Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Consolidare casa veche, din nuiele
Last Updated: Mar 31 2010 17:37, Started by
haldex
, Mar 28 2010 08:44
·
0
#1
Posted 28 March 2010 - 08:44
Poate ma ajutati cu ceva sugestii pentru consolidarea unei case taranesti construita din nuiele, peste care s-a aplicat acel amestec din lut si paie, casa avand binisor peste suta de ani.
Nu are fundatie si presupun ca din asta cauza au aparut crapaturi la extremitatile unor pereti. Pentru o mai buna preluare a greutatii acoperisului ( din tabla) m-am gandit la introducerea in pereti a unor stalpi din salcam, cu un diametru de cca. 20 cm, din doi in doi metri. La baza stalpilor as vrea niste ,,piloni’ de 70cm diametru, la o adancime de 90-100cm ( temperatura de inghet este la 80 cm). Complementar sau nu, ar merge mai bine turnarea unei placi armate in interiorul fiecarei camere, precum si punerea de plase pe ambele fete ale unui perete, plus cimentul aferent plaselor? Nu-mi place betonul, dar daca trebuie, musai... cu placere. Cimentul aplicat reduce modul de aerisire al peretilor ducand la deterioarea lemnului din el? Stiu ca-i un subiect mai mult decat delicat, pareri pertinente putandu-se da doar la fata locului, dar ca printipiu, care solutie ar fi mai ,,sanatoasa’’? Pareri, alte sugestii? |
#2
Posted 28 March 2010 - 09:43
Daca casa pe care vrei sa o consolidezi si doresti sa locuiesti in ea un timp indelungat , in general va trebui refacuta complet , deoarece structura existenta chiar si consolidata in ideea ta , nu va rezista in cazul unui cutremul sau fenomen meteo extrem(ploi torentiale. vant puternic) , un trafic intens al masinilor in preajma locuintei
Ca sa iesi cat de cat mai ieftin , in prima faza va trebui sa faci o centura de beton armat , sa consolidezi cu beton armat colturile , mijlocul casei , deoarece tavanul(tabla,tigle) apasa greu asupra constructiei , de aceea apar des surpari ale constructiei existente. Aceasta idee iti va permite in de-a lungul timpului sa faci casa zdravana putand inlocui de-a lungul unui an doi peretii de lut cu nuiele dupa posibilitatile financiare , oricum investitia initiala te va costa ceva... oricum degeaba o consolidezi in stadiul aferent deoarece nu ai puncte de sprijin bune. >Bafta la consolidat! Edited by ibm_570, 28 March 2010 - 09:44. |
#3
Posted 28 March 2010 - 11:10
Multumesc...
In prezent casa nu este locuita, iar acoperisul este din tabla. Alaturi de lipsa unei fundatii, ,,plimbarea terenului'', un alt factor determinant in declansarea crapaturilor cred ca-i dat si de catre greutatea maricica a podului, acoperisului. Izolarea podului este facuta tot cu lut, presupun si paie, adica multisor pamant. Asta era ,,tehnica'' acelor ani. M-am gandit si la eliminarea acelui pamant si izolarea podului cu vata minerala, in ideea de a-i scadea greutatea. Traiesc intre betoane si nu le prea agreez. Ma simt mult mai bine in/pe pamant , adica in simplitatea naturalului.Ma gandeam sa folosesc cat mai putin beton si doar unde-i musai, adica la piloni. Nu intentionez sa inlocuiesc acei pereti indiferent de viitorul financiar, eventual sa-i folosesc ca izolator intr-un sistem sandwich, cu osb sau altceva, care sa respire. Punctelor de sprijin incerc sa le gasesc in acei ,,piloni'' de beton, precum si in placa armata. Legat de ele am nelamuriri, in sensul daca ar trebui ambele si de-s suficiente. Poti explica cum vezi turnarea unei centuri la partea inferioara a peretelui? |
#4
Posted 28 March 2010 - 11:29
Din cate stiu eu pamantul ala se taseaza. Buninca mea avea o astfel de casa si stiu ca in fiecare an facea mici reparatii acolo unde era cazul. Probabil ca crapaturile se datoreaza lipsei de intretinere, nu neaparat greutatii tavanului.
http://www.misiuneac...in-paianta.html http://forum.softped...howtopic=501166 http://www.incasa.ro...5311_651_1.html http://www.condo.ro/...ansardarea.html |
#5
Posted 28 March 2010 - 12:23
Citronelle, puteai face un efort in a sintetiza cele scrise in link-uri. Asa, mi-ai facut lectura obligatorie.
Casa problematica e din nuiele, adica nitel hi-tech fata de cea din chirpici. 1. Concluzionand in urma lecturarii, musai scoaterea podelelor si turnarea unei placi armate in fiecare camera. Amu, la pereti...tinzand catre natural, de-i posibil. |
#6
Posted 28 March 2010 - 20:43
haldex, on 28th March 2010, 12:10, said: Poti explica cum vezi turnarea unei centuri la partea inferioara a peretelui? ....se poate turna prin formarea unui sant exterior de 40-50 cm (depinde de pamant , moale , tare ) ladancime sub partea interioara a peretelui , sub el macar 10-20 cm ai afara tot la fel 20 cm dar la exterior sa fie deasupra cu cel putin inca 10 cm precum in desen ATENTIE ,acest sfat este dat dupa ureche,pentru un sfat clar iti recomand a discuta cu cineva care se pricepe f bine in constructie si sa-ti cunoasca zona ta(dpdv al pamantului in care se afla casa ,starea ei actuala) . perete.JPG 7.94K 130 downloads Edited by ibm_570, 28 March 2010 - 20:43. |
#7
Posted 29 March 2010 - 08:45
haldex, on 28th March 2010, 12:23, said: Citronelle, puteai face un efort in a sintetiza cele scrise in link-uri. Asa, mi-ai facut lectura obligatorie. Casa problematica e din nuiele, adica nitel hi-tech fata de cea din chirpici. 1. Concluzionand in urma lecturarii, musai scoaterea podelelor si turnarea unei placi armate in fiecare camera. Amu, la pereti...tinzand catre natural, de-i posibil. |
#8
Posted 29 March 2010 - 21:58
1. Turnarea unei placi armate in fiecare camera;
2. ? @ibm_570, cred ca subzidire se cheama ceea ce ai prezentat. E clar, pare cea mai sanatoasa solutie, tinzand catre fundatia inexistenta, dar punerea in practica e masochism. Ai dreptate, trebuiesc cautate puncte. Arhimediceste vorbind, nu-s prea de gasit. Pentru 2? -Armarea peretilor pe ambele parti? -Construirea unor piloni si a unor stalpi care sa preia greutatea acoperisului, devenind o structura portanta, iar zidul de pamant , umplutura? -Imbracarea zidului pe exterior si interior cu osb? @bricolator, o singura camera e afectata. Inca n-am dezgolit peretele sa vad ce si cum. Inca nu vreau sa-mi stric zilele, ma mai amagesc. |
#9
Posted 30 March 2010 - 00:06
dezveleste locurile crapate mai mult, sa vezi ce-i pe-acolo. Vrei nu vrei, e mai bine sa stii. Apoi astupa-le, mai ales la exterior sa nu intre apa de ploaie pe-acolo. Si neaparat trebuie sa vezi cum se simt picioarele, adica lemnul deasupra si in apropierea fundatiei.
