explicit: contractele se prelungesc cu cel mult 1,2 sau hai sa zicem 3 luni, dar sincer, cine stie ce va face peste 2 ani?
poate ma mut, poate nu am bani, m-am certat cu sotia, prietena, parintii...etc. deci mi se pare abuziv, sa-i lase sa faca contracte pe 1 sau 2 ani. in plus, nimeni nu ar trebui sa afiseze pretul in euro si fara tva. tara asta este chiar jungla marilor companii?
in romania este euro moneda nationala?

...am citit legea mai intens, desi sunt 3 propozitii, e din nou o lege romaneasca data de romtelecom:

Drepturile părților referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunțării unilaterale.

deci, vor putea sa-ti ceara bani de reziliere in continuare.

a doua chestiune: - comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze
referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunțării unilaterale;”


m-am uitat in contract, iar acolo nu scrie o suma fixa. deci suntem iarasi pacaliti de cei alesi.

practic, dupa parerea mea, ne-am bucurat degeaba, legea e buna de wc.

Edited by taxishop, 15 July 2010 - 02:40.


#34
crustaceu

crustaceu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,236
  • Înscris: 18.03.2008

View Posttaxishop, on 15th July 2010, 03:39, said:

eu nu inteleg un lucru. de ce trebuie sa iau un serviciu pt 24 luni. de ce nu exista o lege care sa spuna explicit: contractele se prelungesc cu cel mult 1,2 sau hai sa zicem 3 luni, dar sincer, cine stie ce va face peste 2 ani?
poate ma mut, poate nu am bani, m-am certat cu sotia, prietena, parintii...etc. deci mi se pare abuziv, sa-i lase sa faca contracte pe 1 sau 2 ani. in plus, nimeni nu ar trebui sa afiseze pretul in euro si fara tva. tara asta este chiar jungla marilor companii?
in romania este euro moneda nationala?

eu cred ca nu ai dreptate.
este normal ca un furnizor de telefom sa iti propuna sa tii contractul pentru x luni / ani daca in urma lui tu ai niste beneficii (subventie la telefon, un numar de minute, x luni reducere, x servicii gratuite, etc.)

este normal sa iti ceara niste penalizari daca tu nu respecti contractul ... adica nu stai acele luni in care sa ii platesti cei x euro ... ca asa au gandit ca isi pot scoate banii pe subventii si alte cheltuieli in 1,2 ani .. dar aceste penalizari trebuie sa fie logice, flexibile ...

iar daca nu stii daca iti permiti sau nu un abonament peste 2 ani ... nu te baga la telefoane si abonamente scumpe, stai pe prepay. este ca si cum ai judeca bancile ca nu stii daca peste 30 de ani o sa iti permiti sa platesti casa ...

este totusi normal ca oricine sa poata face un contract de servicii ... fara o perioada minima contractuala.

#35
soft0811

soft0811

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,896
  • Înscris: 24.03.2005

View Posttaxishop, on 15th July 2010, 03:39, said:

nu sunt jurist, dar am de-a face cu texte juridice, iar aici mi se pare clar, ca totul ramane cum a fost, nu inteleg sensul legii.
iarasi o lege care da nastere la interpretari, confuzii, pana la urma impotriva consumatorului.
Si parerea mea este ca legea actuala nu schimba prea multe...

View Posttaxishop, on 15th July 2010, 03:39, said:

