Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Altex - Noaptea devoratorilor de ...

2 ISP-uri, routere, subnet-uri - ...

Recomandare placa video pana in 4...

Telefon PHICOMM X100w
 Statul minimal/Statul Libertarian

Sfat achizitie imprimanta cu sist...

Canapea Ikea

fundal perfect alb pentru poze de...
 VoLTE (Voice over LTE) se lanseaz...

Idee - Comando fiscal. Confiscar...

Nu apar aplicatiile in Metro Ui /...

Pareri PC gaming.
 Placa de baza pana in 200 lei

Caritas si alte scheme piramidale

Anti-copy plug in wordpress afect...

Script pentru wordpress care suge...
 

Forumul Softpedia folosește "cookies" pentru a oferi utilizatorilor o experiență completă. Vezi detalii sau închide mesaj (x)

motor masina spalat

  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#1
iepurache2004

iepurache2004

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.03.2009
  • ID membru: 426,342
  • Locație: bucuresti

am luat un motor de masina de spalat wirlpool de la cineva ,are o cupla de alimentare cu 7 contacte,l-am alimentat la tensiune dupa modelul : 4 comun .2-5 agitare.3-6 stoarcere.nu s-a pupat de lok cu combinatia asta(gasita pe net dar pt cupla de 5 contacte fara specifcatie model),abia intre 5 si 6 a inceput sa mearga dar f incet si dupa ce lam ajutat un pik.am incercat si alte combinatii dar abia se roteste ajutat si nu are forta.motorul este bun.cupla e de 7 nu de 5 contacte,pt ce sunt doua in plus?bec de atentionare k este in priza?
puteti sa ma ajutati cu schema legarii corecte,sau indicatii sai dau de cap

cu multumiri anticipate

#2
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
  • ID membru: 2,234
  • Locație: Bucuresti
Tu vrei indicatii la ''un motor'' de la ''o masina'' de spalat? Coduri/fotografii/detalii?

#3
vergil_br

vergil_br

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 573
  • Înscris: 02.11.2008
  • ID membru: 384,984
  • Locație: BRAILA
Poate te ajuta asta

Attached Files



#4
iepurache2004

iepurache2004

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.03.2009
  • ID membru: 426,342
  • Locație: bucuresti

View Postmister_rf, on 2nd July 2010, 02:06, said:

Tu vrei indicatii la ''un motor'' de la ''o masina'' de spalat? Coduri/fotografii/detalii?
  

multam pt raspuns
vreau sa stiu kare este ordinea contactelor de pe regleta motorului,care este lamela papucului pt comun,stoarcere,agitare.am vazut pe net mai multe aplicatii cu motoare de masini de spalat,vreau sal alimentez dar nu am reusit.

#5
vergil_br

vergil_br

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 573
  • Înscris: 02.11.2008
  • ID membru: 384,984
  • Locație: BRAILA
Citeste textul din atasament



#6
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
  • ID membru: 2,234
  • Locație: Bucuresti
Si daca motorul are o alta ordine de legare? B)
Ce o fi asa de greu sa mai spunem ceva acolo? Poate  un mic detaliu, ca o fi ce scrie pe motor sau codul masinii de spalat...
Trebuie sa facem totul la intamplare,  poate, poate  ca merge?

PS: si daca se poate sa scrii fara ''k''... OK?

#7
vergil_br

vergil_br

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 573
  • Înscris: 02.11.2008
  • ID membru: 384,984
  • Locație: BRAILA
In cazul de fata nu poate fi alta ordine .

#8
mister_rf

mister_rf

    freelancer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,889
  • Înscris: 22.10.2002
  • ID membru: 2,234
  • Locație: Bucuresti
Eu am invatat ca exista intodeauna si un procent de risc, acesta trebuie eliminat, lucrurile nu se fac asa, 'dupa ureche'... B)

#9
iepurache2004

iepurache2004

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.03.2009
  • ID membru: 426,342
  • Locație: bucuresti

View Postvergil_br, on 2nd July 2010, 09:52, said:

Poate te ajuta asta


multam pt informatii.
am o intrebare :ordinea contactelor de pe schema e aceiasi cu cea de pe regleta?si de unde incepe ,de la stnga la dreapta sau invers sau are vreun indiciu ,
la mine mufa are 10 spatii,7 ocupate,incepe cu albastru,gri,portocaliu,maro,negru,rodu,rosu/alb  si 3 spatii goale.
Puntea se face pentru stabilirea turatiei  (spalare respectiv stoarcere) , din montajul electronic sau trebuie sa o fac eu din papuci?
as fi vrut sa stiu ca intr papuci nr..... x si y am turatie mare si intre x si z turatie mica (x fiind comun)intr-un sens... samd
      Ideea e k vreau sal folosesc la un compresor sau am mai vazut pe net si alte aplicatii cu motoare de la masini scoase din uz,macar sal pornesc pe asta si ma hotaresc dupa aia :thumbup:
astept lamuriri cu multumirile de rigoare

#10
vergil_br

vergil_br

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 573
  • Înscris: 02.11.2008
  • ID membru: 384,984
  • Locație: BRAILA

Ori nu citesti cum trb, ori nu intelegi .Ca sa poti face o aplicatie iti mai trebuie si ceva cunostinte despre un motor electric . Totusi pune o poza cu cupla motorului .

#11
iepurache2004

iepurache2004

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.03.2009
  • ID membru: 426,342
  • Locație: bucuresti

View Postvergil_br, on 2nd July 2010, 10:36, said:

Ori nu citesti cum trb, ori nu intelegi .Ca sa poti face o aplicatie iti mai trebuie si ceva cunostinte despre un motor electric . Totusi pune o poza cu cupla motorului .



Uite pozele de la cupla si schema gasita pe net pentru cupla cu 5 contacte

Attached Files



#12
vergil_br

vergil_br

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 573
  • Înscris: 02.11.2008
  • ID membru: 384,984
  • Locație: BRAILA
Asa  da .Ce am discutat pina acum nu e valabil pentru acest tip de motor .


Acest tip de motor, este cu rotor nebobinat . Statorul contine 2 infasurari distincte a cate 3 poli fiecare. Fiecare infasurare , are cate trei fire la iesire . In cazul asta se pot determina usor infasurarile cu un aparat de masura .Fiecare infasurare corespunde unei turatii . Legarea se face cu condesator, pentru defazare . Altfel  nu porneste .

#13
robbie_ro

robbie_ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,078
  • Înscris: 24.08.2004
  • ID membru: 21,930
  • Locație: 127.0.0.1

View Postvergil_br, on 2nd July 2010, 10:08, said:

In cazul de fata nu poate fi alta ordine .

mister_rf said:

Eu am invatat ca exista intodeauna si un procent de risc, acesta trebuie eliminat, lucrurile nu se fac asa, 'dupa ureche'...

View Postvergil_br, on 2nd July 2010, 11:57, said:

Asa  da .Ce am discutat pina acum nu e valabil pentru acest tip de motor .

Vezi ca totusi o poza face cat 1000 de cuvinte?

#14
iepurache2004

iepurache2004

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.03.2009
  • ID membru: 426,342
  • Locație: bucuresti
Multumesc pentru lamuriri,esti super amabil,o sa pun instrumentul de masura pe el sa vad care cum se leaga.Daca am inteles eu bine(sau poate nu),statorul are 2 infasurari pe sens (functie de viteza)cu 3 poli din care unu este nulu,da?Deci exista posibilitatea sa nu aiba un nul comun?totusi mai ramane firul nr7??!!Iar cu instrumentul nu pot sami dau seama decat daca exista continuitate intre un nul si o iesire a unei infasurari(diferente pe ohmetru functie de infasurare la viteze),asa e sau e altfel?unde inseriez condensatorul?
Scuze pentru insistenta,am mai lucrat cu motoare dar cu de astea de masina mai de loc :huh:
  multam pentru rabdare

ps : am citit posibile aplicatii pe www.emil.matei.ro ,sectiunea aparate electrocasnice (Reutilizarea motorului cu 2 viteze de la masina de spalat automata)

Edited by mister_rf, 03 July 2010 - 10:52.


#15
vergil_br

vergil_br

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 573
  • Înscris: 02.11.2008
  • ID membru: 384,984
  • Locație: BRAILA
Fiecare infasurare reprezinta o turatie . Schimbarea sensului se face din comutarea celor 3 fire a fiecarei infasurari . Firul al 7-lea e posibil sa fie masa , legat la carcasa . Daca nu e legat la carcasa , face parte dintro infasurare , care are ca rol modificarea turatiei ( in cazul turatiei de stoarcere , poate exista 2 turatii) . E mai greu de depistat . Nu exista un fir comun . Deci la o infasurare trb sa gasesti 3 fire , iar la cealalta 4 fire . Recomand folosire celor 3 fire , daca nu deslusesti starea celor 4 . Infasurarile nu au nimic in comun . Acest tip de motor nu are un moment puternic la pornire , si nu cred ca face fata la un compresor care necesita momente ceva mai mari la pornire .

Pentru inversarea turatiei se comuta alimentarea de la borna 5 la 6 (respectiv B , C

Attached Files



#16
iepurache2004

iepurache2004

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 12.03.2009
  • ID membru: 426,342
  • Locație: bucuresti
Evita citarea textului anterior! Foloseste cu incredere butonul de RASPUNS RAPID!!!

................................................................................
....................................................

mersi de raspuns.o sa incerc sa identific cate trei fire ..posibil contactul 7 e pt lampa de control(zic eu)cand motorul e sub tensiune.Masa are un contact pe carcasa,acu problema e cum leg condensatorul.o sa o iau prin eliminare.daca mai ai sfaturi eu le primesc cu placere.Poate mai deranjez ,daca nu e suparare!

Edited by mister_rf, 03 July 2010 - 18:37.


#17
em2006

em2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,134
  • Înscris: 10.02.2007
  • ID membru: 140,453
  • Locație: Bucuresti
In poza a 2a e si placa de timbru a motorului, de ce nu te uiti si pea ea?

#18
cozma75

cozma75

    Junior

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 10.11.2009
  • ID membru: 529,017
  • Locație: Cluj-Napoca
imi spuneti va rog diferenta intre um motor DIRECT DRIVE si un MOTOR INVERTER? care ar fi mai bun ?

Reclamă

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users