placile de beton turnate in camere nu-mi miros a bine, la prima impresie doar adauga greutate pe sol si nu sprijina cu adevarat peretele. Si ce-i mai rau e ca betonu-i hidrofil, in contact cu pamantu/lemnul poate sa atraga umezeala. Trebuie asigurata intreruperea capilaritatii din turnare, or fi solutii, nu stiu care dar tre' sa te informezi. Ideea cu usurarea structurii prin inlocuirea tavanului de pamant cu lemn+izolatie mi se pare buna. In aceasi idee pe interior se poate da jos tencuiala si inlocuita cu una usoara, care sa foloseasca perlit in loc de nisip. Tot un fel de masochism. Nu stiu ce efect ar avea legarea casei cu cablu pe perimetru, unul sub streasina si unul la nivelul fundatiei. Ca niste centuri dar flexibile, care sa limiteze miscarile peretelui relativ la el insasi. Pana urma tre sa alegi - care masochism iti place. Poate nu e mare branza si-i suficienta repartia crapaturilor fiind vorba de miscari lente, care mai baga doua-trei crapaturi la fiecare treizeci de ani. PS si tencuiala cu plase cred ca ajuta, dar nu cu ciment, tot tencuiala de pamant sau var pe interior si tencuiala de var pe exterior cred ca-s mai sanatoase. Ideea cu stalpii ar fi interesanta dar nu stiu daca am inteles-o. Dusa la extrem ar fi sa inlocuiesti tot tavanul/acoperisul si cel nou sa se sprijune pe stalpi exteriori, care sa preia tot ce-i mai sus de peretele de la parter (tavan, structura acoperis). Teoretic asa poti s-o si inalti adica sa adaugi mansarda. Nu cred ca-i nici comod, nici ieftin si pe undeva nici nu-i prea sanatos, probabil e necesara legarea structurala a tavanului de perete. Edited by blimpyway, 30 March 2010 - 00:28. |
#10
Posted 30 March 2010 - 14:35
@blimpyway, intrebasem de-ar fi viabila turnarea unei placi armate in camera, iar peretii sa fie armati pe ambele fete. Da, cam mult beton, greutate. Gandisem ca datorita legaturii dintre plasele orizontale si cele verticale, s-ar fi rigidizat peretii, greutatea transferandu-se pe o suprafata mai mare datorita placii.
Asta-i o solutie dedusa de pe la specialisti. Eu as fi vrut sa fac abstractie de latura portanta a peretilor si sa-i folosesc ca izolator, umplutura. As fi eliminat pamantul de pe tavan, as fi sustinut acoperisul prin stalpi grosi de salcam , incastrati in toti peretii, devenind o structura din lemn portanta. La baza acestor stalpi de min. 20 cm in diametru , ma gandisem la piloni din beton de cca. 70 cm grosime, la o adancime de 90-100cm. Pe interiorul camerelor m-ar fi tentat lambriu din lemn, iar pe exterior osb, polistiren extrudat plus tencuiala . Ti se pare mult prea aberant ? Asta de sus ar fi o solutie ceva mai naturala. Solutia cu placile, peretii armati ar fi mai buna sau nu? Tavanul este din lemn pe care, in pod, s-a aplicat acel pamant ca izolator. |
|
#11
Posted 31 March 2010 - 17:05
Salut!
Sunt si eu la stadiul de renovare/consolidare a unei case batranesti construita din barne de lemn la peretii exterior, iar peretii interiori din caramida, tencuiala de var cu nisip. Anul trecut am inceput cu acoperisul unde aveam tigla si am inlocuit-o cu tigla metalica, am pus geamuri termopan si am placat-o la exterior cu polistiren de 5cm. La structura de rezistenta s-a umblat acum 20 ani cand au fost scoase talpile de lemn si inlocuite cu beton si caramida. Acum nu am mai umblat la fundatie la exterior, deoarece temelia arata bine la exterior, dar am inceput sa decopertez tencuiala la baza peretilor prin interior pt a vedea starea lemnului. In partile expuse la Nord, lemnul era putrezit pe o inaltime de aproape 1m mai ales pe partea dinspre interior, partea buna la astfel de constructii e ca poti scoate lemnele pe o latura intreaga a umei camere fara sa se surpe peretele iar in locul lemnelor scoase am completat cu caramida si tencuit cu tenco. Iarna asta au fost ceva probleme cu umezirea peretilor, probabil a contribuit si tencuiala care nu a apucat sa se usuce, dar treaba e clara, nu tot ce e nou se potriveste cu ce e vechi. Acum, dupa Paste, vreau sa ma apuc sa continui lucrarea, o sa scot dusumelele de lemn si o sa torn beton, dar m-am gandit sa sap un fel de sant in interior pe conturul peretilor si in acel sant sa pun teava de drenaj acoperita cu piatra sparta, avantajul la mine e ca am un beci in mijlocul casei si pot duce scurgerile in acel beci, dezavantaj faptul ca terenul e in panta si fovorizeaza infiltrarea apei pe sub casa. Betonul in contact cu lemnul nu e o solutie buna, dar la mine nu prea mai e lemn la nivelul podelei fiindca a fost inlocuit cu caramida. Avantajele betonului e ca nu permite accesul rozatoarelor si nici al mirosului de pamant umed ce se degaja acum printre dusumea. O alta solutie buna cred ca ar fi daca in locul pamantului de umplutura actual, sa pun piatra mare pe toata suprafata camerelor, dar un strat destul de gros, 30-40cm, stratul de aer dintre pietre cred ca ar fi sanatos si pentru podea si pt pereti, caci ma gandesc ca odata inchisa etans podeaua cu beton, eventualele infiltratii de apa de sub beton vor migra spre pereti caci acolo vor singurele zone unde poate respira si asta ar duce la umezirea peretilor. Dar cum e mai mult de munca cu piatra, prefer varianta cu beton si drenaj pe perimetru, eu lucrez singur si e destul de greu. Structura asta pe nuiele presupun ca e mai slaba ca rezistenta decat cea pe barne, dar presupun ca iti permite accesul chiar in linia peretilor si poti turna din loc in loc niste stalpi de beton care sa preia greutatea acoperisului. |
#12
Posted 31 March 2010 - 17:37
haldex, on 30th March 2010, 15:35, said: @blimpyway, intrebasem de-ar fi viabila turnarea unei placi armate in camera, iar peretii sa fie armati pe ambele fete. Da, cam mult beton, greutate. Gandisem ca datorita legaturii dintre plasele orizontale si cele verticale, s-ar fi rigidizat peretii, greutatea transferandu-se pe o suprafata mai mare datorita placii. Asta-i o solutie dedusa de pe la specialisti. Quote Eu as fi vrut sa fac abstractie de latura portanta a peretilor si sa-i folosesc ca izolator, umplutura. As fi eliminat pamantul de pe tavan, as fi sustinut acoperisul prin stalpi grosi de salcam , incastrati in toti peretii, devenind o structura din lemn portanta. La baza acestor stalpi de min. 20 cm in diametru , ma gandisem la piloni din beton de cca. 70 cm grosime, la o adancime de 90-100cm. Pe interiorul camerelor m-ar fi tentat lambriu din lemn, iar pe exterior osb, polistiren extrudat plus tencuiala . Cumva stalpii cred ca se pot ancora/lega si de nuielele mai solide din perete ca sa fie unitari cu acesta si sa preia din sarcinile lui. Tine cont ca nu-s specialist deci s-ar putea sa debitez prostii. Lambriul de lemn nu mi se pare o smecherie, scazi din inertia termica a interiorului, creste riscul de incendiu catastrofic daca nu tratezi, daca-l tratezi si lacuiesti nu cred ca substantele alea sunt mai sanatoase decat pamantul din care, dupa anumite surse, am fi si noi facuti Quote Ti se pare mult prea aberant ? Asta de sus ar fi o solutie ceva mai naturala. Solutia cu placile, peretii armati ar fi mai buna sau nu Quote Tavanul este din lemn pe care, in pod, s-a aplicat acel pamant ca izolator. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users