eu nu inteleg un lucru. de ce trebuie sa iau un serviciu pt 24 luni. de ce nu exista o lege care sa spuna explicit: contractele se prelungesc cu cel mult 1,2 sau hai sa zicem 3 luni, dar sincer, cine stie ce va face peste 2 ani?
poate ma mut, poate nu am bani, m-am certat cu sotia, prietena, parintii...etc. deci mi se pare abuziv, sa-i lase sa faca contracte pe 1 sau 2 ani. in plus, nimeni nu ar trebui sa afiseze pretul in euro si fara tva. tara asta este chiar jungla marilor companii?
Privesti doar din perspectiva utilizatorului. Dar daca ai face un mic efort sa privesti si din punctul de vedere al operatorului, ti-ai da seama ca pentru a face niste investitii mari trebuie sa ai un numar de clienti pe care sa te bazezi (intr-o zona) un anumit interval de timp (ca sa-si amortizeze/recupereze cel putin investitia, nu mai zic de profit). Caz ipotetic: ce s-ar intampla daca Romtelecom ar avea 100 de cereri pe 2-3 strazi pentru VDSL, ar investi intr-o "unitate distanta" la intersectia acelor strazi, investitii de mii sau zeci de mii de euro, se semneaza contractele si peste 2 luni toti clientii reziliaza (fara sa mai plateasca nimic)? In acelasi timp, nu cred ca s-ar abona cineva daca Romtelecom (sau alt operator) ar cere de la inceput o taxa de instalare cu care sa-si acopere investitiile integral... Eu vad incheierea de contracte pe perioade de 1-2 ani ca pe o posibilitate de a avea acces la servicii mai ieftine (decat daca as contracta un abonament pe perioada nedeterminata). Nu inteleg de ce lumea se extaziaza la promotii si reduceri oferite pentru contracte pe 3 ani! Eu personal inchei contracte (sau le prelungesc) pe perioada minima posibila (in general 1 an).

View Posttaxishop, on 15th July 2010, 03:39, said:

...am citit legea mai intens, desi sunt 3 propozitii, e din nou o lege romaneasca data de romtelecom:
Drepturile părților referitoare la o justă despăgubire nu vor fi afectate în cazul denunțării unilaterale.

deci, vor putea sa-ti ceara bani de reziliere in continuare.
a doua chestiune: - comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze
referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunțării unilaterale;”


m-am uitat in contract, iar acolo nu scrie o suma fixa. deci suntem iarasi pacaliti de cei alesi.

practic, dupa parerea mea, ne-am bucurat degeaba, legea e buna de wc.
Eu cred ca este valabila varianta lui wirespot - pe care o tot prezinta de ceva timp pe forum (mai ales in cazul contractelor UPC :) ): pica din start clauzele contractuale de la Orange, Vodafone, UPC, RDS, care-ti cer in prezent o suma fixa pentru rezilierea inainte de termen si se vor introduce sume variabile bazate pe costuri (reduceri/subventii la servicii fata de pretul "de lista" ori reduceri la echipamente/telefoane). Cat priveste formularile contractuale de genul "clientul se obliga sa achite contravaloarea a 50% din abonamentul pe lunile ramase pana la impliniarea perioadei minime initiale" nu sunt sigur ca ele vor disparea. Desi cred ca mai degraba operatorii trebuie sa-ti impute o suma corelata cu reducerile oferite in perioada in care ai folosit serviciul lor ori nu sume proportionale cu perioada ramasa pana la expirarea contractului. Dar nu sunt jurist si nu ma bag. Legile sunt mult prea interpretabile... Sa asteptam niste cazuri/precedente si eventual sa urmarim cum vor modifica operatorii de telecomunicatii contractele in viitorul imediat apropiat.

Edited by soft0811, 15 July 2010 - 09:25.


#36
crustaceu

crustaceu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,236
  • Înscris: 18.03.2008

View Postsoft0811, on 15th July 2010, 10:24, said:

Eu cred ca este valabila varianta lui wirespot - pe care o tot prezinta de ceva timp pe forum (mai ales in cazul contractelor UPC :) ): pica din start clauzele contractuale de la Orange, Vodafone, UPC, RDS, care-ti cer in prezent o suma fixa pentru rezilierea inainte de termen si se vor introduce sume variabile bazate pe costuri (reduceri/subventii la servicii fata de pretul "de lista" ori reduceri la echipamente/telefoane). Cat priveste formularile contractuale de genul "clientul se obliga sa achite contravaloarea a 50% din abonamentul pe lunile ramase pana la impliniarea perioadei minime initiale" nu sunt sigur ca ele vor disparea. Desi cred ca mai degraba operatorii trebuie sa-ti impute o suma corelata cu reducerile oferite in perioada in care ai folosit serviciul lor ori nu sume proportionale cu perioada ramasa pana la expirarea contractului. Dar nu sunt jurist si nu ma bag. Legile sunt mult prea interpretabile... Sa asteptam niste cazuri/precedente si eventual sa urmarim cum vor modifica operatorii de telecomunicatii contractele in viitorul imediat apropiat.

nu stiu despre altii dar pe contractul meu cu Orange zice ca daca vreau sa reziliez inainte de termen trebuie sa platesc numarul de luni ramase ... si nu o taxa fixa

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate