Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

motor masina spalat

- - - - -
  • Please log in to reply
107 replies to this topic

#91
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
O schema interesanta la aceasta adresa:http://www.aaroncake...ts/acmotcon.asp
De asemenea o modalitate de folosire a controlerului original:
Attached File  reglare turatie motor.jpg   101.14K   211 downloads

Edited by gcom61, 10 September 2012 - 18:22.


#92
yeu1

yeu1

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 181
  • Înscris: 19.02.2005
Azi am pus mana pe un motor SOLE Type 20571.517 care e identic in sensul legarii firelor cu Sole Type 20571.506. Am sapat internetul pret de vreo 6 ore si pana la urma am dat de cateva informatii care m-au ajutat sa pornesc motorul la doua viteze: 180 rpm si 1400 rpm. Viteza de 2800 rpm nu am reusit sa o scot inca, o sa incerc maine sa vad sau poate ma ajutati voi daca nu imi iese. Am plecat de aici: http://elektrotanya....e_20571.506.pdf (imi cer scuze de link, nu stiu daca regulamentul permite, dar e o resursa importanta).
Ca sa pornesc motorul am avut nevoie de un condesator de 14uF care serverste la pornirea motorului monofazat de curent alternativ. Rolul infasurarii in care se pune acest condensator este de a crea campul magnetic invartitor care va pune in miscare rotorul.Condesantorul l-am avut disponibil din masina de spalat Zanussi din care provine motorul.

O sa notez bornele prezente pe mufa molex de pe motor cu numere de la 1 la 8, iar cu N pe mufa mai sunt prezente doua borne neconectate(nu exista pini in mufa, in alte poze pinul N de jos avea pe el impamantarea, in cazul meu e legata direct de suportul motorului). Tineti cont ca numerele bornelor sunt asignate de mine, pe firele mele nu scria niciun numar, am presupus care cum sunt. Daca in cazul vostru exista numere si sunt dispuse altfel, faceti voi modificarile de rigoare.

1   3   5   7   N
2   4   6   8   N

Din informatiile aflate in PDF-ul de mai sus avem:
7 - 8 sunt scurtciruitate in motor(probabil prin intermediul unui dispozitiv care lucreaza ca un switch si deconecteaza motorul daca acesta se incalzeste excesiv)
1 - este comun tuturor infasurarilor (pinul din stanga sus)
Perechile 1-3 si 1-4 controleaza motorul la viteza de 1400 RPM
Perechile 1-5 si 1-6 controleaza motorul la viteza de 180 RPM
Presupun ca perechea 1-2 controleaza motorul la viteza de 2800 RPM(singura sau impreuna cu o alta preche, probabil singura, pe sticker nu scrie ca e nevoie de condensator).

Motorul se alimenteaza de la reteaua monofazta de 230V 50Hz.

Eu am renuntat la a folosi protectia termica in toate testele. Drept urmare pentru 1400 RPM am legat:
- una din bornele de la retea la pinul 1 (cu protectia termica legaturile sunt borna la pin 8, pin 7 la pin 1)
- celalta borna la pinul 4
-condensatorul intre pinul 4 si pinul 3
Motorul lucreaza corect, nu se incalzeste(l-am tinut vreo jumatate de ora in priza, a mers brici, a stat destul de rece)
Pentru inversarea directiei de rotatie trebuie sa mutam condensatorul pe cealalta infasurare drept urmare legam:
- una din bornele de la retea la pinul 1
- cealalta borna la pinul 3
-condensatorul intre pinul 4 si pinul 3

Pentru 180 RPM, folosim exact aceasi metoda ca in cazul 1400 RPM, numai ca pinul 3 devine pinul 5 iar pinul 4 devine pinul 6. Drept urmare avem:
- una din bornele de la retea la pinul 1
- cealalta borna la pinul 5
- condensatorul intre pinii 6 si 5
sau pentru celalalt sens
- una din bornele de la retea la pinul 1
-cealalta la pinul 6
-condensatorul intre pinii 6 si 5

Pentru 2800RPM presupun urmatoarele din ce am citit pana acum si anume ca:
- este nevoie de pornirea motorului drept urmare pana porneste este nevoie sa avem active cel putin 2 infasurari
- motorul daca se invarte, se poate scoate din functiune infasurarea ce genereaza faza auxiliara(cea cu condensatorul)
- probabil se invarte si la 2800 RPM in ambele directii, depinde in care il pornim.

Ce vreau sa fac este sa pornesc motorul la 1400 RPM, cu bornele de la retea conectate la pinii 1 si 4 si condensatorul intre 4 si 3. Dupa ce motorul ajunge la turatie sa deconectez cu ajutorul unui intrerupator borna de la pinul 4 si sa o leg la pinul 2 (cu ajutorul unui intrerupator cu doua switchuri, deconectez intai pinul 4, motorul se invarte din inertie, conectez pinul 2 si vad ce se intampla). Am presupus ca aceasta metoda merge din cauza ca pe stickerul de pe motor arata ca nu este nevoie sa folosesc faza auxiliara ce faciliteaza pornirea motorului. A 2a varianta pe care o am in minte este sa leg prima borna la pinul 1 iar cealalta borna la pinul 2 si condensatorul intre 2 si 4(in cazul acesta il las sa mearga maxim 2-3 secunde, daca prinde viteza atunci il las mai mult, si sa il monitorizez permanent ca nu se incalzeste)

Sper ca am facut un pic de lumina aici, in speranta in care altii nu vor mai pierde timpul sapand internetul. Daca aveti alte idei pentru 2800RPM, sunt extrem de binevenite.

Ca fapt divers, motorul va actiona o mica pompa de apa. Este suficient de puternic pentru aceasta aplicatie, am incercat sa il opresc blocand fulia si abea l-am oprit dupa ce am apasat destul de zdravan pe ea(cu o bucata de lemn, a facut santuri in ea Posted Image )

Edited by yeu1, 12 April 2014 - 23:52.


#93
m1su

m1su

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 03.04.2009
Buna seara cine ma poate ajuta si pe mine cum sa leg un motor de masina de spalat rufe,vreau sa fac un polizor condensatorul este cel de la masina de spalat

Attached Files


Edited by m1su, 07 November 2014 - 19:25.


#94
predamada

predamada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 01.12.2013
Salut, am si eu un motor Welling de masina de spalat, si vreau sa imi spuneti si mie cum il pot alimenta direct la priza de curent, am nevoie de el pentru o curatatoare de porumb electrica.
Mentionez ca firele de culoare maro, rosu si inca 2 negre intra in motor la bobine, cele 2 gri la carbunii de pe stator iar cele doua albe in spatele motorului, se vede in poze. ms

Acestea sunt imaginile cu motorul

Attached Files


Edited by Wzzz, 09 November 2014 - 07:42.


#95
predamada

predamada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 01.12.2013
am facut urmatoarele legaturi.... firul 1 si 2 legate intre ele si firele 5 si 6 intre ele, si leam conectat la o baterie de 12v, motorul merge incet dar cand il bag in priza sare curentul.. deci nu e buna legatura

#96
predamada

predamada

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 01.12.2013
dupa ce a suferit multe teste esuate, am reusit sa pornesc motorul :)

 m1su, on 07 noiembrie 2014 - 19:10, said:

Buna seara cine ma poate ajuta si pe mine cum sa leg un motor de masina de spalat rufe,vreau sa fac un polizor condensatorul este cel de la masina de spalat
Motorul pe care l-am pornit eu la priza este asemanator cu al tau, si eu am facut legaturile dupa schema asta, daca esti putin atent il vei porni si tu si nu ai nevoie de condensator.

 predamada, on 09 noiembrie 2014 - 02:34, said:

dupa ce a suferit multe teste esuate, am reusit sa pornesc motorul Posted Image


Motorul pe care l-am pornit eu la priza este asemanator cu al tau, si eu am facut legaturile dupa schema asta, daca esti putin atent il vei porni si tu si nu ai nevoie de condensator.
Legi bobinele statorului in serie, iar un capat al bobinei il bagi la priza, iar celalalt capat la un carbune al rotorului, iar cel de al doilea carbune il bagi la priza.
sper ca am spus corect ca legi bobinele in serie, nu ma prea pricep.

#97
m1su

m1su

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 03.04.2009

 predamada, on 09 noiembrie 2014 - 02:36, said:

dupa ce a suferit multe teste esuate, am reusit sa pornesc motorul Posted Image


Motorul pe care l-am pornit eu la priza este asemanator cu al tau, si eu am facut legaturile dupa schema asta, daca esti putin atent il vei porni si tu si nu ai nevoie de condensator.


Legi bobinele statorului in serie, iar un capat al bobinei il bagi la priza, iar celalalt capat la un carbune al rotorului, iar cel de al doilea carbune il bagi la priza.
sper ca am spus corect ca legi bobinele in serie, nu ma prea pricep.
am facut masuratorile si am reusit sa-l pornesc acum urmeaza sa vad cu fac cu turatiile

#98
leonardusius

leonardusius

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 662
  • Înscris: 12.10.2009
Va salut,

Am si eu un motor de masina de spalat legat dupa cum se vede la o cupla cu 8 contacte: 1 alb, 2 negru, 3 galben, 4 liber, 5 albastru, 6 rosu, 7 liber, 8 liber si iesirea asa: alb (1), negru (2), galben (3) le-am dus la alimentare si condensator de pornire. Chestia este ca motorul porneste doar daca il misc cu mana si foarte incet si slab, il pot opri cu mana. Sensul de rotatie e bun. Cum sa leg sa am o rotatie mai mare si tare ? Va multumesc mult.

Attached Files



#99
IonutRaiciu

IonutRaiciu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 91
  • Înscris: 09.02.2015
Salutare. Am un motor de mașină de spălat Bauknecht (Whirpool) și am observat că înfășurarea statorică este negră, am frecat degetul pe fire și nu sunt „afumate” sunt negre parcă e firu negru din fabricație.
El funcționează. Periile de carbon mai au până se termină.
Aceasta îi s-au defectat rulmenții și fisurată crucea.
Iar la spălare dacă erau prea multe rufe, se auzea un fâsăit scurt la pornire.
Mă tem să nu se defecteze.
Ce părere aveți?

Am curățat calea de rulare a colectorului.

#100
aurel54

aurel54

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.03.2016
salut,
la o masina de spalat WHIRLPOOL ramane programul blocat in ultima parte si nu stoarce suficient de bine rufele, ma poate ajuta cineva cu un sfat,am curatat filtru ,degeaba trebuie sa mut manual comutatorul sa termine programul

#101
aurel54

aurel54

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 24.03.2016

 aurel54, on 26 martie 2016 - 09:11, said:

salut,
la o masina de spalat WHIRLPOOL ramane programul blocat in ultima parte si nu stoarce suficient de bine rufele, ma poate ajuta cineva cu un sfat,am curatat filtru ,degeaba trebuie sa mut manual comutatorul sa termine programul
a mers cu schimbarea condensatorului de 1micro de pe placa cu acces prin decuparea in lateral linga condensator, fara sa demontez programatorul! ideea este super tare, este de pe forum!

Edited by aurel54, 19 April 2016 - 13:40.


#102
zeusis

zeusis

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 524
  • Înscris: 21.01.2008
Dupa ce am auzit o stire cum un nene a decedat dupa ce a pus direct pe axul motorului un disc de taiat care s-a rupt si i-a taiat intestinele, in secunda doi mi-am luat un potentiometru, nu conteaza ca pierzi din putere, ca nu e solutia potrivita,... e piesa care iti poate salva viata. Acum testez improvizatiile mele doar cu potentiometrul, deja imi dau seama de la turatii mici ce nu e in neregula si opresc, mai fac corectii apoi iar testez. Pornirea directa la turatii mari e periculoasa, chiar si o curea de angrenare daca te plesneste peste fata lasa urme,sa nu mai zic ca-ti poate scoate ochii.
Deci pentru a evita eventuale evenimente care iti vor face familia sa sufere puneti protectia pe primul loc si folositi: - potentiometre, utilizarea indirecta a motorului prin folosirea curelelor de transmitere a puterii (la roti de dimensiuni mai mari decat a axului pentru a reduce mult turatia) si carcase de protectie a ansamblului motor-angrenaj.
Ma batea si pe mine gandul sa folosesc o mandrina de strung (intamplator am vazut la cienva de vanzare) fixata direct de ax pentru prelucrat metale, dar m-am gandit intai la sotie si copii si am renuntat, la peste 10000 rpm o bucata de metal descentrata poate face ravagii - am o minifreza pentru "cioplit" lemn facuta de mine ochiometric, cu cap de de forma triunghiulara si chiar daca are doar 2-2,5 cm diametru maxim, lasata in gol e destul de infricosatoare (turatia minimia a frezei e 10000), noroc ca in sarcina isi pierde din turatie mult si e altceva.

Am reusit sa pornesc un motor de Whirpool dupa ce am masurat rezistenta intre bornele statorului si am ales rezistenta cea mai mare si inseriat acele 2 borne cu ale rotorului in toate combinatiile posibile, am ales combinatia cu turatie mare si un sens care sa stranga surubul pe partea activa, sa nu ma trezesc ca-mi sare panza diamantata pe care vreau sa o antrenez (bineinteles ca-i fac si o protectie ...din plastic, am sa pun strat dublu).

Succes si multa precautie.

#103
dredis2016

dredis2016

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 12.07.2016

 vergil_br, on 02 iulie 2010 - 10:57, said:

Asa  da .Ce am discutat pina acum nu e valabil pentru acest tip de motor .


Acest tip de motor, este cu rotor nebobinat . Statorul contine 2 infasurari distincte a cate 3 poli fiecare. Fiecare infasurare , are cate trei fire la iesire . In cazul asta se pot determina usor infasurarile cu un aparat de masura .Fiecare infasurare corespunde unei turatii . Legarea se face cu condesator, pentru defazare . Altfel  nu porneste .

Rog sa-mi spuneti, motorul meu este de acest tip ?
Am 6 fire
W1,2   V1,2   U1,2
Am 3 infasurari ?
Cum sa leg ca sa am 2,3 viteze diferite ?
Condensator de cit ?
Multumesc

Attached Files



#104
dredis2016

dredis2016

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 12.07.2016

 vergil_br, on 03 iulie 2010 - 10:18, said:

Fiecare infasurare reprezinta o turatie . Schimbarea sensului se face din comutarea celor 3 fire a fiecarei infasurari . Firul al 7-lea e posibil sa fie masa , legat la carcasa . Daca nu e legat la carcasa , face parte dintro infasurare , care are ca rol modificarea turatiei ( in cazul turatiei de stoarcere , poate exista 2 turatii) . E mai greu de depistat . Nu exista un fir comun . Deci la o infasurare trb sa gasesti 3 fire , iar la cealalta 4 fire . Recomand folosire celor 3 fire , daca nu deslusesti starea celor 4 . Infasurarile nu au nimic in comun . Acest tip de motor nu are un moment puternic la pornire , si nu cred ca face fata la un compresor care necesita momente ceva mai mari la pornire .

Pentru inversarea turatiei se comuta alimentarea de la borna 5 la 6 (respectiv B , C

In schema sunt 2 condensatori.
Cam de cit sa fie ?
Infasurarile nu au nimic in comun ? din schema au un punct comun x y z ?
Cele 3 infasari sunt Ax By Cz ?
Schimbare sens schimbare alimentare 1 fir 220 din 5 in 6 ? A  4 ramine pe loc
Legat asa are o turatie, daca mut alimentarea din A in B, alta turatie?

Attached Files


Edited by dredis2016, 12 July 2016 - 09:57.


#105
dredis2016

dredis2016

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 12.07.2016

 em2006, on 07 aprilie 2012 - 16:01, said:

Elementul din chenarul rosu este un comutator DPDT, sau, mai pe romaneste, comutator cu 2 pozitii cu 2 contacte comutator care actioneaza simultan. Poate fi un comutator cu came. Nu e nevoie sa aiba zero in mijloc (deci, are 2, nu 3 pozitii) cata vreme pt sch sensul avem asa ceva (celalalt comutator din schema). Deci din acest comutator, avand marcate pozitiile SLOW(incet) si FAST(rapid) se selecteaza cele 2 turatii, inainte de a porni motorul. Dupa ce s-a pus pe turatia dorita, nu se mai umbla la el si se porneste cu celalalt comutator in sensul dorit LEFT(stanga) / RIGHT(dreapta). Acesta din urma are zero in mijloc (deci e cu 3 pozitii), pentru a nu suprasolicita motorul cu schimbari bruste de sens cata vreme nu avem franare.
Succes,
Emil.

Domnule Emil, cum pot sa adaptez schema de legare a dumneavoastra pentru sens orar si turatie mare la acest motor ?
Ce fir am in plus fata de cele ale dumneavoastra ?
Eu am 6

Attached Files



#106
dredis2016

dredis2016

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 12.07.2016

 leonardusius, on 30 ianuarie 2016 - 11:45, said:

Va salut,

Am si eu un motor de masina de spalat legat dupa cum se vede la o cupla cu 8 contacte: 1 alb, 2 negru, 3 galben, 4 liber, 5 albastru, 6 rosu, 7 liber, 8 liber si iesirea asa: alb (1), negru (2), galben (3) le-am dus la alimentare si condensator de pornire. Chestia este ca motorul porneste doar daca il misc cu mana si foarte incet si slab, il pot opri cu mana. Sensul de rotatie e bun. Cum sa leg sa am o rotatie mai mare si tare ? Va multumesc mult.

Deci ai 5 fire
Nu ai perii
Incearca asa ca in poza
Ce am inteles eu pina acum este ca ai 2 infasurari care daca le masori separat trebuie sa iti dea masuratoarea inseriata, asa stii ce rol au firele
Citeste http://www.emil.matei.ro/mms.php

Attached Files



#107
dredis2016

dredis2016

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 28
  • Înscris: 12.07.2016

 dredis2016, on 12 iulie 2016 - 18:29, said:

Domnule Emil, cum pot sa adaptez schema de legare a dumneavoastra pentru sens orar si turatie mare la acest motor ?
Ce fir am in plus fata de cele ale dumneavoastra ?
Eu am 6

Nu poti folosi schema pentru ca motorul e trifazic !!!!
Care schema de legare e mai buna pentru turatie si cuplu mare ? stea, dublu stea, triunghi ?
Pot lega dublu stea si alimentat la 220 ? dupa cum urmeaza pun in scurt W1, V1, U1 SI FOLOSESC W2,V2, U2 invers ca in desen.

Attached Files



#108
omuspan

omuspan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,986
  • Înscris: 17.07.2016
dredis2016, motorul NU este trifazic. W1, V1, U1, sunt bobinele de turatie mica, scrie pe eticheta ca are 16 poli, iar W2, V2, U2 sunt bobinele de turatie mare ca are 2 poli. Schema din postul 107 nu este buna.NU scurtcicuita bobinele pentru o turatie cand cealalta e sub tensiune. Pentru transformarea de la trifazic la monofazic bobinele unui motor trifazic se leaga in triunghi.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate